![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo stelt Vermeersch terecht: "Hoe kan men beweren dat de Kerk de slavernij veroordeelde wanneer pausen, bisschoppen, priesters, nonnen, kloosters (ook jezuïeten), slaven en slavinnen hadden tot wanneer dat gebruik om economische redenen verdween? Dat was in het katholieke Brazilië slechts in de tweede helft van de 19de eeuw het geval." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aangezien ze in hun wijken pro-isis zijn. De vaststelling dat vele Brusselaars pro-kalifaat zijn zou wel eens de ogen kunnen openen van vele Belgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik antwoord gewoon op uw post. Overigens, ik ben geen 'atheïst'.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 18:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kun je eens linken naar het betreffende bericht? En kun je eens toelichten hoe verlieslatend de slavernij nu precies was als je weet dat de slavernij nog decennia na de afschaffing in Europa erg winstgevend was in het zuiden van de VS? Enneh, de Franse revolutie was eerder ipv later (ik zou écht die boeken van je wel eens willen lezen waar je zo arrogant en hautain over sneerde), maar had niks met het in Engeland begonnen protest van doen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antwoord nu eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geloof je dat nu echt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 13 augustus 2014 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Erna zijn figuren als St. Patrick vreedzaam aan de Kerstening begonnen. Opnieuw, wat jij hier verteld, dat is materiaal voor geschiedenisboeken in het middelbaar. Een reeds ontkrachte visie voor 20 jaar oude tekstboeken die varieert tussen ongenuanceerd en gewoon totaal fout.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 13 augustus 2014 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 13 augustus 2014 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook de (hindoeïstische) Bhagavat Gîta kent zijn exegese. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als daar staat "sla hun hoofd af" , dan wil dat zeggen "sla hun hoofd af" en niets anders . In de Joodse en christelijke boeken worden dergelijke passages niet letterlijk genomen doch geïnterpreteerd. Begrijp je dat verschil ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Is dat het antwoord op de vraag , of het excuus om isis goed te praten ?
U lijkt wel een moslim, " ik heb die man vermoord en zijn vrouw verkracht maar dat is de fout van de christenen" Laten we eens over de kruistochten beginnen, dan is moorden ,verkrachten en slaven maken ineens niet zo erg meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is het hetzelfde als in het Nieuwe Testament. Zo zegt Jezus in Mattheüs ( 10:34-36 ): "Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard." Dat zijn de rechtstreekse woorden van de God van de christenen. Ook maar moeilijk voor interpretatie vatbaar. Niet? Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in feite maakt dat gezever niets uit. Je ontwijkend gedrag omtrent de vraag in dit topic doet me besluiten dat je een moslim bent die het gedrag van isis goedkeurt. Zoals vele andere "gematigde" moslims. Wat weer een nieuwe betekenis geeft aan de term "gematigde moslim". Daardoor stijgt mn begrip voor Israel, hun tegenaanvallen zijn dus gerechtigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |