Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2014, 22:52   #161
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat woon-werk verkeer niet alles is in het leven.
Natuurlijk niet maar de andere gemiddelde verplaatsingskms staan er ook bij zoals je ziet.

M.a.w. de gemiddelde Vlaming heeft ruim genoeg aan een E-auto met een autonomie van pakweg 110-120 km per dag voor al zijn dagelijkse verplaatsingen (heen en terug), en dat haalt zelfs de Leaf nu (model 2013), desnoods 160 km aan typische Vlaamse limieten.

Maar als voor jou het autoleven is zonder redelijke rustpauze naar de Middelllandse zee te kunnen rijden, tja dan heb je maar een raar en te gehaast leven.

Zelfs een Nissan Leaf laadt zijn kleine 24 kWh-accupack even tot 80 % bij in 20 minuten aan een 50 kWh laadstation en die krijgen nu 62,5 kWh: http://en.wikipedia.org/wiki/CHAdeMO , ook de Tesla´s kunnen daar relatief snel bijladen.

20 minuten zal wel een eeuwigheid voor jou zijn. Hopelijk heb je geen file aan een tankstation met je klassieke auto, en al zeker geen file op de weg.

Citaat:
Ik zou niet liever zien dat alle gemotoriseerd transport electrisch wordt. Maar met de huidige technologie en situatie is dat toekomstmuziek.
Naja tegen 2020 zal het dan voor jou ook geen "toekomstmuziek" meer zijn. Maar mss wil je dan 2000 km met een volle tank doen wie weet.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2014 om 23:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 23:16   #162
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk niet maar de andere gemiddelde verplaatsingskms staan er ook bij zoals je ziet.

M.a.w. de gemiddelde Vlaming heeft ruim genoeg aan een E-auto met een autonomie van pakweg 120 km per dag voor al zijn verplaatsingen, en dat haalt zelfs de Leaf gemakkelijk.

Maar als voor jou het autoleven is zonder redelijke rustpauze naar de Middelllandse zee te kunnen rijden, tja dan heb je maar een raar en te gehaast leven.
U hebt gelijk. Het meeste woon-werk verkeer heeft geen auto nodig. En al zeker geen met een bereik tot in Malaga op 1 tank.

Mijn vrouw en ik woon-werkeren met een 125cc scooter. Gaat prima, met 3 liter benzine per 100km en veel rijplezier.

Toch is ook dat geen compleetoplossing.
Autodelen zou een optie zijn. Helaas is het dat ook niet. Je hebt altijd figuren die geen respect tonen voor het materiaal, en met de maatschappij zoals ze nu is, zijn de momenten dat iemand een bepaalde wagen wil gebruiken voor iedereen hetzelfde.
Huren is in verhouding verschrikkelijk duur (omdat je er lonen, en nog steeds de taxen en geplogenheden moet bijbetalen).

In't kort. Twizzy/Chinese meuk 1-2mans electrische auto voor woon-werk verkeer voor hen die geen electrsiche brommer/scooter willen en Blegisch openbaar vervoer.
En een auto voor de wekelijkse boodschappen en de occationele langere uitstap.

De peperdure Tesla S doet dat allemaal, in 1 pakket, maar tja, dan rijd U wel rond met een halve woning.
Oud 2 augustus 2014, 23:20   #163
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De peperdure Tesla S doet dat allemaal, in 1 pakket, maar tja, dan rijd U wel rond met een halve woning.
Tja als je wat meer wilt betaal je ervoor.

Een Tesla S valt dan nog best mee hoor. Ik ken meer mensen die dan echt met een halve villa rondrijden ipv een half oud kot.
Oud 3 augustus 2014, 10:18   #164
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat deed een Citroën 2PK van 1950 ook.
Maar niet elektrisch!
Citaat:
Onzinnige redenen tellen niet. 99,999% van de bestuurders hebben hier geen boodschap aan.
En jij hebt het monopolie op het opkleven van de "onzinnig" sticker?
Los daarvan, allen die nu een snelle BMW, Audi, Mercedes, Porsche, Maserati,... denken aan te schaffen, hebben hier zeker een boodschap aan.
Citaat:
Staat er vandaag ééntje waar je gratis kan opladen? Prachtig als je in de buurt woont.
Waarom zou je daarvoor in de buurt moeten wonen? Zelfs al spendeer je 100 km om tot in Nivelles te raken, dan heb je nog 200 km gratis bereik over.
Los daarvan, Superchargers zijn er niet voor je dagelijks herladen (daarvoor gebruik je beter een laadpunt in je garage), maar voor het cruisen over langere afstanden, b.v. van Nederland naar de Middellandse Zee of de Alpen.
Citaat:
Staan er morgen overal? Wedden dat het veel minder gratis zal zijn?
Bij aankoop krijg je de schriftelijke garantie van het gratis opladen over de ganse levensduur van de wagen. Wat valt er te wedden?
Citaat:
Tiens...lijkt op de gratis radio die je bij de Golf1 kreeg bij onze dealer begin jaren '70.
Ah zo, kon je al internetten in het begin van de jaren '70??? Ik leer bij!
Citaat:
Ik weet niet of je het weet maar wat je hier promoot kan je vandaag zowat overal terugvinden.
"zowat overal"??? Juist, ja! Hier maak ik zelfs geen tegenwoord vuil aan...
Citaat:
Niet echt een argument voor een wagen die woon-werkverkeer als reden van bestaan heeft.
Je kan het moeilijk een reiswagen noemen, laat staan er een vertegenwoordiger mee de baan opsturen.
Is best een argument als je eens gaat winkelen in - ik zeg maar wat - de Ikea, of naar het containerpark moet, of iemand helpt verhuizen, of (zoals wij) er regelmatig op uit trekt met twee plooifietsen in de achterkoffer. Zo vermijd je van zo'n aartslelijk en verbruiksverhogend draagrek te moeten monteren achteraan je wagen...
Citaat:
Valt onder ' buurman – sponsoring ' zoals de 120% belastingsaftrek....
Die 120% is geen echte aftrek, maar een uitstel van taxering. Boekhoudkundig dient die extra 20% op een wachtrekening geboekt te worden tot bij de liquidatie van je bedrijf of reserves, en dan komt ze toch nog in aanmerking. Dat heet de onaantastbaarheidsvoorwaarde. Zie art. 190bis van het BIW.
Citaat:
Vraag de prijs even van de onderdelen bij een aanrijding.
Verleden week heeft een collega van mij zijn Audi A5 bij een erkende Audi-garage binnen gedaan voor groot onderhoud (zonder meer). Prijskaartje? 1208 EUR!!!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 11:07   #165
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Bij aankoop krijg je de schriftelijke garantie van het gratis opladen over de ganse levensduur van de wagen. Wat valt er te wedden?
Wedden dat het niet lang meer gaat duren vooraleer dat voordeel wegvalt bij een nieuwe wagen. Natuurlijk, dan ga ik ervan uit dat electrisch rijden wel een succes gaat worden in de nabije toekomst.

Citaat:
Ah zo, kon je al internetten in het begin van de jaren '70??? Ik leer bij!
Dat schrijft Johan niet.
Om het duidelijk te maken. Het lijkt op dezelfde marketting als het geven van een autoradio bij de aankoop van een nieuwe Golf 1 in een grijs verleden. Leuk gadget dat anders aftermarket door de eigenaar zelf werd ingebouwd.

Internet kan in elke wagen tegenwoordig. Dat noemt men een smartphone.
Dat Tesla een abonnement heeft afgesproken met providers, en die kost kan betalen bij elke auto ter waarde van een halve woning, da's eigenlijk om te lachen.

Citaat:
Verleden week heeft een collega van mij zijn Audi A5 bij een erkende Audi-garage binnen gedaan voor groot onderhoud (zonder meer). Prijskaartje? 1208 EUR!!!
Valt nog mee dat ie geen banden heeft moeten wisselen.
Een wagen aankopen kan iedereen, de banken zijn nog steeds redelijk gul als het op autoleningen aankomt.
Een wagen blijven betalen, da's een ander verhaal.

En ja, hier heeft een electrische wagen ook een voordeel. Zeker met de nieuwe brushless motoren. Het enige wat daarin slijt zijn de lagers.
Oud 3 augustus 2014, 11:18   #166
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Om het duidelijk te maken. Het lijkt op dezelfde marketting als het geven van een autoradio bij de aankoop van een nieuwe Golf 1 in een grijs verleden. Leuk gadget dat anders aftermarket door de eigenaar zelf werd ingebouwd.
Nou, ik zou een smartphone/iPad app waarmee je heel wat dingen in de wagen van om het even waar kunt observeren EN bedienen, geen "leuk gadget" noemen. Zeker niet in de zomer, wanneer het je in staat stelt om een uurtje voor je naar je bloedhete wagen op de parking terug moet, de temperatuur binnenin tot verdraagbare proporties te reduceren. Of - zoals wij onlangs tot onze scha en schande zelf voor hadden op het einde van een uitstapje aan zee - om de wagen terug te vinden als je niet meer weet waar je die geparkeerd had.
Citaat:
Internet kan in elke wagen tegenwoordig. Dat noemt men een smartphone.
Een touchscreen ter grootte van een dubbele iPad vergelijken met een smartphone??? I rest my case...
Bovendien maakt Tesla intelligent gebruik van die verbinding, en downloadt regelmatig nieuwe versies van de software naar de wagens. Hierdoor krijg je zelfs compleet nieuwe functionaliteit ter beschikking overnight (zoals enkele maanden geleden, toen de snelheidsmeter in één nacht van max. 180 naar max. 260 km/u ging, om maar een voorbeeld te geven).
Ik zie mijn smartphone nog niet snel de beschikbare functies van - pakweg - een BMW of een Audi uitbreiden...
Oud 3 augustus 2014, 23:22   #167
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bovendien maakt Tesla intelligent gebruik van die verbinding, en downloadt regelmatig nieuwe versies van de software naar de wagens.
En jij vertrouwt dat?
Wacht tot ze de 'Microsoft' streken krijgen.
De garantie van uw batterij zal niet meer geldig zijn omdat het plots uw schuld zal zijn.

Geen meester zijn over je eigen wagen nadat je zo'n som hebt betaald...of...kan je indien ongewenst die connectie uitschakelen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 23:56   #168
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Maar niet elektrisch!
Jammer genoeg is elektriciteit in hoofdzaak verbrand gas, steenkool, pellets, uranium, e.a. waarvan op de koop toe een massa energie verloren gaat in de vorm van warmteafgifte aan omgevingslucht of waterwegen.

Citaat:
En jij hebt het monopolie op het opkleven van de "onzinnig" sticker?
Los daarvan, allen die nu een snelle BMW, Audi, Mercedes, Porsche, Maserati,... denken aan te schaffen, hebben hier zeker een boodschap aan.
Denk je dat echt? Misschien kan je hier een pol over starten...

Citaat:
Waarom zou je daarvoor in de buurt moeten wonen? Zelfs al spendeer je 100 km om tot in Nivelles te raken, dan heb je nog 200 km gratis bereik over.
Uw uren moeten dan wel echt waardeloos zijn. Hoe lang ben je daarmee bezig? 3 uur om enkele €'s in je zak te steken, terwijl je een fortuin aan een wagen hebt gegeven.

Citaat:
Er valt niks te wedden. We moeten alleen afwachten hoe het verhaal verder gaat.
Als Tesla via updates toegang heeft tot uw wagen kan men morgen van op afstand een einde maken aan de levensduur van uw Tesla en de schuld in jouw schoenen schuiven.

Citaat:
"zowat overal"??? Juist, ja! Hier maak ik zelfs geen tegenwoord vuil aan...
Jouw Tesla kan een verbinding maken met het internet waar alle andere toestellen falen...
Straf.

Citaat:
Zo vermijd je van zo'n aartslelijk en verbruiksverhogend draagrek te moeten monteren achteraan je wagen...
Ik vermoed dat zo'n draagrek zelfs niet gemonteerd kan worden op een Tesla, ook een aanhangwagen trekken valt buiten de mogelijkheden van een Tesla.

Citaat:
Die 120% is geen echte aftrek, maar een uitstel van taxering. Boekhoudkundig dient die extra 20% op een wachtrekening geboekt te worden tot bij de liquidatie van je bedrijf of reserves, en dan komt ze toch nog in aanmerking. Dat heet de onaantastbaarheidsvoorwaarde. Zie art. 190bis van het BIW.
Die 120% wordt wel als super verkoop argument onder je neus geduwd. Is dat dan bedrog?

Citaat:
Bel eens voor de prijs van een motorkap, bumper en twee koplampen.
Jij hebt een Tesla, dus kan je het opvragen.
Oud 4 augustus 2014, 00:00   #169
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ik zie mijn smartphone nog niet snel de beschikbare functies van - pakweg - een BMW of een Audi uitbreiden...
Jij gaat dus via je smartphone de beschikbare functies van je Tesla uitbreiden.
Bedoel je niet eerder dat je de gadgets kan gebruiken?
Dat is iets helemaal anders.
Oud 4 augustus 2014, 00:15   #170
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou, ik zou een smartphone/iPad app waarmee je heel wat dingen in de wagen van om het even waar kunt observeren EN bedienen, geen "leuk gadget" noemen.Zeker niet in de zomer, wanneer het je in staat stelt om een uurtje voor je naar je bloedhete wagen op de parking terug moet, de temperatuur binnenin tot verdraagbare proporties te reduceren. Of - zoals wij onlangs tot onze scha en schande zelf voor hadden op het einde van een uitstapje aan zee - om de wagen terug te vinden als je niet meer weet waar je die geparkeerd had.
Hoe noem je dat dan wel? Levensnoodzakelijk?
Wow, hoe hebt U uw jeugd overleefd?
En hoe overleven mensen het zonder airco en tracker in hun wagen?
Citaat:
Een touchscreen ter grootte van een dubbele iPad vergelijken met een smartphone??? I rest my case...
Grandioos, U hebt een enorm touchscreen in uw wagen, die met de electronica van een smartphone verbinding maakt met het internet via het G3 netwerk.
En hoe voelt dat, de grootste hebben?
Citaat:
Bovendien maakt Tesla intelligent gebruik van die verbinding, en downloadt regelmatig nieuwe versies van de software naar de wagens.

Ik beslis liever zelf wanneer er iets veranderd aan mijn goed werkende wagen. En als die niet goed werkt binnen de parameters waarin ik die gekocht heb, is het aan de leverancier daar iets aan te doen.

Citaat:
Hierdoor krijg je zelfs compleet nieuwe functionaliteit ter beschikking overnight (zoals enkele maanden geleden, toen de snelheidsmeter in één nacht van max. 180 naar max. 260 km/u ging, om maar een voorbeeld te geven).
Zeer nuttig, die nog hogere topsnelheid. Er is 1 land in Europa waar die hogere topsnelheid maar enigzins wettelijk genoemd kan worden, en voor circuitgebruik is uw halve woning niet echt de beste optie. Voor de rest, ik ben heel hard onder de indruk. Ipv op 2 uur normaal autosnelweggebruik is uw accu leeg op 20 minuten autobahn.
Oud 4 augustus 2014, 07:59   #171
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe noem je dat dan wel? Levensnoodzakelijk?
Wow, hoe hebt U uw jeugd overleefd?
En hoe overleven mensen het zonder airco en tracker in hun wagen?
Die zitten al van bij de start geïrriteerd van de hitte achter hun stuur, en zijn dan ook een gevaar op de weg. Bronnen van verkeersagressie.

Citaat:
Grandioos, U hebt een enorm touchscreen in uw wagen, die met de electronica van een smartphone verbinding maakt met het internet via het G3 netwerk.
En hoe voelt dat, de grootste hebben?
Heel erg aangenaam, dank u.

Citaat:
Ik beslis liever zelf wanneer er iets veranderd aan mijn goed werkende wagen. En als die niet goed werkt binnen de parameters waarin ik die gekocht heb, is het aan de leverancier daar iets aan te doen.

Zeer nuttig, die nog hogere topsnelheid. Er is 1 land in Europa waar die hogere topsnelheid maar enigzins wettelijk genoemd kan worden, en voor circuitgebruik is uw halve woning niet echt de beste optie. Voor de rest, ik ben heel hard onder de indruk. Ipv op 2 uur normaal autosnelweggebruik is uw accu leeg op 20 minuten autobahn.
Zoals ik zei: dit was "maar" een voorbeeld. Andere voorbeelden zijn:
- Het (louter softwarematig) beschikken over een "creep-modus", waardoor chauffeurs die al aan een automatische versnellingsbak gewend waren, de overgang naar Tesla minder bruusk ervaren.
- Hill Start Assist, waardoor bij het stilstaan op een helling een seconde de remmen gehandhaafd blijven bij het veranderen tussen rem- en gaspedaal (of moet ik eigenlijk eerder spreken van een "stroompedaal"?), hetgeen onvrijwillig achteruitbollen vermijdt.
- Het kunnen instellen vanaf welke snelheid de ophanging van de wagen naar de laagste stand gaat, zodat aerodynamisch de beste positie ingenomen wordt.
- Het kunnen gebruik maken van de webservice Rdio (je zegt in de spraakherkenning bijvoorbeeld "Play Clocks by Coldplay", en enkele seconden later is die gevonden over het internet, en begint die af te spelen).
- Het kunnen gebruik maken van je draadloos netwerk thuis (sneller dan 3G).
- De navigatiekaart wordt naar keuze ofwel "head-up", of wel "North-up" getoond.
Enz... Enz...
Oud 4 augustus 2014, 08:02   #172
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij gaat dus via je smartphone de beschikbare functies van je Tesla uitbreiden.
Bedoel je niet eerder dat je de gadgets kan gebruiken?
Dat is iets helemaal anders.
Maar neen, via de permanente internetverbinding over 3G (of over je WiFi netwerk thuis). Ben jij echt zo, of doe je alsof???
Oud 4 augustus 2014, 08:09   #173
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg is elektriciteit in hoofdzaak verbrand gas, steenkool, pellets, uranium, e.a. waarvan op de koop toe een massa energie verloren gaat in de vorm van warmteafgifte aan omgevingslucht of waterwegen.
En bij mij komt het van de PV-installatie op mijn dak. Wat ik overdag (gratis) aan het net afsta, eis ik 's avonds terug op, en hou (contractgewijs) mijn producent aan zijn belofte om dit op een groene manier te doen.
En dat er ergens bossen ontgonnen worden om er pellets van te maken (om je tegenargument al voor te zijn), vind ik ook onaanvaardbaar.
Citaat:
Uw uren moeten dan wel echt waardeloos zijn. Hoe lang ben je daarmee bezig? 3 uur om enkele €'s in je zak te steken, terwijl je een fortuin aan een wagen hebt gegeven.
Daar ben ik helemaal NIET mee bezig. Ik haalde het enkel aan als een mogelijkheid. Ik heb mijn eigen laadpunt in mijn garage, en dat volstaat ruimschoots.
Citaat:
Er valt niks te wedden. We moeten alleen afwachten hoe het verhaal verder gaat.
Als Tesla via updates toegang heeft tot uw wagen kan men morgen van op afstand een einde maken aan de levensduur van uw Tesla en de schuld in jouw schoenen schuiven.
Geloof je dat nu echt, of doe je enkel alsof?
Citaat:
Ik vermoed dat zo'n draagrek zelfs niet gemonteerd kan worden op een Tesla, ook een aanhangwagen trekken valt buiten de mogelijkheden van een Tesla.
En maar goed ook! Ik mag er niet aan denken een Hollander tegen te komen, die met zijn prachtige Tesla een aartslelijke caravan aan het sleuren is...
Citaat:
Die 120% wordt wel als super verkoop argument onder je neus geduwd. Is dat dan bedrog?
Dat wordt helemaal niet als "super verkoop argument" gebruikt. Integendeel, de laatste jaren zijn de subsidies voor e-wagens zo goed als helemaal weggevallen (of moet ik zeggen: weggesneden door die o zo ecologische en belastingsvriendelijke Di Rupo regering?)
Citaat:
Bel eens voor de prijs van een motorkap, bumper en twee koplampen.
Jij hebt een Tesla, dus kan je het opvragen.
Als ik ooit zoveel schade zou oplopen, komt mijn omniumverzekering wel tussen, zunne. Je denkt toch niet dat je 120k uitgeeft aan een wagen zonder die te verzekeren?
Oud 4 augustus 2014, 09:41   #174
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote][...]

Citaat:
En maar goed ook! Ik mag er niet aan denken een Hollander tegen te komen, die met zijn prachtige Tesla een aartslelijke caravan aan het sleuren is...

[...]
Ongelooflijk wat er hier allemaal bij gesleurd wordt, ik ken talrijke klassieke auto´s waar men nooit een caravan of aanhangwagen zal zien tenzij bij een idioot.
Mijn roadster thuis mag ook nooit een ahw trekken(niet gehomologeerd) en zo zijn er nog talrijke. Ook als het zou mogen zul je nooit bepaalde auto´s met een Ahw zien, alleen al die lege afsleephaak zien is een vuist op het oog.

Wie echt een caravan wil trekken moet dan maar de Tesla X kopen die is daar echt op gemaakt:
http://gas2.org/2013/07/15/should-yo...tesla-model-s/

En de andere trolvragen (straf dat je daar nog op ingaat ) zijn nog belachelijker. Men is idd immers verzekerd.

En als het moest zijn is een Tesla S bij schade zeker niet duurder als een klassieke wagen, eerder integendeel want al die klassieke brandstofrommel is bij een Tesla nergens te vinden, vooraan zit namelijk vooral een kofferruimte, en vooraleer er echt schade tussen de wielassen optreedt moet men er sowieso niet meer over nadenken omdat men dan zelf onder de aarde ligt.

Veiligheid: ook bij de NHTSA crashtest bewees Tesla quasi bij de veiligste auto´s op de markt te behoren: https://www.youtube.com/watch?v=dz2FMfv-CSc
details NHTSA: http://www.safercar.gov/Vehicle+Shop...vehicleId=7769

# ik wacht wel op de EuroNCAP-test die komt er wel eens, maar die zal wslk alleen maar bevestigen.

En qua 100 % aluminiumcarrosserie is de Tesla ook niet anders als een Audi of andere merken die compleet aluminium zijn en zelfs nog veel duurder materiaal gebruiken (+carbon, thermoplast, dubbel verzinkt hoogwaardig staal...), ik weet het maar al te goed.

# http://www.teslamotors.com/no_NO/for...-and-euro-ncap
# blijkbaar moeten bepaalde voorwaarden voldaan zijn om te mogen testen bij EuroNcap, het is tenslotte een vergelijkstest:
FAQ: Why are some cars tested with certain safety features when others are not?
http://www.euroncap.com/Content-Web-...r-testing.aspx

Hier het lijstje Electrische en Hybride auto´s die EuroNcap getest zijn:
http://www.euroncap.com/results/evs_hybrids.aspx

Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2014 om 09:55.
Oud 4 augustus 2014, 09:54   #175
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Maar neen, via de permanente internetverbinding over 3G (of over je WiFi netwerk thuis). Ben jij echt zo, of doe je alsof???
Dan had je in uw post 166 ook Tesla moeten vernoemen.

Je laat uitschijnen dat het niet lukt met BMW of Audi maar wel met uw Tesla.
Oud 4 augustus 2014, 09:55   #176
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En de andere trolvragen (straf dat je daar nog op ingaat ) zijn nog belachelijker.
Ik vrees dat die Daelemans geen trol is, maar echt. Dus ja, ze bestaan. Ik zal een van dees dagen eens Jambers richting Sint-Joris Weert sturen voor een reportage
Oud 4 augustus 2014, 09:58   #177
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Je laat uitschijnen dat het niet lukt met BMW of Audi maar wel met uw Tesla.
Het is zelfs geen kwestie van al of niet laten uitschijnen. Het IS ook zo. Eenmaal je een BMW of Audi gekocht hebt, komen daar geen functies meer bij, tenzij mits een forse meerprijs in de garage. Bij een Tesla komen er om de zoveel maanden functies bij via een software update over het internet.
Oud 4 augustus 2014, 10:10   #178
Johan Daelemans

Standaard

[
Citaat:
Die zitten al van bij de start geïrriteerd van de hitte achter hun stuur, en zijn dan ook een gevaar op de weg. Bronnen van verkeersagressie.
Dat is toch raar hé, als het over tankbeurten gaat heb je tijd op overschot.
Als het over airco gaat heb je geen minuut te verliezen.

Sorry dat ik dit efkes in de verf zet ….bronnen van verkeersagressie....welwel
De airco van mijn 600€ dure wagen heeft amper 2 minuutjes nodig om de temperatuur naar een aangename 19° terug te brengen. Het houten stuur en lederen stoelen blijven ondanks zonnestralen heerlijk fris.

Citaat:
- Hill Start Assist, waardoor bij het stilstaan op een helling een seconde de remmen gehandhaafd blijven bij het veranderen tussen rem- en gaspedaal (of moet ik eigenlijk eerder spreken van een "stroompedaal"?), hetgeen onvrijwillig achteruitbollen vermijdt.
- Het kunnen instellen vanaf welke snelheid de ophanging van de wagen naar de laagste stand gaat, zodat aerodynamisch de beste positie ingenomen wordt.
- Het kunnen gebruik maken van de webservice Rdio (je zegt in de spraakherkenning bijvoorbeeld "Play Clocks by Coldplay", en enkele seconden later is die gevonden over het internet, en begint die af te spelen).
- Het kunnen gebruik maken van je draadloos netwerk thuis (sneller dan 3G).
- De navigatiekaart wordt naar keuze ofwel "head-up", of wel "North-up" getoond.
Enz... Enz...
Tiens .... lijkt als twee druppels water op de nieuwe Ford's, zo exclusief is dat dan ook weer niet.
Oud 4 augustus 2014, 10:14   #179
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens .... lijkt als twee druppels water op de nieuwe Ford's, zo exclusief is dat dan ook weer niet.
Het exclusieve eraan is dat je die dingen er plotseling zomaar bij krijgt via een software update over het internet. Het internet? Ja, dat is zoiets waar je in die nieuwe Ford een smartphone voor nodig hebt, schijnt het...
Oud 4 augustus 2014, 10:17   #180
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch raar hé, als het over tankbeurten gaat heb je tijd op overschot.
Als het over airco gaat heb je geen minuut te verliezen.
Wat tankbeurten betreft, dat beperkt zich in mijn geval tot het inpluggen van een kabel als ik 's avonds de auto in de garage zet, en het ontpluggen van diezelfde kabel vooraleer ik 's morgens weer vertrek.
Dus nikskes tijd op overschot. Zelfs helemaal geen tijd voor nodig.

Ik moet toch altijd eens glimlachen als ik voorbij zo'n 20-eeuwse tankstation passeer, en daar al die gasten in de regen zie staan met zo'n stinkend dieselpistool in hun handen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be