Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2014, 17:36   #721
cor
Minister

Standaard

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...e-en-palestina
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 17:53   #722
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eppes Bekijk bericht
Ik weet ook niet of die cijfers wetenschappelijk gefundeerd zijn.Het is niet mooi van mij,maar deze statistiek gaat over Israël in zijn geheel:
The Jewish population makes up 6,135,000 (75%); 1,694,000 (20.7%) are Arabs; and, those identified as "others" (non-Arab Christians, Baha'i, etc) make up 348,000 people (4.2%).
Maakt niet uit, het gaat hier over de staat Israel, 94.6 is het IQ van een gemiddelde israeli, de studie heeft vele IQ testen doorheen de tijd verzameld en geanalyseerd, lijkt de enige wetenschappelijke studie te zijn die IQ in de context van landen/volkeren/rassen bestudeert.

Hier is de versie uit 2006
http://www.intelligence-humaine.com/...telligence.pdf , p. 63 en volgende

Richard Lynn is Brits Professor Emeritus Psychology aan de universiteit van Ulster : http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Lynn

Laatst gewijzigd door piazzolla : 7 augustus 2014 om 18:04.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 18:25   #723
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet ook niet of die cijfers wetenschappelijk gefundeerd zijn.Het is niet mooi van mij,maar deze statistiek gaat over Israël in zijn geheel:
The Jewish population makes up 6,135,000 (75%); 1,694,000 (20.7%) are Arabs; and, those identified as "others" (non-Arab Christians, Baha'i, etc) make up 348,000 people (4.2%).
Waarvan 35% Ashkenazische joden
Oud 7 augustus 2014, 19:02   #724
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Maak eens een onderscheid tussen Israël en de Joden.
Bs'd

Maken de jodenhaters dat onderscheid?

Citaat:
En stop met het misbruiken van de Holocaust. Get over it.
Ik misbruik niks, laat alleen even de feiten zien.

Ik snap dat men dat niet leuk vindt, maar helaas, het is niet anders.

Citaat:
Dat gezegd zijnde, is de boycot van Israëlische producten belachelijk. Tenzij ge ook alle Saoedische producten (ik denk aan olie) boycot. Israël is het enige land - misschien samen met Libanon - in het Midden-Oosten dat nog in de buurt komt van een rechtsstaat.
Precies.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 19:12   #725
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet Bekijk bericht
Hoe die zever, textbook hasbara, voor uzelf, Yahudi. Israël kan Hamas omverwerpen, maar doet het niet, omdat het dan als bezettende macht zelf voor de Palestijnse bevolking moet zorgen.
Dat doet de EU al jaren zo'n 80% vreet uit de EU ruif.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 20:05   #726
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Maken de jodenhaters dat onderscheid?
Wilt ge uzelf verlagen tot het niveau van antisemieten?

Citaat:
Ik misbruik niks, laat alleen even de feiten zien.
De Holocaust was verschrikkelijk, dat erkent iedereen. Maar dit heeft niets meer met het huidige conflict te maken. Het werkt ook contraproductief. Mensen hebben genoeg van de Holocaust-kaart. Ge duwt ze naar de kant van Palestina.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 20:49   #727
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[...]
De Holocaust was verschrikkelijk, dat erkent iedereen. Maar dit heeft niets meer met het huidige conflict te maken. Het werkt ook contraproductief. Mensen hebben genoeg van de Holocaust-kaart. Ge duwt ze naar de kant van Palestina.
Inderdaad. Zoals dokter Marc Van Ranst het recent perfekt verwoordde: "Het historisch krediet van Israel is opgebruikt"

Of nog: Zet die ploat af!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 20:58   #728
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Inderdaad. Zoals dokter Marc Van Ranst het recent perfekt verwoordde: "Het historisch krediet van Israel is opgebruikt"

Of nog: Zet die ploat af!
Waarom geen internationale troepenmacht sturen naar Gaza, zoals al meermaals werd gevraagd door Israel?

Maar dat staat natuurlijk gelijk met een schending van de vrijheid van de Palestijnen om te moorden en te plunderen.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 21:02   #729
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Waarom geen internationale troepenmacht sturen naar Gaza, zoals al meermaals werd gevraagd door Israel?

Maar dat staat natuurlijk gelijk met een schending van de vrijheid van de Palestijnen om te moorden en te plunderen.
Geen enkel land zal zich willen engageren om zich in dat wespennest te mengen. En terecht.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 21:12   #730
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bron?
Als ik bij google: 'israel asks for international help' intyp, krijg ik enkel links over Netanyahu die aan de VS vraagt om beschuldigingen van oorlogsmisdaden te voorkomen.
Citaat:
Netanyahu asked the delegation to help Israel stay out of the International Criminal Court, where its attacks on Gaza could come under scrutiny — even while responding to Hamas rockets fired at Israeli urban centers.
Als ik 'international help' vervang door 'UN help', krijg ik zelfs artikels van Abbas die vraagt om Palestina onder UN quarantaine te plaatsen.
Citaat:
"President Abbas will present a letter to the UN Special Coordinator for the Middle East Peace Process, Robert Serry, addressed to UN Secretary General Ban Ki-moon, to officially put the State of Palestine under the UN international protection system and to form a legal committee for immediate follow-up," it said in a statement.
Oud 7 augustus 2014, 21:13   #731
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

trolololo...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 21:37   #732
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Bron?
Als ik bij google: 'israel asks for international help' intyp, krijg ik enkel links over Netanyahu die aan de VS vraagt om beschuldigingen van oorlogsmisdaden te voorkomen.

Als ik 'international help' vervang door 'UN help', krijg ik zelfs artikels van Abbas die vraagt om Palestina onder UN quarantaine te plaatsen.
Dat werd in het verleden meermaals door Israel geopperd als een mogelijke oplossing voor Palestina. Hamas verwerpt dit resoluut.

Lees in dit verband zeker dit artikel = http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=673568
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 21:40   #733
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat werd in het verleden meermaals door Israel geopperd als een mogelijke oplossing voor Palestina. Hamas verwerpt dit resoluut.
en wat lost zo'n vredesmacht op?
zou dat Israel tegenhouden van verdere strafexpedities?

Laatst gewijzigd door 1207 : 7 augustus 2014 om 21:42.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 22:16   #734
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lees in dit verband zeker dit artikel = http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=673568
Als dat geopperd werd zijn daar krantenartikels voor. Ik vind ze niet dus zou het appreciëren als u ze kunt posten.

Dat artikel is ook al van februari. De toestand is ondertussen veel veranderd, zoals de Palestijnen die hun quarantaine begin juli aanvroegen.
Oud 8 augustus 2014, 01:15   #735
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israël zou met alle plezier de Westelijke Jordaanoever teruggeven in ruil voor vrede,maar die risico zal Israël nooit durven nemen met de veiligheid van de joodse staat als enige reden
Kijk naar video
http://youtu.be/ytWmPqY8TE0
je kent niets van israelische politiek. Er bestaat een erg belangrijke rechtse lobby die vindt dat de Westoever Joods gebied is en niet uit handen gegeven moet worden. Verschillende regeringspartijen verkondigen dit openlijk, andere achter gesloten deuren om de Amerikanen niet te schofferen. Toch staat in het charter van likud nog steeds dat Israel "een Joodse staat is van de zee tot de Jordaanoever en de dode zee".
Abbas heeft bewezen dat hij Israel veiligheid kan bieden, maar hij kreeg niets in ruil. Dus zullen ook de Palestijnen op de Westoever in de toekomst voor Hamas stemmen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 01:18   #736
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Voor het eerst in de geschiedenis?

zielig, als je denkt daar iemand mee te kunnen overtuigen. Een staat die honderden kinderen en duizenden onschuldige volwassenen afslacht kun je nu eenmaal niet vergelijken met de onderdrukte minderheid die de Joden waren in nazi-Duitsland. Als je al kunt vergelijken, dan de manier waarop sommige rechtse Joden in Jerusalem "dood aan de Palestijnen" schreeuwen en haataffiches opplakken of moskeeën en kerken bekladden en vernielen.
Oud 8 augustus 2014, 01:25   #737
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Dus jij bent voorstander van etnische zuivering van de joden?
interessant, dus het verwijderen van illegale migranten die enkele jaren ergens illegaal wonen noemt U etnische zuivering, het verwijderen van mensen die al talloze generaties in een gebied wonen niet?
Oud 8 augustus 2014, 01:27   #738
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
beter op de hoogte blijven.

Die voorstellen werden door homootje Yasserke afgewezen.
onzin die ik hierboven al ontkracht heb. Maar ja, als je een leugen maar genoeg herhaalt blijft er altijd wat hangen lijkt het motto van de pro-Israel lobby te zijn.
Oud 8 augustus 2014, 01:29   #739
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meermaals gevraagd door Israel? Bron? De palestijnen zouden niets liever willen. Maar dan ook naar de Westoever en Oost-Jerusalem natuurlijk, dat dan onder protectoraat van de VN komt te staan.
Oud 8 augustus 2014, 01:34   #740
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel land zal zich willen engageren om zich in dat wespennest te mengen. En terecht.
Gewoon meer wapens leveren aan landen als Iran, daarmee raak je Israel het meest. Raken aan hun militaire suprematie.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 augustus 2014 om 01:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be