Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 23 juli 2014, 10:02   #81
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Draai het en keer het hoe je wil, het is gewoonweg het geniale staatsmanschap van De Wever die de Franstaligen bij hun lurven heeft...
Hypochonder is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:05   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik heb de vraag nog al eens gesteld, maar waarom moet Vlaanderen er perse bij in het zuiden?
Kan je dan Brugge niet meer bezoeken? Gaan shoppen in Hasselt? Uitgaan in Antwerpen? Fuiven in Leuven?
Wat verandert er in je leven als dat plots buitenland zou worden? De afstand blijft dezelfde.
Wat verandert er als je vrienden in Vlaanderen plots buitenlanders zouden zijn? Zou hun karakter veranderen? Het contact vertroebelen?
Ik heb die vraag ook al een paar keer gesteld, en nooit een antwoord op gekregen.
Oud 23 juli 2014, 10:06   #83
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat is uw punt hier nu juist? Als Di Rupo zich laat zien op Tomorrowland dan is dat enkel in het belang van het voortbestaan van België, niet omdat hij zo graag in Vlaanderen komt of omdat hij zo graag onder de Vlamingen zou zijn.
De Franstaligen die u aan de Kust zal zien, zijn ze daar "in het belang van het voortbestaan van België"? Neen, ze zijn aan de Kust omdat er prachtig weer is, voor het "zon zee strand" effect, om mini-golf te spelen, om wandelingen op de dijken te doen en dergelijken. Ze denken geen enkele seconde aan politiek en aan wat Vlamingen zoals u van de Franstaligen denken omdat dat hen helemaal niet betreft. Voelen de Vlaams-Nationalisten zich niet op hun gemak met Franstaligen rond hen? Mogelijk. Voor dezelfde prijs vallen ze in een totale depressie. En dan?

De Franstaligen gaan graag naar Vlaanderen net als ze graag naar andere regios of landen gaan en denken in hun overgrote meerderheid helemaal niet in politische termen. Ze denken aan vakantie en enkel en alleen aan vakantie.
Everytime is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:07   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal schijn. Het was voor DR een tripartite of niets.
Ze zijn met die niets ook tevreden.
Ik zie niet bepaald tevredenheid bij Di Rupo en zijn maatje van het FDF. Het broekschijterij en bangmakerij troef. Niet dan?

Hij rekende er een klein beetje teveel op dat zijn beslissing om op regionaal vlak voor de FDF te kiezen ipv voor de MR geen gevolgen zou hebben. In zijn zelfgenoegzaamheid maakte Di Rupo de vergissing om te denken dat de MR haar pre-verkiezingsbelofte zou houden, en geen federale zou vormen met de N-VA. Indien de MR haar woord had gehouden was de enig mogelijke optie de tripartite geweest.
Oud 23 juli 2014, 10:08   #85
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Accepteer dat er Vlamingen zijn en dat die rechten hebben.
Accepteer verder dat er ook Walen zijn, maar dat die helaas een minderheid vormen.
Accepteer de taalgrens
Accepteer dat de faciliteiten uitdovend zijn.
....
Dat doe ik. Het maakt wel deel van ONS land, België!
Everytime is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:08   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Draai het en keer het hoe je wil, het is gewoonweg het geniale staatsmanschap van De Wever die de Franstaligen bij hun lurven heeft...
Het is inderdaad eens leuk om dat allemaal te zien. Echter, wie laatst lacht...

Ik ben er eerlijk gezegd niet gerust in. Ik vrees dat dit een bijzonder moeilijke legislatuur zal worden, waar heel veel moeilijke problemen moeten aangepakt worden, waar uiteraard ook zware fouten zullen gemaakt worden, waar uiteraard anti-Vlaamse beslissingen zullen geforceerd worden.

Het gaat helemaal zo een liberale toer niet opgaan als men zou kunnen hopen. Er gaat heel wat gekonkelfoesd worden.

En als het voor een stukje lukt, dan gaat het een beetje beter in Belgikske, maar is het fundamentele probleem nog altijd niet aangepakt, en is de druk wat van de ketel. En als het niet lukt, wat ook kan, dan zijn het de rechtse Vlamingen die verantwoordelijk zijn.

Maar bon. Het zou verkeerd zijn van van 't moment niet te genieten ook niet Er zijn zo van die kleine geneugten die ge U niet moogt ontzeggen...

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juli 2014 om 10:10.
patrickve is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:08   #87
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De Franstaligen die u aan de Kust zal zien, zijn ze daar "in het belang van het voortbestaan van België"? Neen, ze zijn aan de Kust omdat er prachtig weer is, voor het "zon zee strand" effect, om mini-golf te spelen, om wandelingen op de dijken te doen en dergelijken. Ze denken geen enkele seconde aan politiek en aan wat Vlamingen zoals u van de Franstaligen denken omdat dat hen helemaal niet betreft. Voelen de Vlaams-Nationalisten zich niet op hun gemak met Franstaligen rond hen? Mogelijk. Voor dezelfde prijs vallen ze in een totale depressie. En dan?

De Franstaligen gaan graag naar Vlaanderen net als ze graag naar andere regios of landen gaan en denken in hun overgrote meerderheid helemaal niet in politische termen. Ze denken aan vakantie en enkel en alleen aan vakantie.
En die Franstalige buitenlanders aan de Vlaamse kust zijn daar welkom. Toerisme is een goede bron van inkomsten voor de middenstand aldaar.
Ik wens hen een prettige vakantie.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 juli 2014 om 10:09.
stuyckp is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:09   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb die vraag ook al een paar keer gesteld, en nooit een antwoord op gekregen.
Jij hebt nog meer vragen gesteld, maar ook daar is Everydinges het antwoord op schuldig gebleven.
Oud 23 juli 2014, 10:10   #89
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou het echter zo graag vernemen.
Oud 23 juli 2014, 10:10   #90
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het land van Franstaligen, Walen en Brusselaars van Di Rupo?
fonne is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:11   #91
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij hebt nog meer vragen gesteld, maar ook daar is Everydinges het antwoord op schuldig gebleven.
De citadel van Namen stort in de dag dat België ophoudt te bestaan.
De Vlaamse kust verdwijnt voor je ogen en er worden grote muren opgetrokken zodat Walen en Vlamingen niet meer bij elkaar kunnen komen.
stuyckp is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:11   #92
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach jongen, ga snel een smartlap schrijven.
Hypochonder is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:11   #93
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En die Franstalige buitenlanders aan de Vlaamse kust zijn daar welkom. Toerisme is een goede bron van inkomsten voor de middenstand aldaar.
Ik zou in uw plaats toch wat zuiniger beginnen om te springen met dat soort science-fictionverhalen...
Ik denk niet dat uw partijtop daar veel aan herinnerd wil worden.
Another Jack is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:14   #94
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien de regionale verschillen die op bepaalde domeinen zeer uit elkaar lopen, is dat dan een voordeel voor franstaligen om zich Belg te noemen?
Dankzij het omhulsel België wordt er inderdaad één en andere uitgevlakt, maar dat is slechts illusie hé.

Ik heb de vraag nog al eens gesteld, maar waarom moet Vlaanderen er perse bij in het zuiden?
Kan je dan Brugge niet meer bezoeken? Gaan shoppen in Hasselt? Uitgaan in Antwerpen? Fuiven in Leuven?
Wat verandert er in je leven als dat plots buitenland zou worden? De afstand blijft dezelfde.
Wat verandert er als je vrienden in Vlaanderen plots buitenlanders zouden zijn? Zou hun karakter veranderen? Het contact vertroebelen?
Natuurlijk is het een voordeel. Vlaanderen is even mijn land als Franstalig België. Als België splitst, mag u een boycott van Vlaanderen en de economische gevolgen voor toeristische steden/regios als pakweg Brugge of De Kust wachten. Zonder toerisme zijn zo'n steden/regios dood en met nefaste gevolgen. Ik denk niet echt dat dit wat de Vlamingen wil. Een raad, dus : accepteer dat u Belg bent, accepteer België.
Everytime is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:14   #95
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
8<
Ze zijn van harte welkom.
Maar waarom moet dat 'binnenland' blijven?
Verandert die regio als dat 'buitenland' wordt?

Waarom moet het 'ons' Vlaanderen blijven alsof het gemeenschappelijk bezit is van de héle belziek?
Oud 23 juli 2014, 10:16   #96
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn geen buitenlanders. Het zijn UW landgenoten.
Everytime is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:17   #97
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zie niet bepaald tevredenheid bij Di Rupo en zijn maatje van het FDF. Het broekschijterij en bangmakerij troef. Niet dan?
Moesten ze dan een knipoog geven en de duim omhoog?

Citaat:
Hij rekende er een klein beetje teveel op dat zijn beslissing om op regionaal vlak voor de FDF te kiezen ipv voor de MR geen gevolgen zou hebben. In zijn zelfgenoegzaamheid maakte Di Rupo de vergissing om te denken dat de MR haar pre-verkiezingsbelofte zou houden, en geen federale zou vormen met de N-VA. Indien de MR haar woord had gehouden was de enig mogelijke optie de tripartite geweest.
Ik denk dat de PS goed voor ogen had wat ze wilden.
Oud 23 juli 2014, 10:18   #98
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het land van Franstaligen, Walen en Brusselaars van Di Rupo?
Het land van Vlamingen, Walen, Brusselaars en Duitstaligen : België!
Everytime is offline  
Oud 23 juli 2014, 10:19   #99
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maw, het is gemeenschappelijk bezit?
Oud 23 juli 2014, 10:20   #100
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De citadel van Namen stort in de dag dat België ophoudt te bestaan.
De Vlaamse kust verdwijnt voor je ogen en er worden grote muren opgetrokken zodat Walen en Vlamingen niet meer bij elkaar kunnen komen.
Het is de grootste droom van de Vlaams-Nationalisten.
Everytime is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be