![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zien hier weer eens de staat in al zijn glorie. (want ik vermoed dat bij den bouw van schoolkes copains ondernemerkes aan zachte prijsjes worden vetgemest en dergelijke natuurlijk) Het is een van de redenen waarom ik denk dat prive onderwijs goedkoper zou zijn dan staatsonderwijs. Kijk, ik maak het zelf genoeg mee: als je op budgetten leeft, dan wil je zoveel mogelijk, en ga je ruim uitgeven om de andere te overtuigen dat je meer nodig hebt. In 't publiek zijn kosten een argument om meer te krijgen. Als je in een bedrijf met kosten werkt, daarentegen, dan ga je nadenken hoe je het met minder kan doen. Ons werkingsbudget werd door twee gedeeld, en we gingen allemaal nadenken hoe we slechtere diensten konden verlenen om toch laten te voelen dat we meer geld wilden en om ons niet belachelijk te maken. Het was niet uit noodzaak. We kunnen best de dienstverlening die we moeten doen met de halve budgetten doorvoeren. Maar principieel gingen we stokken in de wielen steken om die halvering "te laten voelen". Als je in een bedrijf met de helft van de kosten kan toekomen, spring je een gat in de lucht ! Hier ga je nadenken hoe je het slechter kan maken. En dat is niet enkel bij ons zo.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2014 om 06:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
|
![]() Citaat:
Zelden zo een bewuste structuur meegemaakt als bij mieren. Ze gebruiken planten om de temperatuur af te stellen en regenwormen om hun ondergronds gangenstelsel uit te bouwen. Nog niet gemerkt dat je sommige jaren plots ander onkruid in je tuin hebt? Dat hebben de volgens jouw ongestructureerde en niet bewuste miertjes je gelapt. Zij planten de zaadjes van onkruid met diepe wortels. En alles wat ze doen komt de ganse kolonie ten goede, niet een elite. En geloof me, ze moeten inventief zijn om te overleven, insectenverdelgers, onkruidverdelgers en hun natuurlijke vijanden moeten ze overleven en dat doen ze. Het lijkt wel of ze in Gaza leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zo een huis kan je dus 4 lokalen (3 kamers, en 1 living) hebben. 4 klasjes dus. Ik doe dat maal drie. Dan heb ik 12 lokalen. En ook 3 toiletten, badkamers, keukens en dergelijke. Ik zou denken dat mits wat herinrichting, je daar dus gemakkelijk 10 klassen, en nog wat bijkomend spul, kan voor vinden. Volgens mij is de huurprijs van 2000 Euro al flink overschat. Dus is 6000 Euro vrij ruim. Natuurlijk is er geen turnzaal en zo. Maar dat is ook niet nodig he. Ik heb het over ONDERWIJS. Publieke scholen doen vanalle dinges die niet strikt nodig zijn om te LEREN en die veel geld kosten. Als je wil dat je kleine sport gaat doen, kan je die zelf als ouder naar een sportclub brengen of zo. Dat zijn uw affaires. Je kan ook naar een duurdere school gaan die dat allemaal zelf organiseert. Maar dat is allemaal niet nodig voor de core functie van een school. Dat maakt ook (dat was een eerdere opwerping) dat het lesuren packet veel kleiner kan zijn dan nu. Aangezien er bij mijn gehuurde huizen wel tuinen zijn (ik zeg het, ik kon een huis huren van 120 vierkante meter, en met 500 vierkante meter tuin en een zwembad voor 1400 Euro), is er voldoende ontspanningsruimte. Ik zoek efficientie. Het is precies dat, wat verloren gaat met de publieke dienst. Men zoekt geen efficientie. Dan kom je natuurlijk tot exorbitante facturen. Door innovatief te zijn, en niet in het klassieke scolaire stramien te blijven, kan men de efficientie van het onderwijs enorm verbeteren. Ik denk dat het vooral in het hoger onderwijs is dat er gigantische mogelijkheden zijn die nu niet geexploiteerd worden, vanwege de publieke marktvervalsing. Nu, ma foi, ik had 6000 Euro geschat. Als het 10 000 is, maakt dat het principe van mijn berekening nog altijd niet fout. Ik zat in totaal aan 80 000 Euro (voor 200 leerlingen). Met jouw correctie komt dat op 84 000 Euro. Geen principiele fout.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2014 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit gezegd dat mieren ongestructureerd zijn. Maar mieren zijn geen individuen. Zij zijn half op weg om eigenlijk een groot organisme te vormen, net zoals onze cellen geen individuen zijn, en een groot lichaam vormen. Maar mensen zijn individuen.
![]() |
#506 |
|
![]() En die individuen vormen een maatschappij
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, maar dat is niet hetzelfde als een mieren kolonie, of de cellen in uw lichaam. Want in zo een systeem is de "bewuste entiteit" het hoger geheel, en wordt het bewuste en subjectieve van de samenstellende eenheden aan de kant gezet.
Er zijn geen "celrechten" en je gaat geen compassie hebben met uw eigen cellen he. Als voor uw goed, cellen dood moeten in uw lichaam, dan is dat geen enkel probleem voor U. Cellen zijn geen individuen. Zij optimiseren niet voor hun EIGEN welzijn. Je kan maar een bewuste subjectiviteit hebben op 1 niveau he. Als het geheel bewust wordt, dan is dat ten koste van het bewuste van zijn samenstellende entiteiten he. Misschien ben jij geen bewuste entiteit, en maak je gewoon deel uit van "een maatschappij" die bewust is, en subjectieve ervaringen heeft. Ik niet. Ik heb die zelf. Ik ben een individu. Geen lichaamscel. Geen mier. Maar let op. De maatschappij bestaat wel degelijk, op twee vlakken: - als een abstracte verzameling, namelijk de lijst van mensen die ertoe behoren. Zo kan elke willekeurige verzameling van mensen in een lijst "een maatschappij" genoemd worden. Het is gewoon een deelverzameling. Alle mogelijke deelverzamelingen bestaan, abstract gezien - als drager voor een netwerk van inter-persoonlijke interacties. Verschillende mensen interageren met elkaar. Die interacties vormen een zekere dynamiek, die men "maatschappij" kan noemen. Zoals men 'bos' het geheel van bomen kan noemen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2014 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat huis, dat is natuurlijk niet optimaal, maar dat is best bruikbaar, he. En ik stelde 2000 Euro terwijl zo een huis voor 1400 Euro kan gehuurd worden. Ik geef toe dat 25 m2 wat krap is voor 20 kinderen + een leraar. Maar als je ziet dat het huis 120 vierkante meter is voor 1400 Euro, dan zou ik hopen dat je aan een kleine 200 vierkante meter zit voor 2000 Euro. Dan kan je al lokalen hebben van 50 m2 door te her-inrichten. Kortom, ik heb er moeite mee te geloven dat je veel meer dan 6000 Euro huur zou moeten uitgeven om een goed tiental lokalen te hebben, gewoon gebaseerd op de huis huur prijs. Het huis zelf is natuurlijk niet geoptimiseerd om leslokalen van te maken, maar qua volume en zo zullen we er wel zitten. En zoals ik al zegde, zelfs al is het 10 000 Euro, dat verandert niks aan het principe. Voor een vierhonderd tal Euro per maand studeert uw kind in 't middelbaar. En dat is vergelijkbaar of minder met wat je als belastingsbetaler daar gemiddeld voor betaalt. Maar je hebt de vrije keuze, er zal meer inventiviteit zijn en zo voort.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2014 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ze dat doen: wie gaat dan nog de financier voor het sinterklaas-regime spelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen, in dat het niet verboden is.
![]() |
![]() |
#514 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"uit arme broek komen" en "deftig leven MOETEN KRIJGEN" impliceert: hard presterende mensen stropen natuurlijk. Als je geen hardwerkende mensen mag stropen, wil dat inderdaad zeggen (volgens hem) dat uit een arme broek komen zou impliceren dat je geen deftig leven zal KRIJGEN (van een ander). Hierbij wordt natuurlijk verondersteld dat die hard presterende mensen zullen blijven hard presteren. Want "het zijn dieven meneer". En "dieven" die houden toch niet op met te "stelen" (hard te presteren). Allez, dat hopen we toch ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2014 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En jij gaat een huurhuis herinrichten? Allé, die huisbaas gaat content zijn en direct daarmee akkoord gaan waarschijnlijk, dat je wat binnenmuren gaat slopen van zijn huis. Om nog maar van de kost te spreken. Je kan het goed uitleggen, maar hoe meer je hier poneert, hoe minder serieus ik je neem. En over die overbodige 'staatsbemoeinis' door middel van een brandveiligheidscheck door de brandweer, zwijg ik dan nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Strikt genomen is het mogelijk. Kijk maar eens in een Aula hoeveel oppervlak elk zitje in neemt. Dat zal niet veel meer dan een vierkante meter zijn, als het al zoveel is. Maar ik dacht inderdaad niet aan zulke kleine klassen.
Citaat:
Mijn schattingen zijn heel ruw en met de natte vinger, natuurlijk. Maar ik denk niet dat ze er fundamenteel naast zitten. Ik had bijvoorbeeld een materieel budget van 1000 Euro per maand per klas. Dat is dan weer heel veel. Citaat:
Overdreven normering en overdreven eisen van veiligheid en zo zijn dingen die heel veel kapitaal vernietigen. Natuurlijk moet het niet te gevaarlijk zijn, maar dat is eigenlijk aan de klant van te oordelen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2014 om 13:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik doel hier niet op mensen die het allemaal in de schoot geworpen krijgen hoor,neen ik heb het over diegenen die het gemaakt hebben en voorwaarts kunnen kijken en steeds maar in de veronderstelling leven dat anderen dat ook kunnen,wat als zij dat door omstandigheden niet kunnen? Wat als ze niet kunnen leren,wat als ze geen werk vinden,wat als ze door lichamelijke of geestelijke klachten niet aan uw doelstelling kunnen komen,uw veronderstelling is er een van hij heeft geen werk het zal wel een luierik zijn,u gaat er nooit van uit dat mensen dat dikwijls zelf niet willen,u steekt iedereen die door omstandigheid van een aalmoes moet leven in hetzelfde kastje,ik krijg kou van u man,u straalt dat uit,feitelijk bent u met al uw kwalificaties een arme persoonlijkheid!
![]() |
![]() |
#519 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Trouwens, denk je nu écht dat een kamer in een huis gaat voldoen om er 20 of 25 leerlingen in te proppen? Denk je dat de verlichting, verwarming (of lees: verkoeling) of verluchting van een huis gaat voldoen om in elke kamer daar 20 man te voorzien? Om nog maar te zwijgen van het 'zonevreemde' gedrag van die school, het feit dat men eerst door 2 andere 'klaslokalen' zal mogen terten om in het derde lokaal te geraken en dat 2 of 3 wc's zullen voldoende zijn voor zo'n nest... Klopt, ze zijn met de natte vinger. Er hangt nog een Olympisch zwembad aan die vinger, vrees ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |