Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2014, 15:44   #1
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard Ice bucketing voor ALS.

Onze huidige elite is te gierig om het onderzoek tegen de spierziekte financieel te steunen. Nog liever laten ze een emmer ijswater over zich uitkappen. Het wordt tijd voor een nieuwere betere elite. Verhoog het inschrijvingsgeld voor de elite. Verminder de subidies voor cultuur en sport.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 15:46   #2
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Zo kunnen de rijke en bekende mensen ook eens tonen dat ze veel medelijden hebben met ALS patiënten, niet door geld uit te geven maar door de clown uit te hangen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 16:04   #3
Allesstroomt
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Zo kunnen de rijke en bekende mensen ook eens tonen dat ze veel medelijden hebben met ALS patiënten, niet door geld uit te geven maar door de clown uit te hangen.
Ze zijn te gierig om te doneren dus laten ze maar een emmer ijswater over zich uitgieten. Hoe dat op medelijden met ALS-patienten duidt ontgaat me.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Oud 22 augustus 2014, 17:14   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Onze huidige elite is te gierig om het onderzoek tegen de spierziekte financieel te steunen. Nog liever laten ze een emmer ijswater over zich uitkappen. Het wordt tijd voor een nieuwere betere elite. Verhoog het inschrijvingsgeld voor de elite. Verminder de subidies voor cultuur en sport.
Je verwart uw elite met de massa jonge gasten die inspelen op een stomme Youtube-hype.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 17:21   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je verwart uw elite met de massa jonge gasten die inspelen op een stomme Youtube-hype.
Inderdaad. Dit spelletje gaat totaal niet om hulp aan ALS patiënten. Het is ideaal voor aandachtszoekers en andere losers die hierin meegaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 17:28   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Als

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Inderdaad. Dit spelletje gaat totaal niet om hulp aan ALS patiënten. Het is ideaal voor aandachtszoekers en andere losers die hierin meegaan.
Kort samengevat. Het gaat om aandachtshoeren die toevallig de (sociale) media hebben gehaald.
Oud 22 augustus 2014, 22:29   #7
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf 'n jong ding en ik moet zeggen dat ik het nut en het doel van deze 'hype' ook niet begrijp en er helemaal niet in meega. Stop dus met alle jongeren over dezelfde kam te scheren. Maar ja, generaliseren, generaliseren... en de wereld draait door en niemand geeft 'n moer erom.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 05:55   #8
Allesstroomt
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik kijk geen youtube. Ik zie enkel politici en bv's met natte kleren aan op nieuwssites. Te gierig om 5 euro voor een goed doel te spenderen. En volgende week waarschijnlijk op de ziekenkas.

Oud 23 augustus 2014, 12:14   #9
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kijk geen youtube. Ik zie enkel politici en bv's met natte kleren aan op nieuwssites. Te gierig om 5 euro voor een goed doel te spenderen. En volgende week waarschijnlijk op de ziekenkas.
2!
Oud 23 augustus 2014, 15:34   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik ben zelf 'n jong ding en ik moet zeggen dat ik het nut en het doel van deze 'hype' ook niet begrijp en er helemaal niet in meega. Stop dus met alle jongeren over dezelfde kam te scheren. Maar ja, generaliseren, generaliseren... en de wereld draait door en niemand geeft 'n moer erom.
ok Strawberry. Ik zal effe dimmen.
Hypes ontstaan meestal niet door toedoen van ouderen. Het zijn de jongeren die het voortouw trekken, dat is maar goed ook, en zo heeft de geschiedenis het steeds aangetoond. Verandering komt er meestal door initiatieven bij wie nog een lange toekomst voor de boeg heeft.
En als publiekstrekkers zoals politici en bv's daarin meespelen, en het komt de ALS patiënten ten goede, dan heb ik het recht niet om te oordelen.
Ik heb vooral een probleem met de manier waarop een probleem de aandacht moet trekken bij het grote publiek.
Ben ik een ouderwetse zak als ik geen emmertje koud water over mijn hoofd giet ?
Oud 23 augustus 2014, 16:37   #11
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De regels en doelstelling van de Ice Bucket Challenge
Mensen die de Ice Bucket Challenge al hebben voltooid kunnen door middel van sociale media als Twitter en Facebook een ander uitdagen om binnen 24 uur hetzelfde te doen; je kunt maximaal drie mensen uitdagen. De bedoeling is dat degene die een emmer ijskoud water over zich heen gooit 10 Euro doneert aan de Stichting ALS. Als je de emmer niet over je heen gooit dan moet je 100 Euro doneren aan de Stichting ALS.
Oud 23 augustus 2014, 17:07   #12
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel van jullie hadden voor deze hype al gehoord van ALS?
Oud 23 augustus 2014, 20:12   #13
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
ok Strawberry. Ik zal effe dimmen.
Hypes ontstaan meestal niet door toedoen van ouderen. Het zijn de jongeren die het voortouw trekken, dat is maar goed ook, en zo heeft de geschiedenis het steeds aangetoond. Verandering komt er meestal door initiatieven bij wie nog een lange toekomst voor de boeg heeft.
En als publiekstrekkers zoals politici en bv's daarin meespelen, en het komt de ALS patiënten ten goede, dan heb ik het recht niet om te oordelen.
Ik heb vooral een probleem met de manier waarop een probleem de aandacht moet trekken bij het grote publiek.
Ben ik een ouderwetse zak als ik geen emmertje koud water over mijn hoofd giet ?
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het volstaat om wat geld te schenken aan deze stichting. Ik denk dat ze daar veel meer aan hebben dan dat er wat gasten een verkoudheid oplopen...

Maar aan de andere kant trekt dit initiatief ook wel de aandacht van mensen, vooral op deze manier in onze door internet beheerste wereld van tegenwoordig...

Wel ja, mij niet gelaten, hoor.
Oud 24 augustus 2014, 09:27   #14
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Eh, dat is wel een bekende ziekte he.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 09:32   #15
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Eh, dat is wel een bekende ziekte he.

De bedoeling is in de eerste plaats om ALS in de schijnwerpers te plaatsen en om fondsen los te weken bedoeld voor de slachtoffers van ALS.

Gaat dat gepaard met enige hype en beroemdheden ? Inderdaad, maar als het dat maar is. Het is één van de weinige keren dat BV's en aanverwante zich eens nuttig kunnen maken.

Nu ja, haters gonna hate.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 09:34   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Klopt. Blijkbaar volstaat het dat één Amerikaanse kloot (ondertussen reeds overleden) gek begint te doen en alles wat "trendy" wil zijn loopt er achter aan. Het doet zo een beetje denken aan die Belgische franstalige onnozelaar die in de jaren negentig op het idee kwam iemand een taart in het gezicht te kwakken. "Entarter" heette dat toen. En "cool" dat het was!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 16:05   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk toch dat dit meisje het echt goed meent:
https://www.youtube.com/watch?v=5jHj7RkAekw

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 17:03   #18
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Vanmorgen de Mark Reynebo (of hoe schrijf je die kwibus zijn naam ook alweer ?) over deze 'hype' horen zeveren..... Ja, Mark, 't is een hype en 't zal over een tijdje wel weer in de vergetelheid verdwijnen, zoals alle hypes..... Maar ondertussen is het wel dankzij dit dat er geld wordt binnengehaald voor wetenschappelijk onderzoek en deze ziekte en het onderzoek ernaar bekender worden... Erg, hé...
Oud 25 augustus 2014, 00:21   #19
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Op zich positief natuurlijk, maar soms helpt het de dingen wat in perspectief te zetten.

Een vreselijk vonnis, maar er zijn ergere ziektes die misschien harder en sneller toeslaan, alsook op jongere leeftijd. Niettegestaande dat wens je het niemand toe en kan je enkel voor patiënten wensen - die wij allen kunnen worden - dat ze genezen natuurlijk.

Het is ook een feit dat de farma net zeldzame ziektes links laat liggen, maar toch. Op dit moment lijken me investeringen in ebola en tegen de oprukkende Arabische woede net iets dringender. Is perceptie natuurlijk.

Citaat:
"De ziekte begint meestal op volwassen leeftijd (gemiddeld 50 tot 60 jaar). De jaarlijkse incidentie (het aantal nieuwe gevallen per jaar) is ongeveer tussen de 1,4 en 3 per 100.000 mensen, en de prevalentie (het aantal patiënten op een bepaald ogenblik) ligt tussen de 4 en 6 per 100.000 mensen. In Nederland zijn er ongeveer 1000 ALS-patiënten; het grootste deel daarvan is man. (man tot vrouw ratio bedraagt 1.5-2:1)[5] Vanaf 65-70 jaar is de incidentie bij vrouwen en mannen gelijk."
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 09:38   #20
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

We kunnen deze 'hype' dan wel goedpraten, maar wat met andere hypes, zoals die ene waarin jongeren worden uitgedaagd zichzelf eventjes in brand te steken?

Zijn mensen echt zo'n kuddedieren of zijn ze gewoon echt zo dom?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be