![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn rechtvaardigheidsgevoel en mijn sociaal engagement willen juist dat er een heel grote loonkloof is. Liefst met mij aan de hoge kant ![]() Citaat:
![]() Op vele vlakken was de negentiende eeuw veel vrijer dan nu.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 juli 2014 om 18:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarbij, overheidsregulering en sociale bescherming is wel degelijk nodig. In de negentiende eeuw hadden we in België een ongebreideld kapitalisme met zo mn mogelijk regulering. Het resultaat was ernaar: kindjes van zes jaar die in de mijn of de steenfabriek moesten duiken, mensen die honger leden en stierven van ontbering. U beseft waarschijnlijk niet dat u het (allicht, anders schrijft u zo'n zaken niet) zo goed heeft mede dankzij heel ons sociaal systeem en hefbomen van solidariteit. Dat er enkelen zijn die daar misbruik van maken is een spijtige zaak, maar verwijder dan aub de rotte appels ipv heel de boom meteen om te zagen. Laatst gewijzigd door freespirit : 30 juli 2014 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ergens hemeltergend hoe sommige lieden hier ons (hoger) onderwijs totaal de grond inboren, terwijl ze niet weten hoe goed we het hier hebben (of hadden met de nieuwe regeringen in gedachte). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, een laagdrempelig onderwijs gaat de kwaliteit niet beter maken. En voor de echte sociale gevallen is het een lagere kost die uit hun Brutoloon wordt gehouden. Uiterst sociaal dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind overigens dat het de plicht van de overheid is om haar burgers te educeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik beweeg me ook wel eens in academische middens, en ik sta altijd te kijken van de decadentie van recepties, concerten en dergelijke. Onlangs weigerde ik zo een evenement van het FWO bij te wonen omdat ik vermoedde dat ik me weer ging ergeren aan de buitensporigheid. Van mensen die wel geweest waren hoorde ik achteraf dat mijn vrees gegrond was. En die belastingvrijstelling, dat slaat nergens op. In Duitslanden Oostenrijk krijgen doctorandi 1000€ per maand, en dat gaat ook. Er kan echt nog enorm veel ontvet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben ze het nog niet moeilijk genoeg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de afzonderlijke bijdragen NIET verhogen, dan moet de belastingbetaler MEER ophoesten, he. Ook die die niet gaat studeren, trouwens, voor wie de "verkapte belastingsverhoging" niet geldt natuurlijk. Ik vind ook dat het moeten betalen voor brood een verkapte belastingsverhoging is. Ik wil dat bakkers zoveel subsidies krijgen dat brood gratis is. Ik wil dat iedereen brood moet kunnen eten ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2014 om 06:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige waar je agerend recht op hebt om een mening over te hebben, zijn dingen die U persoonlijk aanbelangen, he. Niet over "hoe derden het met elkaar zouden moeten vinden".
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Solidariteit is de VRIJWILLIGE keuze van iemand om iemand anders te helpen, zonder een onmiddellijk voordeel in ruil, omdat men op een bijzondere manier getroffen is door de problemen van dat andere individu en dat men bijzonder getroffen is door de grootheid van de persoonlijkheid van dat individu waarmee dat individu zijn eigen problemen aanpakt, dat men zichzelf geneigd voelt om te helpen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2014 om 06:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat men eerst vergelijkt wat andere landen in onderwijs investeren. Als dat minder is en de kwaliteit is even goed of beter dan kan er in Belgie nog bespaard worden.
Bedrijven gaan zo al genoeg gebukt onder zware lasten en verplichtingen. Ik zie hier terug reacties van mensen die totaal buiten de realiteit leven. En vooral de wereldvreemdheid van ""academeci" tegenover de bedrijfswereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want in de 17de eeuw was er veel minder kapitalisme, en toen ging het NOG slechter. Die kindjes werden toen zelfs geen 6 jaar. Wat jij verwart is de economische vooruitgang die het ons mogelijk gemaakt heeft kinderen niet meer doen te werken, en laten te overleven. Die luxe hadden we vroeger niet, en die is beginnen weggaan dank zij de economische expansie van de 19de eeuw, grotendeels bekomen dank zij het vrije kapitalisme. Citaat:
Aangezien ik niet afgetroggeld wil worden, wil ik aan de ontvangende kant staan. En het is juist zo een mentaliteit die het spel natuurlijk omzeep helpt, en omdat die mentaliteit de meest rationele is, is het systeem dus gedoemd om te kapseizen. Waar we getuige van zijn trouwens ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de elite scholen, waar je dus enkel via via binnen kan, krijgen de studenten zelfs een staatsloon !
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat je in gans Europa schijn zelfstandige kan worden en al je ziekte, werkloosheidsverzekeringen en pensioensparen ook privé kan betalen. Waarom doe je dat niet? Te duur? Te onzeker? Of ben je gewoon, wat je anderen verwijt, een profiteur? Vraag eens aan degenen die zelf aan de Tak 21 en 23 hebben meegedaan om pensioen op te bouwen, door de bankencrises zijn verloren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
waar alleen de rijken zich een opleiding kunnen permiteren.
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt is nu net dat iedereen natuurlijk doet zoals ik, behalve dat velen natuurlijk hypocriet zijn. Als de mogelijkheid tot profiteren er is, zou je goed gek moeten zijn om het niet te doen. De echte verantwoordelijke voor dat profitariaat is niet degene die profiteert (die optimaliseert enkel, zoals iedereen, zijn situatie in functie van de mogelijkheden), maar wel degene die het systeem beslist heeft die het mogelijk maakt. Omdat ik aanneem dat iedereen ongeveer doet of probeert te doen zoals ik, zeg ik dat het een slecht systeem is. Maar aangezien dat slechte systeem er is, zal ik het natuurlijk optimaal gebruiken. En dat is nu precies de reden waarom het slecht is ! Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan wel op rechtvaardige wijze: de gebruiker betaalt. Citaat:
Maar daarnaast zijn het zowaar fiscale melkkoeien. Voorstellen alsof ze niks betalen omdat ze op winst niet veel betalen, is ronduit populistisch. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens, ik heb wel degelijk respect voor bedrijven en ondernemers die hier werk verschaffen en diensten of producten afleveren. Echter, een multinational die 0,25 % belastingen betaald, dat kan je bezwaarlijk nog ernstig noemen ! Dat is vooral hetgene me ook stoort in heel dit debat: ik stel vast dat de grootste roepers op de 'overheid' en op het 'profitariaat' die ondernemers zijn die zelf tegen de sterren op frauderen, achterpoortjes bedenken en belastingen ontduiken. Op die manier zullen de belastingen natuurlijk nooit omlaag kunnen, 'dankzij' die fraudeurs. Moesten we die massale belastingfraude eens echt kunnen aanpakken, dan konden we nu alle studenten 10 jaar lang volstrekt gratis laten studeren ! Laatst gewijzigd door freespirit : 31 juli 2014 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |