![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
| Bekijk resultaten enquête: Hoop je dat de linksen uit de regeringen vliegen? | |||
| Ja want ik wil een verantwoordelijke regering die orde op zaken stelt! |
|
26 | 57,78% |
| Neen, want ik wil rustig in mijn hangmat blijven liggen, en daarom moet de Kanker van links aan de macht blijven! |
|
19 | 42,22% |
| Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#362 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#363 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door rub1615 : 25 juli 2014 om 01:52. |
|
|
|
|
|
#364 |
|
Schepen
|
Neem een voorbeeld aan privaatbanken. Het toppunt van efficiënt beheer.
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#366 |
|
Banneling
|
Elektriciteit en water duurder
Inschrijfgeld hoger onderwijs x2 65+ers betalen voor de bus Hoe je het draait of keert, dit is een belastingregering. Men zou het evengoed van mijn loonbrief kunnen afhouden, want mijn koopkracht daalt door deze maatregelen. Overigens, het grote gidsland van Dewever, Duitsland, kent geen inschrijvingsgelden in het hoger onderwijs. Ze hebben dat daar eens geprobeerd een paar jaar terug (60 euro per semester) maar de bevolking vond het maar niks. En ze leveren zowat de beste kwaliteit ingenieurs en wetenschappers in Europa af. De RWTH Aachen is niet ver voor Limburgers, en is een topunief. Wil je kwaliteit op universiteiten is een toelatingsproef de enigste en meest faire manier. Achja, vergeten, rechts en de ondernemers willen enkel dat hun (rijke) kinderen kunnen gaan studeren. Arbeiderszonen horen daar niet thuis. |
|
|
|
|
#367 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
#368 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
Banneling
|
Een regering die inzet op innovatie geeft de universiteiten minder geld.
Hoe achterlijk kan je zijn. |
|
|
|
|
#370 |
|
|
Daar heb je integere mensen voor nodig, geen politici en industriëlen.
|
|
|
|
|
#371 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben het met je eens dat onderwijs een zinvolle investering is en dat een toelatingsproef de budgetten onder controle zouden kunnen houden, maar helaas, dan moet het op een andere manier.
|
|
|
#372 |
|
|
Een hiërarchie van commies en integriteit in één zin vernoemen is wartaal.
|
|
#373 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
En ik heb ook kinderen, dus het is op dat gebied ook belangrijk voor mij. Citaat:
Straks ga je een Proffencorps krijgen met allemaal 5 of 10 % benoemingen die 1 of 2 vakken geven en voor de rest postdoc zijn. Sterk bezig Vlaanderen. De universiteiten hadden door de grote studentenaantallen net nood aan veel meer vlaams geld. Nu ga je proffen krijgen die onderwijs zien als bijtaak want het gros van hun inkomen halen ze toch uit onderzoeksprojecten. |
||
|
|
|
|
#374 |
|
Minister-President
|
Inderdaad. Tot de overheid er zich is mee gaan moeien. Vanaf dan was het kommer en kwel.
|
|
#375 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helemaal niet. Het zal de beurzen ontvetten van de gezinnen die de beurzen van andere gezinnen aan 't ontvetten waren. Waardoor die laatsten minder ontvet worden.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juli 2014 om 12:12. |
|
|
|
|
#377 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die moet ik onthouden
|
|
|
#378 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Privé bedrijven zijn gemiddeld nooit efficiënter dan staatsbedrijven, maar het verschil is dat de onderste helft failliet gaat. Wat er overblijft is nadien dus wel efficiënter. Als je die onderste helft echter door de belastingbetaler laat overleven, krijg je het omgekeerde effect he.
|
|
|
#379 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk, ge spreekt uzelf tegen:
Citaat:
Citaat:
Het is eigenaardig dat mensen altijd "prive" met "duur" associëren. Dat hoeft niet. In de meeste gevallen is prive zelfs goedkoper dan publiek. Het enige verschil is dat je publiek niet merkt, omdat het in die grote helft is van je inkomen die men je al afgepakt heeft. Kijk naar de telefonie. Die is prive veel goedkoper dan toen ze nog publiek was. Kijk naar de auto's. Die zijn prive veel goedkoper en beter dan waar ze publiek waren (Trabantjes). Bijna ALLES is prive goeiekoper en beter dan publiek. Als jij zegt dat je wil dat je kinderen kunnen studeren (wat ik ze uiteraard toewens) dan wil jij dus dat de bakker van de buurt de studies van jouw kinderen betaalt ? Dat jouw fiscale bijdrage voor die studies kleiner is dan wat het gaat kosten ? Maar wie betaalt ze dan wel ? Welke fiscale inkomsten worden daar dan wel voor gebruikt, als het de jouwe niet zijn ? Zou je het niet beter vinden om datzelfde geld dat je fiscaal af staat, en waar ook domme dingen mee gedaan worden die jou NIET interesseren, zoals voetbalstadia bouwen of zo, je dat zou kunnen gebruiken voor de dingen die je WEL interessant vindt zoals de studies van jouw kinderen ? Waarom wil je per se NIET de keuze hebben wat er met jouw belastingen gekocht wordt ? Waarom wil je per se dat dat aan dingen gegeven wordt die JIJ minder belangrijk vindt, en vaststellen dat de dingen die jij wel belangrijk vindt, te weinig krijgen ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juli 2014 om 12:24. |
||
|
|
|
|
#380 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als men dat systeem wil veralgemenen, staan er onmiddellijk x aantal jankers & bleiters op hun achterste poten. |
|
|
|