Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 24 juli 2014, 20:04   #1481
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Toch wel stom van ze dat ze de Christenen uit Mosul hebben laten vertrekken. Die hadden ze als slaven kunnen inzetten.
Nu moeten Moslims wegenbouw, transport en constructie doen.
En al die sjiëten hadden ze ook kunnen inzetten in plaats van dood maken.
En hun verstand, moslim eikels kunnen niet eens zelf hun wegen aanleggen, om het goed te doen hebben ze westerse firma's nodig bij praktisch alles. Het is niet voor niets dat de gebouwen die ze zelf zetten maximum 4 verdieping hoog zijn.

http://www.constructionweekonline.co...road-projects/
Doge is offline  
Oud 24 juli 2014, 20:33   #1482
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ik weet niet dat moslims bekend zijn met Python, humor is niet hun ding.
Ik denk het wel, hij blijft maar voorbeelden geven uit de praktijk
westdiep is offline  
Oud 24 juli 2014, 22:42   #1483
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Dus Turkije, Iran en het Syrië, allemaal landen die ISIS als een bedreiging zien gaan dikke oliedollars betalen aan ISIS om zo ISIS een handje te helpen voor hun financiering.

Mooi is dat! Klinkt als een serieus 'solid battle plan!'
Dit is een mooi voorbeeld van hoe die gasten redeneren. Hun wensdromen voor werkelijkheid nemen heten ze dat. Knettergek!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 juli 2014, 22:51   #1484
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Maar ik vrees wel dat IS gaat winnen...
Asjeblieft jong!
Wie geeft een lor om dat stelletje haveloze moordenaars?
Ze stellen niks voor en dat weten ze zelf ook goed.
Bagdad gaan ze nooit aanvallen en Koerdistan krijgen ze nooit in handen. Zelfs Assad krijgen ze niet op de knieën.
Maar goed, ze hebben wat zandheuvels in hun bezit en ze hebben Mosul ingenomen (met 100 man, je leest het goed, 100 man in een stad van meer dan een miljoen inwoners)...
Enkel door hun onvoorstelbare wreedheid, waardoor hun reputatie veel groter is dan hun werkelijke sterkte, krijgen die lafhartige honden nu wat aandacht.
Je gaat toch niet zoals onze internetjihadist en zijn twintig dubbelnicks beginnen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Nierika is offline  
Oud 24 juli 2014, 22:56   #1485
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet Bekijk bericht
Wat een achterlijke vergelijking. Als IS dezelfde militaire middelen als de VS had, was Andalus al bevrijd.

Dat is een waarheid als een koe. Die barbaren zouden niet aarzelen om alles in te zetten wat de Amerikanen in huis hebben, ook al kost het een miljard mensenlevens.
Bid dus maar, barbaarse hond, dat de Amerikanen nooit zo ver gedreven worden om hun arsenaal in te zetten tegen het huis van de eeuwige oorlog!

Nierika is offline  
Oud 25 juli 2014, 08:58   #1486
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Asjeblieft jong!
Wie geeft een lor om dat stelletje haveloze moordenaars?
Ze stellen niks voor en dat weten ze zelf ook goed.
Bagdad gaan ze nooit aanvallen en Koerdistan krijgen ze nooit in handen. Zelfs Assad krijgen ze niet op de knieën.
Maar goed, ze hebben wat zandheuvels in hun bezit en ze hebben Mosul ingenomen (met 100 man, je leest het goed, 100 man in een stad van meer dan een miljoen inwoners)...
Enkel door hun onvoorstelbare wreedheid, waardoor hun reputatie veel groter is dan hun werkelijke sterkte, krijgen die lafhartige honden nu wat aandacht.
Je gaat toch niet zoals onze internetjihadist en zijn twintig dubbelnicks beginnen?
Ik hoop ten stelligste dat u gelijk heeft. Maar ik ben pessimistisch gestemd. Het is een feit dat ze een grote oppervlakte hebben weten te veroveren, en 100 man is toch juist niet zoveel voor een stad met meer dan 1 miljoen inwoners?

Ik begin niet zoals de internetjihadist, maar enkel door het nieuws te volgen, en zoals Doge zegt, door te weten hoe moeilijk het al hier in Europa is met die gasten, word ik al pessimistisch gestemd. Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen...
Lof der Zotheid is offline  
Oud 25 juli 2014, 09:30   #1487
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

De Staat zet UAV's in.

Islamitisch Verzet is offline  
Oud 25 juli 2014, 09:40   #1488
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IS runt een staat, de civiele populatie trouw aan de staat staat in voor wegenbouw, transport, constructie, ziekenhuizen, politie, noem maar op.
Een staat die enkel kan bestaan door het gebruikt en/of dreiging van extreem geweld is geen staat maar ligt eerder tussen anarchie en barbarisme.
Het gebruik van geweld ipv debat zegt ook boekdelen over het failliet van de overtuigingen van isis.
Nuja, zoals zo vaak zal het voor hun zelfverklaarde leiders eerder om de macht en de $$$ te doen zijn ipv hun vermeend geloof. Hoe kun je anders hun hypocrisie verklaren om bv. soberheid te verkondigen terwijl ze een horloge van 6000$ dragen. Godsdienst is nu eenmaal een makkelijk werktuig om fanatieke religioten hersenloos hun bevelen te doen opvolgen. Altijd al geweest en ik vrees dat het nog voor lange tijd zo zal zijn.
Oud 25 juli 2014, 09:56   #1489
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Hoe kun je anders hun hypocrisie verklaren om bv. soberheid te verkondigen terwijl ze een horloge van 6000$ dragen.
De Islamitische horloge was een geschenk, met een waarde van rond de 500$.
Oud 25 juli 2014, 09:57   #1490
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
Een staat die enkel kan bestaan door het gebruikt en/of dreiging van extreem geweld is geen staat maar ligt eerder tussen anarchie en barbarisme.

Citaat:
In time, it has won the surprising respect of some war-weary citizens, like Qadri, who will accept any authority that can restore a semblance of normal life.
Citaat:
“I feel like I am dealing with a respected state, not thugs,” said a Raqqa goldsmith.
Citaat:
In the city of Raqqa, traffic police officers keep intersections clear, crime is rare, and tax collectors issue receipts.
Citaat:
“What I see in Raqqa proves that the Islamic State has a clear vision to establish a state in the real meaning of the word,” said a retired teacher in the city of Raqqa. “It is not a joke.”
Citaat:
Raqqa’s Credit Bank is now the tax authority, where employees collect $20 every two months from shop owners for electricity, water and security. Many said that they had received official receipts stamped with the ISIS logo and that the fees were less than they used to pay in bribes to Mr. Assad’s government.
http://www.nytimes.com/2014/07/24/wo...yria.html?_r=1
Oud 25 juli 2014, 10:17   #1491
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, geen totale anarchie dan maar gewoon barbarij dan. Ik betwijfel het of je quotes kunt voorleggen van andersgelovingen die er gelukkig leven (wegens verjaagd of vermoord). Extra punten als het ook nog eens een vrouwen blijkt te zijn.
Oud 25 juli 2014, 10:35   #1492
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
OK, geen totale anarchie dan maar gewoon barbarij dan. Ik betwijfel het of je quotes kunt voorleggen van andersgelovingen die er gelukkig leven (wegens verjaagd of vermoord). Extra punten als het ook nog eens een vrouwen blijkt te zijn.
Kijk, als arrogante Christenen weigeren de belachelijk lage Jizja te betalen en opteren om zelf te vertrekken, ligt dat aan hunzelf.
Oud 25 juli 2014, 10:42   #1493
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

IS takes full control of Division 17, Assad's last stronghold in Raqqa

Citaat:
The Islamic State group has taken full control of Division 17, the last stronghold of Bashar al-Assad’s forces in the eastern province of Raqqa, sources and media activists reported on Thursday.
Het regime krijgt opnieuw een pandoering te verwerken. Raqqa, is volledig gezuiverd van de Assad terroristen, de hoofdstad kan niet meer bestookt worden met mortieren etc.

Laatst gewijzigd door Islamitisch Verzet : 25 juli 2014 om 10:44.
Oud 25 juli 2014, 11:29   #1494
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Losses for Syrian regime rise sharply

Citaat:
Syrian regime forces and allied groups have suffered more than 800 casualties in the last week, a leading anti-regime activist group said Wednesday, amid signs of a “significant” lack of manpower.

The regime is also believed to be suffering from the departure of thousands of Iraqi Shiite paramilitaries, who have returned home in the face of an ISIS-led insurgency.
Oud 25 juli 2014, 21:47   #1495
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, als arrogante Christenen weigeren de belachelijk lage Jizja te betalen en opteren om zelf te vertrekken, ligt dat aan hunzelf.
De helft van je inkomen geven aan psychopathisch tuig dat je vandaag op morgen een kogel door de kop kan schieten? Ik zou de stad ook ontvluchten.
(en degenen die de stad hebben ontvlucht hebben alles moeten afgeven, wat pure diefstal is).

Nog meer voorbeelden van isis barbarij en hun haat tegen alles wat met cultuur en beschaving heeft te maken: het systematisch vernietigen van historische werelderfgoed-sites. Taliban 2.0

Laatst gewijzigd door Wautd : 25 juli 2014 om 21:47.
Wautd is offline  
Oud 26 juli 2014, 01:21   #1496
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud 26 juli 2014, 01:23   #1497
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

@ Islamiotisch verzet, besef jij dat er niet zoiets bestaat als de Sharia?
Nietzsche is offline  
Oud 26 juli 2014, 01:24   #1498
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog meer voorbeelden van isis barbarij en hun haat tegen alles wat met cultuur en beschaving heeft te maken: het systematisch vernietigen van historische werelderfgoed-sites. Taliban 2.0
zelfs hun 'eigen' cultuur en beschaving heeft dit mogen meemaken in Mali
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 26 juli 2014, 07:59   #1499
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
De Islamitische horloge was een geschenk, met een waarde van rond de 500$.
Een islamitische horloge van 500$, kan dat wel? Ik dacht dat zoiets ingaat tegen de soberheid die verwacht wordt in je kledij.
Doge is offline  
Oud 26 juli 2014, 12:51   #1500
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Een islamitische horloge van 500$, kan dat wel? Ik dacht dat zoiets ingaat tegen de soberheid die verwacht wordt in je kledij.
Laat het denken maar aan meer gekwalificeerden over.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be