Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2014, 11:36   #141
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat stel je dan voor? Het gewoon verbieden/uitroeien? Veel succes. Ik geef zoiets niet mee aan de kinderen.
Ik zie dat mensen zich fanatieker zijn gaan uiten nadat er massaal aandacht is op gesmeten. Er is bewust verwarring en chaos gecreëerd, en wij dansen allemaal mee op de strings. Componeren onze eigen liedjes erop, sommige zijn intussen heel begaafd. Maar ge kunt vuur niet met vuur bestrijden, zo steekt ge alleen maar verder de wereld in de fik tot er niets van overschiet. En ja inderdaad Tandem, dan is er ook vrede. Maar niet de vrede die ik wil. Wat heb ik geleerd anno 2014? Wij moeten terug in contact komen met onze menselijkheid. En onze menselijkheid niet laten drijven door angst of kwaad. We musn't be overcome by evil, but overcome evil by good.
Wie 1 hoofd ontneemt om een idee uit te roeien, zal met 1 hoofd niet toekomen.
Zo is dat Peche, vandaag zien we mensen oproepen om anderen te vermoorden, je zou dan denken dat het om een grapje gaat maar dat blijkt niet zo te zijn. Waar is het gezond verstand naartoe?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 21:02   #142
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Mee eens. Het enige wat helpt is onderricht, iets wat op vlak van religie helemaal niet gebeurd, en zeker niet betreft de ontstaansgeschiedenis van de verschillende godsdiensten. Ze hebben allen boter op hun hoofd.
Islam:
http://www.youtube.com/watch?v=x2sCIZPOeJ8
Christendom:
http://www.youtube.com/watch?v=zcASM4mhR5g
Judaïsme:
http://www.youtube.com/watch?v=sawWSvHjqEE
We zouden dan toch beter eerst eens onze eigen geschiedenis opkuisen?
Er ligt al iets jaren in de doofpot, iets dat bij andere religies dan weer minder aanwezig is. Maarkom, we zullen het beestje maar niet bij zijn naam noemen zeker?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 21:08   #143
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Zo is dat Peche, vandaag zien we mensen oproepen om anderen te vermoorden, je zou dan denken dat het om een grapje gaat maar dat blijkt niet zo te zijn. Waar is het gezond verstand naartoe?
Hoeveel zouden er stiekem onderling niet prevelen voor een WO3 met een nieuwe opkuis?
We zouden hier in het Westen een voorbeeld moeten leren stellen.
De Gazastrook wordt gebombardeerd intussen wij hier discussie voeren.
Dringt niet meer tot ons door vandaag. Do you never wonder why?
https://www.youtube.com/watch?v=JfvBbI8qyEQ

Oud 13 juli 2014, 22:00   #144
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We zouden dan toch beter eerst eens onze eigen geschiedenis opkuisen?
Er ligt al iets jaren in de doofpot, iets dat bij andere religies dan weer minder aanwezig is. Maarkom, we zullen het beestje maar niet bij zijn naam noemen zeker?
Tweede en derde docu niet gezien ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 06:03   #145
Peche
Banneling

Standaard

De link in het OP? Die opgerichte groep daar tegen de radicale islam?
Wat zou ik in de film gezien moeten hebben?
Oud 14 juli 2014, 06:51   #146
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De link in het OP? Die opgerichte groep daar tegen de radicale islam?
Wat zou ik in de film gezien moeten hebben?
Nee, die bedoel ik niet. Deze 3 in # 143
Oud 14 juli 2014, 07:07   #147
Peche
Banneling

Standaard

De graftombe van Jezus' familie?
Ik bedoelde met onze geschiedenis eigenlijk iets heel recent.
Operatie kelk etc.
Christos is voor mij een begrip dat zeer levendig in en rondom de mensen kan manifesteren.
Oud 14 juli 2014, 07:27   #148
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De graftombe van Jezus' familie?
Ik bedoelde met onze geschiedenis eigenlijk iets heel recent.
Operatie kelk etc.
Christos is voor mij een begrip dat zeer levendig in en rondom de mensen kan manifesteren.
Lees nogmaals de # 143. Niet enkel het christendom, maar alle drie de Abrahamistische godsdiensten. Het ging hem toch om onderwijs als ik het goed begrepen heb ? Het is daar waar de geschiedenis begint en niet ergens in de middeleeuwen. Met deze docu's wordt duidelijk dat ze alle drie historisch niet kloppen, net zoals het creationisme, wat een gevolg is.
Oud 14 juli 2014, 07:28   #149
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je hebt dus duidelijk geen van deze drie docu's bekeken.
Oud 14 juli 2014, 07:47   #150
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees nogmaals de # 143. Niet enkel het christendom, maar alle drie de Abrahamistische godsdiensten. Het ging hem toch om onderwijs als ik het goed begrepen heb ? Het is daar waar de geschiedenis begint en niet ergens in de middeleeuwen. Met deze docu's wordt duidelijk dat ze alle drie historisch niet kloppen, net zoals het creationisme, wat een gevolg is.
Ge moet u niet beperken tot 3. Ik zei u eerder al dat ik daar geen aandacht aan geef.
It isn't questionable, it's all rubbish

De geschiedenis begint 50 000 jaar geleden, enfin daar ergens.
https://www.youtube.com/watch?v=F0pQqJyN_-M

Laatst gewijzigd door Peche : 14 juli 2014 om 07:48.
Oud 14 juli 2014, 08:03   #151
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ge moet u niet beperken tot 3. Ik zei u eerder al dat ik daar geen aandacht aan geef.
It isn't questionable, it's all rubbish

De geschiedenis begint 50 000 jaar geleden, enfin daar ergens.
https://www.youtube.com/watch?v=F0pQqJyN_-M
OK, dan praten we langs elkaar. Groetjes.
Oud 14 juli 2014, 08:57   #152
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel zouden er stiekem onderling niet prevelen voor een WO3 met een nieuwe opkuis? We zouden hier in het Westen een voorbeeld moeten leren stellen. De Gazastrook wordt gebombardeerd intussen wij hier discussie voeren. Dringt niet meer tot ons door vandaag. Do you never wonder why?
Idd, er is nog maar weinig dat tot ons doordringt vandaag, men wiegt ons in slaap en dan zien we niets meer, dat is evident. En terwijl de bommen rondvliegen elders zijn we zelf het slachtoffer van onze eigen 'Westerse' tekortkomingen, de bevolking wordt ingezet in functie van een aantal getallen op een balans. Neem bv al die schulden, met miljoenen gaan we nu proberen een getal van één hokje naar een ander hokje proberen te krijgen, dit met noeste arbeid. Je houdt het dus echt niet voor mogelijk, elk gezond en creatief denkend mens weet dat je die getallen ook kan verplaatsen op een louter technische manier. We hoeven dus niet te wachten op WOIII, hij is al bezig, we zitten nu al in een concentratiekamp maar we beseffen het niet eens.

Laatst gewijzigd door tandem : 14 juli 2014 om 08:58.
Oud 14 juli 2014, 23:17   #153
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt dus duidelijk geen van deze drie docu's bekeken.
Dat komt omdat je er geen uitleg bij gegeven had.
Citaat:
OK, dan praten we langs elkaar. Groetjes.
Niet uit de lucht komen vallen he
De tweede docu over het Christendom ging voornamelijk over Joseph en Maria en de graftombe van Jezus.
Dan nuanceerde je wat over onderrichten. Maar Aton, de pragmatische handelingen zijn al lang verborgen deze dagen. What is known, is concealed, so you will not know or see.
Het ging dan ook niet over onderwijs of dergelijke, het ging over het uitroeien van de radicale islam. Waarop ik zei: als ge ene kop afhakt, groeien er twee bij.
Dan fietste ik nog wat verder met tandem tot gij achterop sprong en ben ik verward geraakt in mijn oh zo kostbare tijd.
Oud 14 juli 2014, 23:20   #154
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, er is nog maar weinig dat tot ons doordringt vandaag, men wiegt ons in slaap en dan zien we niets meer, dat is evident. En terwijl de bommen rondvliegen elders zijn we zelf het slachtoffer van onze eigen 'Westerse' tekortkomingen, de bevolking wordt ingezet in functie van een aantal getallen op een balans. Neem bv al die schulden, met miljoenen gaan we nu proberen een getal van één hokje naar een ander hokje proberen te krijgen, dit met noeste arbeid. Je houdt het dus echt niet voor mogelijk, elk gezond en creatief denkend mens weet dat je die getallen ook kan verplaatsen op een louter technische manier. We hoeven dus niet te wachten op WOIII, hij is al bezig, we zitten nu al in een concentratiekamp maar we beseffen het niet eens.
Ge moet er eens dagelijks tegenop boksen beste tandem. De duivel zit op uw schoot, ge draagt hem overal naartoe. Hij loert, hij blijft loeren. En hij stopt niet met loeren. Hij heeft zelfs aapkes op pad gestuurd die komen meeloeren.
Hokjes, ieder zijn hokje tot eentje te krap wordt en zo wordt ge geplet, maar is er plaats voor een ander. Een nieuw fris bloemeke en "repeat".
Life, it's a funny thing. Ge denkt "ik kan hier alles veranderen", maar ik betrap me toch altijd op dezelfde routine. Repeat. Werken lol
Oud 15 juli 2014, 03:55   #155
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat je er geen uitleg bij gegeven had.

Niet uit de lucht komen vallen he
De tweede docu over het Christendom ging voornamelijk over Joseph en Maria en de graftombe van Jezus.
Dan nuanceerde je wat over onderrichten. Maar Aton, de pragmatische handelingen zijn al lang verborgen deze dagen. What is known, is concealed, so you will not know or see.
Het ging dan ook niet over onderwijs of dergelijke, het ging over het uitroeien van de radicale islam. Waarop ik zei: als ge ene kop afhakt, groeien er twee bij.
Dan fietste ik nog wat verder met tandem tot gij achterop sprong en ben ik verward geraakt in mijn oh zo kostbare tijd.
Groetjes.
Oud 15 juli 2014, 08:28   #156
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet er eens dagelijks tegenop boksen beste tandem. De duivel zit op uw schoot, ge draagt hem overal naartoe. Hij loert, hij blijft loeren. En hij stopt niet met loeren. Hij heeft zelfs aapkes op pad gestuurd die komen meeloeren. Hokjes, ieder zijn hokje tot eentje te krap wordt en zo wordt ge geplet, maar is er plaats voor een ander. Een nieuw fris bloemeke en "repeat". Life, it's a funny thing. Ge denkt "ik kan hier alles veranderen", maar ik betrap me toch altijd op dezelfde routine. Repeat. Werken lol
Hokjesdenken inderdaad, niemand wil ervan weten en de meerderheid zal het ontkennen, een studie over die hokjes kan dan helpen. Als slachtvee drukt men ons samen en daar wordt een mens een beetje lastig van, op die manier zijn we straks allemaal als de Duivel. Vraag vervolgens om de bron van het probleem aan te pakken, dat kan dan weer niet. En zo gaat het verder, repeat!!! Ik bedoel wat je begrijpt.

Laatst gewijzigd door tandem : 15 juli 2014 om 08:29.
Oud 15 juli 2014, 23:12   #157
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Hokjesdenken inderdaad, niemand wil ervan weten en de meerderheid zal het ontkennen, een studie over die hokjes kan dan helpen. Als slachtvee drukt men ons samen en daar wordt een mens een beetje lastig van, op die manier zijn we straks allemaal als de Duivel. Vraag vervolgens om de bron van het probleem aan te pakken, dat kan dan weer niet. En zo gaat het verder, repeat!!! Ik bedoel wat je begrijpt.
We moeten een nieuw paradigma voor de mensheid vinden.
Iets anti religieus dat opgaat voor iedereen. Moraliteit zou een goed begin zijn.
Sommige worden jaloers dat hun hokje kleiner dan dat van een ander is en daar speelt de duivel lustig op in. Hij kan uw kaars komen uitblazen.
Maar die motherfucker moet toch maar toezien hoe ik ignite en mijn wereld gans omdraai naar het licht van het ware voorbeeld.
Voorbeeld van de Here Yeshua en zijne Vrouwe Meryem.
I'm so sorry for the delay.
Ik was in rust lol

Laatst gewijzigd door Peche : 15 juli 2014 om 23:13.
Oud 15 juli 2014, 23:14   #158
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Groetjes.
Ja gij ook.
En hoe is't anders nog? Alles goed?
Groetjes.
Oud 22 juli 2014, 03:51   #159
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wat mij betreft is om te beginnen de islam hier verdrijven, zonder daarom per se tot hun niveau te zakken en massavernietiging toe te passen, een eerste vereiste.
Islam verdrijven, hoe gaat uw anti-moslim partij, dat het volk uitspuwde, dat aanpakken? Moslims gaan Islam niet opgeven, dat weet jij ook. De enige optie die rest in uw utopisch gepalaver, is om 10% (moslims) van de bevolking te verdrijven.

Ook hier, hoe gaat uw anti-moslim partij dat aanpakken. Wees eens wat concreter, spreekbuis. De potentiële kiezers die zich graag een oor laten aannaaien, zijn razend benieuwd naar uw uiteenzetting, vermoed ik.

Laatst gewijzigd door Islamitisch Verzet : 22 juli 2014 om 04:05.
Islamitisch Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 04:22   #160
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet Bekijk bericht
Islam verdrijven, hoe gaat uw anti-moslim partij, dat het volk uitspuwde, dat aanpakken? Moslims gaan Islam niet opgeven, dat weet jij ook. De enige optie die rest in uw utopisch gepalaver, is om 10% (moslims) van de bevolking te verdrijven.

Ook hier, hoe gaat uw anti-moslim partij dat aanpakken. Wees eens wat concreter, spreekbuis. De potentiële kiezers die zich graag een oor laten aannaaien, zijn razend benieuwd naar uw uiteenzetting, vermoed ik.
Net zoals ik vind dat de Israeli's uit Palestina in de Med mogen gekiepert worden vind ik ook dat die 10% uit W.Europa mogen gemept worden.
Voor wat de rechtvaardiging van beide situaties aangaat, wil ik graag Eliyahu en zijn akoliet aanhalen met hun dooddoeners: "Shit Happens" of "Oorlog is vreselijk" e.d.

Erg voor de slachtoffers, maar ja... eigen schuld dikke bult voor de toekomstige ex-leiders van de respectievelijke gangstersyndicaten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be