![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1181 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Een beetje een loos gebaar dat diegenen die het gebied al jaren isoleren en momenteel bombarderen dan de gewonden zouden willen verzorgen. Zou jij vrijwillig gaan in dat geval? Bovendien zal je ongetwijfeld gevraagd worden wat je deed in de buurt van een explosie. Want tenslotte worden er alleen militaire doelwitten gebombardeerd.
Dat lost bovendien het probleem van de waterzuivering niet op. @ eppes: een artikel uit times of israel? Ik wil gerust eens te rade gaan bij the daily Hamas... |
|
|
|
|
|
#1182 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1183 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1184 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel...-soldaat.dhtml
Ik denk dat ditmaal Israël geen enkel staakt het vuren meer zal aanvaarden, tenzij dat Hamas volledig zal ontwapenen. Vol gas ertegenaan denk ik. |
|
|
|
|
|
#1185 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1187 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1189 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#1190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het "perspektief" v.e. oorlog is altijd & overal hetzelfde. Ik heb geen "ander perspektief" nodig. 'k Heb het hier al vermeld: mijn grootvader & vader zijn héél korte tijd vóór de bevrijding in september '44 gemitrailleerd. Ik hoef geen partij te kiezen, uiteraard... Laatst gewijzigd door Boduo : 1 augustus 2014 om 20:11. |
|
|
|
|
|
|
#1191 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het zijn niet allemaal tieners hier op het forum hoor (al heb ik soms die indruk...). |
|
|
|
|
|
|
#1192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb ook al wat boeken verslonden... Ik heb , samen met m'n broers en zus, aan den lijve ondervonden wat het was om oorlogswees te zijn. Ik heb ook ervaren wat het betekende voor ons moeder om oorlogsweduwe te zijn. Ook wat ons "vaderland" deed met oorlogsweduwen. (Dat staat in WEINIG boeken uitgelegd). Laatst gewijzigd door Boduo : 1 augustus 2014 om 20:28. |
|
|
|
|
|
|
#1193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik begrijp niet hoe men kan geloven, laat staan er van overtuigd zijn, dat Israëlische leiders, politici, en/of militaire bevelhebbers, `niet alleen zó immens slecht en krapuleus zijn, maar daarenboven zó aartsdom en debiel zijn, dat zij denken dat het moedwillig doden en verwonden van onschuldige burgers, vrouwen en zelfs kinderen, en de dagelijkse beelden daarvan, verspreid over de hele wereld, hen politiek- en/of militair voordeel zou opleveren, en daardoor meer steun van in binnen- en buitenland zou verwerven.
|
|
|
|
|
|
#1194 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Men kan de in 1995 geformuleerde twee staten oplossing gerust nog een paar tientallen jaren blijven nastreven, zolang er één raket, granaat, vuurpijltje desnoods op Israël neerkomt zal er van dat plan nooit een letter worden omgezet in werkelijkheid. Israël is nu eenmaal een land dat je niet KUNT dwingen, dat leert de geschiedenis ons toch.
Westbank en gaza zijn totaal verschillende situaties. Waarom niet een ad hoc oplossing voor Gaza nastreven ? ![]() Als ik dit kaartje van Gaza bekijk, zou ik denken : onderhandel een akkoord dat Gaza waar geen enkele jood meer woont en dat als enige buitengrens egypte heeft al een extra provincie tot Egypte gaat behoren. Dus maak er een staatsgrens van. Natuurlijk, egypte moet dat nog aanvaarden, wat hoogst onzeker is want ik heb niet de indruk dat ze veel te maken willen hebben met dat zootje ongeregeld. Maar behalve wat dromers is er toch niemand meer die écht denkt dat de grenzen met israël en gaza nog ooit zullen opengaan ? Of dat Israël gaat plooien voor wat protest, een onnozel boycotje en wat gazetten commentaren ? Incorporatie van dat gebied bij een ander arabisch land lijkt mij de meest haalbare kaart. En tussen Egypte en Israël is er een de facto vrede en een wantrouwend maar vrij stevig nabuurschap. Egypte kan de stabiliserende factor voor heel die regio worden. Alternatief is nog een paar tientallen jaren verdergaan in de huidige ellende die totaal uitzichtloos is. Wat denken jullie ? |
|
|
|
|
|
#1195 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De krijgsheertjes en hun woestijnroverstammen aan de andere kant, die hebben alleen het zwaard en vuur ingeruild voor 20ste eeuwse wapens.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#1197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als nadeel zou men kunnen zeggen : zeer duur. Maar veiligheid mag wat kosten. Het helpt natuurlijk om een grote broer te hebben (de USA) die de zwaarste facturen voor zich neemt. Vrijdag heeft het congres nog een rekening van 225 mio dollar goedgekeurd voor nieuwe munitie voor de Iron Dome systemen. |
|
|
|
|
|
|
#1198 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zeer duur, tja, je spaart er wel mankracht mee uit.
En als de keuze is "erop of eronder", dan betaald men het factuur wel, al is het over een iets langere termijn. En dat is een ander wezelijk verschil tussen Israël en de buren. De buren kunnen keer op keer verliezen, Israël maar 1 keer.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#1199 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hetzelfde principe passen ze toe op de bescherming van hun buitengrenzen. Als 'iemand' tunnels graaft om hen aan te vallen, dan vernietigen ze die. Met alle beschikbare middelen. |
|
|
|
|
|
|
#1200 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Operatie Cast lead is internationaal juist zeer scherp veroordeeld. Ik kan u platgooien met rapporten en links hierover. Dit alles had echter geen gevolgen voor Israel, waarom niet ??? dat lijkt mij evident
|
|