![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Onze huidige elite is te gierig om het onderzoek tegen de spierziekte financieel te steunen. Nog liever laten ze een emmer ijswater over zich uitkappen. Het wordt tijd voor een nieuwere betere elite. Verhoog het inschrijvingsgeld voor de elite. Verminder de subidies voor cultuur en sport.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo kunnen de rijke en bekende mensen ook eens tonen dat ze veel medelijden hebben met ALS patiënten, niet door geld uit te geven maar door de clown uit te hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Ze zijn te gierig om te doneren dus laten ze maar een emmer ijswater over zich uitgieten. Hoe dat op medelijden met ALS-patienten duidt ontgaat me.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik ben zelf 'n jong ding en ik moet zeggen dat ik het nut en het doel van deze 'hype' ook niet begrijp en er helemaal niet in meega. Stop dus met alle jongeren over dezelfde kam te scheren. Maar ja, generaliseren, generaliseren... en de wereld draait door en niemand geeft 'n moer erom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Ik kijk geen youtube. Ik zie enkel politici en bv's met natte kleren aan op nieuwssites. Te gierig om 5 euro voor een goed doel te spenderen. En volgende week waarschijnlijk op de ziekenkas.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hypes ontstaan meestal niet door toedoen van ouderen. Het zijn de jongeren die het voortouw trekken, dat is maar goed ook, en zo heeft de geschiedenis het steeds aangetoond. Verandering komt er meestal door initiatieven bij wie nog een lange toekomst voor de boeg heeft. En als publiekstrekkers zoals politici en bv's daarin meespelen, en het komt de ALS patiënten ten goede, dan heb ik het recht niet om te oordelen. Ik heb vooral een probleem met de manier waarop een probleem de aandacht moet trekken bij het grote publiek. Ben ik een ouderwetse zak als ik geen emmertje koud water over mijn hoofd giet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mensen die de Ice Bucket Challenge al hebben voltooid kunnen door middel van sociale media als Twitter en Facebook een ander uitdagen om binnen 24 uur hetzelfde te doen; je kunt maximaal drie mensen uitdagen. De bedoeling is dat degene die een emmer ijskoud water over zich heen gooit 10 Euro doneert aan de Stichting ALS. Als je de emmer niet over je heen gooit dan moet je 100 Euro doneren aan de Stichting ALS.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Hoeveel van jullie hadden voor deze hype al gehoord van ALS?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar aan de andere kant trekt dit initiatief ook wel de aandacht van mensen, vooral op deze manier in onze door internet beheerste wereld van tegenwoordig... Wel ja, mij niet gelaten, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
De bedoeling is in de eerste plaats om ALS in de schijnwerpers te plaatsen en om fondsen los te weken bedoeld voor de slachtoffers van ALS. Gaat dat gepaard met enige hype en beroemdheden ? Inderdaad, maar als het dat maar is. Het is één van de weinige keren dat BV's en aanverwante zich eens nuttig kunnen maken. Nu ja, haters gonna hate. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Blijkbaar volstaat het dat één Amerikaanse kloot (ondertussen reeds overleden) gek begint te doen en alles wat "trendy" wil zijn loopt er achter aan. Het doet zo een beetje denken aan die Belgische franstalige onnozelaar die in de jaren negentig op het idee kwam iemand een taart in het gezicht te kwakken. "Entarter" heette dat toen. En "cool" dat het was!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Vanmorgen de Mark Reynebo (of hoe schrijf je die kwibus zijn naam ook alweer ?) over deze 'hype' horen zeveren..... Ja, Mark, 't is een hype en 't zal over een tijdje wel weer in de vergetelheid verdwijnen, zoals alle hypes..... Maar ondertussen is het wel dankzij dit dat er geld wordt binnengehaald voor wetenschappelijk onderzoek en deze ziekte en het onderzoek ernaar bekender worden... Erg, hé...
![]()
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Op zich positief natuurlijk, maar soms helpt het de dingen wat in perspectief te zetten.
Een vreselijk vonnis, maar er zijn ergere ziektes die misschien harder en sneller toeslaan, alsook op jongere leeftijd. Niettegestaande dat wens je het niemand toe en kan je enkel voor patiënten wensen - die wij allen kunnen worden - dat ze genezen natuurlijk. Het is ook een feit dat de farma net zeldzame ziektes links laat liggen, maar toch. Op dit moment lijken me investeringen in ebola en tegen de oprukkende Arabische woede net iets dringender. Is perceptie natuurlijk. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() We kunnen deze 'hype' dan wel goedpraten, maar wat met andere hypes, zoals die ene waarin jongeren worden uitgedaagd zichzelf eventjes in brand te steken?
Zijn mensen echt zo'n kuddedieren of zijn ze gewoon echt zo dom? |
![]() |
![]() |