![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een benzinegerator is zelfs niet moeilijk aan te passen voor alcohol/methanol. Da's een kwestie van de carburator te voorzien van een iets grotere sproeier. Eneuh, stel dat U met een paar mensen een fiets of 2 kan bemannen om genoeg stroom te maken voor een moderne woning, denkt U dat die energie uit de hemel komt gevallen? Nope, die komt uit voedsel, en het is een zeer inefficiënte omzetting.
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
met de hitte kunnen we energie opwekken maar hoe houden we de mensen stil ? door een matrix te schrijven over een nepland België. Hoe mooi dit landje is zonder problemen , met mossel bier en rode duivels ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En voor wie hier op het forum de erudiete technieker wilt uithangen met zijn gascentrales:
titel: Heropstart oude gascentrales komt wellicht te laat voor deze winter http://www.standaard.be/cnt/dmf20140818_01221888 En het weze herhaald: is jouw gemeente zich aan het voorbereiden ? Kan ze zich voorbereiden? Weet uw burgemeester of uw gemeente er bij kan zijn? En of hij op voorhand verwittigd wordt, ingeval van geplande afschakeling ? Eén woord: schandalig !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() het probleem is dat de meeste Belgische politici maar wat doen, zonder na te denken over de gevolgen.
Onze Duitse buren hebben 7 kerncentrales gesloten en kunnen nog steeds 4 TWh elektriciteit exporteren!! http://www.ode.be/ode/publicaties/ni...-kerncentrales |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om niet te spreken van de productie met bruinkoolcentrales... Maar U hebt wel gelijk, Blegische politici denken niet verder dan hun eerstkomende ambtstermijn en hun zakkenvullen.
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ondertussen meldt Bloomberg dat door de constante uitbreiding van hernieuwbare energie in Duitsland de elektriciteitsprijzen aan het dalen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() NVA gaat het probleem oplossen door een nieuwe centrale te bouwen maar vergeet dat het vergunningsparcours en de bouw ervan minimum 10 jaar duren en meer dan 10 miljard kost.
Komt er nog bij dat geen enkele gemeente toestemming zal geven om zo'n centrale te op zijn grondgebied te bouwen. ' |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nva-burgemeester en een bevolking die het gewoon is dat daar al vele jaren (in het verleden) vele mensen goed loon verdienden in 'den atoom'. Maar daar gaat het hier niet over hé neus !! Is jouw burgemeester in de beste omstandigheden geplaatst om een afkoppeling van jouw gemeente voor te bereiden ????? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 augustus 2014 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denkt ge?
Ik las vandaag in de krant dat de helft van de Limburgse gemeenten afgekoppeld worden van het stroomnet bij stroomtekort. Vooral Noord-Limburg en het Maasland wordt getroffen. Ik heb dus prijs. Hoe die keuze gemaakt werd is de vraag. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik woon niet in Limburg, maar heb toch ook vragen bij de eenzijdigheid van het gelekte afkoppelingsplan. Is het zo dat enkel Limburg het al weet of koppelen ze Limburg af omdat en laten ze de rest met rust? En weet iemand of er ook in Wallonië zones worden afgekoppeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Ik gok op Spy bij Namen. Daar kunnen ze wel een tijdje zonder; immers:...
..."Neanderthalers en moderne mensen leefden gedurende duizenden jaren in elkaars buurt op het Europese continent. De laatste neanderthalers - volgens de beschikbare overblijfselen - leefden in het Belgische Spy." bron:http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...al-272511.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Ben eens benieuwd. Ik werk in Bilzen en vraag me af wat er gebeurd als er effectief stroomuitvallen gaan volgen. Gaat mijn werkgever me dan technisch werkloos moeten stellen?
Ja, dit is echt wat de provincie nodig heeft naast de sluiting van Ford Genk en de Russische boycot. Dat krijg je dus met regeringen met nul komma nul visie en daadkracht. Proficiat al maar weer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() ik ben eens benieuwd te zien hoeveel van onze riolering en waterhuishouding er nu op (elektrisch) aangedreven pompinstallaties draait ...
Merksem, Deurne, Ekeren ... die lopen alvast onder indien de stroompanne bij regen valt, dunkt me ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() toch ook maar wat cash bij de hand houden ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ik heb ook zo pompen die mijn (maaslandse) kelder droog houden. Zeker in de winter draaien die veel. En eenmaal water in de kelder zit je met maanden van vocht....dat wil ik dus niet.
Wat een amateuristische zever van de overheid en electriciteitsbedrijven.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |