![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stem in open stemming , zoals ik reeds ook zei ,
ik leg de gitaar opm'n hoofd ![]() ![]() en ook met de trillingen via mijn ellenboog ![]() E A D G B E 6 5 4 3 2 1 Op gehoor & trillingen 1 & 5 2 & 6 3 Fret 2 A 4 Fret 2 E 6 & 5 tesamen aanslagen 5 & 4 tesamen aanslagen 4 & 3 tesamen aanslagen 3 & 2 tesamen aanslagen 2 & 1 tesamen aanslagen En normaal hangend aan mijn nek of op mijn schoot: En dan ook op boventoon fijnstemmen ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gitaren met 1 pickup. Interessant? Niet voor beginners of juist wel? En welke pickup (s)?
Single coil, Humbuckers, P90... Wat vinden jullie van dit geluid en bijhorende gitaar? http://www.youtube.com/watch?v=3iyLZgfNmFE Ik vind ze 'cool'. Zo simpel en kwalitietsvol. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 januari 2013 om 05:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in actie: http://www.youtube.com/watch?v=DRot9IjNSso De moeite? Bedenk dat de standaardversie van deze gitaar 2900 euro kost op dit moment, terwijl het hier om een getekend exemplaar gaat waarvan er 100 gemaakt zijn. Ik hou me niet bezig met het verzamelen van gitaren, maar toch kwam ik in de verleiding. Ik heb de opportuniteit, die mogelijks nog bestaat, aan me laten voorbij gaan. Maar de gitaar lijkt me te achtervolgen door onverwacht terug op te duiken (zoals in bovenstaande youtube link, of een onverwachte brief van de verkoper.) Daarbij vind ik ze niet eens echt 'mooi', maar wel aantrekkelijk, terwijl ik dat subtiel onderscheid waarschijnlijk niet eens goed kan uitleggen. Uiteindelijk past het verzamelen van 'handtekeningen' niet echt bij mij, ben ik tot de conclusie gekomen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 januari 2013 om 05:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zo risicovol als belegging op langere termijn vermoed ik. Het gaat hier om de Rolling Stones hé. Als vele bands vergeten zijn van de 20 ste eeuw zal deze er nog staan, samen met de Beatles. En het is crisis in Europa. In de VS heb ik nagevraagd voor de curiositeit en kon ik er geen kopen. De niet getekende versie gaat daar voor meer als 5000 dollar. Probleem is ook dat ik me niet in staat voel verborgen defecten te ontdekken bij gitaren. Maar dan nog zou ik het niet doen. Dingen moeten 'passen' bij iemand. Geld dient niet voorop te staan. En ook, dit is geen moment voor mij om zo'n aankopen te doen. De verkoper kwam me serieus over. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 januari 2013 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me wel af of deze gitaren mooi verouderen, en daar twijfel ik soms aan terwijl dat belangrijk voor me is als expressie van mijn 'droom van een reparatiemaatschappij'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Gouverneur
|
![]() De Deusenbergs die ik heb bespeeld klonken heel goed en zeer versatiel. Bij Leo Caerts in Leuven staat een mooie collectie. Als je het voor de klank doet denk ik dat je een goede zaak doet. Ik had meer de indruk dat je een verzamelstuk zocht. Of het over 20 jaar een verzamelstuk zal zijn en de waarde is verdubbeld, daar ben ik dus niet zeker van, vandaar ook mijn vraag aan Gwylan eerder in deze draad. Een Gretch kan al snel het dubbele kosten maar is over 20 jaar misschien wel 8 keer zo veel waard dan de Deusenberg. Ik zit dus een beetje met hetzelfde dilemma maar ik denk wel dat ik mijn principes trouw blijf en op de klank vertrouw. Ik verschiet trouwens dat ze in de VS 5000 dollar betalen voor een Deusenberg. Een nieuwe dan?
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 7 januari 2013 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Ron Wood starplayer TV is van 2002. Het is de meest 'iconische' gitaar van het bedrijf denk ik. Zelfs de bijnaam voor Duesenberg, 'doozy', is terug te brengen tot deze gitaar volgens de 'legende'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 januari 2013 om 19:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben het eens met alles wat je zegt. Ik heb een vermoeden dat we binnen enige tijd (hier moet ik nog wat sparen of misschien eens desinvesteren ![]()
![]() |
![]() |
#191 |
Gouverneur
|
![]() Als het om honderden euro's gaat voel ik mij daar absoluut niet slecht over. Ik koop er dan wel regelmatig eens snaren of kleinere aankopen. Heb mijn SG er ook eens laten afstellen.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 7 januari 2013 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het spijt ons.
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een hekel aan effecten, voor mij enkel een kabel in de gitaar, recht naar een lampenversterker.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |