Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2014, 18:01   #701
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Er is een enorm verschil tussen kinderen die thuis douchen zoals ze dat altijd doen en een bende uitgelaten kinderen op vakantie die samen met hun vriendjes onder de douche een feestje bouwen...
Net door die omgeving en die uitgelatenheid is het al eens nodig om iemand aan te manen het wat kalmer aan te doen.
En dat kan je alleen als je toezicht houdt...
Dat ben ik voor de groep tussen 9 en 13, niet met u eens. Het is voldoende in de buurt te zijn, maar je hoeft niet in persoon deel uit te maken van de doucheruimte. Je hoort onmiddellijk of er een feestje gebouwd wordt, en daar kun je iets aan doen, zonder daarom constant te moeten kijken naar die kinderen onder de douche.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 18:58   #702
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat ben ik voor de groep tussen 9 en 13, niet met u eens. Het is voldoende in de buurt te zijn, maar je hoeft niet in persoon deel uit te maken van de doucheruimte. Je hoort onmiddellijk of er een feestje gebouwd wordt, en daar kun je iets aan doen, zonder daarom constant te moeten kijken naar die kinderen onder de douche.
Mens, kun jij een zaag spannen zeg! Hoeveel keer is hier nu al niet geschreven dat bij die kampen leiders in de buurt zijn en niet élke seconde staan kijken in die doucheruimte...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 19:37   #703
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Waarom zo gefocust op dat orgaan, beste aardbei, u lijkt daar wel een obsessie mee te hebben !?

Wij leerden uiteraard niets aan die kinderen aan, we gaven wel opmerkingen en instructies dat ze zich (algemeen) degelijk moesten wassen. Op bepaalde organen focusten we uiteraard niet. Dat moesten in onze optiek de papa (of de mama) maar doen, moesten er zich in die 'zone' problemen voordoen.
'Ik speel vooral niet op de man tijdens discussies!'

Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 19:39   #704
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Mens, kun jij een zaag spannen zeg! Hoeveel keer is hier nu al niet geschreven dat bij die kampen leiders in de buurt zijn en niet élke seconde staan kijken in die doucheruimte...
Tja, freespirit laat de deuren van de douchezaal wijd openstaan, dus veel moeite om in die kamer te kijken komt er niet aan te pas, zou ik zo denken...
Oud 12 augustus 2014, 21:40   #705
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij liepen af en toe eens langs in de gang en staken onze kop binnen indien er teveel rumoer was of dergelijke. Dat is totaal iets anders dan er constant op staan zien, zoals u het hier blijkbaar voorstelt.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 21:42   #706
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Tja, freespirit laat de deuren van de douchezaal wijd openstaan, dus veel moeite om in die kamer te kijken komt er niet aan te pas, zou ik zo denken...
Op die manier maakt 'heimelijk' of ongepast gedrag net geen kans ! Sociale controle, weet u wel.

Dat u hierover blijft doorbomen (of zagen zoals iemand anders aanhaalt) begint stilaan echt wel vermoeiend te worden.
Oud 12 augustus 2014, 21:47   #707
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Op die manier maakt 'heimelijk' of ongepast gedrag net geen kans ! Sociale controle, weet u wel.

Dat u hierover blijft doorbomen (of zagen zoals iemand anders aanhaalt) begint stilaan echt wel vermoeiend te worden.
Je geeft dus geen moer om de privacy van die kinderen. Goed dat je er ineens voor uitkomt.
Oud 12 augustus 2014, 21:56   #708
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Je geeft dus geen moer om de privacy van die kinderen. Goed dat je er ineens voor uitkomt.
Ik geef wel degelijk om de privacy van kinderen, maar in de douche primeert de 'veiligheid' en 'hygiëne' boven die zogenaamde privacy. Ik zou nooit brieven gericht aan kinderen openen of lezen (in tegenstelling tot sommige andere begeleiders die ik ken, ik wees hen er steeds op dat schending van het briefgeheim - ook van minderjarigen - strafbaar is). En wat ze pakweg op de wc of 's nachts in hun bed uitsteken, dat is ook hun zaak zolang ze daar maar geen anderen mee lastig vallen. Maar u hebt duidelijk een totaal fout beeld van eigenlijke 'privacy'.

Gaat u misschien klacht indienen tegen al die sportclubs en scholen die de kinderen gezamenlijk laten douchen ?
Oud 12 augustus 2014, 22:09   #709
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef wel degelijk om de privacy van kinderen, maar in de douche primeert de 'veiligheid' en 'hygiëne' boven die zogenaamde privacy. Ik zou nooit brieven gericht aan kinderen openen of lezen (in tegenstelling tot sommige andere begeleiders die ik ken, ik wees hen er steeds op dat schending van het briefgeheim - ook van minderjarigen - strafbaar is). En wat ze pakweg op de wc of 's nachts in hun bed uitsteken, dat is ook hun zaak zolang ze daar maar geen anderen mee lastig vallen. Maar u hebt duidelijk een totaal fout beeld van eigenlijke 'privacy'.

Gaat u misschien klacht indienen tegen al die sportclubs en scholen die de kinderen gezamenlijk laten douchen ?
U geeft toe dat bepaald gedrag van de begeleiders niet door de beugel kan?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 22:11   #710
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heeft u het hier over de kinderen of over de begeleiders? Ik VRAAG het gewoon want het is onduidelijk omschreven.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 07:09   #711
SMI94
Banneling

Standaard

Ik vraag mij eigenlijk af welk wereldbeeld sommigen hier eigenlijk hebben en hoe sommigen er hier eigenlijk in slagen te overleven in deze o zo gevaarlijke wereld waar achter élke hoek een pedofiel schijnt te schuilen... :$

Elke begeleider is bij voorbaat verdacht, elke sporttrainer is bij voorkeur verdacht, elke leerkracht LO is bij voorkeur verdacht, iedereen met een fototoestel op het strand is verdacht, elke dokter of verpleegkundige is bij voorkeur verdacht...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 10:26   #712
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Heeft u het hier over de kinderen of over de begeleiders? Ik VRAAG het gewoon want het is onduidelijk omschreven.
Beiden. Privacy geldt voor iedereen.
Oud 13 augustus 2014, 10:32   #713
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
U geeft toe dat bepaald gedrag van de begeleiders niet door de beugel kan?
Ja, ik heb ook nooit beweerd dat er geen enkele begeleider zonder blaam is. Wij hebben regelmatig begeleiders naar huis gestuurd of (in minder ernstige gevallen) gevraagd volgend seizoen niet meer terug te komen. Voor alle duidelijkheid: het betreft hier geen seksueel misbruik of grensoverschrijdend gedrag naar de kinderen toe, dat heb ik gelukkig zelf nooit meegemaakt op kamp. Wel 'incompetent' gedrag van allerhande soort, kinderen ongepaste straffen geven, ruziemaken onder de leiding, 's avonds en 's nachts de grote jan uithangen, maar 's morgens niet uit bed geraken, ... allemaal zaken waarvoor we begeleiders thuislieten.

Ooit hebben we eens één iemand gehad die nadien op een ander kamp tegen de lamp is gelopen voor seksueel grensoverschrijdend gedrag naar kinderen toe. Wetende dat ik ongeveer met 100 begeleiders op al die jaren heb samengewerkt, lijkt me dat een zeer laag percentage. Dat is er natuurlijk steeds eentje te veel, maar toch.
Oud 13 augustus 2014, 11:10   #714
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rustig ademhalen kan in uw geval wonderen doen!
Ik blijf ondertussen wel bij mijn standpunt, bij 9 tot 13 jarigen is het niet nodig deuren open te laten staan, je kop binnen te steken, die deur kan gerust dicht, en dan is in de buurt blijven echt wel genoeg.
Mag ik dat vinden? Dank u wel hoor!
Oud 13 augustus 2014, 11:12   #715
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij eigenlijk af welk wereldbeeld sommigen hier eigenlijk hebben en hoe sommigen er hier eigenlijk in slagen te overleven in deze o zo gevaarlijke wereld waar achter élke hoek een pedofiel schijnt te schuilen... :$

Elke begeleider is bij voorbaat verdacht, elke sporttrainer is bij voorkeur verdacht, elke leerkracht LO is bij voorkeur verdacht, iedereen met een fototoestel op het strand is verdacht, elke dokter of verpleegkundige is bij voorkeur verdacht...
In uw voorstelling is dit misschien zo, daarom niet voor anderen. Mensen zijn helemaal niet verdacht, maar daarom kun je wel zo veel mogelijk proberen om eventuele katten niet bij de melk te zetten.
Oud 13 augustus 2014, 11:15   #716
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kinderen tussen 9 en 13 kunnen perfect zichzelf wassen en zijn groot genoeg om niet met open deuren in de gaten gehouden te moeten worden.
Wat u schrijft is echt onzin en uw manier van toezicht houden is niet nodig voor kinderen van die leeftijd.
Oud 13 augustus 2014, 13:09   #717
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen tussen 9 en 13 kunnen perfect zichzelf wassen en zijn groot genoeg om niet met open deuren in de gaten gehouden te moeten worden.
Wat u schrijft is echt onzin en uw manier van toezicht houden is niet nodig voor kinderen van die leeftijd.
Ik wil hier toch wel even nuanceren. Ik herinner me ooit op kamp te zijn geweest, waarbij er persoonlijke douchecellen waren en de begeleidster pardoes de deur opende op het ogenblik dat ze vond dat ik lang genoeg gedouched had. Dat was niet leuk. Maar datzelfde onaangenaam gevoel heb ik als de verkoopster in een paskot ongevraagd floep het gordijntje opent met de vraag "is alles in orde".

Ik maak hier wel onderscheid voor gemeenschappelijke douches, waarbij kinderen van die leeftijd niet enkel gemeenschappelijk douchen, maar ook tikkerke spelen, met water kletsen, al eens pesten, het op een lopen zetten (zeer gevaarlijk op die gladde vloeren), waarbij toezicht OP HET GEDRAG zeker aangewezen is. Dit is geen toezicht op het correct wassen van het piemeltje. Dat zullen ze wel van elkaar leren indien nodig. Maar dat er in zulke gevallen iemand buiten staat of af en toe zijn kop binnensteekt als het lawaai verhoogt, lijkt me doodnormaal.

Dit is iets wat je daarom niet direct doet thuis in de badkamer, maar als mijn beide kinderen zich samen douchten en er werd veel lawaai gemaakt.... dan gaat ge als ouder toch ook kijken wat er scheelt? (wij liepen trouwens constant naakt binnen en buiten in de badkamer, allemaal... ook de ouders. Was een beslissing die we van kleinsaf aan hebben toegepast. Voor mijn kinderen was het doodnormaal dat ik binnenkwam als ze in bad zaten. Maar ik stond er dus niet op te kijken).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 augustus 2014 om 13:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 13:27   #718
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik wil hier toch wel even nuanceren. Ik herinner me ooit op kamp te zijn geweest, waarbij er persoonlijke douchecellen waren en de begeleidster pardoes de deur opende op het ogenblik dat ze vond dat ik lang genoeg gedouched had. Dat was niet leuk. Maar datzelfde onaangenaam gevoel heb ik als de verkoopster in een paskot ongevraagd floep het gordijntje opent met de vraag "is alles in orde".

Ik maak hier wel onderscheid voor gemeenschappelijke douches, waarbij kinderen van die leeftijd niet enkel gemeenschappelijk douchen, maar ook tikkerke spelen, met water kletsen, al eens pesten, het op een lopen zetten (zeer gevaarlijk op die gladde vloeren), waarbij toezicht OP HET GEDRAG zeker aangewezen is. Dit is geen toezicht op het correct wassen van het piemeltje. Dat zullen ze wel van elkaar leren indien nodig. Maar dat er in zulke gevallen iemand buiten staat of af en toe zijn kop binnensteekt als het lawaai verhoogt, lijkt me doodnormaal.

Dit is iets wat je daarom niet direct doet thuis in de badkamer, maar als mijn beide kinderen zich samen douchten en er werd veel lawaai gemaakt.... dan gaat ge als ouder toch ook kijken wat er scheelt? (wij liepen trouwens constant naakt binnen en buiten in de badkamer, allemaal... ook de ouders. Was een beslissing die we van kleinsaf aan hebben toegepast. Voor mijn kinderen was het doodnormaal dat ik binnenkwam als ze in bad zaten. Maar ik stond er dus niet op te kijken).
Mijn kinderen liepen ook binnen en buiten wanneer hun ouders in bad zaten en omgekeerd, niets mis mee.
Maar er is een andere relatie tussen ouders en kinderen dan kinderen en toezichthouders. Natuurlijk mogen zij hun kop om de deur steken wanneer hen dat nodig lijkt, maar daarom is er "geen toezicht nodig op de hygiene , of open deuren omwille van veiligheid".
Het gaat over 9 tot 13 jarigen, die vinden "open deuren" waar iedereen hen kan zien alles behalve prettig en dit is ook gewoon niet nodig.

Laatst gewijzigd door alice : 13 augustus 2014 om 13:31.
Oud 13 augustus 2014, 14:37   #719
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mogen zij hun kop om de deur steken wanneer hen dat nodig lijkt,.
Dat is de kern vd zaak en dan maakt het niet uit of de kinderen 5, 10 of 15 zijn.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 15:23   #720
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

ivm die privacy vind ik het wel belangrijk dat zelfs een kind van 10 jaar die heeft, mijn moeder liep ook nogal eens naakt rond als zij in de badkamer was en wij er toevallig ook, idem dito als zij zich omkleedde in de slaapkamer, ik ben niet preuts maar ik heb dit wel als traumatisch ervaren, later als ik kindjes heb zal ik alleszins noooooit naakt in hun bijzijn rondlopen! (lol)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be