Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2014, 19:56   #101
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Het is zowel vloek als zegen, hoor! Hoewel het, denk ik, vergeleken met het "probleem" van het hebben van een kind met leerstoornissen of ADHD, meer een "luxeprobleem" is. Maar erop hopen? Nah.... toen onze oudste de diagnose "hoogbegaafd" en "IQ 150+" kreeg, waren we uiteraard heel fier, en ons nog niet bewust van de consequenties. Toen onze oudste dochter hetzelfde etiket kreeg opgeplakt, hadden we al veel meer gemengde gevoelens. De dochter is er dan ook nog eens hypersensitief bij. Toen onze jongste dochter weliswaar hoog-intelligent maar niét hoogbegaafd werd bevonden, was dat eerder een opluchting!
ach i see Miauwke ik kijk er nu toch wat genuanceerder tegenaan .. 't Is omdat ik superhoge IQ's bewonder daarmee hihihi
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 19:58   #102
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Hoe meer ik weet hoe meer ik besef dat ik niets weet"
wacht .. dat komt van een bepaalde filosoof, maar ik weet niet meer van wie!

????
Oud 17 juli 2014, 20:00   #103
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
wacht .. dat komt van een bepaalde filosoof, maar ik weet niet meer van wie!

????
Socrates
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 20:02   #104
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Socrates
oulala indeed indeed! OEPS! LOL
Oud 17 juli 2014, 20:02   #105
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ach i see Miauwke ik kijk er nu toch wat genuanceerder tegenaan .. 't Is omdat ik superhoge IQ's bewonder daarmee hihihi
Dan heb ik nog niet eens verteld hoe vermoeiend het voor een ouder kan zijn!
Oud 17 juli 2014, 20:05   #106
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan heb ik nog niet eens verteld hoe vermoeiend het voor een ouder kan zijn!
wink wink
Oud 18 juli 2014, 10:30   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Onderwijs zou een strikt prive produkt moeten zijn dat je koopt voor je kinderen.

Maar los daarvan is er toch wel een probleem met die zogezegd hoogbegaafden, omdat niet alle intelligenties in zo een persoon aan gelijke snelheid lopen. Dan krijg je inderdaad gekke toestanden zoals kinderen van 11 jaar aan de universiteit die verder sociaal gezien een ramp zijn, en die nadien een bijzonder ongelukkig leven leiden.

Is het niet mogelijk haar intelligentie naar andere dingen (muziek bvb ?) te kanaliseren, en voor de rest de openbare school te houden voor wat het is: een garderie waar je vooral leert omgaan met je minder begaafde, brutale en ongemanierde medeburger die het later zal te zeggen hebben ?
Oud 18 juli 2014, 10:41   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik raad ten stelligste af om kinderen die hoogbegaafd zijn uit het reguliere onderwijs te halen.

Ik kan hier afkomen met een heel persoonlijk verhaal, maar ik wil dit gewoon zeggen: zorg er voor dat ze door de zure appel heen bijten en accepteren dat de wereld nu eenmaal trager en dommer is dan zijzelf. Ga thuis met uw kind naar musea, doe experimentjes, laat ze boeken lezen, koop een krachtige sterrenkijker,....maar haal ze niet weg uit het reguliere onderwijs.

Ik heb al veel hoogbegaafden absoluut zien falen in het leven later omdat ze niet overweg konden met normale mensen. Ze werden beschouwd als excentriek of irritant, betweterig....of hebben forse psychologische problemen. Allemaal het gevolg van een beschermde opvoeding en jeugd, waarin ze in klassen zaten met lotgenoten. Die maar 1 % van de bevolking uitmaken ofzo. Probleem dus.
Inderdaad is er een bijzonder groot gevaar van hoogbegaafden in een positieve omgeving te houden: ze gaan nog naïever worden dan de rest, en helemaal niet begrijpen dat het niet met intelligent, moreel en correct gedrag is dat je in de echte wereld punten scoort. Ze gaan zelfs niet eens de totale corruptie van de maatschappij begrijpen, en ze gaan de mislukkingen waar ze onvermijdelijk tegenaan gaan lopen later (omdat ze niet achterbaks, egoïstisch en leugenachtig genoeg geleerd hebben van te zijn) op zichzelf steken, waardoor ze zwaar depressief zullen worden.

Niks zal nadien nog werken zoals ze als kind geleerd hebben: "doe je het goed, dan krijg je goeie punten" en de wereld gaat er vreselijk uit zien. Ze gaan niks begrijpen van corruptie, machtsmisbruik en hypocrisie. En bovendien gaan ze nog meer dan normale mensen slachtoffer zijn, vanwege de afgunst die ze gaan opwekken bij anderen.

Op een normale school leren ze dat allemaal. Nog beter is om ze in het beroepsonderwijs te stoppen waar het de grootste muil en de laagste IQ is die de toon aangeeft
Oud 18 juli 2014, 17:49   #109
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad is er een bijzonder groot gevaar van hoogbegaafden in een positieve omgeving te houden: ze gaan nog naïever worden dan de rest, en helemaal niet begrijpen dat het niet met intelligent, moreel en correct gedrag is dat je in de echte wereld punten scoort. Ze gaan zelfs niet eens de totale corruptie van de maatschappij begrijpen, en ze gaan de mislukkingen waar ze onvermijdelijk tegenaan gaan lopen later (omdat ze niet achterbaks, egoïstisch en leugenachtig genoeg geleerd hebben van te zijn) op zichzelf steken, waardoor ze zwaar depressief zullen worden.

Niks zal nadien nog werken zoals ze als kind geleerd hebben: "doe je het goed, dan krijg je goeie punten" en de wereld gaat er vreselijk uit zien. Ze gaan niks begrijpen van corruptie, machtsmisbruik en hypocrisie. En bovendien gaan ze nog meer dan normale mensen slachtoffer zijn, vanwege de afgunst die ze gaan opwekken bij anderen.

Op een normale school leren ze dat allemaal. Nog beter is om ze in het beroepsonderwijs te stoppen waar het de grootste muil en de laagste IQ is die de toon aangeeft
Patrick je maakt er een beetje een karikatuur van in de zin dat niet ieder genieke zo naïef, goedgelovig, onwetend ivm. de buitenwereld uitvalt ...
Oud 19 juli 2014, 03:26   #110
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Patrick je maakt er een beetje een karikatuur van in de zin dat niet ieder genieke zo naïef, goedgelovig, onwetend ivm. de buitenwereld uitvalt ...
Patrick specifieert wel: ALS je ze weghoudt uit het reguliere onderwijs en ze enkel omgaan met gelijkgestemden. En dan volg ik hem wel.
Oud 19 juli 2014, 07:28   #111
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Socrates
Neeje: Jean Gabin.
Oud 19 juli 2014, 08:14   #112
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het Vlaamse onderwijs is een beetje zoals de Rode Duivels. We beelden ons graag in dat het van wereldklasse is.
Oud 19 juli 2014, 08:43   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het Vlaamse onderwijs is een beetje zoals de Rode Duivels. We beelden ons graag in dat het van wereldklasse is.
Het w�*s in elk geval van wereldklasse hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 08:52   #114
Peche
Banneling

Standaard

Hoomer, waarom raad je haar af Chinees te studeren? Dat is toch een taal met toekomst? Internationale samenwerkingen met China zit er vingerdik op. China is een goed marktleider. WTF is wrong met Chinees? Ik zou het ook grappig vinden, maar als dat haar keuze is? So be it zekers?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 09:03   #115
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoomer, waarom raad je haar af Chinees te studeren? Dat is toch een taal met toekomst? Internationale samenwerkingen met China zit er vingerdik op. China is een goed marktleider. WTF is wrong met Chinees? Ik zou het ook grappig vinden, maar als dat haar keuze is? So be it zekers?
Ja maar als alles is nagemaakt wat dan met China?

Ernstig nu, ik raad haar niets af hoor, ze moet een intellectuele uitdaging aangaan van die begeleidster maar persoonlijk denk ik dat Chinees een zeer moeilijke taal is om aan te leren. Let wel ze is maar zes jaar, en wat als ze moest falen?
Maar eerlijk gezegd ik heb daar geen inspraak in hoor haar moeder, mijn dochter is daar de baas
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 13:04   #116
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Neeje: Jean Gabin.
Ook waar!
Oud 20 juli 2014, 07:13   #117
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja maar als alles is nagemaakt wat dan met China?

Ernstig nu, ik raad haar niets af hoor, ze moet een intellectuele uitdaging aangaan van die begeleidster maar persoonlijk denk ik dat Chinees een zeer moeilijke taal is om aan te leren. Let wel ze is maar zes jaar, en wat als ze moest falen?
Maar eerlijk gezegd ik heb daar geen inspraak in hoor haar moeder, mijn dochter is daar de baas
Ik denk dat Chinees ook heel moeilijk is
Over falen zou ik niet inzitten. Wie niet in staat is fouten te maken is tot niets in staat. Zes is volgens mij ook wel wat jong voor Chinees te leren, eerst nog deftig Nederlands

Laatst gewijzigd door Peche : 20 juli 2014 om 07:14.
Oud 20 juli 2014, 07:59   #118
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik denk dat Chinees ook heel moeilijk is
Over falen zou ik niet inzitten. Wie niet in staat is fouten te maken is tot niets in staat. Zes is volgens mij ook wel wat jong voor Chinees te leren, eerst nog deftig Nederlands
kinders kunnen perfect 2 of meer talen tegelijk leren
in dit geval
is een 12j echt sociaal rijp genoeg om in het 3e middelbaar mee te kunnen met 16jarigen?
priveles oogt leuk maar daar leer je geen sociale vaardigheden

geval per geval beoordelen maar automatisch altijd ja zeggen is misschien niet altijd verstandig
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 08:57   #119
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
kinders kunnen perfect 2 of meer talen tegelijk leren
in dit geval
is een 12j echt sociaal rijp genoeg om in het 3e middelbaar mee te kunnen met 16jarigen?
priveles oogt leuk maar daar leer je geen sociale vaardigheden

geval per geval beoordelen maar automatisch altijd ja zeggen is misschien niet altijd verstandig
Neen, altijd ja zeggen is zeker niet goed. Wist niet dat zes was hej lol
Oud 20 juli 2014, 09:47   #120
december
Banneling

Standaard

Inderdaad ze moeten sociale vaardigheden aanleren, dat betekent dus uitgelachen en afgemot worden door hun minder begaafde leeftijdsgenootjes.
december is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be