![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik krijg het op mijn heupen dat iemand zijn zesjarig kind laat dopen én laat vormen, enkel en alleen om met de vriendjes samen een feestje te bouwen. Daarvoor steekt die dat kind in een katholieke school en dat noem jij vrijheid van religie ?? En dan nog met de smoes dat deze niet wil dat ze tussen " de bruinen " gaat zitten !! Alsof tegenwoordig in het katholiek onderwijs geen allochtonen zitten. Op zich al een indoctrinatie ! Ach ga fietsen. 't Is goe weer buiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Een school is geen religieuze instelling. Ik denk dat iedereen wel weet hoe my christian belief zich manifesteert.
En dat scholen niet op basis van geloof worden gekozen, maar op basis van ligging, omgeving, kinderen, referenties van ouders, etc, ... In de ene gemeente kan die stadsschool beter zijn, in de andere gemeente een school met een K in. Ik vind niets indoctrinerend aan het lessenpakket. Kinderen mogen in debat gaan en hebben alle ruimte tot ontdekken in het Westen. We zouden er fier op moeten zijn. Wie hier buist op godsdienst krijgt gewoon een D te staan. Halleluja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Godsdienstig gedrag bestaat uit godsdienstige handelingen en godsdienstige mijdingen. Godsdienstige handelingen worden ook wel ritueel genoemd. De godsdienstige mijdingen zijn minder bekend en worden ook wel rituele verbodsbepaling genoemd. [...] Godsdienstig gedrag is tot op heden vrijwel niet op zichzelf bestudeerd. Als het al bestudeerd werd was het als illustratie van de godsdienstige voorstelling, zoals bijvoorbeeld binnen de godsdienstwetenschap en de culturele antropologie, of het was in het kader van de bestudering van de mens binnen het kader van de (overige) sociale wetenschappen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdienstig_gedrag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allez, velen stellen zich hier bloot. Nu gij. Wat doet gij met uw leven dat zo interessant is? Ben je zo onvoldaan dat je telkens bij een ander moet kijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg toch de indruk dat de religie voor u een soort syndroom geworden is. Het is het enige onderwerp op dit forum waaromtrent we boodschappen van u geserveerd krijgen. Op Seniorennet gaf u net hetzelfde soort verhaal. Bezeten door een atheïstisch heilig vuur? Beschouwt u dat als uw missie op deze planeet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Verder nog iets ? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Zoek, vind en geef toe aan je innerlijke eenhoorn.
Spring op zijn rug en vlieg doorheen het universum op een kosmische reis met roze zonnebril. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je denkt dat je het onschuldig vindt ![]() Citaat:
Citaat:
wel bespreken waarom ze het zo zou willen ?? Inderdaad !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Ik blijf me nog altijd afvragen wat zo indoctrinerend aan een doopsel is lol
Alsof we getraumatiseerd zijn en het voelde als zwavelzuur ![]() Vroeger had de Kerk macht, nu lachen we daar toch eens goed mee zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Salisbury cathedral. mijn eigen foto was minder ![]()
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Had die foto liever afgelopen nacht bekeken
![]() Die kerk is waanzinnig mooi op foto gezet. Daar moet ik eens met magische zonneglazen doorheen wandelen. See what I might find. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit forum heet "politics.be". Maar blijkbaar is uw haat tegenover alles wat met religie te maken heeft zo erg dat je niet in staat bent over iets zinnigs over een ander onderwerp te schrijven. Dat is erg jammer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wil je nu zeggen dat iedereen JOUW levensovertuiging moet hebben ? Wat voor een stuk arrogantie ben jij wel ! ![]() En wat voor ander onderwerp zou je willen ? Ga je dan ook dezelfde opmerkingen maken zoals je nu doet ? Zie die boom in je avatar ? Kruip er in ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het uw bril is die hoort aangepast te worden. Mocht u het nog niet gemerkt hebben we bevinden ons op de website van http://forum.politics.be/newreply.php?do=newreply&p=7252008. Het feit dat ik uw aandacht daar eventjes op vestig lijkt u buitenmatig te irriteren. Het is evenwel tekenend dat uw aanwezigheid op dit forum slechts te bespeuren valt wanneer het iets met religie te maken heeft. Wanneer iemand dan u eventjes daar op wijst ontsteekt u in woede en begint op een heel gemene manier te schelden en verwijten uit te braken. Waarom eigenlijk? U hoeft zich omtrent die boom in mijn avatar ook geen zorgen te maken. Ik ben niet meer op de leeftijd om, louter voor de pret, in bomen te klauteren. Wat niet wegneemt dat ik bomen altijd fascinerend heb gevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit was het weer toen ik er was ![]() ![]() Citaat:
En het orgel klinkt geweldig! (al dan niet met een orkest er bij)
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() De gewone ogen worden dagelijks gesloten.
![]() Hou je van die geschiedenis microwezen? U bent Christen? |
![]() |
![]() |