Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2014, 17:18   #61
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht
Dit gemist neem ik aan. Of stonden er woordjes in die te lang en te moeilijk waren?

Probeer als je bronnen vermeldt, ook eens verder te lezen dan de titel. Dan hadden zelfs jullie ongetwijfeld opgemerkt dat Thuleanders sputterbronnetje letterlijk zegt dat moslims in het officiële rapport niet voorkomen. Volgens hen omdat Zweden gegijzeld wordt door extreem links. Gelukkig beschikt LiveLeak over ‘anonieme bronnen’ (sic) die -hoe verrassend- precies zeggen wat de bibberratten horen willen.

Waarna hun klinkklare onzin driftig gekopieerd wordt door dwazen die alleen omdat het in hun enge wereldbeeld past, bereid zijn blindelings te aanvaarden dat alle verkrachters in Zweden -en bij uitbreiding in Europa- moslims moeten zijn.
Daar worden geen percentages besproken, enkel de stijging in het aantal verkrachtingen.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 17:19   #62
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
De meest hilarische onzin vond ik wel de bewering dat Zweedse meisjes hun blond haar zwart verven om minder Zweeds te lijken!
U klinkt hetzelfde als de Nazi's die de holocaust ontkenden.
Oud 20 juli 2014, 21:28   #63
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
De meest hilarische onzin vond ik wel de bewering dat Zweedse meisjes hun blond haar zwart verven om minder Zweeds te lijken!
Bs'd

Het is maar wat je hilarisch vindt. Ik vind het diep triest.

En zijn CBN en hln.be geen betrouwbare bronnen voor jou?

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...rachting.dhtml

Zweedse blondines verven haar donker uit angst voor verkrachting

Blonde Zweedse meisjes in buitenwijken van steden als Stockholm verven hun haar steeds vaker donker, uit angst om verkracht te worden. Dat stelt onderzoekster Maria Bäckman in haar studie 'Whiteness and gender'.

De meisjes worden in vraag gesteld als ze bijvoorbeeld ongehuwd samenwonen met een man. Dit kan tot het vooroordeel leiden dat ze seksueel provoceren

Onderzoekster Maria Bäckman

De reden waarom Scandinavische blondines in grootsteden voor een donkerder kleurtje opteren, heeft niks te maken met modetrends, maar alles met zelfbescherming. Bäckman, verbonden aan het Departement Etnologie van de Universiteit van Stockholm, concludeert dat op basis van haar onderzoek waarvoor ze in Rinkeby, een wijk van de Zweedse hoofdstad, jonge meisjes sprak en volgde.

Risico
De reden is dat de blondines vinden dat ze te veel opvallen in een aantal buurten waar mensen van Zweedse origine nog maar zo'n 20 procent van de totale bevolking uitmaken. Een 'te Scandinavisch' uiterlijk zou het risico op aanrandingen vergroten. De meisjes hopen door neutrale kledij en donkerder haar aan de aandacht van potentiële verkrachters te ontsnappen. Vaak gaat het om moslimjongeren die blonde lokken of losse kledij als een provocatie zien.

Vooroordelen
"Mijn informanten zijn tienermeisjes die in de buitenwijken wonen", licht de onderzoekster haar werkwijze toe. "Zij zien zichzelf als Zweeds, ook anderen zien hen als dusdanig. Maar het zijn Zweden in wat we als een migrantenwijk kunnen omschrijven. Dus worden ze als 'anders' gezien, met andere opvattingen over seksualiteit en intimiteit. Deze meisjes worden in vraag gesteld of vallen buiten de norm door bijvoorbeeld met een man samen te wonen zonder getrouwd te zijn. Dit kan tot vooroordelen leiden dat Zweedse meisjes zich seksueel provocatief gedragen. Ook kledij doet het misverstand ontstaan dat ze 'makkelijk' te krijgen zijn."

Kwalijke reputatie
Zweden geniet een bijzonder kwalijke reputatie op het vlak van zedendelicten. Het aantal aangegeven verkrachtingen verviervoudigde de voorbije 20 jaar. In 2008 werden er meer dan 4.000 verkrachtingen aangegeven bij personen ouder dan 15 jaar - voornamelijk meisjes en vrouwen. Daarmee is het Scandinavisch land relatief gezien een trieste koploper in Europa.

http://www.cbn.com/cbnnews/world/201...-Immigration-/

Culture Crisis: Norway Tackles Muslim Immigration

Rape Epidemic

Something else that Muslim immigration appears to have brought to Norway is what some here call "a rape epidemic."

Recent police statistics showed that in the capital city of Oslo, 100 percent of assault rapes between strangers were committed by immigrant, non-Western males. And nine out of 10 of their victims were native Norwegian women.

To protect themselves, some blonde Norwegian women have reportedly begun dying their hair black, and many travel only in groups.

Kristin Spitznogle is a therapist who has counseled some of the rape victims.

"These men they do not attack their own," she noted. "They attack Norwegian women and a liberal culture they will not accept."

Non-Muslims 'Fair Game'

And Spitznogle has been attacked in the Norwegian media for saying what many will not: that the assault rape problem is primarily Muslim men raping non-Muslim women. And any woman who does not dress modestly and wear the Muslim headscarf could be considered by some Muslim men to be "fair game."

"For some the hijab is a symbolic marker that separates the submissive proper Muslim women from what they see as the Norwegian 'whores.' When I say 'whores,' I'm really just referring to their own words. This is what they told journalists."

Spitznogle says Norway's left-wing establishment has engaged in blaming the rape victims because the whole notion that Islamic culture is dangerous to women is very politically incorrect here.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 21:59   #64
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Oslo

http://www.youtube.com/watch?v=g7t5ZffkA0A
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 23:54   #65
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, niets beter dan onverifieerbare info uit anonieme bronnen: altijd gewonnen, altijd prijs.

En hoe precies helpen verboden betogingen België / Europa / de wereld te veroveren?

Maar soit, Thuleander zou zelfs zijn eigen dochter laten verkrachten om de stoute moslims in een kwaad daglicht te stellen.
Met zo iemand valt echt niet te praten.
Dit laatste overtuigt me ervan dat hier echt wel paranoia en/of een zware obsessie in het spel moet zijn.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 00:01   #66
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik klik op alles, hoor!
"Dat stelt onderzoekster Maria Bäckman in haar studie 'Whiteness and gender'."

Nu hoop ik dat jij ook op dit wil klikken: http://poezenbeest.wordpress.com/201...bieus-bericht/

Best het hele artikel lezen, maar de conclusie is deze:

Kortom: we hebben hier met een onderzoek uit 2005 te maken, waarin naar de identiteit van meisjes wordt gevraagd, het zelfbeeld. Er wordt één meisje aangehaald dat van het beeld van dom blondje van zich af wil schudden en haar haar zwart verft. Vervolgens moet de conclusie zijn dat Zweedse meisjes massaal hun haar zwart verven om verkrachtingen door moslimjongens te voorkomen?

Ik volg het even niet meer, maar dit is hoogdubieuze journalistiek. Internetjournalistiek waarbij alleen een bericht wordt overhenomen, geen bronnen worden gecheckt en dus eigenlijk alleen Fjordman een bron blijkt te zijn. iemand die vooral voor rechtse sites schrijft en zo wordt het onderzoek van Bäckman massaal misbruikt. Het bericht duikt in 2006 op voor het eerst, dan in augustus 2009 en in mei 2010 is het weer nieuws. Vervolgens is het in juni 2011 weer een nieuwsfeit blijkbaar.

Iedere keer is het nieuws en worden er nieuwe feiten bij verzonnen, iedere keer wordt het meer waar en uiteindelijk geloven we het.

Kortom: een typische tactiek van extreem-rechts die hier ook door het VB gehanteerd wordt.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 21 juli 2014 om 00:02.
Oud 21 juli 2014, 00:03   #67
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U klinkt hetzelfde als de Nazi's die de holocaust ontkenden.
Lees mijn post 66 en zeg dat dan nog eens!
Oud 21 juli 2014, 00:06   #68
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Het is maar wat je hilarisch vindt. Ik vind het diep triest.

En zijn CBN en hln.be geen betrouwbare bronnen voor jou?
Dat méén je niet!!! CBN, The Christian Broadcasting Network, dat wemelt van het Bijbelgezwam, een betrouwbare bron???
En HLN: rechts schandaalblaadje dat meer belang hecht aan sensationele koppen dan aan waarheidsgetrouwe artikels. Waarschijnlijk omdat ze weten dat het merendeel van hun lezers toch enkel de koppen leest.

Trouwens, je had dat hele artikel hier niet nog eens hoeven neer te poten, hoor: zinloze bladvulling en -verspilling!
Oud 21 juli 2014, 00:07   #69
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
om te kotsen en dan vooral de dhimmies die dit goedpraten !
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 01:59   #70
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Wie van de twee is Artisjok?
Benny of Miauw?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 02:02   #71
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benny of Miauw?
Geen van beiden.

Maar "nieuw"? Nuhuh!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 02:12   #72
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Benny of Miauw?
Ik in elk geval niet. Moet ik nu geloven dat jij Dixie bent? Of is het toeval dat jij ook over Artisjok begint?
Of is dit gewoon ontwijkingsgedrag omdat je je these niet meer kan volhouden, vanuit het idee "aanval is de beste verdediging"?
Oud 21 juli 2014, 02:18   #73
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Geen van beiden.

Maar "nieuw"? Nuhuh!
Over Benny kan ik niet meepraten, maar ik ben hier geregistreerd op 8 mei 2014 en ben hier nooit onder een andere naam geweest, noch had ik weet van dit forum voor 8 mei 2014. Als dat zo was, zou ik dat wel toegeven, want ik zie niet in wat voor verschil het zou maken of ik hier nu "nieuw" of een "habituée" ben. Leg me dat eens uit, aub?
En waarom die aanhoudende kwaadwilligheid?
Oud 21 juli 2014, 03:26   #74
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Kortom: een typische tactiek van extreem-rechts die hier ook door het VB gehanteerd wordt.
Miauw blijkt in elk geval geobsedeerd door VB en extreem rechts.

Ze is er in elk geval zwaar door getraumatiseerd en is er steevast van overtuigd dat die sowieso nooit de waarheid kunnen vertellen.

Daarom zoekt ze haar toevlucht tot linkse zogezegde waarheden, islam haat ze, maar degenen die dat nu juist praktiseren, de moslims, heeft ze meer dan normaal lief.

Consequentie is dus het laatste dat je van haar mag verwachten. Ze wil het maar niet gesnapt krijgen dat het een onlosmakelijk met het andere verbonden is en in een adem word uitgesproken. Hoeveel man ze op haar negeerlijst heeft staan weet niemand, maar ik denk dat ik de enige ben.

Zo'n schrik heeft ze om de waarheid onder ogen te zien. En dat blijft hier op het forum maar tegen een ongelofelijk ritme posten. Bijna honderden per dag. Om duizelig van te worden. Een appelwijf is er niks tegen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 03:33   #75
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen kwaadwilligheid, maar mensen hebben doorgaans een hekel aan appelwijven die niet meer dan enkele regels posten en dan in panne vallen. Ook hebben het gros van de leden van dit forum, en dit in tegenstelling tot andere fora, een iets rechtser gedachtengoed dan dat jij "aankunt of verdragen". Je zou misschien eens een iets linkser forum kunnen bezoeken, wie weet bevalt het je daar beter tussen je Allah soortgenoten.
Oud 21 juli 2014, 03:58   #76
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel, het maakt het zoveel makkelijker jullie onzin onderuit te halen. Dingen zoals ‘alle verkrachtingen in Zweden gebeuren door moslims’ of ‘de moslims gaan België / Europa / de wereld veroveren’ bijvoorbeeld.
Uiteraard zijn alle verkrachtingen die in Zweden gebeuren niet door moslims verricht. Er is er ooit eens een geweest die niet door een moslim werd verricht. Onmiddellijk stonden alle kranten er vol van en was het wereldnieuws.

Wat ik bedoel is dat doortrapte linkiewinkies en multikullers als jij die meestal nog goed dik veel geld verdienen aan heel het multikul apparaat en daarom door dik hen dun een multikuller prefereren dan een allochtoon (dit in de veronderstelling dat je zelf geen allochtoon bent), wel zulke mensen zouden nog durven ontkennen dat niet alle verkrachtingen door moslims gebeuren als alle Zweeds manvolk uit Zweden zou zijn gaan lopen en er enkel moslims overschieten. Ge moet maar durven he Benny !

Uiteraard gaan de moslims de wereld niet "veroveren". Wij laten ze binnen als zoete broodjes, geven ze alle faciliteiten waar een autochtoon alleen maar van kan dromen. Enfin, je kan het nog zo gek niet bedenken. Dat veroveren is er niet bij. Ze planten zich voort als konijnen en worden er nog dik voor betaald ook. Zoals Abou jaja al zei. Wij moeten ons aanpassen niet de allochtonen. Als ge dus geen allochtoon zijt Benny hebt ge u in elk geval al heel goed aangepast.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 21 juli 2014 om 04:00.
Oud 21 juli 2014, 04:41   #77
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat méén je niet!!! CBN, The Christian Broadcasting Network, dat wemelt van het Bijbelgezwam, een betrouwbare bron???
En HLN: rechts schandaalblaadje dat meer belang hecht aan sensationele koppen dan aan waarheidsgetrouwe artikels. Waarschijnlijk omdat ze weten dat het merendeel van hun lezers toch enkel de koppen leest.

Trouwens, je had dat hele artikel hier niet nog eens hoeven neer te poten, hoor: zinloze bladvulling en -verspilling!
Bs'd

Het is weer zover: Alles wat niet in jouw wereldbeeld past dat is geen betrouwbare bron....
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 23:14   #78
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Geen van beiden.

Maar "nieuw"? Nuhuh!
Citaat:
Over Benny kan ik niet meepraten, maar ik ben hier geregistreerd op 8 mei 2014 en ben hier nooit onder een andere naam geweest, noch had ik weet van dit forum voor 8 mei 2014. Als dat zo was, zou ik dat wel toegeven, want ik zie niet in wat voor verschil het zou maken of ik hier nu "nieuw" of een "habituée" ben. Leg me dat eens uit, aub?
Heb je ook het gevoel zo dat zo'n klein mager venijnig ding je komt steken met één post? Precies een mug die je 's nachts komt steken. Bah

Laatst gewijzigd door Castor Troy : 21 juli 2014 om 23:16.
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 00:16   #79
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy Bekijk bericht
Heb je ook het gevoel zo dat zo'n klein mager venijnig ding je komt steken met één post? Precies een mug die je 's nachts komt steken. Bah
Eén post???
Oud 22 juli 2014, 00:36   #80
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén post???
Ja ééntje om dan de volgende dag zich weer te voeden

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be