Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2014, 15:13   #761
Kunoichi
Banneling

Standaard

Kunoichi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 15:13   #762
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Je leugens geven al je nivo van jodenhaat aan. Er worden helemaal geen "duizenden onschuldige volwassenen afgeslacht", een groot gedeelte, zo niet het merendeel, zijn hamas terorristen die een nieuwe holocaust willen aanrichten.

De rest is collateral damage in de oorlog die Israel moet voeren om zich te beschermen tegen de constante raketaanvallen op zijn burgerbevolking.
De teller staat al op 2000 slachtoffers, waarvan meer dan 2 derden volgens de VN burgers zijn...
Als dat "collateral damage" is, dan was ook de Holocaust collateral damage.
Collectieve straffen zijn geen "collateral damage" maar oorlogsmisdaden. Israel maakt geen schijn van kans voor het internationaal gerechtshof.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 15:15   #763
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi Bekijk bericht
ja, dat is wat ze willen, de Palestijnen gaan daar natuurlijk nooit of te nimmer mee akkoord gaan.
Oud 9 augustus 2014, 15:15   #764
Kunoichi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En ze zijn weer herbegonnen. Meteen na het einde van het driedaags bestand schoot Hamas weer raketten af naar Israël (wat zitten ze toch met hun bevolking in) en heeft Israël geantwoord met luchtbombardementen.

Zeikerds! Dommekloten! Smeerlappen!
De humanitaire eisen van de Palestijnen zijn niet ingewilligd.

Oud 9 augustus 2014, 15:18   #765
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
u heeft niks ontkracht. Dit is gewoon de realiteit die gekend is door de helft van de wereld. Hij KREEG land voor vrede, maar wou geen vrede!
Zoals ik al met argumenten en feiten aangetoond heb, was dit geen eerlijk voorstel, Palestina zou volledig omsingeld worden door Israel en Zwitserse kaas met gaten worden. Zoals in de cartoon hierboven in feite een openluchtgevangenis. Maar Arafat zei wel dat het voorstel van Barak een uitgangspunt voor verdere onderhandelingen kon zijn. Barak zei "take it or leave it".
Oud 9 augustus 2014, 15:25   #766
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Nebur

Citaat:
Sommigen slagen er al beter in om genuanceerd over te komen. De vrt bvb. niet: hoe Cools daar de Israëlische ambassadeur onder vuur nam, was ongehoord. De vooringenomenheid droop er van af.
Hoe kun je nu genuanceerd zijn bij het bekijken van al die beelden van kinderen die afgeslacht worden? En moest Israel nu echt niets anders doen dan zichzelf verdedigen zou dit nog ergens begrijpelijk zijn, maar als je weet dat er al lang vrede had kunnen zijn moest Israel hun kolonies op de Westoever had ontruimd, en als je weet dat de meeste inwoners van Gaza afstammen van mensen die in 1948 etnisch gezuiverd werden uit Israel, dan kun je niet anders dan Israel even radicaal veroordelen als bvb. ISIS.

Citaat:
Jup. Het lezen van de oprichtingsakte van Hamas zou velen de ogen opendoen (There will be a time when all the treas and stones in the world will say: "Muslim, there is a Jew hiding behind me. Come and kill him.")
Het lezen van het charter van Likud anders ook "Israel is een Joodse staat van de middellandse zee tot de jordaan rivier en de dode zee". Of je moet eens op de fora gaan van jerusalem post waar israeli en Joden echt zeggen wat ze denken. Het druipt er van de oproepen tot genocide.
Oud 9 augustus 2014, 15:33   #767
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoe kun je nu genuanceerd zijn bij het bekijken van al die beelden van kinderen die afgeslacht worden? En moest Israel nu echt niets anders doen dan zichzelf verdedigen zou dit nog ergens begrijpelijk zijn, maar als je weet dat er al lang vrede had kunnen zijn moest Israel hun kolonies op de Westoever had ontruimd, en als je weet dat de meeste inwoners van Gaza afstammen van mensen die in 1948 etnisch gezuiverd werden uit Israel, dan kun je niet anders dan Israel even radicaal veroordelen als bvb. ISIS.
Israël zet ik zeker niet op gelijke hoogte als ISIS.

Ik veroordeel zeer zeker de nederzettingenpolitiek van Israël. Net zoals ik het joodse karakter van de staat Israël verwerp: Israël moet een seculiere staat zijn.

En een journalist moet objectief blijven. Een journalist mag haar vragen niet laten bepalen door het zien van emotionele beelden. Iederéén heeft het moeilijk bij het zien van kinderen die vermoord geweest zijn. Maar dat heeft geen invloed op hoe ik naar het conflict kijk.

Citaat:
Het lezen van het charter van Likud anders ook "Israel is een Joodse staat van de middellandse zee tot de jordaan rivier en de dode zee". Of je moet eens op de fora gaan van jerusalem post waar israeli en Joden echt zeggen wat ze denken. Het druipt er van de oproepen tot genocide.
U ziet zelf wel het verschil tussen territoriale aspiraties en het oproepen tot genocide. Likud roept niet op tot genocide. Hamas wel. Dat er joodse extremisten ook oproepen tot genocide, verandert daar niets aan.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 15:37   #768
Kunoichi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Likud roept niet op tot genocide.
Toch wel.

Oud 9 augustus 2014, 15:38   #769
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel.

Ik verdedig dat niet, maar waar ziet u precies die oproep tot genocide?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 9 augustus 2014, 15:46   #770
Kunoichi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verdedig dat niet, maar waar ziet u precies die oproep tot genocide?
Tussen de lijnen. Een voortzetting van de modus operandi.

Oud 9 augustus 2014, 15:47   #771
Kunoichi
Banneling

Standaard

Oud 9 augustus 2014, 15:55   #772
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen de lijnen. Een voortzetting van de modus operandi.
Ik noteer dus dat er geen Israëlische partijen zijn die oproepen tot genocide, maar dat Hamas wel oproept tot genocide.

Oud 9 augustus 2014, 18:04   #773
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik noteer dus dat er geen Israëlische partijen zijn die oproepen tot genocide, maar dat Hamas wel oproept tot genocide.
Dus gij zijt ook zo ene
hamas roept op tot iets dus mag Israel talloze kinderen beginnen afsachten

waar kunt ge deze ziekelijke wansmakelijke mensonterende racistische misselijkmakende hersenkronkel kopen? gij gelooft dus echt zelf dat dat een perfect normale gedachtegang is hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 18:09   #774
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nebur

En toch kwamen de raketten onmiddellijk na afloop van het driedaagse bestand weer van Hamas, hoewel ze heel goed weten hoe krachtig de reactie zal zijn.
Geef nu gewoon toe dat het Hamas geen bal geeft om hun volk.
Die afgeslachte kinderen laten hen koud, integendeel, ze lokken het momenteel zuiver uit met hun dwaasheden...
Hoe treffender kunnen ze het nog illustreren?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 9 augustus 2014 om 18:10.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 18:20   #775
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En toch kwamen de raketten onmiddellijk na afloop van het driedaagse bestand weer van Hamas, hoewel ze heel goed weten hoe krachtig de reactie zal zijn.
dezelfde logica, als een vrouw een te kort rokje draagt moet ze weten dat ze verkracht kan worden.
vanaf nu vrijspraak voor verkrachters.

de verkachter/israel kan er niets aan doen dat hij uitgelokt wordt om te verkrachten/kinderen af te slachten.
Oud 9 augustus 2014, 18:21   #776
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dus gij zijt ook zo ene
hamas roept op tot iets dus mag Israel talloze kinderen beginnen afsachten

waar kunt ge deze ziekelijke wansmakelijke mensonterende racistische misselijkmakende hersenkronkel kopen? gij gelooft dus echt zelf dat dat een perfect normale gedachtegang is hé
Ik verdedig nergens dat Israël kinderen mag afslachten.

Ik weet niet waar men een ziekelijke, wansmakelijke, mensonterende, racistische, misselijkmakende hersenkronkel kunt kopen, maar voor kort-door-de-bocht-redeneringen heb ik de indruk dat men bij u moet zijn.

Oud 9 augustus 2014, 18:39   #777
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik verdedig nergens dat Israël kinderen mag afslachten.
.
vanaf de moment dat je hamas met de vinger wijst als hoofdverantwoordelijke voor Palestijnse doden schuif je de verantwoordelijkheid af van de echte dader/moordenaar (Israel)

dat is niet kort door de bocht
of is het kort door de bocht als ik er op wijs dat een ter kort rokje geen toelating is om te verkrachten?
is het kort door de bocht dat ik mijn buurvrouw niet mag afslachten als haar vent mij wil kapot maken? 'hij zei het aan de toog vorige week'

Laatst gewijzigd door 1207 : 9 augustus 2014 om 18:40.
Oud 9 augustus 2014, 18:42   #778
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vanaf de moment dat je hamas met de vinger wijst als hoofdverantwoordelijke voor Palestijnse doden schuif je de verantwoordelijkheid af van de echte dader/moordenaar (Israel)

of is het kort door de bocht als ik er op wijs dat een ter kort rokje geen toelating is om te verkrachten?
is het kort door de bocht dat ik mijn buurvrouw niet mag afslachten als haar vent mij wil kapot maken? 'hij zei het aan de toog vorige week'
Dus het komt er op neer dat als Hamas zijn raketinstallaties omringt met een gordel van kinderen Israël nooit mag terugschieten ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 18:47   #779
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gesproken over verantwoordelijkheid, laat staan hoofdverantwoordelijkheid. Ik zeg gewoon dat Hamas als doel heeft om een genocide te plegen (dit staat zwart op wit op papier) en dat Israël dat doel niet heeft.

Citaat:
Als u ervan uitgaat dat ik Hamas als de hoofdverantwoordelijke beschouw doordat ik stelde dat Hamas uit is op een genocide, dan is dat wel degelijk kort door de bocht. Nogmaals, ik heb geen uitspraak gedaan over de verantwoordelijkheid. Ga mijn berichten er maar op na.

Citaat:
Dat is niet kort door de bocht. Maar het is wel irrelevant.

Citaat:
Dat is niet kort door de bocht. Maar het is wel irrelevant.

Edit: Wat ik wel nog wil stellen is dat het doelbewust raken van burgerdoelwitten een oorlogsmisdaad is. Een school waaruit niet wordt afgevuurd of waar geen wapens of strijders zich verschuilen, is een burgerdoelwit waarop niet gericht mag worden. Echter, wanneer een zijde van het conflict scholen gebruikt om raketten op te slaan of om raketten van af te vuren, dan verliest die school haar burgerlijke stempel, en wordt zij een militair doelwit. Dan is een aanval op die school - juridisch gezien - verantwoord. De oorlogsmisdaad bevindt zich dan bij de partij die die school heeft veranderd in een militair gebouw.

Laatst gewijzigd door Nebur : 9 augustus 2014 om 18:50.
Oud 9 augustus 2014, 19:11   #780
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Rijkelijk? Volgens de historische statistieken die ik al op deze draad postte, ging het om minder dan 1% van de bevolking. Minder dan 1% van de kolonisten hebben hun roots in de Westoever, het gaat over enkelingen. Bijna alle kolonisten hebben geen enkele band met de Westoever, het gaat om Amerikaanse, Russische, Iraanse, etc. Joden.
Bs'd

Alleen al in Oost Jeruzalem werden er door de jordaniers meer dan 50 synagogen verwoest. En de hele westbank werd etnisch gezuiverd van joden.

Die misdaad tegen de menselijkheid wordt nu rechtgezet door Israel.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be