Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 19 juli 2014, 23:25   #201
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht

Waarom zijn het dan de Frantaligen die 'heimelijk' samenkomen om Plan B uit te werken (Vlaanderen heeft geen equivalent)? Waarom is het dan de Franstalige PS die aan de Franse PS (Hollande) gaat vragen om Brussel en Wallonië militair te bezetten in geval van een splitsing (Vlaanderen heeft geen equivalent)?

Het moge duidelijk zijn: de Franstaligen zuigen Vlaanderen uit, ze nemen er zoveel mogelijk van mee (Vlaams-Brabant) en plannen alles perfect op voorhand hoe ze zich daarna zo profijtelijk mogelijk van Vlaanderen kunnen ontdoen (Plan B).
Vlamingen daarentegen, zijn heel de tijd bezig over economische herstelregeringen en deugdelijk beleid, België werkbaar maken enz.

Dus wie is er dan bezig met splitsen en wie met beleid?
Waar haal jij die onzin vandaan ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 juli 2014 om 23:25.
Pandareus is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:30   #202
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Onkeldinges heeft openlijk gezegd dat ze de Vlaamse melkkoe melkt tot er alleen een karkas overblijft.

Het was ook Onkeldiges die met plan B dreigde.

Maar d�*�*r zullen we Pandadinges nooit over horen memmen.
Wat een zever... dit zijn gewoon jouw woorden die je iemand anders in de mond legt.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 juli 2014 om 23:33.
Pandareus is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:32   #203
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maashagedis Bekijk bericht

Panda ... de stelling was dus dat in geval van splitsing Frankrijk alles wat in haar diplomatieke macht ligt zou zou doen om de Rand niet bij Vlaanderen te laten horen, en jouw reactie daarop is a. De Francophonen in belgië willen niet bij Frankrijk en b. Frankrijk is vooral uit op Straatsburg.

The strawman is strong in you, young padowan.
ik zal het wat eenvoudiger moeten formuleren : het interesseert frankrijk geen kloten of brussel in vlaanderen of in wallonië ligt. Duidelijker ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 juli 2014 om 23:33.
Pandareus is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:37   #204
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
ik zal het wat eenvoudiger moeten formuleren : het interesseert frankrijk geen kloten of brussel in vlaanderen of in wallonië ligt. Duidelijker ?
LOL

Dat denk ik ook. Brussel ? Da's in het beste geval een voorstad van Parijs. En je weet wie er in de voorsteden woont : krapuul.
Niko457 is offline  
Oud 20 juli 2014, 00:08   #205
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waar haal jij die onzin vandaan ?
Van Rik Van Cauwelaert. Verhelderende lezingen geeft die man. Net als prof. Hendrik Vuye.
Marnik is offline  
Oud 20 juli 2014, 00:11   #206
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat een zever... dit zijn gewoon jouw woorden die je iemand anders in de mond legt.
Onkelinx in januari 2014 in Schaerbeek : notre seul but doit être de traire la vache flamande encore pendant , disons , 10 ans . Après les flamands peuvent avoir le cadavre.
Marnik is offline  
Oud 20 juli 2014, 00:14   #207
Maashagedis
Burger

Maashagedis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas pindakaas. Ik vrees dat ik het ben die het ietwat duidelijker moet stellen. Ik stel vast dat jij niet het onderscheid kan maken tussen ''de Rand'' en ''Brussel'', maar ik ga deze discussie niet verder voeren. Ik denk dat Frankrijk wel degelijk een punt zal maken over het bij Vlaanderen blijven van grotendeels Franstalige gemeenten indien België zou splitsen. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, desnoods geef je daar argumenten voor of je zegt dat dat gewoon je vermoeden is, maar bespaar me alsjeblieft al de verdraaiingen. Einde discussie (wat dit betreft dan toch )

Laatst gewijzigd door Maashagedis : 20 juli 2014 om 00:15.
Maashagedis is offline  
Oud 20 juli 2014, 00:20   #208
Maashagedis
Burger

Maashagedis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onkelinx in januari 2014 in Schaerbeek : notre seul but doit être de traire la vache flamande encore pendant , disons , 10 ans . Après les flamands peuvent avoir le cadavre.
Ik heb dit nog gehoord. heb je daar een bron van? Stel dat het waar is en men heeft daar beeld of geluid van, dan moet je dat toch enkel in een spotje op VTM gieten en je haalt 99 procent als NVA.

Update: effe deze zin gegoogled. Lijkt me een typisch verzinsel dat op het net circuleert. kan het op geen enkel manier tot een primaire bron of getuigen herleiden.

Laatst gewijzigd door Maashagedis : 20 juli 2014 om 00:27.
Maashagedis is offline  
Oud 20 juli 2014, 00:27   #209
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bron ?
Niko457 is offline  
Oud 20 juli 2014, 00:39   #210
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

http://willydw.wordpress.com/category/financien/
Marnik is offline  
Oud 20 juli 2014, 06:54   #211
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van Rik Van Cauwelaert. Verhelderende lezingen geeft die man. Net als prof. Hendrik Vuye.

Vuye is een goede prof grondwettelijk recht. Hij zou beter bij zijn eigen vakdomein blijven in plaats van onnozele plan B scenario's een aura van ernst te verschaffen.
Ga je hem ook opvoeren als autoriteit als hij morgen in een interview verklaart dat hij in UFO's gelooft ?
Pandareus is offline  
Oud 20 juli 2014, 06:59   #212
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
noem jij zoiets een bron ? Wat gewauwel van een tiep die op een blogje beweert dat hij het van familieleden hoorde...
Dit is zelfs de gebruikelijke term van cafépraat niet waard.
Gooi maar in de vuilbak.
Pandareus is offline  
Oud 20 juli 2014, 07:08   #213
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maashagedis Bekijk bericht
Helaas pindakaas. Ik vrees dat ik het ben die het ietwat duidelijker moet stellen. Ik stel vast dat jij niet het onderscheid kan maken tussen ''de Rand'' en ''Brussel'', maar ik ga deze discussie niet verder voeren. Ik denk dat Frankrijk wel degelijk een punt zal maken over het bij Vlaanderen blijven van grotendeels Franstalige gemeenten indien België zou splitsen. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, desnoods geef je daar argumenten voor of je zegt dat dat gewoon je vermoeden is, maar bespaar me alsjeblieft al de verdraaiingen. Einde discussie (wat dit betreft dan toch )
Waarom zou frankrijk zijn nek uitsteken daarvoor ? Waar zit haar belang ? Doet frankrijk OOIT iets dat niet voortspruit uit puur eigenbelang ? Ik dacht van niet. Jij dicht hen een intentie toe, geeft zelf geen enkele indicatie om die kracht bij te zetten en vraagt dan aan mij om mijn vermoeden met argumenten contra te stofferen...
Stel dat we in die fase zouden komen, gaat frankrijk ruzie maken met haar europese grote buur omdat zij rechtstreeks wil tussenkomen in belgië wat historisch de bufferstaat is tussen duitsland en zichzelf ? En waarom ? De facto is de verfransing daar lokaal zo ver dat ze wellicht onomkeerbaar is. Trouwens, de tienduizenden fransen die hier werken/wonen vegen hun kas aan lokale politieke toestanden.
Frankrijk heeft andere katten te geselen dan wat dorpjes uit de rand, en zelfs brussel. Dit is een futiliteit voor frankrijk.
Pandareus is offline  
Oud 20 juli 2014, 07:48   #214
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
noem jij zoiets een bron ? Wat gewauwel van een tiep die op een blogje beweert dat hij het van familieleden hoorde...
Dit is zelfs de gebruikelijke term van cafépraat niet waard.
Gooi maar in de vuilbak.
Ga dan zelf in verkiezingstijd eens in de volkshuizen luisteren, zeer verhelderend... -)
Cheminot is offline  
Oud 20 juli 2014, 07:50   #215
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Vuye is een goede prof grondwettelijk recht. Hij zou beter bij zijn eigen vakdomein blijven in plaats van onnozele plan B scenario's een aura van ernst te verschaffen.
Ga je hem ook opvoeren als autoriteit als hij morgen in een interview verklaart dat hij in UFO's gelooft ?
Vuye heeft in Wallonië wel een zeer uitgebreid netwerk. Daarom ook dat de Ps zo furieus reageerde toen hij zich kandidaat stelde voor de NVA.
Cheminot is offline  
Oud 20 juli 2014, 07:50   #216
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zever? Past het niet in jouw idealistisch Belgische verhaal?
Niet alleen Onckelinxs heeft het gezegd, EDR is het himself komen vertellen op franstalige TV.
Lees zijn vlinderakkoorden, geen iota in die akkoorden gaat in tegen het franstalige plan B, in tegendeel het staat op de buik van dat plan geschreven.
En zo iemand durft dan nog lief komen zeggen dat hij ook de premier van de Vlamingen zou zijn.
Een scherpe dolk in de rug is enige dat hij hen gegund heeft. Zelfs de apennootjes van Laurette voor die brave Vlamingen daar moeten we nog op wachten en daar zullen we meer dan waarschijnlijk nooit iets van zien. Enfin toch niet als het van de goodwill van onze franstalige medelandgenoten afhangt
Maar Pandareusje gaat verder met zijn debiel verhaal. Hij heeft dan ook de grote Vlaamse regimepers aan zijn kant.
marie daenen is offline  
Oud 20 juli 2014, 07:53   #217
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang hun grijpgrage vingers het ook in Vlaanderen voor het zeggen hebben, inderdaad niet; maar het ziet erg slecht uit voor dat scenario, de franstalige hebben hun geldhonger niet meer in handen en Vlaanderen zal het gelag moeten betalen.
Maar pandareusje kijkt liever de andere kant uit.
marie daenen is offline  
Oud 20 juli 2014, 08:02   #218
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Manneke, EDr himself is, in tijden dat voor de vorige regeringsvorming la Belgique op springen stond op de franstalige TV de franstalige komen troosten dat zij niet zo maar in hun hemd stonden en dat ze nog veel meer achter de rug hadden.
Nu, een paar jaar later zit Vlaanderen muurvast in de franstalige tang, kan geen enkele richting meer uit, zijn de transfers gestegen tot 16 miljard per jaar; lacht iedereen je in je gezicht uit als je nog durft te zeggen of denken dat Vlaanderen nog een topregio in Europa is. Doen de franstalige zelfs niet meer de moeite om de schijn op te houden dat ze er ook voor de Vlamingen zijn, kan een prutspartijvoorzittertje de grootste Vlaamse partij zonder het minste kommentaar van de Vlaamse regimepers in zijn onderbroek zetten....

Wie pandareusje denk je dat ik geloof? Jij en jouw deftig Vlaamse regimepers?
Maffia, het enige woord dat voor hen overblijft of heb je liever collaborateurs?
marie daenen is offline  
Oud 20 juli 2014, 08:06   #219
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Ga dan zelf in verkiezingstijd eens in de volkshuizen luisteren, zeer verhelderend... -)
Pandareusje houdt het liever bij de Vlaamse regimepers.
Verstaat hij wel frans, want het volstaat om de franstalige media te volgen om te weten hoe Vlaamslievend ze wel zijn.
marie daenen is offline  
Oud 20 juli 2014, 08:12   #220
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou frankrijk zijn nek uitsteken daarvoor ? Waar zit haar belang ? Doet frankrijk OOIT iets dat niet voortspruit uit puur eigenbelang ? Ik dacht van niet. Jij dicht hen een intentie toe, geeft zelf geen enkele indicatie om die kracht bij te zetten en vraagt dan aan mij om mijn vermoeden met argumenten contra te stofferen...
Stel dat we in die fase zouden komen, gaat frankrijk ruzie maken met haar europese grote buur omdat zij rechtstreeks wil tussenkomen in belgië wat historisch de bufferstaat is tussen duitsland en zichzelf ? En waarom ? De facto is de verfransing daar lokaal zo ver dat ze wellicht onomkeerbaar is. Trouwens, de tienduizenden fransen die hier werken/wonen vegen hun kas aan lokale politieke toestanden.
Frankrijk heeft andere katten te geselen dan wat dorpjes uit de rand, en zelfs brussel. Dit is een futiliteit voor frankrijk.
Nog niet ingezien, Pandareusje, dat in alle stinkende bankendossiers in la Belgique, er ook steeds een franse poot zit?
Nog niet ingezien, Pandareusje, hoe bij elke regeling met dat grote Frankrijk la Belgique zich steeds weer ongezouten laat belazeren?
Een van de grootste Belgische zakenmannen, Albert Frère, geeft openlijk zijn sympatieën toe voor dat land. hoeveel miljarden heeft hij al achterovergedrukt? Vreemd dat Crombez zo braaf de andere kant uitkijkt. En vreemd dat de grootste franstalige partij die zegt er voor de belangen van de kleine man te zijn, daar nooit naar omziet.
Er is duidelijk nog heel veel dat Pandareusje niet weet, maar ja als je het van de Vlaamse regimepers moet hebben zal het inderdaad nog lang duren alvorens men weet waar de klepel hangt.
marie daenen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be