Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2014, 15:34   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.361
Red face Al 15.000 Belgen geflitst op Franse wegen

Bron

Detail tekst:

Citaat:
In de eerste helft van juli werden er 15.577 Belgische weggebruikers geflitst in Frankrijk.
Schreef ik al niet eerder dat met de buitenlanders (lees: wegpiraten PL, F, D, NL, GB, RO, LT ...) ook hun boetes eens moet gaan thuisbezorgen of direct laten betalen?

Blijkbaar doet men dat in de ons omliggende landen wel gezien het aantal Belgen dat er eentje (een boete dus) mag verwachten.

Waar stond dat Verenigde Europa ook alweer voor

p.s. Voor de BMW freaks

BMW roept 1,6 miljoen auto's terug wegens airbag
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juli 2014 om 15:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 15:44   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is dat om te lachen ?

Positief, dat noemt men pas service. (´t zou pas erg zijn moesten ze het niet doen, of verzwijgen... uitstellen...)

Een "terugroepactie" is sowieso de normaalste zaak van de wereld.
Alhoewel er een verplichting bestaat (D sinds 1997) doen de autoconstructeurs dat vrijwillig en zo snel mogelijk, anders zouden ze h€€l diep in hun eigen vingers snijden.... (talrijke rechtszaken zouden dan volgen, en de reputatie is onherroepelijk naar de kloten)

De enorme databank kan men raadplegen:
Citaat:
http://www.adac.de/infotestrat/repar...ung/rueckrufe/
Mehr als 1.500 Rückrufaktionen
of http://www.autoservicepraxis.de/rueckrufe-510890.html
of http://www.kba-online.de/gpsg/jsp/gpsg1.jsp
of een NL-site wel pas vanaf 2012: https://terugroepregister.rdw.nl/Pag...pregister.aspx
enz...

Naïef ofzo @ Universalia ?
Best Wiki eens raadplegen als je begint met je rara-smileys:

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Product_recall

Een product recall (ook wel terughaalactie genoemd) is het terugroepen van producten door een leverancier. Meestal wordt een dergelijke actie uitgevoerd omdat er een onveilige situatie is ontstaan met het product. Met een product recall probeert de leverancier de schade en aansprakelijkheid zo klein mogelijk te houden. Een product recall is naast een enorm kostbare aangelegenheid voor een bedrijf, ook een mogelijke veroorzaker van imagoschade. Als het professioneel gebeurt kan een product recall ook opgevat worden als een uiting van kwaliteitszorg en verantwoordelijkheidsbesef en kan deze de reputatie van het merk juist ten goede komen.
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Product...otive_Industry

Automotive Industry

In general, the number of recalls has been increasing - with an exception during the economic crisis 2009-2010 – due to time, cost and market pressure. Per year, global automotive warranties are estimated as USD 40 billion, 3 -5 % loss in sales. Low priced production often leads to minor quality, and outsourcing leads to a shift of knowledge concerning techniques and processes. This way, technical failures are more likely to occur due to communication problems between the different parties engaged in the supply chain and missing definitions for technical interfaces. Since most of the failures are introduced within the production phase, an early failure analysis can prevent from high recall costs and image loss. Usually, it takes 12 months from failure detection to correction. An image loss is then bound to happen and will require new, costly marketing efforts to improve it.[38]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2014 om 16:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 16:17   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BronDetail tekst:
En op Malta ?

(aja, en betreft die terugroepactie best de link eens lezen ik begrijp jouw smileys sowieso niet: je vindt dat dus een goede of slechte zaak van BMW ? zie ook post hierboven )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2014 om 16:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 10:35   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Met een Coyote aan boord zou de bestuurders wellicht hun rijgedrag tijdig hebben aangepast.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 17:25   #5
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Schreef ik al niet eerder dat met de buitenlanders (lees: wegpiraten PL, F, D, NL, GB, RO, LT ...) ook hun boetes eens moet gaan thuisbezorgen of direct laten betalen?

Blijkbaar doet men dat in de ons omliggende landen wel gezien het aantal Belgen dat er eentje (een boete dus) mag verwachten.

Waar stond dat Verenigde Europa ook alweer voor

p.s. Voor de BMW freaks

BMW roept 1,6 miljoen auto's terug wegens airbag
Ze hebben in Nederland problemen met Franse kentekens. Omdat wij hun nu nog niet kunnen bekeuren mag het op grond van Europese regels andersom ook niet...
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 10:20   #6
Pontus
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 juni 2006
Berichten: 370
Standaard

Ik ben tijdens mijn vakantie in Frankrijk 4 keer een mobiele controle met lasergun tegengekomen, maar op vakantie heb ik eigenlijk geen probleem om mij aan de maximumsnelheid te houden. Heerlijk relax cruisen door het prachtige landschap.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 11:00   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Maar of het de veiligheid dient ?

Zoals het hoger risico van cruise control die het risico eerder sterk verhogen... (ook door misbruik)

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cruisecontrol#Gevaren

Gevaren
Een cruisecontrol houdt een constante snelheid aan; als een voorliggende bestuurder echter geen constante snelheid aanhoudt, kan de situatie ontstaan dat men zeer langzaam inloopt op de voorganger. Vaak wil men niet de cruisecontrol uitzetten en gaat men gevaarlijk dicht op de voorganger rijden of langzaam inhalen. Hier is het moderne adaptive cruise control in het voordeel: deze houdt een minimale afstand aan tot de voorganger.

Er bestaat ook het gevaar dat de bestuurder niet meer goed oplet, omdat er niet zelf gas gegeven hoeft te worden.

Het is mogelijk dat de bedieningskabel van de cruisecontrol blijft klemmen en dat uitzetten van het systeem niet helpt. In dat geval blijft de auto doorrazen. Door het contact uit te zetten zal de motor geen vermogen meer leveren en zal de auto vaart minderen. Het remsysteem zal blijven functioneren, ook zonder rembekrachtiging en men kan de auto veilig tot stilstand brengen. Eventueel kan men ook de versnellingsbak in de vrij zetten of de koppeling intrappen, motoren zonder toerenbegrenzer lopen dan wel het risico om over hun maximale toerental heen te gaan en kunnen daardoor zwaar beschadigd raken.

Voordelen
Men hoeft zelf geen gas te geven, waardoor de voet minder vermoeid raakt
Door de constante snelheid wordt het brandstofverbruik geminimaliseerd
Men hoeft niet continu de snelheid van het voertuig in de gaten te houden

Wettelijk (België)
In bepaalde delen van België is het sinds kort verboden op bepaalde trajecten de cruisecontrol te gebruiken. Dit wordt aangegeven door een rond, rood omrand wit bord met de tekst Cruise control. Het is echter de vraag hoe dit verbod gehandhaafd kan worden.
En de Fransen weten het maar al te goed:
Citaat:
http://www.franceinfo.fr/emission/la...-04-2014-08-25
...

Aujourd'hui, ce ne sont plus les dysfonctionnements qui inquiètent mais bien le fonctionnement de ces appareils et leurs répercussions sur la conduite dans le trafic autoroutier.

Le Centre d'investigations neurocognitives et neurophysiologiques de l'université de Strasbourg a mesuré l'influence du régulateur sur l'hypovigilance et la somnolence au volant. Et c'est la fondation Vinci Autoroute, donc l'émanation d'un des principaux concessionnaires d'ouvrages �* péages qui rend public les résultats : ils sont inquiétants !

Dépasser avec un régulateur suscite des comportements �* risque. On se rapproche davantage du véhicule qui vous précède avant de déboiter en changeant de file, car on apprécie moins la vitesse non modulable du régulateur, et, une fois le dépassement terminé, on ne se rabat pas, on reste plus longtemps sur la file de gauche.

L'hypovigilance se manifeste aussi par les trajectoires, on réajuste moins souvent le volant pour rester en ligne droite.
Et plus le trajet dure moins on touche le volant. Car, c'est l�* le plus
grave : l'automatisation de la conduite diminue les réflexes. Une seconde de plus pour appuyer sur le frein en cas d'obstacle ou de ralentissement, c'est 40 mètres de perdus �* 130 km/h.

Et puis surtout, �* partir d'une heure de conduite avec le régulateur, on s'endort, les épisodes de somnolence sont 25% plus nombreux et quand on sait que la somnolence est désormais la première cause avec un tiers des accidents sur autoroute, il vaut mieux être prévenu et s'arrêter plus souvent pour faire une pause. Ça ne veut pas dire qu'il faut déconseiller cet instrument, mais il faut l'utiliser �* bon escient et ne pas hésiter �* le désactiver quand le trafic est trop dense ou dans une zone de travaux.
Dan heeft men idd veel minder problemen geflitst te worden, maar men rijdt in de regel (veel) onveiliger. Enkel daar gaat het om.

Maar het "kassa kassa" is natuurlijk belangrijker.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2014 om 11:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 11:36   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar of het de veiligheid dient ?

Zoals het hoger risico van cruise control die het risico eerder sterk verhogen... (ook door misbruik)



En de Fransen weten het maar al te goed:


Dan heeft men idd veel minder problemen geflitst te worden, maar men rijdt in de regel (veel) onveiliger. Enkel daar gaat het om.

Maar het "kassa kassa" is natuurlijk belangrijker.
Iedereen Coyote voor meer veiligheid dus.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be