Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2014, 17:45   #1181
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Een beetje een loos gebaar dat diegenen die het gebied al jaren isoleren en momenteel bombarderen dan de gewonden zouden willen verzorgen. Zou jij vrijwillig gaan in dat geval? Bovendien zal je ongetwijfeld gevraagd worden wat je deed in de buurt van een explosie. Want tenslotte worden er alleen militaire doelwitten gebombardeerd.
Dat lost bovendien het probleem van de waterzuivering niet op.

@ eppes: een artikel uit times of israel? Ik wil gerust eens te rade gaan bij the daily Hamas...
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 17:56   #1182
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja maar electriciteitscentrales zijn militaire doelwitten.
Toch niet , het systematisch uitschakelen van nutsvoorzieningen kan een oologsmisdaad zijn ...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 17:56   #1183
Eppes
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Een beetje een loos gebaar dat diegenen die het gebied al jaren isoleren en momenteel bombarderen dan de gewonden zouden willen verzorgen. Zou jij vrijwillig gaan in dat geval? Bovendien zal je ongetwijfeld gevraagd worden wat je deed in de buurt van een explosie. Want tenslotte worden er alleen militaire doelwitten gebombardeerd.
Dat lost bovendien het probleem van de waterzuivering niet op.

@ eppes: een artikel uit times of israel? Ik wil gerust eens te rade gaan bij the daily Hamas...
Vertrouw je Times of Israel niet?Geef mij eens link naar Daily Hamas,misschien betrouwbaardere bron
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 18:19   #1184
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel...-soldaat.dhtml

Ik denk dat ditmaal Israël geen enkel staakt het vuren meer zal aanvaarden, tenzij dat Hamas volledig zal ontwapenen.
Vol gas ertegenaan denk ik.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 19:36   #1185
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik denk dat ditmaal Israël geen enkel staakt het vuren meer zal aanvaarden, tenzij dat Hamas volledig zal ontwapenen.
Hoop je...
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 19:39   #1186
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een dikke 2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 19:41   #1187
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Toch niet , het systematisch uitschakelen van nutsvoorzieningen kan een oologsmisdaad zijn ...
Tip: lees eens een degelijk historisch boek over WO II.
Oud 1 augustus 2014, 19:43   #1188
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mij is dit ook al opgevallen. Iedereen zit maar te jammeren over de honderden doden, maar procentueel gezien valt het nog bijzonder goed mee. De regio is daar enorm druk bevolkt en het wemelt er overal van de mensen. Dit valt bijv. niet te vergelijken met de slachtpartijen van Assad waarbij iedereen eraan mag geloven.
Die regio is ongeveer even bevolkt als de regio tussen A'pen & Brussel, telkens deze 2 steden inbegrepen.
Oud 1 augustus 2014, 19:44   #1189
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tip: lees eens een degelijk historisch boek over WO II.
Of " De grote Beschavingsoorlog" van Robert Fisk?

Kwestie van alles eens vanuit een ander perspectief te bekijken.

Zonder partij voor eender wie te willen kiezen uiteraard...
Oud 1 augustus 2014, 20:08   #1190
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Of " De grote Beschavingsoorlog" van Robert Fisk?

Kwestie van alles eens vanuit een ander perspectief te bekijken.

Zonder partij voor eender wie te willen kiezen uiteraard...
Als je een degelijk, historisch boek over WO II bestudeert, zal je begrijpen wat oorlog is, toen & NU.
Het "perspektief" v.e. oorlog is altijd & overal hetzelfde.
Ik heb geen "ander perspektief" nodig. 'k Heb het hier al vermeld: mijn grootvader & vader zijn héél korte tijd vóór de bevrijding in september '44 gemitrailleerd.
Ik hoef geen partij te kiezen, uiteraard...

Laatst gewijzigd door Boduo : 1 augustus 2014 om 20:11.
Oud 1 augustus 2014, 20:14   #1191
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als je een degelijk, historisch boek over WO II bestudeert, zal je begrijpen wat oorlog is, toen & NU.
Het "perspektief" v.e. oorlog is altijd & overal hetzelfde.
Niet zo betuttelend ventje! Ik heb in mijn leven al honderden boeken over WO2 verslonden. Om nog niet te spreken over de vele verhalen van mijn vader en zijn broers over de bezetting en de bevrijding van hun thuisstad Kortrijk.
Het zijn niet allemaal tieners hier op het forum hoor (al heb ik soms die indruk...).
Oud 1 augustus 2014, 20:24   #1192
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Niet zo betuttelend ventje! Ik heb in mijn leven al honderden boeken over WO2 verslonden. Om nog niet te spreken over de vele verhalen van mijn vader en zijn broers over de bezetting en de bevrijding van hun thuisstad Kortrijk.
Het zijn niet allemaal tieners hier op het forum hoor (al heb ik soms die indruk...).
Ventje, ik heb absoluut NIET de bedoeling hier te betuttelen.
Ik heb ook al wat boeken verslonden...
Ik heb , samen met m'n broers en zus, aan den lijve ondervonden wat het was om oorlogswees te zijn.
Ik heb ook ervaren wat het betekende voor ons moeder om oorlogsweduwe te zijn.
Ook wat ons "vaderland" deed met oorlogsweduwen.
(Dat staat in WEINIG boeken uitgelegd).

Laatst gewijzigd door Boduo : 1 augustus 2014 om 20:28.
Oud 2 augustus 2014, 04:42   #1193
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet hoe men kan geloven, laat staan er van overtuigd zijn, dat Israëlische leiders, politici, en/of militaire bevelhebbers, `niet alleen zó immens slecht en krapuleus zijn, maar daarenboven zó aartsdom en debiel zijn, dat zij denken dat het moedwillig doden en verwonden van onschuldige burgers, vrouwen en zelfs kinderen, en de dagelijkse beelden daarvan, verspreid over de hele wereld, hen politiek- en/of militair voordeel zou opleveren, en daardoor meer steun van in binnen- en buitenland zou verwerven.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 11:41   #1194
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard alternatieve oplossing voor Gaza ?

Men kan de in 1995 geformuleerde twee staten oplossing gerust nog een paar tientallen jaren blijven nastreven, zolang er één raket, granaat, vuurpijltje desnoods op Israël neerkomt zal er van dat plan nooit een letter worden omgezet in werkelijkheid. Israël is nu eenmaal een land dat je niet KUNT dwingen, dat leert de geschiedenis ons toch.

Westbank en gaza zijn totaal verschillende situaties. Waarom niet een ad hoc oplossing voor Gaza nastreven ?

Als ik dit kaartje van Gaza bekijk, zou ik denken : onderhandel een akkoord dat Gaza waar geen enkele jood meer woont en dat als enige buitengrens egypte heeft al een extra provincie tot Egypte gaat behoren.
Dus maak er een staatsgrens van.
Natuurlijk, egypte moet dat nog aanvaarden, wat hoogst onzeker is want ik heb niet de indruk dat ze veel te maken willen hebben met dat zootje ongeregeld.
Maar behalve wat dromers is er toch niemand meer die écht denkt dat de grenzen met israël en gaza nog ooit zullen opengaan ? Of dat Israël gaat plooien voor wat protest, een onnozel boycotje en wat gazetten commentaren ?
Incorporatie van dat gebied bij een ander arabisch land lijkt mij de meest haalbare kaart.
En tussen Egypte en Israël is er een de facto vrede en een wantrouwend maar vrij stevig nabuurschap. Egypte kan de stabiliserende factor voor heel die regio worden.
Alternatief is nog een paar tientallen jaren verdergaan in de huidige ellende die totaal uitzichtloos is.

Wat denken jullie ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 11:45   #1195
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Men kan de in 1995 geformuleerde twee staten oplossing gerust nog een paar tientallen jaren blijven nastreven, zolang er één raket, granaat, vuurpijltje desnoods op Israël neerkomt zal er van dat plan nooit een letter worden omgezet in werkelijkheid. Israël is nu eenmaal een land dat je niet KUNT dwingen, dat leert de geschiedenis ons toch.

Westbank en gaza zijn totaal verschillende situaties. Waarom niet een ad hoc oplossing voor Gaza nastreven ?

Als ik dit kaartje van Gaza bekijk, zou ik denken : onderhandel een akkoord dat Gaza waar geen enkele jood meer woont en dat als enige buitengrens egypte heeft al een extra provincie tot Egypte gaat behoren.
Dus maak er een staatsgrens van.
Natuurlijk, egypte moet dat nog aanvaarden, wat hoogst onzeker is want ik heb niet de indruk dat ze veel te maken willen hebben met dat zootje ongeregeld.
Maar behalve wat dromers is er toch niemand meer die écht denkt dat de grenzen met israël en gaza nog ooit zullen opengaan ? Of dat Israël gaat plooien voor wat protest, een onnozel boycotje en wat gazetten commentaren ?
Incorporatie van dat gebied bij een ander arabisch land lijkt mij de meest haalbare kaart.
En tussen Egypte en Israël is er een de facto vrede en een wantrouwend maar vrij stevig nabuurschap. Egypte kan de stabiliserende factor voor heel die regio worden.
Alternatief is nog een paar tientallen jaren verdergaan in de huidige ellende die totaal uitzichtloos is.

Wat denken jullie ?
Israel de Med in kieperen en de rest eenvoudig verder laten vechten.
Oud 2 augustus 2014, 11:56   #1196
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Israel de Med in kieperen en de rest eenvoudig verder laten vechten.
Dan zie ik een voordeel in de huidige situatie. Israël heeft oorlog op 21ste eeuwse wijze onder de knie.
De krijgsheertjes en hun woestijnroverstammen aan de andere kant, die hebben alleen het zwaard en vuur ingeruild voor 20ste eeuwse wapens.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 15:34   #1197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan zie ik een voordeel in de huidige situatie. Israël heeft oorlog op 21ste eeuwse wijze onder de knie.
De krijgsheertjes en hun woestijnroverstammen aan de andere kant, die hebben alleen het zwaard en vuur ingeruild voor 20ste eeuwse wapens.
Het leger van israël heeft wel als voordeel dat het bijzonder operationeel inzetbaar is. En dat hun tactiek steeds aangepast kan worden aan de echte noden op het terrein.
Als nadeel zou men kunnen zeggen : zeer duur. Maar veiligheid mag wat kosten. Het helpt natuurlijk om een grote broer te hebben (de USA) die de zwaarste facturen voor zich neemt. Vrijdag heeft het congres nog een rekening van 225 mio dollar goedgekeurd voor nieuwe munitie voor de Iron Dome systemen.
Oud 2 augustus 2014, 15:42   #1198
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat zeer duur, tja, je spaart er wel mankracht mee uit.
En als de keuze is "erop of eronder", dan betaald men het factuur wel, al is het over een iets langere termijn.

En dat is een ander wezelijk verschil tussen Israël en de buren. De buren kunnen keer op keer verliezen, Israël maar 1 keer.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 17:13   #1199
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat zeer duur, tja, je spaart er wel mankracht mee uit.
En als de keuze is "erop of eronder", dan betaald men het factuur wel, al is het over een iets langere termijn.

En dat is een ander wezelijk verschil tussen Israël en de buren. De buren kunnen keer op keer verliezen, Israël maar 1 keer.
Klopt. Dat is dan ook de reden van de verbetenheid van Israël eenmaal ze een pad uitstippelden. Ze weten heel goed dat ze geen ruimte tot vergissing hebben.
En hetzelfde principe passen ze toe op de bescherming van hun buitengrenzen. Als 'iemand' tunnels graaft om hen aan te vallen, dan vernietigen ze die. Met alle beschikbare middelen.
Oud 2 augustus 2014, 18:00   #1200
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke feiten ?
Het is niet omdat u zegt dat Israël oorlogsmisdaden pleegt dat dat werkelijk zo is.
Begrijpt u de nuance ?
Trouwens vorige keer toen er 1200 Palestijnse doden vielen , werden ze ook niet veroordeeld.
Waarom zou dat nu in één keer wel gebeuren ?
Dat zijn de feiten , jongen.
U weet ook echt helemaal niet waarover u spreekt !!

Operatie Cast lead is internationaal juist zeer scherp veroordeeld. Ik kan u platgooien met rapporten en links hierover.
Dit alles had echter geen gevolgen voor Israel, waarom niet ???
dat lijkt mij evident
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be