Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2014, 07:57   #501
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ja we moeten een put dichten, maar op deze wijze ?

N-VA gaat misschien jobs redden, maar het zal vele gezinnen in de armoede storten.
Ach ja, dat is waar. De waalse begroting moet pas ergens in 2018 in evenwicht zijn, was het niet.
En ondertussen mag de schuld dus gewoon oplopen.
Verantwoord?
Oud 12 augustus 2014, 08:05   #502
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobocop Bekijk bericht
Ik ben meer Vlaming dan jij ooit zult zijn...

Met een hart voor zijn volk - natie - wereld. Met een open kijk steeds bereid om te leren, een beter mens te worden.

In tegenstelling tot jou die alleen maar azijn kan pissen op alles wat hem ongekend is.
Haha! We kennen dat. Eerst overal rondtoeteren dat je in de eerste plaats "wereldburger" bent en maar op de Vlamingen spuwen omdat die niet zo opgezet zijn met de houding die ze in Brussel vanwege de Franstaligen ervaren. Dat terwijl die zogezegde "stad" in feite het prototype is van een totaal inefficiënte administratieve organisatie. Voortdurend in financiële moeilijkheden en dan maar (cela va de soi, n'est-ce-pas...) eisen dat de Vlamingen "solidarité" beoefenen "sans conditions préalables" d.w.z. dat de Vlamingen met geen woord mogen reppen over de noodzaak komaf te maken met dat ridicuul verhaal over de negentien baronieën. Voor wie of wat nemen jullie ons? Ga uw gezever verkopen in de Dansaertstraat. Niet hier.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 08:16   #503
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Haha! We kennen dat. Eerst overal rondtoeteren dat je in de eerste plaats "wereldburger" bent en maar op de Vlamingen spuwen omdat die niet zo opgezet zijn met de houding die ze in Brussel vanwege de Franstaligen ervaren. Dat terwijl die zogezegde "stad" in feite het prototype is van een totaal inefficiënte administratieve organisatie. Voortdurend in financiële moeilijkheden en dan maar (cela va de soi, n'est-ce-pas...) eisen dat de Vlamingen "solidarité" beoefenen "sans conditions préalables" d.w.z. dat de Vlamingen met geen woord mogen reppen over de noodzaak komaf te maken met dat ridicuul verhaal over de negentien baronieën. Voor wie of wat nemen jullie ons? Ga uw gezever verkopen in de Dansaertstraat. Niet hier.
Jij en niet (wij) kent precies nogal veel terwijl je eigenlijk nog nooit in Brussel bent geweest en er nooit zult komen.Al wat U beweert is dan toch maar gewoon de schuld van de Calimero Vlamingen zelf.Als je een angsthaas en onderkruiper bent is dat niet de schuld van de Franstaligen maar ligt dat aan jezelf.Franstaligen zijn niet sterker of slimmer als jij en zijn nog eens dik in de minderheid....Als je als grote sterke man slaag krijgt van een klein zwak meisje is dat opdat je een lafaard bent een loser of gewoon omdat je graag slaag krijgt ! Als die ''ons'' dan toch zo'n helden zijn doe er dan iets aan ipv steeds uw kazak te draaien...begin er al aan om u regelmatig te laten zien en horen in Brussel in plaats van te roepen en te foeteren vanop je patattenveld ! Politiek is een spel ....wel speel dan ook om te winnen....als je steeds verliest ligt dat vooral aan jezelf en proficiat dan maar aan de Franstalige winnaars ..
Vlamingen zijn er fier op massaal te kunnen gaan lopen uit Brussel maar staan dan versteld dat de Franstaligen er in de meerderheid zijn ...

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2014 om 08:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 08:20   #504
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
wat een zever sleur je er nu bij

In Afrika neuken ze in het rond.
Pasgeborenen worden aan de kant gesmeten om te creperen.
Ze neuken elkaar letterlijk de dood in door aids.
Priesters roepen op om geen condoom te gebruiken.
Kruidentovenaars raden vrouwen aan om hun vagina te wassen met cola om aids tegen te gaan.
Ze leven in hutten van geboetseerde buffelkak.
Ze smeren zichzelf in met stront en lopen rond met een peniskoker.

Dat zou ik inderdaad een achterlijke cultuur durven noemen.
Wat die mensen hier moeten komen doen, is mij een raadsel.
Je hebt veel geluk dan dat jouw wieg hier heeft gestaan en niet ergens in de Afrikaanse Rimboe...waar je wieg staat wordt je toekomst bepaald.
Oud 12 augustus 2014, 08:23   #505
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij en niet (wij) kent precies nogal veel terwijl je eigenlijk nog nooit in Brussel bent geweest.Al wat U zegt is dan gewoon de schuld van de Vlamingen zelf.Als je een angsthaas bent is dat niet de schuld van de Franstaligen.Die zijn niet sterker slimmer als jij en zijn nog eens dik in de minderheid....Als je als grote sterke man slaag krijgt van een klein zwak meisje is dat opdat je een lafaard bent een loser of gewoon omdat je graag slaag krijgt ! Als die ''ons'' dan toch zo'n helden zijn doe er dan iets aan ipv steeds uw kazak te draaien...begin er al aan om u regelmatig te laten zien en horen in Brussel in plaats van te roepen en te foeteren vanop je patattenveld !
Vlamingen zijn er fier op massaal te kunnen gaan lopen uit Brussel maar staan dan versteld dat de Franstaligen er in de meerderheid zijn ...
Vlamingen zijn inderdaad het meest onderdanige volk ter wereld dat graag slaag krijgt. Daarom dat de traditionelen nog steeds een meerderheid hebben.
Oud 12 augustus 2014, 08:26   #506
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Kruidentovenaars raden vrouwen aan om hun vagina te wassen met cola om aids tegen te gaan.

de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 08:26   #507
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan steden niet vergelijken....ze hebben allen hun typische kenmerken hun typische tekortkomingen.Antwerpen en Gent zijn anders dan Brussel op sommige gebieden.....sommige dingen zijn leuk andere minder.Gent is ook een klein stadje.Historisch gezien is Gent zeker interessant.Brussel is dan weer leuker als je meer op zoek bent naar internationale contacten enz....
Bwoah; mijn internationale contacten haal ik liever ergens anders in that case.
Steden zijn moeilijk te vergelijken, dat klopt, maar je kan wel een vergelijking maken tussen de vibe die je zelf krijgt van verschillende steden. Dat is uiteraard completely and utterly subjectief, maar bon, dat zijn smaken sowieso.

De vibe die ik krijg van steden als Parijs, Berlijn, Madrid, Barcelona, London, New York of Miami, zijn honderden keren beter als diegene die ik krijg bij Brussel. As said, daar heb ik hetzelfde gevoel als een Luton, which is a shithole. Hell, zelfs Moskou vind ik sympathieker dan Brussel.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 08:27   #508
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij en niet (wij) kent precies nogal veel terwijl je eigenlijk nog nooit in Brussel bent geweest.Al wat U zegt is dan gewoon de schuld van de Vlamingen zelf.Als je een angsthaas bent is dat niet de schuld van de Franstaligen.Die zijn niet sterker slimmer als jij en zijn nog eens dik in de minderheid....Als je als grote sterke man slaag krijgt van een klein zwak meisje is dat opdat je een lafaard bent een loser of gewoon omdat je graag slaag krijgt ! Als die ''ons'' dan toch zo'n helden zijn doe er dan iets aan ipv steeds uw kazak te draaien...begin er al aan om u regelmatig te laten zien en horen in Brussel in plaats van te roepen en te foeteren vanop je patattenveld !
Ik heb jaren lang in "Bruxelles" gewerkt en ik kom er nog steeds met de regelmaat van een klok want ik heb een zoon die in Brussel woont. Je mag dus rustig ophouden met de mantra "je bent nooit in Br. geweest". Voor het overige heb je op mijn argumenten niet geantwoord. Alleen maar gepoogd u er van af te maken met een kinderverhaaltje over "grote sterke man" en "klein zwak meisje"... Die fase ben ik wel ontgroeid.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 08:27   #509
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobocop Bekijk bericht
Denk je dan dat Borgerhout veel beter is?
Denk je dat Parijs geen achterbuurten heeft?
Wat dacht je van Rome?
Of Praag?
London?
Ik wil je wel eens mee nemen naar de straten die niet in het winkelcentrum - toeristisch gebied liggen...
Een stad is immers meer dan shoppen alleen...
Very nice town! Lived there 8 months...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 08:31   #510
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb jaren lang in "Bruxelles" gewerkt en ik kom er nog steeds met de regelmaat van een klok want ik heb een zoon die in Brussel woont. Je mag dus rustig ophouden met de mantra "je bent nooit in Br. geweest". Voor het overige heb je op mijn argumenten niet geantwoord. Alleen maar gepoogd u er van af te maken met een kinderverhaaltje over "grote sterke man" en "klein zwak meisje"... Die fase ben ik wel ontgroeid.
Daar begint het al....Ben je er soms zo ééntje met een ringbaardje en een lidkaart van het Davidsfonds ? Ik heb in tegenstelling tot jou heb ik in Brussel gewerkt en niet in Bruxelles.....Of denk je dat een Franstalige gaat zeggen dat hij in Brussel heeft gewerkt ? Uw eigen schuld als je telkens verliest van de Franstaligen....eigen schuld dikke bult.... mensen als jij zullen de Vlamingen zeker niet vooruithelpen integendeel....Trouwens u veroordeeld zelfs Uw eigen volk als ze zich uitdrukken in hun dialect ....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2014 om 08:38.
Oud 12 augustus 2014, 08:35   #511
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw eigen schuld als je telkens verliest van de Franstaligen....eigen schuld dikke bult....
Wat moet hij dan anders doen?
Oud 12 augustus 2014, 08:38   #512
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Eentje voor Marleen Temmerman?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 08:41   #513
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wat moet hij dan anders doen?
Eens aan de Franstaligen vragen hoe zij het doen.
Oud 12 augustus 2014, 08:43   #514
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Bwoah; mijn internationale contacten haal ik liever ergens anders in that case.
Steden zijn moeilijk te vergelijken, dat klopt, maar je kan wel een vergelijking maken tussen de vibe die je zelf krijgt van verschillende steden. Dat is uiteraard completely and utterly subjectief, maar bon, dat zijn smaken sowieso.

De vibe die ik krijg van steden als Parijs, Berlijn, Madrid, Barcelona, London, New York of Miami, zijn honderden keren beter als diegene die ik krijg bij Brussel. As said, daar heb ik hetzelfde gevoel als een Luton, which is a shithole. Hell, zelfs Moskou vind ik sympathieker dan Brussel.
Niemand zal in twijfel trekken dat er leukere steden bestaan dan Brussel......
Oud 12 augustus 2014, 08:43   #515
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eens aan de Franstaligen vragen hoe zij het doen.
In het Frans of in het Nederlands?
Oud 12 augustus 2014, 08:44   #516
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar begint het al....Ben je er soms zo ééntje met een ringbaardje en een lidkaart van het Davidsfonds ? Ik heb in tegenstelling tot jou heb ik in Brussel gewerkt en niet in Bruxelles.....Of denk je dat een Franstalige gaat zeggen dat hij in Brussel heeft gewerkt ? Uw eigen schuld als je telkens verliest van de Franstaligen....eigen schuld dikke bult.... mensen als jij zullen de Vlamingen zeker niet vooruithelpen integendeel....Trouwens u veroordeeld zelfs Uw eigen volk als ze zich uitdrukken in hun dialect ....
met politiekers die ermee instemmen dat mensen van het Vlaams Gewest bij verkiezingen niet eens hun gemeente moeten verlaten om op Brusselse politiekers te kunnen stemmen, die ermee instemmen dat Franstaligen in Halle-Vilvoorde zich niets moeten aantrekken van Nederlandstalige Vlaamse rechters, die ermee instemmen dat er een vehicel als de Brusselse Hoodstedelijke Gemeenschap wordt opgericht, is er maar 1 ding zeker: het Nederlands in Brussel en de Vlaamse rand is gedoemd om te verdwijnen.

individuele mensen die het aandurven om toch nog Nederlands te spreken in Brussel, en binnen een paar jaar in de Vlaamse rand, gaan daar niets aan kunnen veranderen. het compromis rond de splitsing van BHV heeft er voor gezorgd dat de strijd verloren is, de schijn is misschien opgewekt dat het omgekeerde is gebeurd, maar dat is maar een illusie.
Oud 12 augustus 2014, 08:47   #517
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onnozele nva-stemmers ??
Onnozele ???

Denk maar gauw wat anders.

Laat je inspireren door volgende zin, uit De Standaard van vandaag:

.
die meerderheid van mensen heeft dan ook niet op de SPa of Groen gestemd en is bereid om eerst alles in detail te bekijken. zoals het hoort in een democratie natuurlijk.

Maar goed, het is de plicht van de oppositie om dit spel te spelen en het lekken van die cijfers is ofwel een blunder van formaat of de eerste poging tot sabotage binnen de regering.
Oud 12 augustus 2014, 08:47   #518
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
In het Frans of in het Nederlands?
Niks bijgeleerd blijkbaar ? Zou een Franstalige dezelfde vraag stellen als jij ??
Oud 12 augustus 2014, 08:48   #519
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks bijgeleerd blijkbaar ? Zou een Franstalige dezelfde vraag stellen als jij ??
een Franstalige gaat er van uit dat hij alles in het Frans mag stellen.
Oud 12 augustus 2014, 08:48   #520
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja maar dan verstaan ze mij niet en dan kan ik niks bijleren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be