Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2014, 17:56   #321
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Op die manier zijn de mijnen misschien nog economisch rendabel?

Nu ja, het recht op kinderarbeid is nog zo'n taboe... Maar kinderen tegen hun zin op de schoolbanken houden, terwijl ze daar gigantisch floppen... dat mag
Recht op kinderarbeid... Tja. Dus als ik u moet geloven, en er nog mijnen hier open waren, zou men kinderen van 8 jaar gerust de mijnen in mogen sturen indien ze dat zouden willen. Uw redenering heeft precies wel een hoog KVHV-gehalte.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 juli 2014 om 17:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 18:03   #322
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Recht op kinderarbeid... Tja. Dus als ik u moet geloven, en er nog mijnen hier open waren, zou men kinderen van 8 jaar gerust de mijnen in mogen sturen indien ze dat zouden willen. Uw redenering heeft precies wel een hoog KVHV-gehalte.
Tuurlijk wel, al werden kinderen vooral ingezet voor het lichtere werk (bvb. manden met stenen naar boven dragen).

Ik denk dat hun loon wel heel bescheiden zou zijn. Maar het zou tenminste niet belast worden!
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 18:03   #323
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Je talent staat echt niet gelijk met de chequeboek van je ouders, Woutertje!
Waar zou je staan zonder je rijke papa???

En de nieuw ontdekte elitaire Genetische Afwijking ziet er zo uit. (EGA)

Laatst gewijzigd door Schimmelpenninck : 31 juli 2014 om 18:06.
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 18:06   #324
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Omdat ze een kost zijn voor de gemeenschap, alleen bedrijfsadvocaten hebben een toegevoegde waarde.
90% zijn echtscheidingspleiters. Die kosten alleen maar aan degenen die ervoor kiezen. Blijf samen dan verhongeren ze achter hun bureau.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 18:08   #325
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Tuurlijk wel, al werden kinderen vooral ingezet voor het lichtere werk (bvb. manden met stenen naar boven dragen).

Ik denk dat hun loon wel heel bescheiden zou zijn. Maar het zou tenminste niet belast worden!
Ik stel voor dat u een nieuwe firma opricht met als benaming:
'De piepjonge maar vlijtige schoorsteenvegertjes'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 juli 2014 om 18:23.
Oud 31 juli 2014, 18:08   #326
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Je talent staat echt niet gelijk met de chequeboek van je ouders, Woutertje!
Waar zou je staan zonder je rijke papa???

En de nieuw ontdekte elitaire Genetische Afwijking ziet er zo uit. (EGA)
Me dunkt bent u verliefd op Wouter Jambon... -)
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 18:15   #327
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Me dunkt bent u verliefd op Wouter Jambon... -)

Buiten z'n rijke papa heeft hij niet veel te bieden hé....
Zou hij ook een pietje hebben?

Nee dus!

Jij likt intussen wel z'n kont met vurig fanatisme!
(dit is enkel een vaststelling hoor!)

Laatst gewijzigd door Schimmelpenninck : 31 juli 2014 om 18:18.
Oud 31 juli 2014, 18:20   #328
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik ga er maar vanuit gaan dat uw laatste opmerking slaat op uw manier van politiek bedrijven. Dan ben ik het toch met iets eens.

Ten eerste moet u leren om termen correct te gebruiken. Het gaat hier niet over het niet-bestaan überkapitalisme. God mag weten wat dat betekent, en zelfs hij niet. Kapitalisme is een economisch systeem. Iemand die dat systeem aanhangt, noemen we een kapitalist. Geen überkapitalist.

Nu, kapitalisme is een vaak misbegrepen economisch systeem. Velen denken dat kapitalisme de 'ideologie' is om zoveel mogelijk winst en bezit binnen te halen. Dat is echter niet de kern van het kapitalisme. Iemand die uitzonderlijk veel belang hecht aan materiële bezittingen noemen we een materialist. Geen kapitalist.

Daarnaast verwarren veel mensen vrijemarktkapitalisme met staatskapitalisme of crony-kapitalisme (een goede vertaling voor crony capitalism is er niet; dit is een kapitalistisch systeem waarbij individuen via de overheid zichzelf en een bepaalde groep proberen te verrijken). Het overheidsgeld dat naar politici gaat is een voorbeeld van crony capitalism.

Daarnaast is het vreemd om het over 'haters van de openbare sectoren' te hebben. Ik haat de openbare sector niet. Ik zie gewoon in dat die minder efficiënt werkt, en dat het hele concept van de overheid gebaseerd is op dwang en geweld. Ik noem u toch ook niet een 'hater van vrijheid' of een 'liefhebber van geweld'?

Het gebrek aan argumenten lijkt met trouwens van (economisch) links te komen. Niet één logisch argument heb ik gehoord waarom Wouter Jambon ongelijk heeft als hij zegt dat de 'democratisering van het onderwijs' geleid heeft tot diplomainflatie, wat net ingaat tegen de belangen van de minder bedeelden in de samenleving. Kapitaalkrachtigen hebben de mogelijkheid om bvb. Vlerick te volgen, en maken daarmee dan op papier het verschil. Als ge ziet wie er tegenwoordig allemaal een universitair diploma kan halen, dan klopt zijn stelling. (En neen, ik bedoel niet dat het schandalig is dat armen een universitair diploma kunnen halen; ik bedoel dat mensen met een lagere intelligentie een universitair diploma kunnen behalen, en dat kan niet de bedoeling zijn van een universiteit.)
Waarom het hier in België niet goed gaat? Simpel. Iedere korenaar die boven
de gemiddelde hoogt uitgroeid moet afgehakt worden. Zijn er teveel studenten en riskeren er veel gebuisden te zijn?????.....(iedereen recht op een diploma) ........leg de lat wat lager. België is bij mijn weten zowat het enige West Europese land waar geen enkele fatsoenlijke school is voor hoger begaafden en juist die hebben we in de toekomst nodig.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 18:21   #329
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 juli 2014 om 18:22.
Oud 31 juli 2014, 18:23   #330
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
de gemiddelde hoogt uitgroeid moet afgehakt worden. Zijn er teveel studenten en riskeren er veel gebuisden te zijn?????.....(iedereen recht op een diploma) ........leg de lat wat lager. België is bij mijn weten zowat het enige West Europese land waar geen enkele fatsoenlijke school is voor hoger begaafden en juist die hebben we in de toekomst nodig.
Dit onderwerp AUB niet in één draad waar het gaat over Woutertje 'ik ben elite' Jambon!!!!

Laatst gewijzigd door Schimmelpenninck : 31 juli 2014 om 18:23.
Oud 31 juli 2014, 18:45   #331
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nee, eerder voormalig VB-krapuul met een lekker sausje over !
Vandaar. Bent U het dus eens met dit ? Een beetje consequentie, graag
Oud 31 juli 2014, 18:48   #332
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België is bij mijn weten zowat het enige West Europese land waar geen enkele fatsoenlijke school is voor hoger begaafden en juist die hebben we in de toekomst nodig.
Toch wel, dat heet een reisagentschap
Oud 31 juli 2014, 18:55   #333
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat u een nieuwe firma opricht met als benaming:
'De piepjonge maar vlijtige schoorsteenvegertjes'.
B.V.B.A Fagin...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 18:59   #334
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef je absoluut gelijk. Alleen mag de toegang niet afhangen van de chequeboek van mama en papa.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 19:08   #335
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Buiten z'n rijke papa heeft hij niet veel te bieden hé....
Zou hij ook een pietje hebben?

Nee dus!

Jij likt intussen wel z'n kont met vurig fanatisme!
(dit is enkel een vaststelling hoor!)

Je dromen niet voor werkelijkheid nemen. -)
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 19:10   #336
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terwijl al veel kinderen aftellen naar de grote vakantie, blikken wij al even vooruit op volgend schooljaar. Want op 1 september gaat in Oostvleteren de Leonardoschool open. Dat is een school voor alleen maar kinderen die hoog begaafd zijn, de eerste in Vlaanderen. Want volgens de initiatiefnemers blijven hoogbegaafde kinderen in gewone scholen vaak op hun leerhonger zitten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 juli 2014 om 19:10.
Oud 31 juli 2014, 19:10   #337
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terwijl al veel kinderen aftellen naar de grote vakantie, blikken wij al even vooruit op volgend schooljaar. Want op 1 september gaat in Oostvleteren de Leonardoschool open. Dat is een school voor alleen maar kinderen die hoog begaafd zijn, de eerste in Vlaanderen. Want volgens de initiatiefnemers blijven hoogbegaafde kinderen in gewone scholen vaak op hun leerhonger zitten.
Oud 31 juli 2014, 19:29   #338
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik geef je absoluut gelijk. Alleen mag de toegang niet afhangen van de chequeboek van mama en papa.
Waarom zou je nog geld willen verdienen, en "rijk" worden, als alle waardevolle dingen (studeren, verzorging, ....) waar het de moeite voor waard is om ze te willen, "herverdeeld" worden ?

Moet men enkel nog maar geld verdienen voor frivoliteiten en wordt alles wat echt belangrijk (en dus motiverend) is, "herverdeeld" ?

Denk je echt dat op den duur, frivoliteiten zullen volstaan om alle waarde (met inbegrip van alles wat echt waardevol is en "herverdeeld" wordt) te produceren ?

Is het de drang naar de sjakos Louis Vuitton die alles moet motiveren, studies, gezondheidszorg, en al dat ? Moeten we het hebben van die paar ijdeltuiten die bereid zijn om zich uit de naad te werken om zich dat toch maar te kunnen kopen om gans het welzijn van onze maatschappij op te baseren ? Is dat geen riskante berekening ?

Zou het niet veel motiverender zijn om mensen rijk te laten worden (ttz, te produceren) door daar de belangrijke dingen laten van af te hangen, zoals studies, gezondheidszorg, en ander echt welzijn ? Dat het echt loont om rijk te worden omdat dat het verschil maakt voor BELANGRIJKE dingen, en niet voor ijdele futiliteiten ?
Oud 31 juli 2014, 19:33   #339
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zou je nog geld willen verdienen, en "rijk" worden, als alle waardevolle dingen (studeren, verzorging, ....) waar het de moeite voor waard is om ze te willen, "herverdeeld" worden ?

Moet men enkel nog maar geld verdienen voor frivoliteiten en wordt alles wat echt belangrijk (en dus motiverend) is, "herverdeeld" ?

Denk je echt dat op den duur, frivoliteiten zullen volstaan om alle waarde (met inbegrip van alles wat echt waardevol is en "herverdeeld" wordt) te produceren ?

Is het de drang naar de sjakos Louis Vuitton die alles moet motiveren, studies, gezondheidszorg, en al dat ? Moeten we het hebben van die paar ijdeltuiten die bereid zijn om zich uit de naad te werken om zich dat toch maar te kunnen kopen om gans het welzijn van onze maatschappij op te baseren ? Is dat geen riskante berekening ?

Zou het niet veel motiverender zijn om mensen rijk te laten worden (ttz, te produceren) door daar de belangrijke dingen laten van af te hangen, zoals studies, gezondheidszorgers en vui, en ander echt welzijn ? Dat het echt loont om rijk te worden omdat dat het verschil maakt voor BELANGRIJKE dingen, en niet voor ijdele futiliteiten ?
Ik ben voorstander van het optrekken van de schamele wedden van vuilnisophalers en straatvegers en het verminderen van de gigantische wedden van C.E.O's en bepaalde sportlui.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 juli 2014 om 19:35.
Oud 31 juli 2014, 19:41   #340
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van het optrekken van de schamele wedden van vuilnisophalers en straatvegers en het verminderen van de gigantische wedden van C.E.O's en bepaalde sportlui.
Het probleem is dat dat afspraken zijn tussen derden. Daar hebt gij U eigenlijk niet mee te moeien he. Het is alsof jij zegt: ik ben er voorstander van dat gij de appelen van uw tuin niet moogt ruilen tegen de druiven van uw buur. Ook al zijn mijn buur en ik het daar over eens.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be