Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2014, 20:02   #561
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus thuishulpen eten stront omwille van hun kutjob? Leuk om te weten...ik heb anders veel bewondering voor die mensen, velen houden het niet lang vol. Zoals u dus.
Ge moet dringend leren lachen Aliceke. Altijd zo serieus en defensief. Cheer up. Ge leeft maar één keer, naar 't schijnt.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 00:28   #562
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus thuishulpen eten stront omwille van hun kutjob? Leuk om te weten...ik heb anders veel bewondering voor die mensen, velen houden het niet lang vol. Zoals u dus.
nee ze eten geen stront, toch niet in de letterlijke zin maar het is een kutjob, ik bedoel: je gaat in de tram toch ook gaan zitten als er genoeg plaatsjes zijn en blijft enkel rechtop staan als je niet anders kan .....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 06:56   #563
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
nee ze eten geen stront, toch niet in de letterlijke zin maar het is een kutjob, ik bedoel: je gaat in de tram toch ook gaan zitten als er genoeg plaatsjes zijn en blijft enkel rechtop staan als je niet anders kan .....
Dus niet omdat uw favoriet plaatsje bezet is en de helft nog vrij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 08:03   #564
Peche
Banneling

Standaard

En hoe komt dat dat alle favoriete plaatsjes bezet zijn? En nogmaals, waarom moet BemBemg langs een interim gaan om huishoudhulpster te worden?
Kan de weg naar een handelsregister niet korter gemaakt worden? Je moet tegenwoordig al een erkend boekhouder hebben he.
Moet je checken hoe moeilijk je een leurkaart krijgt.
Geef het volk en de economie ruimte tot ontwikkelen in plaats van hetgene te behouden dat ons de afgrond in duwt. Of kost dat teveel "postjes"?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 11:26   #565
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zeg ik geld toesteken Alice? Ik zeg dat hij aan een betaalbare woning moet geraken. En als hem dat niet lukt, hoeft ocmw hem te helpen.
Ik snap niet waarom je mensen kan verplichten full time of in shiften te gaan werken. Ik word al raar bekeken soms als ik zeg dat ik liever niet in de weekends werk, ook niet uitzonderlijk.
En sorry, de sociale woningen die men vroeger neerknalde zijn nu pure ghetto's geworden.

Gaan we eens samen paar wijken doorcruisen Alice? Of moet ik U de leefwereld van uitkeringsgerechtigde die wel geholpen werden door de OCMW eens vanachter de schermen tonen? Hoeveel charlatans invaliditeit trekken en het eigen volk aan een kruisverhoor onderworpen wordt waar ze niet aan gewoon zijn en zo hun kansen missen.

Vinde gij nu echt dat wij moeten werken en afdragen voor de volgende generatie Syrië vluchtelingen? Libië vluchtelingen?
Werken tot daar aan toe, dat afdragen doet hoe langer hoe meer pijn !
Nee hoor, Lance moet gewoon meer werken en dan kan hij prima een appartementje huren, daar hoeft het ocmw niet bij te helpen. En hij kan zich net zoals anderen doen, inschrijven voor een sociale woning.
Ja, vreemd he dat je moet werken...voor eigen onderhoud, wie zou daar nu ooit op gekomen zijn !

Tuurlijk, jij komt tekort en die vreemdelingen krijgen alles, toch?
Ik denk dat ik iedere dag de realiteit mag zien, van iemand zoals u heb ik op dat gebied geen lessen te leren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 11:27   #566
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Ik begin me mateloos te irriteren aan uw zelfbeklag en defaitisme. Ergens gelezen dat je een scheiding achter de rug hebt: ga in therapie, omring u met vrienden en goed gezelschap, stort u op hobby’s, en weet ik veel om er terug bovenop te geraken. Mijn visie op werken en leven is totaal anders. Er zijn genoeg opportuniteiten in het leven: je moet wel je kont verheffen, een beetje geduld kunnen uitoefenen, tevreden zijn met wat je hebt of bereikt en de deur open laten voor verbeteringen.
Zo, goed gesproken!
Oud 12 augustus 2014, 11:33   #567
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe komt dat dat alle favoriete plaatsjes bezet zijn? En nogmaals, waarom moet BemBemg langs een interim gaan om huishoudhulpster te worden?
Kan de weg naar een handelsregister niet korter gemaakt worden? Je moet tegenwoordig al een erkend boekhouder hebben he.
Moet je checken hoe moeilijk je een leurkaart krijgt.
Geef het volk en de economie ruimte tot ontwikkelen in plaats van hetgene te behouden dat ons de afgrond in duwt. Of kost dat teveel "postjes"?
Misschien moet je voor dat" favoriete plaatsje" iets kunnen, een diploma hebben, ervaring, en heeft u dit niet, en nogal wat andere klagers evenmin?
Bembem hoeft om thuishulp te worden helemaal niet langs ene interim, ze kan naar het lokale kantoor dienstencheques - thuishulpen gaan of zelfs langs de mutualiteit, die nemen ook mensen aan als thuishulp.

En ja, ook om zelfstandige te worden , moet je iets leren en kunnen, en dat heeft niets te maken met " geef het volk" maar met bescherm het volk, tegen faillisementen, onbetaalde rekeningen, kwakzalvers die je troep aansmeren via deur aan deur verkoop, geldklopperij en oplichting zonder enige controle.
Maar misschien moet je stoppen met zagen en eens echt iets gaan doen?
Oud 12 augustus 2014, 11:37   #568
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is helemaal geen kutjob en die mensen verdienen veel respect, je moet kunnen organiseren, inzicht hebben in werk, met zeer verschillende mensen en verwachtingen om kunnen, je werkt hard maar krijgt daar een behoorlijk loon voor als volwaardige werknemer.Bovendien krijg je vaak nog een busabonnement, ook voor je partner of kind, een fiets...een premie op het eind van het jaar, vakantiegeld, gewaarborgd loon bij ziekte...erg dat jij zo neerkijkt op mensen die wel zelf hun kost verdienen!
En dan maar zeuren dat je geen werk hebt, bah!
Oud 12 augustus 2014, 11:38   #569
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ge moet dringend leren lachen Aliceke. Altijd zo serieus en defensief. Cheer up. Ge leeft maar één keer, naar 't schijnt.
Ik ben je moeder niet jongen, laat die maar lachen...
Oud 12 augustus 2014, 17:26   #570
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Ik begin me mateloos te irriteren aan uw zelfbeklag en defaitisme. Ergens gelezen dat je een scheiding achter de rug hebt: ga in therapie, omring u met vrienden en goed gezelschap, stort u op hobby’s, en weet ik veel om er terug bovenop te geraken. Mijn visie op werken en leven is totaal anders. Er zijn genoeg opportuniteiten in het leven: je moet wel je kont verheffen, een beetje geduld kunnen uitoefenen, tevreden zijn met wat je hebt of bereikt en de deur open laten voor verbeteringen.
Hoe is mijn visie op het leven dan volgens U?
En ik moet je ergens gelijk geven. Ik kan positiever door het leven gaan.
Maar dat zal niet voor vandaag zijn.
Oud 12 augustus 2014, 17:29   #571
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moet je voor dat" favoriete plaatsje" iets kunnen, een diploma hebben, ervaring, en heeft u dit niet, en nogal wat andere klagers evenmin?
Bembem hoeft om thuishulp te worden helemaal niet langs ene interim, ze kan naar het lokale kantoor dienstencheques - thuishulpen gaan of zelfs langs de mutualiteit, die nemen ook mensen aan als thuishulp.

En ja, ook om zelfstandige te worden , moet je iets leren en kunnen, en dat heeft niets te maken met " geef het volk" maar met bescherm het volk, tegen faillisementen, onbetaalde rekeningen, kwakzalvers die je troep aansmeren via deur aan deur verkoop, geldklopperij en oplichting zonder enige controle.
Maar misschien moet je stoppen met zagen en eens echt iets gaan doen?
Bedankt zeker?
Zal met die kritiek iets constructief proberen doen.
Maar dat zal niet vandaag zijn.
Oud 12 augustus 2014, 17:50   #572
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Facial Bekijk bericht
Hij hoeft niet meer te werken daarvoor.
niet iedereen is geschikt voor straatcriminaliteit he?
Oud 12 augustus 2014, 17:51   #573
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt zeker?
Zal met die kritiek iets constructief proberen doen.
Maar dat zal niet vandaag zijn.
Morgen dan
Oud 12 augustus 2014, 18:03   #574
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik las toch dat hij 1200 verdiende door PART - TIME te werken en 15k op rek had staan?
Ja maar dat vind zijn moeder genoeg, niet Lance zelf, die houdt hotel mamma liefst nog open.Daar gaat de discussie over, moet Lance iets doen of niet, volgens mij wel wanneer hij dat bedrag niet genoeg vindt...
Oud 12 augustus 2014, 18:06   #575
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is helemaal geen kutjob en die mensen verdienen veel respect, je moet kunnen organiseren, inzicht hebben in werk, met zeer verschillende mensen en verwachtingen om kunnen, je werkt hard maar krijgt daar een behoorlijk loon voor als volwaardige werknemer.Bovendien krijg je vaak nog een busabonnement, ook voor je partner of kind, een fiets...een premie op het eind van het jaar, vakantiegeld, gewaarborgd loon bij ziekte...erg dat jij zo neerkijkt op mensen die wel zelf hun kost verdienen!
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 20:31   #576
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
o en wat is dan een "kutjob" ? en euh ik kijk helemaal niet neer op die mensen, ik zeg enkel dat ze het doen uit noodzaak en dat als ze een betere job zouden kunnen hebben, ze die zouden doen ipv te doen wat heel veel mensen niet graag doen ..
Oud 12 augustus 2014, 20:38   #577
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar dat vind zijn moeder genoeg, niet Lance zelf, die houdt hotel mamma liefst nog open.Daar gaat de discussie over, moet Lance iets doen of niet, volgens mij wel wanneer hij dat bedrag niet genoeg vindt...
wat ik begrepen heb uit wat Lance hier zei is dat ie vreest van niet meer op het appartement van zijn moeder te mogen blijven wonen moest haar iets overkomen maw existentiële angst .. voorts laten zijn posts ook doorschijnen dat ie eigenlijk niet goed met bureaucratie en paperasserij weet om te gaan en dat ie daardoor zijn aanvraag voor een sociale woning tot nu toe niet heeft afgerond .. en hij is door omstandigheden niet in staat om momenteel meer dan 1200€ in de maand te verdienen ... zijn existentiële angsten zijn in mijn ogen dus wel terecht, niet iedereen heeft dezelfde moed en capaciteiten om als een haaiebaai het in de huidige maatschappij te maken ...
Oud 12 augustus 2014, 20:43   #578
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bijna september, volg avondles
Citaat:
Beter naar een psy gaan dus
bof
Oud 12 augustus 2014, 20:57   #579
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak je vooral niet moe ...
nee je snapt het niet, zelfs als ik avondles ga volgen en binnen dit en 3 jaar een papiertje in handen heb zal ik ook niet aangenomen worden hoor vermits ik dan op bijna 40 jaar nog altijd niet "genoeg ervaring" zal hebben en meer zal kosten dan zeg maar iemand die nog maar pas begint ... en een psy, die stoppen je toch maar vol pillen en voor de rest heb je er niet veel aan, voorts moet je er het koren van het kaf in weten te onderscheiden want er zitten veel creeps en bizarre types tussen .. bezigheidstherapie en zelfbedrog noem ik het ...
Oud 12 augustus 2014, 21:50   #580
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee je snapt het niet, zelfs als ik avondles ga volgen en binnen dit en 3 jaar een papiertje in handen heb zal ik ook niet aangenomen worden hoor vermits ik dan op bijna 40 jaar nog altijd niet "genoeg ervaring" zal hebben en meer zal kosten dan zeg maar iemand die nog maar pas begint ... en een psy, die stoppen je toch maar vol pillen en voor de rest heb je er niet veel aan, voorts moet je er het koren van het kaf in weten te onderscheiden want er zitten veel creeps en bizarre types tussen .. bezigheidstherapie en zelfbedrog noem ik het ...
Je mag er niet op voorhand van uitgaan dat je geen kans meer maakt hoor!
Ik heb het reeds in deze draad vermeld: Bijna 2j geleden heb ik gesolliciteerd bij een nieuwe werkgever. En ja, ik ben echt wel ouder dan jij. Ik dacht ook dat ik geen kans zou maken en ik heb dat zelfs ter sprake gebracht tijdens mijn sollicitatiegesprek. Weet je wat ze toen geantwoord hebben? "Mevrouw NieuwNoors: voor deze functie prefereren we mensen met ervaring, liefst mensen die iets ouder zijn" (GGGrrrrr, dat iets ouder, haha). MAAR heel belangrijk: ik kreeg de job! Sindsdien ben ik nog geen enkele dag tegen mijn zin gaan werken en DAT vind ik belangrijk.
Mss moet je eens stoppen met te denken: "ik ben te oud", ik heb geen ervaring genoeg"," ik ga toch niet aangenomen worden" enz. Ga er gewoon voor, geef niet op. Succes!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be