Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2014, 18:31   #1561
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

het huidige Israël was grotendeels woestijn en moerasland.
De joden hebben dat gesaneerd zowel voor 1948 met geld van de Rotschilds (gebied tussen Haifa en Tell Aviv ) als na 1948 het noorden rond Acra en de grens met Syrië.
De verdienste van de "Palestijnen" voor de ontwikkeling van het land is nihil.
Ze pleegden roofbouw op het land ingegeven door grenzeloze achterlijkheid .
De Joden hebben beschaving gebracht.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 19:06   #1562
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
het huidige Israël was grotendeels woestijn en moerasland.
De joden hebben dat gesaneerd zowel voor 1948 met geld van de Rotschilds (gebied tussen Haifa en Tell Aviv ) als na 1948 het noorden rond Acra en de grens met Syrië.
De verdienste van de "Palestijnen" voor de ontwikkeling van het land is nihil.
De Joden hebben beschaving gebracht.
holy sh*t gast, je herhaalt dingen van uw eigen die net nog onderuit gehaald werden.

blijven herhalen, tot wanneer je erin gelooft!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 20:32   #1563
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
holy sh*t gast, je herhaalt dingen van uw eigen die net nog onderuit gehaald werden.

Waar is ie onderuit gehaald?

En het blijft een feit, zelfs zonder olie hebben de joden van een stofnest met een hoop nomaden waar zelfs de Ottomanen weinig nut voor hadden én een paar mislukte uitroeiïngsaanvallen en een idiote religie toch een land kunnen creëren dat de 21ste eeuw omarmd.
Oud 17 augustus 2014, 20:56   #1564
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waar is ie onderuit gehaald? .
dat er in dat gebied voor 1948 al steden, economie en landbouw was lijkt me een afdoende weerlegging van zijn nogal stupide bewering.

een stupide bewering die natuurlijk geheel in de lijn vd Israelische propaganda ligt.
een land zonder volk, uitverkoren volk, iets van 2000j geleden (kijk, toen woonden er al mensen),...
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 21:03   #1565
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar is ie onderuit gehaald?

En het blijft een feit, zelfs zonder olie hebben de joden van een stofnest met een hoop nomaden waar zelfs de Ottomanen weinig nut voor hadden én een paar mislukte uitroeiïngsaanvallen en een idiote religie toch een land kunnen creëren dat de 21ste eeuw omarmd.
vanaf die kaart, moet ik nu een "bronnetje" zetten zoals bij Dixie, of slaag je erin te klikken doorheen een draad op een forum op het internet met uw linkermuisknop..?

"stofnest"

"nomaden"

da's zo hoe Jommeke zou klinken moest hij zich suprimair wanen en zich in een willekeurige discussie over Palestina komt mengen.

goed, maar je leest veel zeg je. welke boeken over wat er zich in '47 /'48 heb je gelezen? en welke auteur/historicus overtuigde dat er het een "stofnest" was ?

Laatst gewijzigd door Tamam : 17 augustus 2014 om 21:05.
Oud 17 augustus 2014, 21:57   #1566
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vanaf die kaart, moet ik nu een "bronnetje" zetten zoals bij Dixie, of slaag je erin te klikken doorheen een draad op een forum op het internet met uw linkermuisknop..?
Tja, mijn bronnen staan hier op de boekenplank. Quotes uit Churchills memoires, naslagwerken over WO1 en 2, verslagen over de oorlog in 1948. Om maar een grabbel te doen.
Maar dat telt niet voor U, want ik kan daar geen linkje over geven.
Citaat:
"stofnest"
Dat is het nu nog, uitgezonderd de plekken waar er asfalt of irrigatie ligt.
Citaat:
"nomaden"
Yep, hoe noem je anders geitenhoeders die telkens een gebied kaalgevreten was verkasten?
Citaat:
da's zo hoe Jommeke zou klinken moest hij zich suprimair wanen en zich in een willekeurige discussie over Palestina komt mengen.
Dat spreekt boekdelen over uw boekenkast.

Citaat:
goed, maar je leest veel zeg je. welke boeken over wat er zich in '47 /'48 heb je gelezen?en welke auteur/historicus overtuigde dat er het een "stofnest" was ?
De memoires van Churchill , zoals ik aangaf. Maar ook de verslagen van WO1 in die omgeving. Moeilijk daar een historicus op te plakken, maar John Brown, raar maar waar een marine historicus, heeft er wel wat over te vertellen in de stukjes over amfibie-invasies, een techniek die in WO1 helemaal gloednieuw was, en ferme fiasco's heeft uitgelokt.

Bof, u gaat nu afkomen met een hele lijst van historici die U gelijk geven. Ge doet maar.
Het punt blijft dat de Hamasidioten vuurwerk blijven steken in de brievenbus van de grote boze buurman.
Oud 18 augustus 2014, 00:07   #1567
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:

Zeg, een vraagske tussendoor, hebde gij ooit ferme kletsen gekregen van een of andere Palestijn misschien, ...euhm ... of is uw schoonmoeder misschien Palestijnse , ... of bent u 'volbloed' zionist, u mag daar gerust voor uitkomen hoor ?
Allez lucht uw hartje ne keer kheb zo'n vermoeden dat je met een serieus 'Palestijns' probleem zit

Laatst gewijzigd door piazzolla : 18 augustus 2014 om 00:24.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 00:11   #1568
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht

Zeg, een vraagske tussendoor, hebde gij ooit ferme kletsen gekregen van een of andere Palestijn misschien, ... of is uw schoonmoeder Palestijnse ? Allez lucht uw hartje ne keer kheb zo'n vermoeden dat je met een serieus 'Palestijns' probleem zit
Ik kan niet voor Pericles spreken, maar aangezien U die vraag ook aan mij kan stellen ga ik ze beantwoorden.

Neen, ik heb nog nooit kletsen gehad van een Palestijn. En mijn schoonmoeder is een Vlaamse taaie tante.

En het enige wat ik zie als een Palestijns probleem is de bodemloze put waarin middelen gedumpt worden in de ijdele hoop dat de achterlijkheid er niet uitkruipt
Oud 18 augustus 2014, 00:27   #1569
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
En het enige wat ik zie als een Palestijns probleem is de bodemloze put waarin middelen gedumpt worden in de ijdele hoop dat de achterlijkheid er niet uitkruipt
It takes two to tango !
Oud 18 augustus 2014, 00:29   #1570
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
It takes two to tango !
Zoals ik dus schreef, ijdele hoop.

En ironisch. Met tango wordt ook vijand aangeduid in milspeak.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 augustus 2014 om 00:30.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 00:39   #1571
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals ik dus schreef, ijdele hoop.

En ironisch. Met tango wordt ook vijand aangeduid in milspeak.
tjah uw inziens moet het gebied dan maar ook genuked worden, probleem opgelost.

Tango, alsof milspeak ook maar enige notie heeft wat 'tango' betekent
Oud 18 augustus 2014, 01:11   #1572
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
De memoires van Churchill , zoals ik aangaf. Maar ook de verslagen van WO1 in die omgeving. Moeilijk daar een historicus op te plakken, maar John Brown, raar maar waar een marine historicus, heeft er wel wat over te vertellen in de stukjes over amfibie-invasies, een techniek die in WO1 helemaal gloednieuw was, en ferme fiasco's heeft uitgelokt..
Sommigen beweren dat Churchill jood was (wassem gewoon content dat het 'jodenprobleem' in europa opgelost leek)
John Brown nooit van gehoord, ongetwijfeld een authoriteit in zijn amfibie voertuig linkje ?

Laatst gewijzigd door piazzolla : 18 augustus 2014 om 01:15.
Oud 18 augustus 2014, 01:19   #1573
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U hebt gelijk, 't is niet John Brown. 't Is D K Brown.
Oud 18 augustus 2014, 01:33   #1574
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk, 't is niet John Brown. 't Is D K Brown.
mij niet bekend, in een eerste scan lijkt David K. Brown een architect van oorlogsschepen te zijn, later schrijver van boeken omtrent oorlogsschepen, lijkt mij niet echt een authoriteit te zijn ivm Palestijnse gebieden begin 20e eeuw, niet ?
Oud 18 augustus 2014, 02:08   #1575
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mij niet bekend, in een eerste scan lijkt David K. Brown een architect van oorlogsschepen te zijn, later schrijver van boeken omtrent oorlogsschepen, lijkt mij niet echt een authoriteit te zijn ivm Palestijnse gebieden begin 20e eeuw, niet ?
Klopt, maar zijn opmerkingen blijven me wel bij.

Kijk maar eens op het Bob Henneman Battlecruisers forum. Kwestie van iets meer idee te krijgen dat informatie kruipt waar het niet gaan kan.

Ik kan niet alles lezen, en probeer niet technische informatie te vermijden.
Oud 18 augustus 2014, 05:24   #1576
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar jongen ik heb de links gegeven.
Ze waren zelfs in het Nederlands.
Het verhaal van die moerassen klopt als een bus.
Toch wel straf dat jij feiten blijft ontkennen.
Is dat uit pure onversneden Jodenhaat of was je te lui om ze te lezen?
Oud 18 augustus 2014, 05:26   #1577
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zeg, een vraagske tussendoor, hebde gij ooit ferme kletsen gekregen van een of andere Palestijn misschien, ...euhm ... of is uw schoonmoeder misschien Palestijnse , ... of bent u 'volbloed' zionist, u mag daar gerust voor uitkomen hoor ?
Allez lucht uw hartje ne keer kheb zo'n vermoeden dat je met een serieus 'Palestijns' probleem zit
Wat deden ze daar anders ?
Van moderne landbouwtechnieken hadden ze geen verstand.
Ze deden daar nog aan landbouw zoals in de prehistorie.
Oud 18 augustus 2014, 07:40   #1578
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze nacht eindigt het 5 dagen cease-fire. De besprekingen schijnen moeizaam te lopen. De belangrijkste eisen van Hamas komt niets van. Een echte liftin of the blockade komt er zeker niet, ten hoogste een grotere doorvoer van goederen en zelfs personen doch onder strak gecontroleerde toezicht van (wellicht) loyale troepen van Abbas. Hamas zou er niet aan te pas komen. De Fatah mensen kennen de europese vertegenwoordigers, een constructieve samenwerking is mogelijk zodat er strak toezicht is dat geleverde bouwmaterialen niet gepikt worden om er nieuwe terroristentunnels mee te bouwen.
Over de door Hamas geeiste heropening van luchthaven en de zeehaven spreken ze niet verder, dat is iets voor later.
Ook de eisen om de opnieuw opgesloten militanten te bevrijden zouden van tafel liggen.
Er is wel onenigheid binnen de palestijnse delegatie : de Hamas strekking wil verder gaan en meer uit de brand slepen, de gematigder Fatah strekking zou positiever staan tegenover het compromis dat egypte hen probeert te laten accepteren.

bron : ynet.news
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 11:57   #1579
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar jongen ik heb de links gegeven.
Ze waren zelfs in het Nederlands.
Het verhaal van die moerassen klopt als een bus.
Toch wel straf dat jij feiten blijft ontkennen.
Is dat uit pure onversneden Jodenhaat of was je te lui om ze te lezen?
opletten met dat woord "links", subiet denkt men dat je zo'n wereldverbeteraar bent.

"puur onversneden jodenhaat" is het niet m'n beste, feiten wel. waar vele joden achter staan trouwens. mijn joodse ex inbegrepen.

en Maddox: citaten van Churchill ... dat is uw bron , dat zijn de "boeken" die u leest over dit conflict?

Churchill was een interessant figuur, maar in zijn donkerste momenten kon hij racistisch, ongenuanceerd en ronduit debiel uit de hoek komen. Hij had het over joodse samenzweringen maar ook zionistische standpunten kort nadat de Britten het mandaat hadden over Palestina. Geloofwaardig, als in iemand die zich verdiepte in feiten? Nope. Historisch figuur met zijn eigen meningen? Tuurlijk.

En boeken over de wereldoorlog? Man man..

Dus poging twee: noem een auteur of historicus op, over de oprichting van Israël / historie van Palestina, en die uw jommekes-taal standpunten bevestigd.
Oud 18 augustus 2014, 12:12   #1580
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
opletten met dat woord "links", subiet denkt men dat je zo'n wereldverbeteraar bent.
Ik propagandeer dan ook wereldverbetering. En links, daarmee bedoel ik internet-connecties, maar om het voor U te doen, zal ik proberen in't vervolg schakels te gebruiken. Want da's de letterlijke vertaling. Niet "Left/links", maar "link/schakel"
Citaat:
"puur onversneden jodenhaat" is het niet m'n beste, feiten wel. Waar vele joden achter staan trouwens. mijn joodse ex inbegrepen.
Ik wil me nog niet eens wagen aan uw feiten, en uw ex.
Citaat:
Maddox: citaten van Churchill ... dat is uw bron , dat zijn de "boeken" die u leest over dit conflict?
1 van mijn bronnen.
In een historische kontekst, waarom niet?

Citaat:
Churchill was een interessant figuur, maar in zijn donkerste momenten kon hij racistisch, ongenuanceerd en ronduit debiel uit de hoek komen. Hij had het over joodse samenzweringen maar ook zionistische standpunten kort nadat de Britten het mandaat hadden over Palestina. Geloofwaardig, als in iemand die zich verdiepte in feiten? Nope. Historisch figuur met zijn eigen meningen? Tuurlijk.
Ik kan me best voorstellen dat U Chamberlain beter kan smaken.
Citaat:
En boeken over de wereldoorlog? Man man..
Techniek, en oorlog is een bron voor nieuwe toepassingen binnen de techniek.
Citaat:
Dus poging twee: noem een auteur of historicus op, over de oprichting van Israël / historie van Palestina, en die uw jommekes-taal standpunten bevestigd.
U bent met die vergelijking met Jommeke afgekomen. Ironisch genoeg is Jommeke een typisch figuurtje dat voor zijn tijd het tegendeel was van discriminatie. Racisme in de vorm van stereotypen, dat zeker, dat kan men alle striptekenaars van die tijd aanwrijven.
Maar kom, neen ik heb nog geen specifieke auteur gelezen over het huidige conflict. En al zeker geen die uw beelden bestendigd. Als U mij eentje kan aanreiken die vanuit een technisch standpunt de zaken in uw vizie kan bevestigen, gelieve me dan op de hoogte te brengen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be