![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat "collateral damage" is, dan was ook de Holocaust collateral damage. Collectieve straffen zijn geen "collateral damage" maar oorlogsmisdaden. Israel maakt geen schijn van kans voor het internationaal gerechtshof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al met argumenten en feiten aangetoond heb, was dit geen eerlijk voorstel, Palestina zou volledig omsingeld worden door Israel en Zwitserse kaas met gaten worden. Zoals in de cartoon hierboven in feite een openluchtgevangenis. Maar Arafat zei wel dat het voorstel van Barak een uitgangspunt voor verdere onderhandelingen kon zijn. Barak zei "take it or leave it".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nebur
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik veroordeel zeer zeker de nederzettingenpolitiek van Israël. Net zoals ik het joodse karakter van de staat Israël verwerp: Israël moet een seculiere staat zijn. En een journalist moet objectief blijven. Een journalist mag haar vragen niet laten bepalen door het zien van emotionele beelden. Iederéén heeft het moeilijk bij het zien van kinderen die vermoord geweest zijn. Maar dat heeft geen invloed op hoe ik naar het conflict kijk. Citaat:
![]() |
![]() |
#768 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#769 |
Minister-President
|
![]() Ik verdedig dat niet, maar waar ziet u precies die oproep tot genocide?
![]() |
#770 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Minister-President
|
![]() Ik noteer dus dat er geen Israëlische partijen zijn die oproepen tot genocide, maar dat Hamas wel oproept tot genocide.
![]() |
#773 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hamas roept op tot iets dus mag Israel talloze kinderen beginnen afsachten waar kunt ge deze ziekelijke wansmakelijke mensonterende racistische misselijkmakende hersenkronkel kopen? gij gelooft dus echt zelf dat dat een perfect normale gedachtegang is hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geef nu gewoon toe dat het Hamas geen bal geeft om hun volk. Die afgeslachte kinderen laten hen koud, integendeel, ze lokken het momenteel zuiver uit met hun dwaasheden... Hoe treffender kunnen ze het nog illustreren?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 9 augustus 2014 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
vanaf nu vrijspraak voor verkrachters. de verkachter/israel kan er niets aan doen dat hij uitgelokt wordt om te verkrachten/kinderen af te slachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet niet waar men een ziekelijke, wansmakelijke, mensonterende, racistische, misselijkmakende hersenkronkel kunt kopen, maar voor kort-door-de-bocht-redeneringen heb ik de indruk dat men bij u moet zijn.
![]() |
![]() |
#777 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is niet kort door de bocht of is het kort door de bocht als ik er op wijs dat een ter kort rokje geen toelating is om te verkrachten? is het kort door de bocht dat ik mijn buurvrouw niet mag afslachten als haar vent mij wil kapot maken? 'hij zei het aan de toog vorige week' Laatst gewijzigd door 1207 : 9 augustus 2014 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Edit: Wat ik wel nog wil stellen is dat het doelbewust raken van burgerdoelwitten een oorlogsmisdaad is. Een school waaruit niet wordt afgevuurd of waar geen wapens of strijders zich verschuilen, is een burgerdoelwit waarop niet gericht mag worden. Echter, wanneer een zijde van het conflict scholen gebruikt om raketten op te slaan of om raketten van af te vuren, dan verliest die school haar burgerlijke stempel, en wordt zij een militair doelwit. Dan is een aanval op die school - juridisch gezien - verantwoord. De oorlogsmisdaad bevindt zich dan bij de partij die die school heeft veranderd in een militair gebouw.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 9 augustus 2014 om 18:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen al in Oost Jeruzalem werden er door de jordaniers meer dan 50 synagogen verwoest. En de hele westbank werd etnisch gezuiverd van joden. Die misdaad tegen de menselijkheid wordt nu rechtgezet door Israel. |
|
![]() |
![]() |