Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 28 juli 2014, 12:01   #641
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben niet verplicht om iemand volledig te quoten. Je kan niet ontkennen dat je schreef wat ik quote. En dat is dat je toegeeft dat er 20 jaar niets gedaan werd aan het vreemdelingenprobleem uit schrik om met het VB geassocieerd te worden. Dit terwijl de "democratische" partijen het VB zélf demoniseerde en daarbij zelfs de staatsomroep inschakelde.
Aangezien ik heel goed weet dat jij niet dom bent, en zeer zeker de kracht van de nuancering kent ga ik niet doen alsof ik geloof dat je niet beseft dat door iemands zin onvolledig te citeren je er een andere draai kunt aan geven.

De originele zin was voldoende duidelijk in zijn geheel, maar er stonden enkele zaken in die niet in je kraam pasten dus liet je die maar weg...

Citaat:
Je hebt ook geen tegenargument gegeven voor het feit dat zowel het VB als de N-VA uitgesloten worden wegens hun communautaire agenda. De ene partij wordt machteloos gemaakt via een cordon. De andere moet haar communautaire programma afzweren wil ze niet eveneens uitgesloten worden. En dit ondanks 33% van de Vlamingen het met het partijprogramma van de N-VA eens is. Anders hadden ze wel op een andere partij gestemd.
Moesten jij en ik dit discussiepunt nog geen 20 keer uitgespit hebben...
Het blok is uitgesloten van de mogelijkheid tot besturen via een cordon dat er gekomen is omwille van het racistisch karakter van het blok. Of dacht je dat de toenmalige VU het cordon mee goedkeurde omwille van communautaire redenen ?
N-VA is nergens van uitgesloten, is een normale politieke partij en zat al negen jaar in de vlaamse regering, neemt er nu de leiding zelfs van, zit in tientallen coalities op gemeentelijk vlak, enz enz.
Een cordon is een principiële beslissing, die absoluut is en absoluut werkt.
Een politieke afweging of men ja dan neen lokaal, regionaal of federaal met n-va in zee gaat is de normale werking van politiek.
Moet men gaan janken dat n-va de PS 'uitsluit' ? Neen, natuurlijk niet. Dat zijn zaken die normaal zijn in het vormen van politieke coalities.
Nu ziet het ernaar uit dat de kamikaze het op federaal vlak gaat halen. Perfect wettelijk en helemaal niets verkeerd aan. Dat PS en sp.a dat zullen betalen is duidelijk maar ook voor hen draait de politiek via dezelfde regels inzake coalitievorming. Zorgen dat je erbij bent is de kunst.
Had het anders gelopen dan zou er wellicht een tripartite gekomen zijn zonder n-va, en die zou even perfect wettelijk geweest zijn en ook daar zou niets verkeerds aan geweest zijn.

edit : voor wat betreft dat communautaire. Dat n-va zijn communautaire agenda moest wegstoppen wisten zij reeds van ver voor de verkiezingen. Los van alle retoriek : de wever is geen uil. Die besefte héél goed dat hij alleen stond en nooit na de 6e nog eens een carrousel zou kunnen op gang trekken. Moest hij dat niet beseft hebben zou hij nooit vanaf september 2013 de voorbereidingen in gang gestoken hebben die we toen bediscussieer den onder de noemer 'de bocht van bracke' en die nu in de praktijk gebracht worden. Normale politieke beslissing, de wever wist heel goed dat hij met zijn 33% aan één kant van het land niets kon afdwingen, dus past hij zich aan. Dat is politiek realisme.

Citaat:
Ik heb je met, eveneens een gedeeltelijke quote van een belgicist duidelijk gemaakt waar véél mensen van overtuigd zijn, en dat is dat het VB niet wegens racisme maar wegens haar communautaire agenda achter een cordon vloog.
Het is je meest volstrekte recht, en dat van staaf uiteraard ook, om dat te denken en het zelfs te geloven. Echt.
Ik hoor dat verhaal trouwens al meer dan twintig jaar. Het overtuigde niemand, net zoals het dat nu ook niet doet.


Citaat:
Je hebt dus geen ander verweer dan mij een blokmentaliteit aan te naaien?
Fraai is dat.
Het enige dat ik je wil vragen, knuppel, is om geen discussies te manipuleren door gekortwiekte citaten te hanteren en daar dan conclusies aan vast te breien die verder gaan dan wat het volledig citaat zegt.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 juli 2014 om 12:09.
Pandareus is offline  
Oud 28 juli 2014, 12:46   #642
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Jij gelooft wat jij wil, peter, maar als zelfs een superbelgicist jou terecht wijst in wat jij beweert rammelt je argumentatie.

Als ik veranderingen had aangebracht in hetgeen je schreef had ik je quote gemanipuleerd. Maar dat is niet het geval. Ik heb het recht om wat ik de kern acht uit een quote te halen. Iedereen doet dat. Altijd en overal. Ook hier. Je zult daarmee moeten leven.

Eender wie zwart op wit zou schrijven wat jij schreef - en dat is dat er 20 jaar niets gedaan werd aan het "migratie probleem" uit schrik om met de racisten van het VB geassocieerd te worden- zou op een dag met die uitspraak geconfronteerd worden. Dat praat je niet goed met wat er na 20 verloren jaren, en dus veel telaat want uit arren moede, wordt gedaan.

Dewinter overdreef. Maar de "democraten" zijn minstens zo erg de mist in gegaan. ZIJ hadden immers de macht om te doen wat ze het VB hebben belet. Jij mag dat nog duizend keer proberen te verantwoorden op de manier die we gewend zijn, laksheid en lafheid is niet te verantwoorden.

Jij mag het nog 50 keer uitspitten, ik ben het eens met Superstaaf die je dit antwoordde. En ik post nu de volledige quote. Al was het maar omdat het jouw overtuiging terzake over de hele lijn tegenspreekt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962
het blok is helemaal niet in een cordon gezet om zo belgië te willen redden, dat klopt gewoonweg niet met de feiten. Tenzij je wil geloven dat de Volksunie indertijd ook belgicistische aspiraties had ? Die gingen ook akkoord met het cordon en pasten het met even veel overtuiging toe, net als hun nazaten van nu de N-VA.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Komaan zeg,... gaan we het naïef spelen?

Ik ben in de grond een véél grotere racist dan 90% van de VB'ers.
Maar ik heb zelf onophoudelijk op het VB en hun racisme gekabast omdat vooral hun communautair en economische programma me niet beviel.

En reken maar dat ik niet alleen zo redeneerde: in de priveesfeer off the record vind je bij ELKE partij een pak mensen die het 'racistische' discours van het VB nog vlotter in de mond nemen dan een Filip De Winter op warp-speed, maar in publiek uiteraard de afgeborstelde politiek correcte met opgehaalde neus spelen als er al eens iemand een raciale slip-of-the-tongue beging.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=158

Een congres van de N-VA heeft uitgewezen dat de meerderheid tégen het instandhouden van het cs was. De Wever heeft daar, om dezelfde reden waarmee jij 20 verloren jaren probeerde te verantwoorden, geen rekening mee gehouden.

Je bewering dat de N-VA niet wordt uitgesloten is trouwens een glasharde leugen. De Franstaligen hebben daar alles behalve een geheim van gemaakt. Als de PS en de CDH de MR niet hadden tegen haar kar gereden WAS de uitsluiting van de N-VA een feit geweest.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 juli 2014, 15:17   #643
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij gelooft wat jij wil, peter, maar als zelfs een superbelgicist jou terecht wijst in wat jij beweert rammelt je argumentatie.
Ondanks mijn grote waardering voor superbelgicist Staaf moet ik je toch wijzen op een evidentie hoor : net als ik en jij schrijft hij zijn mening. Niemand schrijft hier uit naam van anderen. Dus algemene gevolgtrekkingen uit een individuele opinie gaan distilleren is zinloos en trouwens onmogelijk.
Staaf heeft geen enkel probleem met het racisme van het blok, dat is zijn goed recht. Ik denk daar anders over, volgens mij is dat ook mijn goed recht.

Citaat:
Als ik veranderingen had aangebracht in hetgeen je schreef had ik je quote gemanipuleerd. Maar dat is niet het geval. Ik heb het recht om wat ik de kern acht uit een quote te halen. Iedereen doet dat. Altijd en overal. Ook hier. Je zult daarmee moeten leven.
I know, niets aan te doen.
Toch vind ik het jammer, je weet maar al te goed dat het de boodschap veranderde. So be it then.
Citaat:
Eender wie zwart op wit zou schrijven wat jij schreef - en dat is dat er 20 jaar niets gedaan werd aan het "migratie probleem" uit schrik om met de racisten van het VB geassocieerd te worden- zou op een dag met die uitspraak geconfronteerd worden. Dat praat je niet goed met wat er na 20 verloren jaren, en dus veel telaat want uit arren moede, wordt gedaan.
[quote]Dat zal zeker meespelen. Er is ook niets mis met het vaststellen dat er een pak zaken mislopen inzake migratie zoals die nu bij ons loopt. Er is twintig jaar lang niets aan gedaan net door het blok. Geen enkele partij wou dat thema opnemen om niet het verwijt te krijgen dat ze het blok achterna liepen.
Zonder veel retoriek hebben de democratische partijen nu samen de wet op gezinshereniging een heel stuk scherper gezet. Dat is beleid. Een beleid zonder racistische sneren en scabreuze uitlatingen over mensen.
Een perfect bewijs dat het wel kan. Zonder agenda van het blok, zonder inbreng van het blok en zonder druk vanwege het blok.

En ik ben er heel zeker van dat een flink deel van de kiezers van al die partijen dat als een goede beleidsmaatregel ziet.[/QUOTE

Toch vreemd dat je dit deel van het citaat blijkbaar niet als relevant genoeg zag om het niet mee te citeren.


Citaat:
Dewinter overdreef. Maar de "democraten" zijn minstens zo erg de mist in gegaan. ZIJ hadden immers de macht om te doen wat ze het VB hebben belet. Jij mag dat nog duizend keer proberen te verantwoorden op de manier die we gewend zijn, laksheid en lafheid is niet te verantwoorden.
Dewinter bestaat uit dezelfde materie als waaruit Dillen bestaat, die is gisteren al voldoende toegelicht.

Het perfide in jouw redenering ligt er nu net in om post factum te gaan beweren dat het blok gelijk had. Neen, dat hadden ze niet. Het blok fulmineerde al tegen vreemdelingen toen ze nog nauwlijks zichtbaar waren in het straatbeeld. Gewoon OMDAT het vreemdelingen zijn. En altijd in een discours van profitariaat, onveiligheid, invasie, verdrukking, enz.
Hun voorgestelde 'oplossingen' zijn er geen, dat was en is pure volksverlakkerij. Folders bij de mensen bussen met opstijgende boeings met 'heimwee-migranten' heeft niets te maken met een degelijke analyse en een voorstel tot oplossing. Dat is café gelul.

Men mag gerust de totaliteit van alle andere partijen verwijten dat ze te laat reageerden, of onvoldoende daadkracht toonden. Kan allemaal best waar zijn en ik denk er ook zo over. Maar dat men bv de wet op gezinshereniging verstrengde is totaal geen argument om nu te gaan beweren dat het blok 'gelijk' had.

Citaat:
Jij mag het nog 50 keer uitspitten, ik ben het eens met Superstaaf die je dit antwoordde. En ik post nu de volledige quote. Al was het maar omdat het jouw overtuiging terzake over de hele lijn tegenspreekt.
Jij jouw overtuiging, en ik de mijne hee knuppel.
En Staaf uiteraard de zijne.






Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=158

Een congres van de N-VA heeft uitgewezen dat de meerderheid tégen het instandhouden van het cs was. De Wever heeft daar, om dezelfde reden waarmee jij 20 verloren jaren probeerde te verantwoorden, geen rekening mee gehouden.
Je link werkt niet.

Citaat:
Je bewering dat de N-VA niet wordt uitgesloten is trouwens een glasharde leugen. De Franstaligen hebben daar alles behalve een geheim van gemaakt. Als de PS en de CDH de MR niet hadden tegen haar kar gereden WAS de uitsluiting van de N-VA een feit geweest.
Lutgen heeft zelf in de pers toegelicht dat MR hen nooit over een alternatief dan de centrum rechtse formatie heeft gesproken. Op geen enkel moment. Dus mèt n-va erbij. Lutgen zat duidelijk te wachten op een alternatief, dat dus enkel de klassieke tripartite was. Het is niet gekomen.

Trouwens, wat zou er in hemelsnaam verkeerd zijn aan een formatie waar n-va niet 'automatisch' bij is ? Elke meerderheid is een meerderheid. Het feit of je eigen partij daarbij is, is daar niet relevant in.

Hierbij de woorden van Lutgen :
[quote] 'Als de MR aan de macht komt, zal dat zonder de N-VA zijn', klonk het zo mooi tijdens de campagne. Maar Michel had beter gezegd: 'Als ik aan de macht kom, zal ik er alles aan doen om de N-VA aan boord te hijsen.' In minder dan twee maanden tijd van 'nooit' naar 'altijd' evolueren, faut-le-faire." Lutgen beukt hard in op de voorzitter van de Franstalige liberalen en gaat nog een stap verder. [/QUOTE
bron : http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...n-Michel.dhtml

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 juli 2014 om 15:27.
Pandareus is offline  
Oud 28 juli 2014, 16:55   #644
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Jij jouw overtuiging en ik de mijne. Zo is dat maar.

Ik begrijp maar al te goed dat je 20 jaar betijen probeert goed te praten in de aard van "het migratieprobleem is uiteindelijk aangepakt zonder het VB en nu is alles dik in orde".

Nogmaals. Daar praat je geen 20 jaar lafheid mee goed. Het Blok wilde voorkomen dat het hier vol vreemdelingen loopt. Wel, het loopt hier intussen vol vreemdelingen. En wat voor vreemdelingen. Sharia4Belgium. Collaborators met moslimfundamentalisten. Abu Jaja is terug in het land. Onnozele wichten die zich vol lieten steken van moslimcrapuul in Syrië brengen hier de volgende generatie ter wereld. De gevangenissen, sociale woningen en vluchthuizen zitten voor het overgrote deel vol met vreemdelingen, de kranten staan dag na dag vol met niet genoemde "jongeren" die dreigen, vermoorden, verkrachten en stelen, de straten lopen alsmaar voller met vrouwen die zich van kop tot teen in zwarte vodden verpakken, enz....Je gelooft toch zélf niet dat onze eigen mensen zich daar prettig bij voelen?

D�*t peterken, is het gevolg van 20 jaar lafheid. En d�*t had voor een groot deel kunnen voorkomen worden.

Ik begrijp waarom je op de woordbreuk van de MR vit. Alsof dat de enige partij is die woordbreuk pleegt. Het is wél de allereerste Franstalige partij die een barst veroorzaakt in het francofone front. Je mag er nog honderd keer de (verkrachtte) democratie bij sleuren, als de PS en de CDH de MR niet hadden uitgesloten was die barst er niet geweest, maar was de N-VA wel opnieuw aan de kant geschoven. Wat trouwens nog steeds tot de mogelijkheden behoort. De N-VA mag alleen maar meespelen (als dat al zo genoemd mag worden) omdat de MR wraak wil nemen op de PS.

Uiteraard gaat Lutgen tekeer tegen de MR. Wat had de lul dan gedacht? Dat hij zich met zijn prutspartijtje kan permiteren wat de MR niet zou mogen? Lutgen is verdorie zélf mee verantwoordelijk voor de houding van de MR.

We weten echter waar het échte schoentje bij jou wringt. Zowel de Franstalige als de "Vlaamse" rooien verdwijnen uit de federale regering, en de SP.a werd zelfs uit de Vlaamse regering gewipt. En dat allemaal door de woordbreuk van de MR.
Jij had het je anders voorgesteld.
Ik had het anders gehoopt, maar de zurigheid van de rooien maakt veel goed.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 juli 2014, 17:09   #645
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Inderdaad, het kalf is verzopen en we moeten ons constant aanpassen aan de verrijkers die steeds nieuwe eisen stellen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 28 juli 2014, 17:43   #646
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij jouw overtuiging en ik de mijne. Zo is dat maar.

Ik begrijp maar al te goed dat je 20 jaar betijen probeert goed te praten in de aard van "het migratieprobleem is uiteindelijk aangepakt zonder het VB en nu is alles dik in orde".

Nogmaals. Daar praat je geen 20 jaar lafheid mee goed. Het Blok wilde voorkomen dat het hier vol vreemdelingen loopt. Wel, het loopt hier intussen vol vreemdelingen. En wat voor vreemdelingen. Sharia4Belgium. Collaborators met moslimfundamentalisten. Abu Jaja is terug in het land. Onnozele wichten die zich vol lieten steken van moslimcrapuul in Syrië brengen hier de volgende generatie ter wereld. De gevangenissen, sociale woningen en vluchthuizen zitten voor het overgrote deel vol met vreemdelingen, de kranten staan dag na dag vol met niet genoemde "jongeren" die dreigen, vermoorden, verkrachten en stelen, de straten lopen alsmaar voller met vrouwen die zich van kop tot teen in zwarte vodden verpakken, enz....Je gelooft toch zélf niet dat onze eigen mensen zich daar prettig bij voelen?

D�*t peterken, is het gevolg van 20 jaar lafheid. En d�*t had voor een groot deel kunnen voorkomen worden.

Ik begrijp waarom je op de woordbreuk van de MR vit. Alsof dat de enige partij is die woordbreuk pleegt. Het is wél de allereerste Franstalige partij die een barst veroorzaakt in het francofone front. Je mag er nog honderd keer de (verkrachtte) democratie bij sleuren, als de PS en de CDH de MR niet hadden uitgesloten was die barst er niet geweest, maar was de N-VA wel opnieuw aan de kant geschoven. Wat trouwens nog steeds tot de mogelijkheden behoort. De N-VA mag alleen maar meespelen (als dat al zo genoemd mag worden) omdat de MR wraak wil nemen op de PS.

Uiteraard gaat Lutgen tekeer tegen de MR. Wat had de lul dan gedacht? Dat hij zich met zijn prutspartijtje kan permiteren wat de MR niet zou mogen? Lutgen is verdorie zélf mee verantwoordelijk voor de houding van de MR.

We weten echter waar het échte schoentje bij jou wringt. Zowel de Franstalige als de "Vlaamse" rooien verdwijnen uit de federale regering, en de SP.a werd zelfs uit de Vlaamse regering gewipt. En dat allemaal door de woordbreuk van de MR.
Jij had het je anders voorgesteld.
Ik had het anders gehoopt, maar de zurigheid van de rooien maakt veel goed.
Je opinie over vreemdelingen is duidelijk, bedankt.

En probeer eens terug naar politieke tactiek te kijken zonder dat altijd direct aan de eigen partijkeuze te koppelen. Wat ik schreef over MR heeft niks met mijn eigen keuze te maken.
Ik zou liever een tripartite hebben gehad, zeker. Maar nu zal het anders uitdraaien. We zien wel. MR moet alleen naar MR kijken en heeft dat ook gedaan.
Er zal een federale komen die jammer genoeg iets te weinig sociaal is naar mijn normen, maar het belangrijkste is dat de communautaire aspiraties veilig in de kast zijn weggestopt. Dan is het niet zo erg dat n-va ook wat ministerposten mag vullen.
Pandareus is offline  
Oud 28 juli 2014, 17:43   #647
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij jouw overtuiging en ik de mijne. Zo is dat maar.

Ik begrijp maar al te goed dat je 20 jaar betijen probeert goed te praten in de aard van "het migratieprobleem is uiteindelijk aangepakt zonder het VB en nu is alles dik in orde".

Nogmaals. Daar praat je geen 20 jaar lafheid mee goed. Het Blok wilde voorkomen dat het hier vol vreemdelingen loopt. Wel, het loopt hier intussen vol vreemdelingen. En wat voor vreemdelingen. Sharia4Belgium. Collaborators met moslimfundamentalisten. Abu Jaja is terug in het land. Onnozele wichten die zich vol lieten steken van moslimcrapuul in Syrië brengen hier de volgende generatie ter wereld. De gevangenissen, sociale woningen en vluchthuizen zitten voor het overgrote deel vol met vreemdelingen, de kranten staan dag na dag vol met niet genoemde "jongeren" die dreigen, vermoorden, verkrachten en stelen, de straten lopen alsmaar voller met vrouwen die zich van kop tot teen in zwarte vodden verpakken, enz....Je gelooft toch zélf niet dat onze eigen mensen zich daar prettig bij voelen?

D�*t peterken, is het gevolg van 20 jaar lafheid. En d�*t had voor een groot deel kunnen voorkomen worden.

Ik begrijp waarom je op de woordbreuk van de MR vit. Alsof dat de enige partij is die woordbreuk pleegt. Het is wél de allereerste Franstalige partij die een barst veroorzaakt in het francofone front. Je mag er nog honderd keer de (verkrachtte) democratie bij sleuren, als de PS en de CDH de MR niet hadden uitgesloten was die barst er niet geweest, maar was de N-VA wel opnieuw aan de kant geschoven. Wat trouwens nog steeds tot de mogelijkheden behoort. De N-VA mag alleen maar meespelen (als dat al zo genoemd mag worden) omdat de MR wraak wil nemen op de PS.

Uiteraard gaat Lutgen tekeer tegen de MR. Wat had de lul dan gedacht? Dat hij zich met zijn prutspartijtje kan permiteren wat de MR niet zou mogen? Lutgen is verdorie zélf mee verantwoordelijk voor de houding van de MR.

We weten echter waar het échte schoentje bij jou wringt. Zowel de Franstalige als de "Vlaamse" rooien verdwijnen uit de federale regering, en de SP.a werd zelfs uit de Vlaamse regering gewipt. En dat allemaal door de woordbreuk van de MR.
Jij had het je anders voorgesteld.
Ik had het anders gehoopt, maar de zurigheid van de rooien maakt veel goed.
Er lopen in heel Europa miljoenen vreemdelingen. En in Afrika is het maar net hetzelfde (mensen die van het ene Afrikaanse land het andere proberen binnen te komen). Wij beseffen dit misschien niet maar we hebben gewoon te doen met permanente kleine 'volksverhuizingen'. In Duitsland, een land dat men toch niet verdenken van 'laksheid', of 'lafheid' (hm...uw woord) leven er minstens 3,3 miljoen (!) Turken en Koerden.

Men heeft het probleem volledig onderschat. In heel Europa. Het VB zat eigenlijk voor een stuk juist. Maar het VB trok de racistische kaart. En dat was fout.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juli 2014 om 17:55.
Het Oosten is offline  
Oud 28 juli 2014, 19:17   #648
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
maar het belangrijkste is dat de communautaire aspiraties veilig in de kast zijn weggestopt.
Dat zal nog moeten blijken. Na datgene wat de PS in gang heeft gezet kunnen er nog verrassingen komen die niemand verwachtte.

Ik haak weer een tijdje af. Er is me wat té schandelijk gelogen op het forum vandaag.

Nog veel plezier gewenst nu jullie voor een tijd verlost zijn van één van de forummers die de kwaliteit van het forum naar beneden halen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 juli 2014, 19:20   #649
hollande
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2010
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat zal nog moeten blijken. Na datgene wat de PS in gang heeft gezet kunnen er nog verrassingen komen die niemand verwachtte.

Ik haak weer een tijdje af. Er is me wat té schandelijk gelogen op het forum vandaag.

Nog veel plezier gewenst nu jullie voor een tijd verlost zijn van één van de forummers die de kwaliteit van het forum naar beneden halen.
ik noem dat
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
hollande is offline  
Oud 28 juli 2014, 19:22   #650
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat zal nog moeten blijken. Na datgene wat de PS in gang heeft gezet kunnen er nog verrassingen komen die niemand verwachtte.

Ik haak weer een tijdje af. Er is me wat té schandelijk gelogen op het forum vandaag.

Nog veel plezier gewenst nu jullie voor een tijd verlost zijn van één van de forummers die de kwaliteit van het forum naar beneden halen.
De ijzeren wet van het leven: alles vloeit en verandert, niets blijft hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juli 2014 om 19:23.
Het Oosten is offline  
Oud 28 juli 2014, 19:25   #651
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wel, het loopt hier intussen vol vreemdelingen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
Oud 28 juli 2014, 21:50   #652
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ernstig blijven, Demper. Voor zulke 'vreemdelingen' als Sminate zou jij zelfs je beroemde buurvrouw dumpen.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2014, 02:50   #653
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard 'TOCK-TOCK-TOCK...Messieurs: Bougeois I & sa Cour:

(Pour les dames la meme chose.)
Denk er het Uwe van; "Wat ze zelf doen, doen ze met meer:"

De centrumrechtse Vlaamse regering gaat van start met 303 kabinetsleden. Dat zijn er 15 meer dan Peeters II.
De vorige Vlaamse regering-Peeters II (2009-2014) legde zichzelf een zware afslanking van haar kabinetten op: van 452 naar 288. Het kan met minder en bovendien moet de administratie een grotere inbreng krijgen in de beleidsvoorbereiding, luidde het toen.

De Vlaamse administratie heeft er vóór de huidige regeringswissel op aangedrongen dat de nieuwe coalitie bijkomende stappen zou zetten om de beleidsvoorbereiding op haar over te dragen. Ook de experts van de Vlaamse Raad voor Bestuurszaken hebben de afgelopen maanden uitdrukkelijk dat advies gegeven.

Toch heeft de regering-Bourgeois voorlopig geen afslanking voorzien. Op de administratie zal ze wel fors besparen, net zoals ze ook het mes zet in de planlasten. De regering wil dat de Vlaamse overheid haar keizer-koster-mentaliteit loslaat. Maar dat heeft niet tot gevolg dat ook de kabinetten zelf het met minder personeel gaan doen, integendeel. De totaalsom komt nu op 303 tegenover slechts 288 in de regering-Peeters II.
Bron: De Standaard.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 29 juli 2014, 05:50   #654
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
(Pour les dames la meme chose.)
Denk er het Uwe van; "Wat ze zelf doen, doen ze met meer:"

De centrumrechtse Vlaamse regering gaat van start met 303 kabinetsleden. Dat zijn er 15 meer dan Peeters II.
De vorige Vlaamse regering-Peeters II (2009-2014) legde zichzelf een zware afslanking van haar kabinetten op: van 452 naar 288. Het kan met minder en bovendien moet de administratie een grotere inbreng krijgen in de beleidsvoorbereiding, luidde het toen.

De Vlaamse administratie heeft er vóór de huidige regeringswissel op aangedrongen dat de nieuwe coalitie bijkomende stappen zou zetten om de beleidsvoorbereiding op haar over te dragen. Ook de experts van de Vlaamse Raad voor Bestuurszaken hebben de afgelopen maanden uitdrukkelijk dat advies gegeven.

Toch heeft de regering-Bourgeois voorlopig geen afslanking voorzien. Op de administratie zal ze wel fors besparen, net zoals ze ook het mes zet in de planlasten. De regering wil dat de Vlaamse overheid haar keizer-koster-mentaliteit loslaat. Maar dat heeft niet tot gevolg dat ook de kabinetten zelf het met minder personeel gaan doen, integendeel. De totaalsom komt nu op 303 tegenover slechts 288 in de regering-Peeters II.
Bron: De Standaard.
Je bent een klein stukje vergeten te quoten:

De regels zijn dezelfde gebleven. Een minister-president en een vice-minister-president krijgen in beginsel 41 personeels*leden, een gewone minister in principe slechts 26. Maar omdat deze Vlaamse regering één vice-minister-president meer telt – ook de N-VA mag er met Liesbeth Homans een leveren – stijgt het totaal met vijftien.
Cheminot is offline  
Oud 29 juli 2014, 06:54   #655
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Je bent een klein stukje vergeten te quoten:

De regels zijn dezelfde gebleven. Een minister-president en een vice-minister-president krijgen in beginsel 41 personeels*leden, een gewone minister in principe slechts 26. Maar omdat deze Vlaamse regering één vice-minister-president meer telt – ook de N-VA mag er met Liesbeth Homans een leveren – stijgt het totaal met vijftien.
Verandert dus niks aan de cijfers.
Behalve het feit dat ge namen plakt op de extra postjes.
Ik wou de namen niet benadrukken maar soit: U doet maar.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 29 juli 2014 om 06:58. Reden: benadrukking
Jay-P. is offline  
Oud 29 juli 2014, 06:59   #656
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Verandert dus niks aan de cijfers.
Behalve het feit dat ge namen plakt op de extra postjes.
Ik wou de namen niet benadrukken maar soit: U doet maar.
Een extra vice-minister president, dat is alles. Moedwillig dat gedeelte weglaten is best wel flauw.

We kunnen ook de analyse maken dat ondanks de overdracht van bevoegdheden, die toch historisch is dixit de traditionele partijen, is er geen aangroei op dat vlak.
Cheminot is offline  
Oud 29 juli 2014, 07:02   #657
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
(Pour les dames la meme chose.)
Denk er het Uwe van; "Wat ze zelf doen, doen ze met meer:"

De centrumrechtse Vlaamse regering gaat van start met 303 kabinetsleden. Dat zijn er 15 meer dan Peeters II.
De vorige Vlaamse regering-Peeters II (2009-2014) legde zichzelf een zware afslanking van haar kabinetten op: van 452 naar 288. Het kan met minder en bovendien moet de administratie een grotere inbreng krijgen in de beleidsvoorbereiding, luidde het toen.

De Vlaamse administratie heeft er vóór de huidige regeringswissel op aangedrongen dat de nieuwe coalitie bijkomende stappen zou zetten om de beleidsvoorbereiding op haar over te dragen. Ook de experts van de Vlaamse Raad voor Bestuurszaken hebben de afgelopen maanden uitdrukkelijk dat advies gegeven.

Toch heeft de regering-Bourgeois voorlopig geen afslanking voorzien. Op de administratie zal ze wel fors besparen, net zoals ze ook het mes zet in de planlasten. De regering wil dat de Vlaamse overheid haar keizer-koster-mentaliteit loslaat. Maar dat heeft niet tot gevolg dat ook de kabinetten zelf het met minder personeel gaan doen, integendeel. De totaalsom komt nu op 303 tegenover slechts 288 in de regering-Peeters II.
Bron: De Standaard.
Bedankt voor het melden van deze wel zeer interessante informatie. Bent U in staat om de cijfers voor te leggen van de andere regeringen? Kwestie van een nog interessantere vergelijking te kunnen maken.
Alvast bedankt
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 29 juli 2014, 07:04   #658
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Bedankt voor het melden van deze wel zeer interessante informatie. Bent U in staat om de cijfers voor te leggen van de andere regeringen? Kwestie van een nog interessantere vergelijking te kunnen maken.
Alvast bedankt
Google is your friend.
Zonder dank.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 29 juli 2014, 07:06   #659
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Een extra vice-minister president, dat is alles. Moedwillig dat gedeelte weglaten is best wel flauw.

We kunnen ook de analyse maken dat ondanks de overdracht van bevoegdheden, die toch historisch is dixit de traditionele partijen, is er geen aangroei op dat vlak.
303
"Wat we zelf doen doen we met meer"
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 29 juli 2014 om 07:06.
Jay-P. is offline  
Oud 29 juli 2014, 07:24   #660
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
303
"Wat we zelf doen doen we met meer"
Zolang je het zelf maar wilt geloven is dat allemaal goed voor mij.

Laatst gewijzigd door Cheminot : 29 juli 2014 om 07:25.
Cheminot is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be