![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als studies niet financieel rendabel zijn, wat zit men dan te leuteren over "asociaal" en dergelijke ? Als het meer kost aan de maatschappij dan het opbrengt, dan is het gewoon een vorm van consumptie he ! Het is heel plezant (voor sommigen) om master in de kunstgeschiedenis te worden. Het is fantastisch om een doctoraat te doen in de sociologie over de ethnisch-culturele samenstellingen van biljart clubs over de geschiedenis en de landen heen. Het is plezant om met een Porsche rond te rijden naar St-Tropez. Maar waarom moet de bakker wiens zoon niet gaat studeren, daar voor betalen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Belgie dus. En ik ben daarom ook gaan lopen. De verloning is veel te genivelleerd (hoera Gini index ?). In andere landen maakt het WEL een verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als gemeenschap investeren in gedegen opleidingen, om dan vervolgens de beter opgeleiden naar het buitenland te zien vertrekken, omdat de lonen hier niet competitief zijn... De vraag is dan, hoe los je dat op (als overheid)? Een vlaktaks zou al een stap in de goede richting kunnen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schamele procentjes die ze bij verkiezingen halen zijn blijkbaar nog niet voldoende om hun ogen te openen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de staat, als ambtenaar, is het in Frankrijk ook gene vette. Maar in de mix prive-publiek zijn er wel goeie dingen te vinden. Wij zitten bijvoorbeeld qua loonschaal aan meer dan het dubbele dan de staatslonen voor equivalente jobs. En daar komen dan nog vanalle premies bij. In Belgie zou dat allemaal zodanig fiscaal afgeroomd worden dat het de moeite niet zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was de interessantste job die ik ooit gehad heb, en toen gaf ik niet om geld, als ik maar een pintje kon kopen. Ik werkte enthousiast van 8 uur in de morgen tot 7 of 8 uur 's avonds. Maar nadien ben ik volwassen geworden. En beseft dat ze mij aan 't stropen waren. En mijn valies gepakt. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2014 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stomme linkse praat en beweringen hebben we ondertussen genoeg gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderwijs is zoals de coach en de installaties in een gym club. Je hebt dat niet echt nodig om body building te doen, maar het is efficienter, aangenamer, en het resultaat is soms ook beter. Vandaar dat je er voor wil betalen. Maar al dat gedoe met diplomaatjes en zo trekken het scheef. Onderwijs is een dienst om je te helpen kennis te verwerven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op die manier zijn hogere inschrijvingsgelden ook helemaal niet asociaal. Het is gewoon enkel toegankelijk voor diegenen die bereid zijn om erin te investeren. Net zoals het evenmin asociaal is dat men meer geld moet neertellen voor een mooie sportwagen, als voor een kleine gezinswagen. Wat wel asociaal zou zijn, dat is dat alleen houders van sportwagens bvb... hun auto in het weekend zouden mogen gebruiken. Net zo is het asociaal dat alleen diegenen die gebruik maken van het product onderwijs aan de bak kunnen komen in bepaalde beroepen. Uiteraard zal men opteren voor een gediplomeerd ingenieur, maar dan is het een keuze van de werkgever en niet van de overheid... Maar wat bijvoorbeeld als ik als niet-gediplomeerd in die richting, morgen als psychiater wil gaan werken? Moet kunnen vind ik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet overdrijven he.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan hebt ge nog die gasten die "buiten schaal" zitten. En ik had het over lagere lonen om mee te beginnen. Ik sprak niet over de lonen van die techniekers, maar over die die je als beginnend universitair kon hebben. Maar goed, er zit een 10-20% overschatting op mijn cijfers. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2014 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heyheyhey, die schlemiel is absoluut niet representatief voor ons juristen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |