![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wanneer gaan ze hem nu baron maken?
#103 | |
|
![]() Citaat:
Je claimt dat Marie een 'pathologische anti-francofonen-furie' zou zijn. Maw, je was die mening reeds toegedaan vóór haar post. Waarom is het dan verhelderend dat ze achter het artikel van Verheyen staat?
![]() |
#104 |
Schepen
|
![]() hij moet wel hé, VAF steunt zijn films vollenbak.
|
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U valt in herhaling zonder bijkomende uitleg en u laat dus in feiten alleen maar uw Eigen onbegrip voor de Belgische werkelijkheid zien. U blijft liever in uw niet bestaande franstalige sprookjeswereld geloven. Laatst gewijzigd door marie daenen : 16 juli 2014 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trop is too much!
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo oud ben ik nu ook (nog) niet!
#110 |
Banneling
|
![]() Oh maar de grote francofonie dat zit vergroeid in de genen.
Waarom denkt u anders dat zij zo dwingend is en dat het hemeltergend is dat er nog altijd Vlamingen zijn die dat niet willen weten en die durven Eisen dat hun Eigen taal nog beschermd wordt tegen die grote francofonie. Iedere franstalige wordt die wijsheid van in de papschool meegegeven. ![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de Nederlandstalige plaatsnaam;Waterloo. Maar de Nederlandstalige werden volledig verfranst. De Franstalige inwijkelingen in Vlaams Brabant daarentegen weigerden zich taalkundig aan te passen en eisten taalkundige voorrechten die nooit aan de Nederlandstaligen in Waals Brabant werden toegekend. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze spreken beiden dezelfde taal. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 16 juli 2014 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat Pandakneus net zoals als zijn moederpartij is: hypocriet.
![]() |
![]() |
#114 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mijn pseudo is Mauste. Wat jij verzint als alternatieven getuigt van respectloosheid t.a.v. forumgenoten. Een blijk van intellectuele onmacht trouwens en onbeschaafde omgangsvormen. Boertigheid als je verkiest. |
|
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al was Orwell wel een sociaal-democraat ![]()
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem dat het nulpunt van waaruit alles begon. Is dat optimaal ? zeker niet. Kijk maar naar de fluctuaties in de grenzen van duitsland en frankrijk doorheen de laatste tweehonderd jaar. Maar het is wel een realiteit die nu in een gepacificeerd europa der natiestaten al behoorlijk lang weet stand te houden. De klassieke landen die vroeger europa verdeelden zijn nu zelf stabiel geworden in hun grenzen en we hebben daar allemaal de vruchten van mogen plukken door vrede sinds einde wo II. Mij gaat het helemaal niet om de legitimiteit van een claim van schotten, mongolen, kirgiziërs of catalanen, laatst staan galiciërs. Die mensen mogen allemaal vragen wat ze willen maar ze leven net als jij en ik in een staatkundige realiteit, en dat is er eentje van natiestaten. Nogmaals, geef binnen de bestaande staten de inwoners culturele vrijheid en gelijkwaardigheid, ook taalkundig en desnoods met een flinke portie economisch gedelegeerde macht. Moet kunnen. Maar morrelen aan de staatsgrenzen ? Wat mij betreft : no way. Dat is een recept voor balkanisering en andere kloterij. Europa is een ernstig iets, dat geen tijd moet verspillen met doedelzakwedstrijden, vendelzwaaiers, castells, en andere jolige pret. voor we het weten staan ze met hun doedelzak te kloppen op de kop van de vendelzwaaiers en komen de friesen wat kaatsen richting de koppen van die lastige catalanen. Iets ernstiger nu : tussen natiestaten overeengekomen grenzen zijn een stabiliserende factor gebleken voor langdurige vrede en gebrek aan intern oproer. Ik hou dat liever zo dan mee te stappen in de gefrustreerde wensen van wat catalanen, schotten, vlamingen of anderen die denken dat ze het beter weten dan de architecten van onze samenleving die na wereld oorlog twee ons continent vorm gaven. |
|
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Beste Pandareus, ga voor mijn part nog een tijdje door met het in belachelijke trekken van mensen, volkeren en hun staatkundige aspirities gebaseerd op ''nationalisme voor 45 goed/nationalisme na 1945 slecht'', maar meer dan romantisch geklets kan dit volgens mij nooit worden. Met romantisch geklets zit je overigens goed in het gezelschap van de gemiddelde vendelzwaaier. Mijn bekommernis ligt bij de inviduele mens die in sociaal verband zich ten volle moet kunnen ontwikkelen (u hoort inderdaad de echo van het wat zweverige werk van Wouter Beke). Wat economie betreft ben ik dus geneigd tot centrisme, maar ik verwar dat nooit met staatkunde. Om het met de woorden van het V.B.O. te zeggen: de kleur van de kat doet niet terzake, als ze maar muizen vangt. België is op dit moment een staatkundig gedrocht met alle kenmerken van een Midden-Oosten aan de Noordzee, met uitzondering van de welvaart dan. Oplossen die janboel.
On dit qu' les Namurois sont lents, mais quand ils sont dedans, ils y sont pour longtemps Laatst gewijzigd door Maashagedis : 17 juli 2014 om 01:53. |
|
![]() |