Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2014, 08:27   #661
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik ga nu tegen mijnen winkel spreken, maar er is maar één maatregel die een volledig verkeersinfarkt kan voorkomen en dat is het afschaffen van de bedrijfswagens voor zij die die beroepshave niet echt nodig hebben.
Volgens Europa moeten de bedrijfswagens, die uniek zijn in dit land, veel hoger belast worden hetgeen hun aantal zou verminderen.
Uiteraard is er geen enkele partij die daar durft op ingaan.
Ik ben het er mee eens dat bedrijfswagens momenteel veel te laag belast worden. Maar ik betwijfel toch of een hogere belasting op bedrijfswagens iets gaat veranderen aan de mobiliteitsproblemen.

De mensen die ineens geen bedrijfswagen meer zouden hebben moeten immers nog steeds op hun werk geraken. Hoeveel % van die mensen gaat daarvoor het openbaar vervoer nemen? Een verwaarloosbaar aantal vrees ik.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 08:59   #662
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik ben het er mee eens dat bedrijfswagens momenteel veel te laag belast worden. Maar ik betwijfel toch of een hogere belasting op bedrijfswagens iets gaat veranderen aan de mobiliteitsproblemen.

De mensen die ineens geen bedrijfswagen meer zouden hebben moeten immers nog steeds op hun werk geraken. Hoeveel % van die mensen gaat daarvoor het openbaar vervoer nemen? Een verwaarloosbaar aantal vrees ik.
Hier is gewoon geen reet geïnvesteerd in wegeninfrastructuur.

Wel alles voor het heilige openbaar vervoer, en dan trekt het nog op niks.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 09:30   #663
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik ga nu tegen mijnen winkel spreken, maar er is maar één maatregel die een volledig verkeersinfarkt kan voorkomen en dat is het afschaffen van de bedrijfswagens voor zij die die beroepshave niet echt nodig hebben.
Volgens Europa moeten de bedrijfswagens, die uniek zijn in dit land, veel hoger belast worden hetgeen hun aantal zou verminderen.
Uiteraard is er geen enkele partij die daar durft op ingaan.
Wat een verkeersinfarkt ook kan voorkomen, is het deftig aanpakken van verkeersinfrastructuut. Maar de rooie rakkers stoppen liever massaal veel geld in openbaar vervoer. Als je ziet hoeveel geld er uit verkeersbelasting en accijnzen wordt gehaald, dan is het vooral de regering die jaren ons in de steek heeft gelaten. Om dan de bedrijfswagen aan te pakken is eerder bestrijden van gevolg dan oorzaak. Het lijkt mij dan ook de meest kortzichtige manier van handelen. Ik ga wel akkoord dat ze heel voordelig zijn en eventueel duurder mogen worden indien er dan deftig geinvesteerd wordt in wegen (en dan bedoel ik ook direct en niet binnen twintig jaar).
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 09:35   #664
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.394
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik ga nu tegen mijnen winkel spreken, maar er is maar één maatregel die een volledig verkeersinfarkt kan voorkomen en dat is het afschaffen van de bedrijfswagens voor zij die die beroepshave niet echt nodig hebben.
Volgens Europa moeten de bedrijfswagens, die uniek zijn in dit land, veel hoger belast worden hetgeen hun aantal zou verminderen.
Uiteraard is er geen enkele partij die daar durft op ingaan.
Dat lijkt zo, omdat je ervan uitgaat dat het grootste deel van die mensen dan plots met het openbaar vervoer naar hun werk gaan. Wat in de meeste gevallen niet zo is. Ze gaan dan gewoon met een eigen wagen naar hun werk gaan. Ons openbaar vervoer is enkel efficiënt genoeg om werk-woonst verkeer snel en efficiënt te organiseren ofwel op de grote lijnen voor zij die dicht bij de stations werken in brussel bijvoorbeeld, of gent of antwerpen. Maar wie in Kluisbergen woont en op de Kouter in Gent werkt zal nooit het openbaar vervoer nemen voor dat transport tenzij hij/zij masochist is.

En je kunt het fenomeen van de bedrijfswagens trouwens helemaal niet los zien van het aspect loonkost. Indertijd voerde men dat in om de sociale zekerheidslasten te omzeilen. De overheid kan natuurlijk beslissen om dat terug te draaien, maar de gevolgen zouden enorm zijn. Een paar honderdduizend mensen die vanuit hun verworven sociaal recht bij hun werkgever mogen gaan aankloppen om het financieel equivalent van het voordeel van een bedrijfswagen op te vragen. Mét volle aanrekening van sociale zekerheidsbijdragen deze keer...
Vergeet het maar, geen enkele regering durft dat. Die partij die het doet verliest massaal stemmen bij zowel de betrokken privé personen als bij de werkgevers die zouden kunnen opdraaien voor de factuur.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 09:35   #665
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik ben het er mee eens dat bedrijfswagens momenteel veel te laag belast worden. Maar ik betwijfel toch of een hogere belasting op bedrijfswagens iets gaat veranderen aan de mobiliteitsproblemen.

De mensen die ineens geen bedrijfswagen meer zouden hebben moeten immers nog steeds op hun werk geraken. Hoeveel % van die mensen gaat daarvoor het openbaar vervoer nemen? Een verwaarloosbaar aantal vrees ik.
Ikzelf ben voorstander van een correcte belasting op bedrijfswagens. Het huidige systeem is een vorm van belastingontduiking.
Maar daartegenover zou men dan ook wel moeten zorgen voor een degelijk openbaar vervoer. Maar misschien nog belangrijker, de overheid zou moeten stoppen met het bestelen van mensen die een woning kopen. Het verlies bij verkoop en aankoop van een woning is veel te hoog. Dit houdt mensen tegen om dichter bij hun werkplaats te gaan wonen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 09:41   #666
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.394
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Europa zegt zwaarder belasten, niet afschaffen. Dat is blijkbaar iets wat niet iedereen kan, begrijpend lezen.
Nog zwaarder belasten ? Het dossier van de auto fiscaliteit is bij uitstek het punt geweest waar de regering di rupo zijn naam van belastingregering om gekregen had. En n-va heeft daar toen als oppositiepartij logischerwijze meer dan een beetje aan meegewerkt. Dat lag extreem gevoelig, wekenlang stonden de gazetten ervan vol. Rampscenario's volgden elkaar op in ijltempo. Tot bleek dat wie met een lichte wagen wil rijden er goed vanaf komt en dat de enigen die zwaar moeten betalen de middenklasse wagens zijn (zeg maar de 2 liter turbodiesel waarmee zowat alle buitendienst medewerkers rondrijden) en de zelfstandigen die zich een zware wagen hadden gekocht. Die laatsten hadden en hebben recht op klagen.
Als n-va en o-vld in de komende federale zouden meewerken aan een nieuwe verhoging van auto fiscaliteit dan schoppen ze hun eigen kiezers in het kruis.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 09:46   #667
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.394
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Hier is gewoon geen reet geïnvesteerd in wegeninfrastructuur.

Wel alles voor het heilige openbaar vervoer, en dan trekt het nog op niks.
Mee eens. We hebben een wegennet dat is uitgedacht in de jaren 1960 + en is uitgewerkt tussen dan en pakweg 1980. Sindsdien is de situatie totaal veranderd maar onze veel te beperkte autostrades liggen er nog altijd zo bij en een ring rond de steden die doorgaand verkeer splitst van lokaal verkeer is er nooit gekomen.
Vergelijk dat met de gigantische investeringen die frankrijk rond haar grote steden heeft gedaan, duitsland idem.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 09:52   #668
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat lijkt zo, omdat je ervan uitgaat dat het grootste deel van die mensen dan plots met het openbaar vervoer naar hun werk gaan. Wat in de meeste gevallen niet zo is. Ze gaan dan gewoon met een eigen wagen naar hun werk gaan. Ons openbaar vervoer is enkel efficiënt genoeg om werk-woonst verkeer snel en efficiënt te organiseren ofwel op de grote lijnen voor zij die dicht bij de stations werken in brussel bijvoorbeeld, of gent of antwerpen. Maar wie in Kluisbergen woont en op de Kouter in Gent werkt zal nooit het openbaar vervoer nemen voor dat transport tenzij hij/zij masochist is.

En je kunt het fenomeen van de bedrijfswagens trouwens helemaal niet los zien van het aspect loonkost. Indertijd voerde men dat in om de sociale zekerheidslasten te omzeilen. De overheid kan natuurlijk beslissen om dat terug te draaien, maar de gevolgen zouden enorm zijn. Een paar honderdduizend mensen die vanuit hun verworven sociaal recht bij hun werkgever mogen gaan aankloppen om het financieel equivalent van het voordeel van een bedrijfswagen op te vragen. Mét volle aanrekening van sociale zekerheidsbijdragen deze keer...
Vergeet het maar, geen enkele regering durft dat. Die partij die het doet verliest massaal stemmen bij zowel de betrokken privé personen als bij de werkgevers die zouden kunnen opdraaien voor de factuur.
De u welbekende Norbert De Batselier kan al het voorbeeld geven en zijn A8 met chauffer afgeven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 09:57   #669
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mee eens. We hebben een wegennet dat is uitgedacht in de jaren 1960 + en is uitgewerkt tussen dan en pakweg 1980. Sindsdien is de situatie totaal veranderd maar onze veel te beperkte autostrades liggen er nog altijd zo bij en een ring rond de steden die doorgaand verkeer splitst van lokaal verkeer is er nooit gekomen.
Vergelijk dat met de gigantische investeringen die frankrijk rond haar grote steden heeft gedaan, duitsland idem.
Men heeft toen in onze streek een vierbaansweg aangelegd met aan iedere zijde een fietspad en parkeerstrook. Jammer genoeg midden door de dorpen (met dank aan de groene jongens). Met een toegelaten snelheid van 120 km/u is het niet abnormaal dat er vele dodelijke ongevallen gebeurden.
De Vlaamse overheid daar verandering in gebracht. Max. snelheid is teruggebracht tot 70 km/u op enkel korte uitzonderingen na. Op vele plaatsen is het aantal rijbanen tot 2 teruggebracht. Kilometerslange middenbermen verplichten u tot heel ver omrijden.
Het aantal ongevallen is sterk geminderd. Het aantal arbeidsplaatsen ook......
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 10:04   #670
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
En nu gaan ze desnoods met geweld en repressie hun wil doordrijven.
Het Vlaamse Revolutionaire Leger staat al klaar om elke dissident het hoofd af te kappen. De filmpjes waarop geüniformeerde VNJ-kinderen trots het hoofd van een belgicystische koeffar omhoog houden zullen de wereld rondgaan. Iedereen zal bibberen en beven voor de gevaarlijke Vlaming.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Vergeet nooit de woorden van oud VU voorzitter Hugo Schiltz over een gevaarlijke bende met een verborgen agenda die dictatoriale trekjes hadden... (over nva)
Hugo Schiltz trachtte zijn eigen verraad aan het Vlaamse volk goed te praten. Cognitieve dissonantie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
En
Iedereen in de zak gezet door NVA, haar kiezers incluis.
Kom,kom, die zak was toch al leeg. Leeggeroofd door het sossenvolk.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 10:14   #671
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nog zwaarder belasten ? Het dossier van de auto fiscaliteit is bij uitstek het punt geweest waar de regering di rupo zijn naam van belastingregering om gekregen had. En n-va heeft daar toen als oppositiepartij logischerwijze meer dan een beetje aan meegewerkt. Dat lag extreem gevoelig, wekenlang stonden de gazetten ervan vol. Rampscenario's volgden elkaar op in ijltempo. Tot bleek dat wie met een lichte wagen wil rijden er goed vanaf komt en dat de enigen die zwaar moeten betalen de middenklasse wagens zijn (zeg maar de 2 liter turbodiesel waarmee zowat alle buitendienst medewerkers rondrijden) en de zelfstandigen die zich een zware wagen hadden gekocht. Die laatsten hadden en hebben recht op klagen.
Als n-va en o-vld in de komende federale zouden meewerken aan een nieuwe verhoging van auto fiscaliteit dan schoppen ze hun eigen kiezers in het kruis.
Bedrijfswagens zijn een punt dat dringend "aangepakt" moet worden. Men moet mensen trachten te bewegen naar een verantwoord en rationeel gebruik, maar de bedrijfswagen gaat daar lijnrecht tegenin. De firma betaalt toch alles! En dan krijg je dus mensen die speciaal naar het buitenland rijden om inkopen te doen en een hoop zinloos en extra heen en weer gerij. Kortom, extra taxeren die handel.

Van alle Europeanen rijden de Belgen het meest met de auto, ook voor de kleinste verplaatsingen. Zowat 7/10 werknemers woont bovendien binnen de 20 km van het werk, in Brussel is de gemiddelde afstand tot de randgemeenten 8 �* 16 km. Kortom het autorijden is in het algemeen veel te goedkoop, zeker daar auto’s steeds zuiniger worden.

Niet het autobezit moet getaxeerd worden, wel het autogebruik.

Men moet tevens de mensen stimuleren om dichter bij huis te werken. Om ervoor te zorgen dat het nog loont om te werken, dient men ook de loonlasten te verlagen.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 13 augustus 2014 om 10:16.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 10:45   #672
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Bedrijfswagens zijn een punt dat dringend "aangepakt" moet worden. Men moet mensen trachten te bewegen naar een verantwoord en rationeel gebruik, maar de bedrijfswagen gaat daar lijnrecht tegenin. De firma betaalt toch alles! En dan krijg je dus mensen die speciaal naar het buitenland rijden om inkopen te doen en een hoop zinloos en extra heen en weer gerij. Kortom, extra taxeren die handel.

Van alle Europeanen rijden de Belgen het meest met de auto, ook voor de kleinste verplaatsingen. Zowat 7/10 werknemers woont bovendien binnen de 20 km van het werk, in Brussel is de gemiddelde afstand tot de randgemeenten 8 �* 16 km. Kortom het autorijden is in het algemeen veel te goedkoop, zeker daar auto’s steeds zuiniger worden.

Niet het autobezit moet getaxeerd worden, wel het autogebruik.

Men moet tevens de mensen stimuleren om dichter bij huis te werken. Om ervoor te zorgen dat het nog loont om te werken, dient men ook de loonlasten te verlagen.
Volgens u heeft iedere "deftige" werknemer een bedrijfswagen en dan nog een Porsche of BMW 3 coupé.

Men moet tevens mensen de keuze laten en niet iets door de strot jagen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 11:23   #673
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Misschien eens al die gratis pasjes afschaffen voor die soort die hier komt luilekker leven , zeg mij eens waarom moet ik betalen met de bus ? en die ander niet ? dit raakt de nog werkende 50 plusser mens in zijn diepste stukje ziel ! dit is discriminatie van hoog niveau ! sorry hoor. Voor iedereen gelijk zou eerlijker zijn beste Politiekers. Waarom moet ik werken en betalen en de anderen niet?

Het lijkt wel alsof er sommigen willen geloven dat de gevolgen van de bankencrisis peanuts waren tegenover de gevolgen van gratis busabonnementen voor ouderen.
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 11:24   #674
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Spijtig dat Peeters er niet meer bij is. Die had het charmant, met de glimlach kunnen oplossen. Zuurpruim Bourgeois zit echter in onze portemonnaie.

Socialisten en Groen hebben nog NOOIT een meerderheid gehad in Vlaanderen. Nog NOOIT. En toch zijn er die denken dat we nu moeten besparen door hun toedoen.
Dat is toch gek - vraag je liever af waarom een regering waarvan Muyters al 4 jaar lang "een begroting in evenwicht" aflevert nu plots 8 miljard moet gaan zoeken... 30% is er in getrapt, heel Vlaanderen krijgt nu de rekening gepresenteerd.

Laatst gewijzigd door Schimmelpenninck : 13 augustus 2014 om 11:25.
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 11:28   #675
Jan Meuleman
Europees Commissaris
 
Jan Meuleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Spijtig dat Peeters er niet meer bij is. Die had het charmant, met de glimlach kunnen oplossen. Zuurpruim Bourgeois zit echter in onze portemonnaie.
Gelukkig dat de sossen er niet meer bij zijn.
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse.
Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 11:30   #676
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Gelukkig dat de sossen er niet meer bij zijn.

Tijdens de aanloop naar de verkiezingen moest de NV-A zelfs enkele keren een inderhaast bijééngeroepen persconfrentie geven, want zijn werden na allerhande uitspraken van Bart De wever of Jan Janbom zogezegd telkens verkeerd begrepen.
Toch liet meer dan 33% van de kiezers zich aan mooie beloftes vangen voor de "Kracht van verandering". Die mag je nu al voelen in vele steden en gemeenten waar NV-A iets te zeggen heeft, en Vlaamse regering volgt nu, en binnenkort ook nog de federale regering !

Laatst gewijzigd door Schimmelpenninck : 13 augustus 2014 om 11:31.
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 11:32   #677
Jan Meuleman
Europees Commissaris
 
Jan Meuleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Tijdens de aanloop naar de verkiezingen moest de NV-A zelfs enkele keren een inderhaast bijééngeroepen persconfrentie geven, want zijn werden na allerhande uitspraken van Bart De wever of Jan Janbom zogezegd telkens verkeerd begrepen.
Toch liet meer dan 33% van de kiezers zich aan mooie beloftes vangen voor de "Kracht van verandering". Die mag je nu al voelen in vele steden en gemeenten waar NV-A iets te zeggen heeft, en Vlaamse regering volgt nu, en binnenkort ook nog de federale regering !
Ja, ze zijn overal de beerputten veroorzaakt door de sossen aan het uitkuisen.
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse.
Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 12:44   #678
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Ja, ze zijn overal de beerputten veroorzaakt door de sossen aan het uitkuisen.
Vandaag zo een artikeltje in Het Laagste Nieuws, onder de kop: "vzw's moeten schulden zelf opkuisen".
Blijkt dat allerhande zwaar gesubsidiëerde vzw's die zich zogezegd met 'inburgering' bezig houden het geld uitgaven aan alles en nog wat, maar niets dat met inburgering te maken had. Tussendoor maakten ze ook nog voor miljoenen Euro's schulden.

Zo is Vlaanderen elk jaar 35 miljoen Euro lichter gemaakt door vzw's die totaal intransparant werkten en vooral dienden om het personeel rijk te maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hln
Zo zette de West-Vlaamse vzw deSom een directeur aan de deur die zichzelf fixe bonussen van 30.000 tot 40.000€ zou hebben toegekend. Een duur ontslag, dat de organizatie via de rechtbank hoopt te recuperen.
Zuhal Demir, genoemd als toekomstig minister, is nu de beerputten aan het uitkuisen, vooraleer de vzw's worden ondergebracht in het Agentschap Inburgering en Integratie.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 12:52   #679
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vandaag zo een artikeltje in Het Laagste Nieuws, onder de kop: "vzw's moeten schulden zelf opkuisen".
Blijkt dat allerhande zwaar gesubsidiëerde vzw's die zich zogezegd met 'inburgering' bezig houden het geld uitgaven aan alles en nog wat, maar niets dat met inburgering te maken had. Tussendoor maakten ze ook nog voor miljoenen Euro's schulden.

Zo is Vlaanderen elk jaar 35 miljoen Euro lichter gemaakt door vzw's die totaal intransparant werkten en vooral dienden om het personeel rijk te maken.


Zuhal Demir, genoemd als toekomstig minister, is nu de beerputten aan het uitkuisen, vooraleer de vzw's worden ondergebracht in het Agentschap Inburgering en Integratie.
Zuhal minister? verdomme, ik ben voor hoor
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 12:57   #680
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Spijtig dat Peeters er niet meer bij is. Die had het charmant, met de glimlach kunnen oplossen. Zuurpruim Bourgeois zit echter in onze portemonnaie.
't is tijd dat ze een keer in uwe portemonnee zitten. De mijne is al decennialang leeggeroofd door het sossenvolk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Socialisten en Groen hebben nog NOOIT een meerderheid gehad in Vlaanderen. Nog NOOIT. En toch zijn er die denken dat we nu moeten besparen door hun toedoen.
De socialisten hebben wel 25 jaar onafgebroken mogen meeregeren, en de Groenen mochten zo nu en dan ook meedoen, dank zij de ondemocratische uitsluiting van een kwart tot een derde van de Vlaamse publieke opinie.
Spitaels en Di Rupo deden Dehaene, Verhofstadt, Leterme naar hun pijpen dansen en bedienden volop de Etat-PS. Niemand kan de verschrikkelijke verantwoordelijkheid van de socialisten voor de ondergang van de Belgische welvaartstaat ontkennen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Dat is toch gek - vraag je liever af waarom een regering waarvan Muyters al 4 jaar lang "een begroting in evenwicht" aflevert nu plots 8 miljard moet gaan zoeken... 30% is er in getrapt, heel Vlaanderen krijgt nu de rekening gepresenteerd.
Omdat mijn beste, de socialisten 1,6 Miljard per jaar van de Vlaamse begroting hebben gepikt om daarmee hun geklungel op federaal niveau te camoufleren. Ondanks dat moeten ze federaal nog altijd op zoek naar 17 Miljard Euro, dat is dus 85 (vijf-en-tachtig!) Miljard over de komende vijf jaar. 85 Miljard dat Di Rupo op de poef heeft weggegeven.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be