Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2014, 17:21   #201
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ha,en de regeringen bestonden uitsluitend uit socialisten,ik meen me te herinneren,dat de vorige regeringen geleid werden door cd&vers en vlders,laat dat nu net de partijen zijn die nu op vlaams niveau al een regering gevormd hebben met de nva,en dat ook van plan zijn dat op federaal niveau te doen!
allemaal om de macht is het te doen,ook bij nva!
De socialisten beschouwen de spoorwegen als hun privé-jachtterrein, daar mag niemand anders iets over te zeggen hebben. De enige niet-socialist, Mark Demesmaeker werd dan ook jarenlang tegengewerkt en tenslotte buitengezwierd om het PS/SP.A monopolie op de socialistische spoorwegen te herstellen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:29   #202
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ha,en de regeringen bestonden uitsluitend uit socialisten,ik meen me te herinneren,dat de vorige regeringen geleid werden door cd&vers en vlders,laat dat nu net de partijen zijn die nu op vlaams niveau al een regering gevormd hebben met de nva,en dat ook van plan zijn dat op federaal niveau te doen!
allemaal om de macht is het te doen,ook bij nva!
Grote stationsprojecten die toevallig allemaal in socialistische bastions komen? Luik, Mons, Hasselt en vroeger ook nog Antwerpen? Daarbij is Mons wel het absolute toppunt van geldverkwisting om een megalomaan station te bouwen nauwelijks 8000 reizigers per dag...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:36   #203
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Grote stationsprojecten die toevallig allemaal in socialistische bastions komen? Luik, Mons, Hasselt en vroeger ook nog Antwerpen? Daarbij is Mons wel het absolute toppunt van geldverkwisting om een megalomaan station te bouwen nauwelijks 8000 reizigers per dag...
ik bedoel maar man dat iedereen zijn prioriteiten stelt op bepaald vlak,en ik meen mijn ook te herinneren dat een bepaalde cd&ver jarenlang de plak heeft gezwaaid over de nmbs,en ging het toen al niet slecht?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:38   #204
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Grote stationsprojecten die toevallig allemaal in socialistische bastions komen? Luik, Mons, Hasselt en vroeger ook nog Antwerpen? Daarbij is Mons wel het absolute toppunt van geldverkwisting om een megalomaan station te bouwen nauwelijks 8000 reizigers per dag...
In mechelen komt er een geheel nieuw station,onder vld mandaat so?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:48   #205
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ik bedoel maar man dat iedereen zijn prioriteiten stelt op bepaald vlak,en ik meen mijn ook te herinneren dat een bepaalde cd&ver jarenlang de plak heeft gezwaaid over de nmbs,en ging het toen al niet slecht?
Je vergeet wel de samenstelling van de Raad van Bestuur en de partijkaarten van de verschillende directeurs. Daar is de socialistische al decennialang oververtegenwoordigd.

Schouppe heeft inderdaad ook een brokkenparcours afgelegd. Maar hoe dat er de laatste jaren is gegooid met overheidsgeld. Het nieuwe station van Mons wordt nu al geschat op 205 miljoen, origineel 37. De bouw is nog maar pas bezig dus die kostprijs kan nog verder oplopen. Tel dan dat je in Mons amper 8000 reizigers per dag hebt en dat is de prijs per reiziger exuberant hoog. Ook Luik is een toonbeeld van geld weggooien, 312 miljoen.

Als je wilt weten hoe erg Luik Guillemins is dan moet je op een winterdag er maar eens de trein pakken. Twee winters geleden nam ik er de ICE naar Keulen. Op de perrons was het ijskoud, de banken in natuursteen bleven onbezet, over de trappen en perrons liepen kabels die warmteblazers moesten voeden. Mooi, maar veel te duur en absoluut niet praktisch.
En ja, ook Antwerpen-Centraal had met wat minder gemogen, maar het geld om een doorgaande verbinding te voorzien én bijkomende perrons is wel nuttig besteed.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:58   #206
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
In mechelen komt er een geheel nieuw station,onder vld mandaat so?
En wat is de inbreng van de NMBS groep in dat project? Rekening mee houden dat er onderandere een bypass wordt aangelegd voor het Diaboloproject en een vlottere verbinding Brussel-Mechelen-Antwerpen.

Snel rekenen dat:
1. Het hele project kost 300 miljoen.
2. De Bypass kost 100 miljoen en heeft een spoortechnische functie.
3. Van de overblijvende 200 miljoen valt ook een deel ten laste van oa De Lijn.

Daarbij heeft Mechelen evenveel reizigers als het grootste station van Wallonië. Er wordt bovendien geen geld verkwist aan megalomane architectuur.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:01   #207
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ik bedoel maar man dat iedereen zijn prioriteiten stelt op bepaald vlak,en ik meen mijn ook te herinneren dat een bepaalde cd&ver jarenlang de plak heeft gezwaaid over de nmbs,en ging het toen al niet slecht?
Inderdaad, de heer Schouppe met als voornaam Etienne.

Die was meer bezig met ABX dan met het spoor.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:08   #208
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, de heer Schouppe met als voornaam Etienne.

Die was meer bezig met ABX dan met het spoor.
Maar hij heeft het niet met verlies verkocht, ter zijner verdediging. -)
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:10   #209
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Maar hij heeft het niet met verlies verkocht, ter zijner verdediging. -)
ha de nmbs maakte winst dan ?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:13   #210
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Maar hij heeft het niet met verlies verkocht, ter zijner verdediging. -)
Als we eerlijk zijn, dan heeft hij geschoven met middelen, waardoor uitgaven voor het spoor besteed werden aan ABX.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:30   #211
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als we eerlijk zijn, dan heeft hij geschoven met middelen, waardoor uitgaven voor het spoor besteed werden aan ABX.
Dat klopt, maar de afwikkeling van het hele ABX verhaal is al even wraakroepend. Zeker als het niet veel later voor een berg winst wordt verkocht.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:32   #212
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat klopt, maar de afwikkeling van het hele ABX verhaal is al even wraakroepend. Zeker als het niet veel later voor een berg winst wordt verkocht.
Klopt ook, wij zijn inderdaad de pineut.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:33   #213
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ha de nmbs maakte winst dan ?
We hebben het over ABX, niet over de NMBS.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:35   #214
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
We hebben het over ABX, niet over de NMBS.
Het zal te moeilijk zijn om de discussie te volgen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:40   #215
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

De NMBS kan beter ontmanteld worden en overgenomen door de Lijn, ons paradepaardje. Peumans heeft daar een pareltje van gemaakt en ze bezitten de know how om Vlaamse treinen zonder bijkomende kosten voor de overheid EN op tijd te laten rijden.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:43   #216
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
De NMBS kan beter ontmanteld worden en overgenomen door de Lijn, ons paradepaardje. Peumans heeft daar een pareltje van gemaakt en ze bezitten de know how om Vlaamse treinen zonder bijkomende kosten voor de overheid EN op tijd te laten rijden.
Peumans geen pluimen geven die hij niet verdient.
Peumans was indertijd directeur marketing, hij had niets te maken met de regelingen van bussen en dergelijke.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:47   #217
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
De NMBS kan beter ontmanteld worden en overgenomen door de Lijn, ons paradepaardje. Peumans heeft daar een pareltje van gemaakt en ze bezitten de know how om Vlaamse treinen zonder bijkomende kosten voor de overheid EN op tijd te laten rijden.
Alleen door het Sp.a beleid volledig omzeep geholpen...

Vlaanderen moet de infrastructuur overnemen en het vervoer uitbesteden aan ondernemingen zoals Veolia of Arriva.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:51   #218
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Alleen door het Sp.a beleid volledig omzeep geholpen...

Vlaanderen moet de infrastructuur overnemen en het vervoer uitbesteden aan ondernemingen zoals Veolia of Arriva.
Lijkt me een goed idee.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 21:14   #219
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
We hebben het over ABX, niet over de NMBS.
door dat hij teveel middelen stak in ABX?
Je moet nu niet beginnen zeuren over ABX, de discussie ging over nmbs en de
mismatch door SPA,terwijl dat gat dat nmbs heeft reeds voor een groot deel gemaakt was door anderen!
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 22:20   #220
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
door dat hij teveel middelen stak in ABX?
Je moet nu niet beginnen zeuren over ABX, de discussie ging over nmbs en de
mismatch door SPA,terwijl dat gat dat nmbs heeft reeds voor een groot deel gemaakt was door anderen!
U hebt geen idee waarover u praat...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be