![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Absoluut GEEN BELASTING VERHOGINGEN omdat:
Overal staat in de Belgische wetten dat een burger allerlei zaken moet uitvoeren en beheren "als een goede huisvader". Dit geldt dus als een basis principe dat we ook van de politiekers mogen verwachten en daarom kan er geen Euro belastingverhoging meer komen tot al de onnodige uitgaven stoppen. De Belgische Federale staat heeft een schuld van ongeveer 380 miljard euro. Het inkomen voor 2014 was 51,5 miljard euro en de uitgaven 62 miljard. De schuld is dus 7,5 keer het jaarinkomen en neemt continue toe. Een goede huisvader die dus netto 1800 euro/maand verdient zou in een eenvoudig voorbeeld 21600 euro/jaar verdienen en (X 7,5) een totale schuld van 162000 euro hebben. Niet omdat hij een huis aan het afbetalen is ... maar omdat hij iedere maand (62/51,5) X 1800= 2166 euro uitgeeft. Jawel beste mensen ... onze goede huisvader heeft een gat in zijn hand hij verdient 1800 euro en geeft iedere maand 2166 euro uit !!! Onze goede huisvader heeft een hele reeks dure hobby's: Hij is bij een modelvliegtuigclub en koopt regelmatig nieuwe peperdure vliegtuigjes. Minister De Crem stelde vorig jaar voor om 40 nieuwe Joint Strike Fighters te kopen. Onze huisvader vond het vorig jaar ook nodig om een geweldig nieuw "Tuinhuisje" in zijn tuin te plaatsen. De gemeentes Genk, Depanne, Stekene, Antwerpen linker oever, Sint-Truiden, Duffel, Brugge etc etc zetten nieuwe sporthallen. U dacht dat deze totaal failliete familievader met een Dacia rijdt. Maar neen hoor. De stad Antwerpen heeft bvb 6 Nissan Leafs. Kosten 24000 euro per stuk. Een Dacia kost maar 8000 euro wat precies 1/3 is ... Maar zoals in de Dacia reclame het blaze madamtje zegt: "Maar zo weinig?" Als ik tot over mijn oren in de schuld zit, dan ga ik als goede huisvader geen 3 keer zo veel uitgeven, toch ? En zo kunnen we blijven doorgaan. Onze huisvader is een kunstkenner. Hij koopt regelmatig schilderijen. Ik zit in de schuld, maar dat schilderijtje moest ik toch nog echt hebben. Bert Anciaux koopt nieuw kunstwerk van 442.687 euro (3/12/08 uit HLN) Als je toch al 380 miljard onder nul staat, dan maakt een extra 442duizend ook niks meer moet hij gedacht hebben. Bovendien heeft onze huisvader ook een groot hart. Iedereen mag altijd bij hem aanschuiven. Mensen weten dat en dus komen er van overal mensen bij hem slapen en mee-eten aan zijn rijke tafel. Hij geeft ze zelfs zakgeld voor hun dagelijkse uitgaven. Dit is moeilijk te begrijpen maar Het leefloon bedraagt: 493,54 euro per maand per samenwonende persoon 740,32 euro per maand voor een alleenstaande persoon 987,09 euro per maand voor een persoon met gezinslast (uitsluitend samenwonen met kinderen waarvan er minstens 1 minderjarig is en/of een partner) Voor bvb vluchtelingen die hier in het failliete België aan de deur kloppen. Buiten deze "Goede Huisvader vergelijking" nog dit: De politiekers bepalen (als klasse) hun eigen loon. Daardoor verdient een burgemeester van een stad zoals bvb Gent een mooi loon. Naast zijn burgemeestersloon van 124.994,47 euro bruto per jaar, krijgt hij ook 25.161,15 euro bruto als voorzitter van de Raad van Bestuur bij Fluxys. Fluxys is voor 90% in handen van Publigas, de gemeentelijke holding die het transportnetwerk voor aardgas beheert, waar Termont eveneens voorzitter van de Raad van Bestuur is. Dit geeft ongeveer 6000 euro netto per maand zonder de andere voordelen. Om dit in perspectief te stellen, een gewone universiteitsprofessor (mogen we toch bestempelen als de top van de samenleving) heeft een netto loon van "slechts" 3000 euro per maand netto. Maar die krijgt zijn loon per decreet en bepaald dat uiteraard niet zelf. En zo zie je dat als je het totale budget wil halveren dat je dan overal als een goede huisvader moet opletten wat de beste prijs kwaliteit bied. En daarom vind ik dus dat er geen sprake kan zijn van nog 1 euro extra belastingen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Hoe hoe mijn eerdere post te verbeteren? (geen edit button)
De tekst over het loon van de burgemeester van Gent komt van Vacature.com. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Edit : 'goeie huisvaders in de politiek' ? Je bent me toch een humoristje, hé ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 9 augustus 2014 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelfs als je ingelogd blijft, zit er sowieso ook een tijdslimiet op (ik dacht 30 minuten of zo, in ieder geval niet heel lang)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Met een begroting van 60 miljard, een inkomen van slechts 50 miljard en een lopende schuld van 380 miljard gaat de Belgische regering toch 40 nieuwe straaljagers kopen voor 4 miljard ! En tegelijkertijd de prijzen voor de kinderopvang verhogen en de tax op diesel verhogen en de BTW verhogen. Staat allemaal in HLN van vandaag. Hoe gaan we deze waanzin stoppen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() In juni was de schuld reeds de 400 miljard Euro gepasseerd. Aangezien België door de EU verplicht werd om de schulden vd sociale huisvestingsmaatschappijen, intercommunales, pps- constructies (publiek-private samenwerkingsverbanden), ... mee op te nemen vanaf september zal onze staatsschuld op 1/10/2014 reeds de 425 miljard Euro overschreden hebben!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() het kaat koed in den belziek...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ook bij VANDAAG.BE hebben ze een artikel over deze waanzin. "“De kostprijs kan oplopen tot 5 miljard euro”, zegt Kristof Calvo. “Vijf miljard euro is drie keer het budget dat nodig is om alle Belgen uit de armoede te halen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Jamaar we investeren ook. 1,6 miljard op kruissnelheid. In Brasschaat bouwen we bvb vakantiewoningen dmv pps. Mooi toch.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nooit geen geld voor iets maar altijd geld te veel voor van alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik herinner me nog heel goed dat Pim Fortuyn in Nederland absoluut tegenstander was van de dure aankoop van hypermoderne gevechtsvliegtuigen. Bepaalde individuen hebben de druk heel hoog gehouden op Fortuyn, maar hij heeft enorm lang voet bij stuk gehouden tot hij ineens toegaf, niet ver voor de presidentsverkiezingen. Men vermoedde toen dat Fortuyn is bedreigd. Na maanden lang resoluut "nee" was het ineens ja zonder enige verantwoording. Maar bon, iedereen weet wat er enkele weken voor de toenmalige presidentsverkiezingen met Fortuyn is gebeurd. Ik weet niet wat maakt dat er in België nood is aan die straaljagers, en als de nood er is geloof ik niet dat die opweegt tegen de financiële problemen die het te weeg brengt. En Bart De Wever maar besparen.. dwijlen met de kraan open Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 augustus 2014 om 06:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien het niet aan die verplichtingen wil of kan voldoen voldoet zij niet aan de voorwaarden van lidmaatschap. Zonder NATO hoor ik U zeggen? Kijk naar wat er bezig is in Oekraïne en het IS in Irak en Syrië! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is misschien hét moment om naar een uitgebreide samenwerking te gaan met Nederland. Dan kunnen we én een luchtmacht behouden én ook een performant landleger. Hoewel je tweemaal mag raden uit welke hoek de protesten gaan komen... -) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() België heeft in totaal ongeveer 60 gevechtsvliegtuigen. In perspectief: De NAVO heeft ongeveer 5500, VS 3300, Russische Federatie 1900, China 1500 en Belgie dus ... 60. Tactisch belang ... te verwaarlozen. We hebben natuurlijk wel het hoofdkwartier van de NAVO in Brussel en daarom moeten we wel een inspanning doen, maar de economische impact van die hoofdzetel mag ook niet overdreven worden tov de 5 miljard van de 40 vliegtuigen. Het zou dus logisch zijn dat we de volgende regering zien onderhandelen met de NAVO over wat een aanvaardbaar minimum is. België heeft gewoon geen geld voor dit speelgoed. En gezien ons financieel debacle, zou een eerlijke en open onderhandeling waar alle voor en nadelen op een rij worden gezet in een democratie normaal zijn, ipv een uitgelekt getal van 40 stuks. Waar is de goede huisvader weer gebleven ? Kunnen we met bvb 15 stuks ook niet onze goede wil tonen ? Als de overheid overal probeert het met 1/3 te doen zijn onze zorgen voorbij. (zie mijn hoger voorbeeld van de Nissan Leave versus de Dacia Sandero.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Gelet op de huidige situatie in de wereld vind ik 40 nieuwe toestellen nog wat weinig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
J�*�*�*�*�*�*ren verkondigt "men" dat de lasten op arbeid moeten verlagen. De pensioenen & de zorg moeten op peil blijven. Wat willen deze onderhandelaars ? Gevechtsvliegtuigen kopen ! Zijn dat "onderhandelaars" ??? Of zijn het onnozelaars ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |