Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Hoop je dat de linksen uit de regeringen vliegen?
Ja want ik wil een verantwoordelijke regering die orde op zaken stelt! 26 57,78%
Neen, want ik wil rustig in mijn hangmat blijven liggen, en daarom moet de Kanker van links aan de macht blijven! 19 42,22%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 24 juli 2014, 21:17   #361
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met de nieuwe voorstellen van onze rechtse rakkertjes regering zal de economie aantrekken, door de beurzen van de gezinnen te ontvetten.
De ware aard van die kakkerlakken komt nu bovendrijven.

Het intellectuele afromen van de kleine man ten voordele van diegenen die genoeg hebben is ingezet.

Het zal de Chinese economie ten goede komen.
Nog in Griekenland geweest de laatste tijd?
Oud 24 juli 2014, 22:07   #362
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de nieuwe voorstellen van onze rechtse rakkertjes regering zal de economie aantrekken, door de beurzen van de gezinnen te ontvetten.

Het intellectuele afromen van de kleine man ten voordele van diegenen die genoeg hebben is ingezet.

Want het geld dat een vette, verspillende sossenstaat uitgeeft, d�*t groeit natuurlijk aan de bomen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 25 juli 2014, 01:50   #363
rub1615
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
een linkse zoals gij moet maar niet voor een centrumrechtse partij stemmen hé. In de programmas was het van alledrie meer dan duidelijk dat er zou bespaard worden.

Eén ding is alvast wel zeker: we gaan de mensen niet nog meer de put induwen door ze nog meer te gaan belasten. En ondertussen gaan we de linkse tierletantijntjes opruimen.
Ik hoorde Kris Peeters gisteren nog zeggen dat "de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen." Dat zou zo van een SP-A'er kunnen komen. Deze regering heeft dus nog steeds erg veel linkse accenten. En dat heet gezond verstand. Want met besparen alleen krijg je de hele bevolking tegen je en verkrijg je het Matteüseffect.

Laatst gewijzigd door rub1615 : 25 juli 2014 om 01:52.
rub1615 is offline  
Oud 25 juli 2014, 01:54   #364
rub1615
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht

Ik ook. Maar dat is niet de reden waarom ik de sociale zekerheid wil privatiseren. Ik ben echt tegen een door de overheid beheerde sociale zekerheid. De overheid en efficiënt beheer, het is geen opperbeste combinatie.
Neem een voorbeeld aan privaatbanken. Het toppunt van efficiënt beheer.
rub1615 is offline  
Oud 25 juli 2014, 07:16   #365
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het afromen van de kleine man en vooral van de kleine ondernemers ten voordele van alle profiteurs is voor de sossen altijd al prioriteit nummer één geweest. Prioriteit nummer twee was hun zakken vullen en nummer drie het verbrassen van overheidsgeld.
Hypochonder is offline  
Oud 25 juli 2014, 08:18   #366
Tavek
Banneling

Standaard

Elektriciteit en water duurder
Inschrijfgeld hoger onderwijs x2
65+ers betalen voor de bus

Hoe je het draait of keert, dit is een belastingregering. Men zou het evengoed van mijn loonbrief kunnen afhouden, want mijn koopkracht daalt door deze maatregelen.

Overigens, het grote gidsland van Dewever, Duitsland, kent geen inschrijvingsgelden in het hoger onderwijs. Ze hebben dat daar eens geprobeerd een paar jaar terug (60 euro per semester) maar de bevolking vond het maar niks.

En ze leveren zowat de beste kwaliteit ingenieurs en wetenschappers in Europa af. De RWTH Aachen is niet ver voor Limburgers, en is een topunief.

Wil je kwaliteit op universiteiten is een toelatingsproef de enigste en meest faire manier. Achja, vergeten, rechts en de ondernemers willen enkel dat hun (rijke) kinderen kunnen gaan studeren. Arbeiderszonen horen daar niet thuis.
Tavek is offline  
Oud 25 juli 2014, 08:52   #367
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nog in Griekenland geweest de laatste tijd?
In september ga ik nog eens kijken. Me overtuigen of het er goed gaat met de banken.
Van de mensen trekt zich toch niemand geen kloten aan.
subocaj is offline  
Oud 25 juli 2014, 08:55   #368
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het afromen van de kleine man en vooral van de kleine ondernemers ten voordele van alle profiteurs is voor de sossen altijd al prioriteit nummer één geweest. Prioriteit nummer twee was hun zakken vullen en nummer drie het verbrassen van overheidsgeld.
Ik ben geen sos, maar een echte communist.
subocaj is offline  
Oud 25 juli 2014, 08:55   #369
Tavek
Banneling

Standaard

Een regering die inzet op innovatie geeft de universiteiten minder geld.

Hoe achterlijk kan je zijn.
Tavek is offline  
Oud 25 juli 2014, 08:57   #370
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je hebt een punt dat het inderdaad beter zou zijn als de staat méér aan haar burgers zou geven.
Zeker als het 100% betreft van haar inkomsten en individueel aan dezelfde verhoudingen als de bijdragen.
Daar heb je integere mensen voor nodig, geen politici en industriëlen.
subocaj is offline  
Oud 25 juli 2014, 09:01   #371
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Behalve het inschrijfgeld dat een rechtstreekse verhoging is, waren de rest van het bovenstaande cadeautjes op papier omdat ze rechtstreeks werden doorgerekend aan de rest van de gebruikers.

Citaat:
Hoe je het draait of keert, dit is een belastingregering. Men zou het evengoed van mijn loonbrief kunnen afhouden, want mijn koopkracht daalt door deze maatregelen.
En je noemt er twee op die niet op jou van toepassing zijn.

Citaat:
Overigens, het grote gidsland van Dewever, Duitsland, kent geen inschrijvingsgelden in het hoger onderwijs. Ze hebben dat daar eens geprobeerd een paar jaar terug (60 euro per semester) maar de bevolking vond het maar niks.

En ze leveren zowat de beste kwaliteit ingenieurs en wetenschappers in Europa af. De RWTH Aachen is niet ver voor Limburgers, en is een topunief.

Wil je kwaliteit op universiteiten is een toelatingsproef de enigste en meest faire manier. Achja, vergeten, rechts en de ondernemers willen enkel dat hun (rijke) kinderen kunnen gaan studeren. Arbeiderszonen horen daar niet thuis.
De budgetten zijn beperkt, de uitval te groot. Er werd onlangs nog een ballonnetje opgelaten voor een toelatingsproef, maar het werd meteen afgeschoten.
Ik ben het met je eens dat onderwijs een zinvolle investering is en dat een toelatingsproef de budgetten onder controle zouden kunnen houden, maar helaas, dan moet het op een andere manier.
Oud 25 juli 2014, 09:05   #372
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je integere mensen voor nodig, geen politici en industriëlen.
Een hiërarchie van commies en integriteit in één zin vernoemen is wartaal.
Oud 25 juli 2014, 09:07   #373
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve het inschrijfgeld dat een rechtstreekse verhoging is, waren de rest van het bovenstaande cadeautjes op papier omdat ze rechtstreeks werden doorgerekend aan de rest van de gebruikers.

En je noemt er twee op die niet op jou van toepassing zijn.
Ik ben een academicus, het hoger onderwijs ligt nauw aan mijn hart, net zoals de toegang van iedereen die slim genoeg is en de inzet er voor over heeft. Geld MAG geen criterium zijn.

En ik heb ook kinderen, dus het is op dat gebied ook belangrijk voor mij.

Citaat:
De budgetten zijn beperkt, de uitval te groot. Er werd onlangs nog een ballonnetje opgelaten voor een toelatingsproef, maar het werd meteen afgeschoten.
Ik ben het met je eens dat onderwijs een zinvolle investering is en dat een toelatingsproef de budgetten onder controle zouden kunnen houden, maar helaas, dan moet het op een andere manier.
Ik heb aan een unief gewerkt. Het budget bestemd voor proffen was al veel te laag (dit is de geldstroom waar het over gaat, nb) waardoor men gedwongen werd om proffen deeltijds te benoemen (= betalen met vlaams geld) en ze voor de rest postdoc te laten. Met alle gevolgen van dien. De onzekerheid die met dit meebrengt, hoef ik u niet uit te leggen (ieder jaar opnieuw achter geld jagen, ook al bent u al 10 jaar prof).

Straks ga je een Proffencorps krijgen met allemaal 5 of 10 % benoemingen die 1 of 2 vakken geven en voor de rest postdoc zijn. Sterk bezig Vlaanderen. De universiteiten hadden door de grote studentenaantallen net nood aan veel meer vlaams geld. Nu ga je proffen krijgen die onderwijs zien als bijtaak want het gros van hun inkomen halen ze toch uit onderzoeksprojecten.
Tavek is offline  
Oud 25 juli 2014, 10:16   #374
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Inderdaad. Tot de overheid er zich is mee gaan moeien. Vanaf dan was het kommer en kwel.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 juli 2014, 11:52   #375
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zijn wij de boom of de bever in dit verhaal, fonne?
Je beseft toch dat we vanaf nu partners zijn?
Jij bent toch maar degene met de meeste aanpassingsproblemen.
stuyckp is offline  
Oud 25 juli 2014, 12:11   #376
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Het zal de beurzen ontvetten van de gezinnen die de beurzen van andere gezinnen aan 't ontvetten waren. Waardoor die laatsten minder ontvet worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juli 2014 om 12:12.
patrickve is offline  
Oud 25 juli 2014, 12:13   #377
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt een punt dat het inderdaad beter zou zijn als de staat méér aan haar burgers zou geven.
Zeker als het 100% betreft van haar inkomsten en individueel aan dezelfde verhoudingen als de bijdragen.

Die moet ik onthouden
Oud 25 juli 2014, 12:15   #378
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Dat is ook 100% efficiënt beheer. Met die banken is blijkbaar afgesproken dat ze voor winstmaximalisatie mogen gaan, en dat het bijhorende risico door de belastingbetaler gedekt zal worden. Zij doen dat dus ook

Privé bedrijven zijn gemiddeld nooit efficiënter dan staatsbedrijven, maar het verschil is dat de onderste helft failliet gaat. Wat er overblijft is nadien dus wel efficiënter. Als je die onderste helft echter door de belastingbetaler laat overleven, krijg je het omgekeerde effect he.
Oud 25 juli 2014, 12:18   #379
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk, ge spreekt uzelf tegen:

Citaat:
Ik ben een academicus, het hoger onderwijs ligt nauw aan mijn hart, net zoals de toegang van iedereen die slim genoeg is en de inzet er voor over heeft. Geld MAG geen criterium zijn.
Geld is nochtans de essentie, zoals je zelf zegt:

Citaat:
Ik heb aan een unief gewerkt. Het budget bestemd voor proffen was al veel te laag (dit is de geldstroom waar het over gaat, nb) waardoor men gedwongen werd om proffen deeltijds te benoemen (= betalen met vlaams geld) en ze voor de rest postdoc te laten. Met alle gevolgen van dien. De onzekerheid die met dit meebrengt, hoef ik u niet uit te leggen (ieder jaar opnieuw achter geld jagen, ook al bent u al 10 jaar prof).
Goeie kwaliteit moet je betalen. Als je dat niet wil, dan gaat het op den duur slecht aflopen. Ge kunt een beetje op het idealisme van de mensen rekenen, maar die rekker rekt maar een zeker eindje. Nadien krijg je gewoon enkel de bodem van het vat.

Het is eigenaardig dat mensen altijd "prive" met "duur" associëren. Dat hoeft niet. In de meeste gevallen is prive zelfs goedkoper dan publiek. Het enige verschil is dat je publiek niet merkt, omdat het in die grote helft is van je inkomen die men je al afgepakt heeft.

Kijk naar de telefonie. Die is prive veel goedkoper dan toen ze nog publiek was. Kijk naar de auto's. Die zijn prive veel goedkoper en beter dan waar ze publiek waren (Trabantjes). Bijna ALLES is prive goeiekoper en beter dan publiek.

Als jij zegt dat je wil dat je kinderen kunnen studeren (wat ik ze uiteraard toewens) dan wil jij dus dat de bakker van de buurt de studies van jouw kinderen betaalt ? Dat jouw fiscale bijdrage voor die studies kleiner is dan wat het gaat kosten ? Maar wie betaalt ze dan wel ? Welke fiscale inkomsten worden daar dan wel voor gebruikt, als het de jouwe niet zijn ?

Zou je het niet beter vinden om datzelfde geld dat je fiscaal af staat, en waar ook domme dingen mee gedaan worden die jou NIET interesseren, zoals voetbalstadia bouwen of zo, je dat zou kunnen gebruiken voor de dingen die je WEL interessant vindt zoals de studies van jouw kinderen ?

Waarom wil je per se NIET de keuze hebben wat er met jouw belastingen gekocht wordt ? Waarom wil je per se dat dat aan dingen gegeven wordt die JIJ minder belangrijk vindt, en vaststellen dat de dingen die jij wel belangrijk vindt, te weinig krijgen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juli 2014 om 12:24.
patrickve is offline  
Oud 25 juli 2014, 12:31   #380
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die toelatingsproeven voor de burgerlijk ingenieurs bestaan al sedert de middeleeuwen !!!
Als men dat systeem wil veralgemenen, staan er onmiddellijk x aantal jankers & bleiters op hun achterste poten.

Boduo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be