Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2014, 13:28   #1961
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat we hier hebben heben ze daar ook. En dat is een feit.
Dan is dat zeer jammer voor u. U woont dus in een land waar jongeren voorbijgangers (van het 'verkeerde' ras) halfdood kloppen, of iemand uitpikken voor de ogen van politie en omstaanders, die halfdood kloppen, en politie laat begaan. U woont in een land waar politici oproepen tot het vermoorden van moeders (van het 'verkeerde' ras), waar 'pastoors' oproepen om geen huizen te verhuren aan zwarten, politici zweren deze zwarten het leven moeilijk te maken tot ze gedeporteerd zijn. Een land waar meer dan helft van de studenten expliciet discriminatie van de 'verkeerden' goedkeurt. Een land waar je voor uw mening omtrent mensenrechten niet meer kan uitkomen op risico van uw werk te verliezen.

U zit werkelijk in een zeer triestige situatie, nooit gedacht aan emigreren?

Laatst gewijzigd door piazzolla : 28 augustus 2014 om 13:41.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 13:32   #1962
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Laten vallen , is het doorgaan met steun aan agressie naar mijn idee.
Verder veranderen er wel degelijk dingen.
Welke verandering zie jij dan wel in de states ? Ondanks de viscerale afkeer die Obama heeft voor netanyahu genieten zij nog steeds de volle steun van de VS zowel diplomatiek in de VN als op vlak van militaire steun. En zoals steeds, ijvert de VS dan wel mee naar een meer pemanente vrede doch zij doet dat altijd met meer dan bijzondere aandacht voor de interne belangen van Israel. Of hoort er iemand dreigende taal van de VS dat ze terug naar de pré 67 grenzen moeten ? Ik niet in elk geval.
Citaat:
De status "bezetting" van Gaza is ook vanaf 2005 nooit veranderd!! de verklaring hiervoor heeft de VN
Die vijandelijkheden kwamen wederom niet uit de lucht vallen, of dacht u nu werkelijk dat gaza in 2005 helemaal af was van Israel??
Ze hebben tegen 2007 toch hun laatste kolonisten manu militari gedwongen om terug naar israel te gaan ?
Welke plaatselijke aanwezigheid heeft israel nog in gaza ? volgens mij : nul.

Citaat:
niet mee eens, de amerikanen kunnen gaan kiezen voor een meer pragmatische benadering van Israel.
En ook al het niet gaat veranderen, moet ik het dan maar goedkeuren?
Hun aanpak is pragmatisch, vanuit hun standpunt bekeken. Opportunistisch ook, en ze laten zich hoofdzakelijk door eigenbelang leiden. Dit heeft allemaal niets met moreel , met rechtvaardigheid enz te maken. Dit is geo-politiek en het verzekeren van een lokaal bondgenootschap dat voor hen militair van strategisch belang is. Dat naast de traditioneel heel sterke rol die de joodse lobby heeft in de top van het amerikaans zakenwezen en politiek.
En neen, jij moet dat niet goedkeuren. Niemand moet dat. Maar dat zal allemaal NIETS uithalen. Protest & contestatie pro palestijnen is er al van in de jaren '80 en het haalde nog nooit iets uit. Ik zie dat niet veranderen.

Citaat:
conform internationaal recht.
waarvan je weet dat die slechts onder strikte voorwaarden kunnen en zullen ingewilligd worden. Daar gaat het nu net over : ontwapening van die facties.[/quote] terwijl de bezetting en blokkade gaande zijn ??
Geen volk op aarde dat helemaal zonder wapens zit, dat zichzelf helemaal niet kan verdedigen. Het is een totaal gestoorde onmogelijke eis.[/quote]

Geen onmogelijke eis. Los van de discussie welke status de 'palestijnse natie' wel of niet heeft, de reguliere macht = Fatah. Maar doordat Hamas als terreur organisatie in Gaza jaren geleden de macht heeft overgenomen is Fatah krachteloos geworden. Ze hebben dus hun eigen autoriteit met geweld aan de deur gezet en hebben hun terroristen alles laten overnemen.
Denk je dat Fatah het niet eens is met de stelling dat terreurgroep Hamas MOET ontwapenen ? Die mensen vertegenwoordigen geen volk, zeker geen staat, maar enkel zichzelf.
Vraag dat maar aan de nabestaanden van de 25 mannen die ze standrechterlijk executeerden op straat de vorige dagen. Blinde terreur, om elke vorm van protest in de kiem te smoren.
Dit heeft totaal niets te zien met een door jou ingebeeld recht van een volk om een gewapende macht te hebben. Welke burgerlijke macht controleert en beveelt Hamas ? Geen enkele.

Citaat:
Israel is bezig met haar eigen dromen, het grote Israel ! en niet met die zogenaamde enorme dreiging. Gewonnen hebben ze al lang.
Dit is ook geen oorlog maar verzet tegen onderdrukking. Hamas vormt geen enkele militaire dreiging.
Israel heeft alle claims op Gaza al lang opgegeven. Het enige dat zij willen, is gerust gelaten te worden en geen dagelijkse portie mortiergranaten of raketten op hun kop te krijgen. Niets meer, niets minder.
Dat laatste is wel degelijk een militaire dreiging, en die beantwoorden ze zoals gebruikelijk disproportioneel en zo hard mogelijk.

Citaat:
Israel gaat maar door met de bouw van nieuwe nederzettingen en het niet verlenen van bouwvergunningen aan Palestijnen.
Expansie gaat voor veiligheid.
Totaal andere problematiek, en heeft niets met gaza te maken. Hier praat je over de westbank of over oost jerusalem.

En je staat er wellicht niet bij stil, maar vanuit perspectief van israel vloekt het streven van expansie zeker niet met veiligheid hoor.

Citaat:
U spreekt over "Palestijnse dromen van een eigen staat" alsof het één of ander
lux hobby project betreft. Het gaat om onafhangkelijkheid, zelfbeschikking en vrijheid.
Ik kan enkel vaststellen dat er ondanks meer dan 40 jaar geleuter nul komma nul sprake is van een palestijnse staat.
-israel heeft duidelijk geen intentie om verder te gaan dan het lappendeken dat de westbank nu is binnen zijn grenzen te houden. En daar zelf te blijven kolonisten toelaten. Dus als territorium voor de vooronderstelde nieuwe palestijnse staat ? Kan geschrapt worden.
-Gaza kan dat de facto worden, is het eigenlijk al omdat de bevolking bestaat uit enkel palestijnen, buiten een legertje UN ambtenaren om toch iets van ordentelijk gezag te hebben. Moesten ze nu toch hun terroristen onder controle krijgen... Dan kwam er misschien ooit iets van.
-Egypte heeft overduidelijk na het mislukte Morsi-intermezzo geen enkele intentie om zelf ook maar een vingerknip uit te steken om de arabische broeders te helpen. Liever de Sinai onbevolkt laten behalve wat beouinen en hun kamelen dan van gaza op termijn (opnieuw) een egyptische provincie te maken.
-van Jordanië moet je niets verwachten, die legden zich al lang geleden neer bij de '67 grenzen, en schopten zelf jaren geleden alle verzetshaarden als ongewenste vreemdelingen buiten. Hun standpunt : het is ons probleem niet.
-Syrië : heeft andere katten te geselen
-Libanon : traditioneel het zwakste element in die regio, doch het gezag is er als de dood voor om israel tegen de haren te strijken. De palestijnen zullen hun worst wezen.
-Turkije : ja, veel woorden, diplomatiek ook nog een beetje, veel sympathie (wat koop je daarvoor...) maar verder gaat het ook niet.
-Iran : de traditionele wapenleverancier van iedereen die tegen israël is, dus ook hier. Maar behalve wapens, wat hebben die al voor de palestijnen als bevolking van hulp gegeven ? Niks. Rauwe machtspolitiek tegen israel gericht en onrehtstreeks tegen de USA en de palestijnse zaak is daarbij gewoon munitie.
-Irak : andere katten te geselen.
-Quatar en SA : nu komen we er. Eindeloos rijk, gul met financiële hulp en zelfs schuilplaatsen voor de Hamas kopstukken die geen zin hebben om in bunkers te leven maar liever in vijfsterren hotels verblijven. Actief op de internationale diplomatieke kanalen en gebruiken de palestijnen om een verborgen clash met israel te beslechten. Tot enkele dagen geleden kreeg Mashaal zelfs verbod van Quatar om in te gaan op het voorstel van Egypte, of hij zou alle steun verliezen.

Slotsom : de palestijnse zaak kan op veel sympathie rekenen, maar hoeft verder niet veel steun te verwachten die het verschil zou kunnen maken.
Citaat:
Wat weet u eigenlijk van de dagelijkse praktijk van de bezetting en blokkade?
welke 1000 keer belangrijker zijn dan Hamas en wat zij wel en niet doen.
Ieder die geïnteresseerd is in een duurzame oplossing van dit conflict moet dat
willen bestuderen.
De effecten van de blokkade bestuderen en bespreken zal geen enkel verschil maken. Israel legt nu de wapens neer, we krijgen vermoedelijk binnen een maand opnieuw palavers in egypte + een nieuw initiatief in de UN met als belangrijkste actor de VS en dat zal uitgaan van een ontwapening van Hamas in ruil voor afbouw van de zeeblokkade en met dubbel toezicht op alles dat binnenkomt ( Fatah + uno blauwhelmen).
Lukt dat, dan geraken we verder.
Lukt dat niet, dan is het zeer waarschijnlijk dat Mashaal zijn raketten terug zal beginnen lanceren en dan zal israel nog harder terugslaan dan recent nog het geval was.
Meer verwacht ik echt niet.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 14:09   #1963
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
nogmaals want misschien kun je niet zo goed lezen.

aub niet joden met zionisten verwarren. Veel joden zijn geen zionist. Bij joden vind je heel veel leuke, vreedzame en getalenteerde mensen. Zionisten zijn een kankergezwel. Veel zionisten zijn ook geen jood. Zie Wilders.
Bijna alle Joden zijn zionisten, omdat ze achter het bestaansrecht van Israël staan. Zionisme is niks meer dan het streven naar een Joodse staat. Die staat is er. Kortom: je gebruikt net als veel tegenstanders van de huidige Israëlische regering de term zionisme volkomen verkeerd.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 14:28   #1964
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
Dan is dat zeer jammer voor u. U woont dus in een land waar jongeren voorbijgangers (van het 'verkeerde' ras) halfdood kloppen,, of iemand uitpikken voor de ogen van politie en omstaanders, die halfdood kloppen,
Yep, en niet alleen half dood. Vraag dat maar aan Joe, Kitty en Patrick
Citaat:
en politie laat begaan.
Mis, de politie laat niet begaan, maar wordt gecastreerd door dhimmiepolitici.
Citaat:
U woont in een land waar politici oproepen tot het vermoorden van moeders (van het 'verkeerde' ras), waar 'pastoors' oproepen om geen huizen te verhuren aan zwarten, politici zweren deze zwarten het leven moeilijk te maken tot ze gedeporteerd zijn.
Neen, ik woon in een land waar huiseigenaren quasi verplicht worden de slechtste huurders toch te voorzien van een huis. Waar onbruikbare figuren voorrang krijgen op sociaal ondersteunend vlak.
Citaat:
Een land waar meer dan helft van de studenten expliciet discriminatie van de 'verkeerden' goedkeurt.
Ik zou die jongeren geen studenten noemen.
Citaat:
Een land waar je voor uw mening omtrent mensenrechten niet meer kan uitkomen op risico van uw werk te verliezen.
We hebben dat ook al gezien, een verkeerde partijkeuze en ge kunt al dikke miserie krijgen.
Citaat:
U zit werkelijk in een zeer triestige situatie, nooit gedacht aan emigreren?
Zo triest in mijn situatie niet. Ik ben 1 van de haves en zou kunnen emmigreren. Noorwegen geeft me zelfs subsidies om af te komen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 augustus 2014 om 14:29.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 14:56   #1965
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Yep, en niet alleen half dood. Vraag dat maar aan Joe, Kitty en Patrick
...
Ik zou die jongeren geen studenten noemen.
....
Ik ben 1 van de haves en zou kunnen emmigreren. Noorwegen geeft me zelfs subsidies om af te komen.
Het gaat hier niet over moordzaken, moordenaars heb je in elke maatschappij, en worden gerechterlijk vervolgd/gestraft.

U echter woont in een maatschappij (u zegt wat ze in Israel voorhebben hebt u in uw land ook) waar 30 jongeren 2 arbeiders van het 'verkeerde' ras met metaal staven afkloppen. Een maatschappij waar een groep jongeren een voorbijganger van het 'verkeerde' ras uitkiezen en half doodkloppen, onder toezicht van 100 omstaanders, inclusief politie die liet begaan.
Een land waar uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de hoge school studenten expliciet minder rechten aan de 'verkeerden' goedkeurt (racisme).
Waar verkozen politici expliciet oproepen tot het vermoorden van moeders (van het 'verkeerde' ras), waar 'pastoors' oproepen om geen huizen te verhuren aan zwarten. Waar de staat extremistische groeperingen subsidieert om het 'goeie' ras zuiver te houden.

U woont echt in een ellendig en triestig land, als je naar Noorwegen kan emigreren doe dit dan !

Laatst gewijzigd door piazzolla : 28 augustus 2014 om 15:07.
Oud 28 augustus 2014, 15:31   #1966
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet over moordzaken, moordenaars heb je in elke maatschappij, en worden gerechterlijk vervolgd/gestraft.
Dat durft U te schrijven ,terwijl de moordenaar van Patrick met moeite boze woorden van een jeugdrechter kreeg.
Citaat:
U echter woont in een maatschappij (u zegt wat ze in Israel voorhebben hebt u in uw land ook) waar 30 jongeren 2 arbeiders van het 'verkeerde' ras met metaal staven afkloppen.
Niet exact dezelfde situatie, maar soortgelijke situaties komen ook hier voor. Om exact dezelfde situatie te krijgen moeten de omstandigheden ook hetzelfde zijn, en dan hebben we een gebrek aan huisvlijt vuurpijlen. Alhoewel de molotov-episode vorig jaar in deze buurt ook al kon tellen.
Citaat:
Een maatschappij waar een groep jongeren een voorbijganger van het 'verkeerde' ras uitkiezen en half doodkloppen, onder toezicht van 100 omstaanders, inclusief politie die liet begaan.
Welke dakloze werd er ook weer in elkaar geklopt door wie, omdat ie een pintje dronk?
Citaat:
Een land waar uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de hoge school studenten expliciet minder rechten aan de 'verkeerden' goedkeurt (racisme).
En daar kan ik prima inkomen. Er zijn mensen die door hun eigen gedrag een deel van hun rechten gewoon niet waard zijn.
Citaat:
Waar verkozen politici expliciet oproepen tot het vermoorden van moeders (van het 'verkeerde' ras), waar 'pastoors' oproepen om geen huizen te verhuren aan zwarten. Waar de staat extremistische groeperingen subsidieert om het 'goeie' ras zuiver te houden.
Ik zie moskee's,monoculturele gevechtssportscholen en theehuizen met overheidssubsidies in mijn directe omgeving. Ik zie huizen verhuurd door en aan "eigen volk eerst".
Citaat:
U woont echt in een ellendig en triestig land, als je naar Noorwegen kan emigreren doe dit dan !
Nope, ik blijf hier zolang ik het systeem kan melken.
Oud 28 augustus 2014, 15:35   #1967
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De religieuze idioten aan welke zijde bedoeld u ??
vraag je misschien eens af welke religekken er al 90+ jaar terrorisme en moorden plegen in die regio?!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 15:36   #1968
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dergelijke kortzichtige onzin ga ik niet in.
tuurlijk niet de waarheid kwetst
Oud 28 augustus 2014, 16:39   #1969
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Dat durft U te schrijven ,terwijl de moordenaar van Patrick met moeite boze woorden van een jeugdrechter kreeg.

Welke dakloze werd er ook weer in elkaar geklopt door wie, omdat ie een pintje dronk?
Hier in Belgie hebben wij in 97 ook zoiets voorgehad, een tiener doodt door het werpen van een ijzeren staaf een man, de tiener is opgepakt, voor de rechter verschenen en berecht geweest wegens slagen en verwondingen, met de dood tot gevolg, zonder opzet te doden.
Dat die rechterlijke macht (jeugdrecht) mooie boze woorden spreekt doet hier weinig ter zake.

Die dakloze, dat was ook te midden van een druk plein en onder de ogen van de politie die niets ondernam? Ik heb het hier duidelijk over een geval waarin burgers en politie laten begaan.
Citaat:
En daar kan ik prima inkomen.
Dan is dat genoteerd. Van mij mag u de ideologie aanhangen die een groep burgers op basis van ethniciteit minder rechten toekent, goed om weten. Hier in Belgie is discriminerend gedrag op basis van ras trouwens strafbaar.

Jij zegt, wat ze in Israel voorhebben, hebt u in uw land ook voor, gezien uw replieken zal ik dan maar de vraag stellen: heb je nu in uw maatschappij, zoals in Israel, verkozen politici die expliciet oproepen tot het vermoorden van moeders (van het 'verkeerde' ras), waar 'pastoors' oproepen om geen huizen te verhuren aan zwarten. Waar de staat extremistische groeperingen subsidieert om het 'goeie' ras zuiver te houden. Waar een groep jongeren een voorbijganger van het 'verkeerde' ras uitkiezen en half doodkloppen, onder toezicht van 100 omstaanders, inclusief politie die liet begaan ? Waar meer dan de helft van de hoge school studenten expliciet minder rechten aan de 'verkeerden' goedkeurt (discriminatie/racisme)?
Oud 28 augustus 2014, 17:37   #1970
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
De zogenaamde 'palestijnen' kunnen toch ook gewoon terugkeren naar hun islamitische thuislanden?
Dan zou er pas vrede zijn.
Nee , dat kunnen zij helemaal niet, ze kunnen Gaza niet eens uit!!!
Ze kunnen niet eens vluchten voor het Israëlisch geweld .
http://www.huffingtonpost.com/2014/0...n_5630811.html

+ Het zijn hun thuislanden niet, nagenoeg alle Palestijnen zijn niet geboren in andere landen.
En ik zie niet in waarom mensen van hun geboortegrond weg zouden moeten.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 18:00   #1971
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integratie problemen in Belgie, wat heeft dat nu te maken met de tolerantie in Israel, waarom pist u naast de pot, doelbewust of bent u alweer einde argumenten ?

Netanyahu en zijn Likud krapuul beginnen de vruchten van hun idiote ideologie en bijhorende propaganda binnen Israel reeds te plukken.
Van de zogezegde vrije en open maatschappij in Israel schiet bitter weining over. Israel is geen 'westers' land meer. Het is moreel failliet.

Hier een artikel over hoe het vandaag gesteld is met de Israelische samenleving (1 Aug 2014).
http://www.vice.com/read/israeli-rac...-kleinfeld-511

Enkele uittreksels:
Vandaar ook de term "lunatic state"
Een staat die veel te ver is door geschoten in het 'zichzelf verdedigen',
zo ver dat het gewoon steeds aanvallen zijn geworden. Ze zien niet meer
dat respect voor andermans rechten en belangen ook in hun eigen belang is.
De huidige Israelische regering heeft zich zelfs tegen de 2 staten oplossing gekeerd, waar hun voorgangers zich zo hard voor hadden ingezet.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 18:13   #1972
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Zionisme is niks meer dan het streven naar een Joodse staat. Die staat is er. Kortom: je gebruikt net als veel tegenstanders van de huidige Israëlische regering de term zionisme volkomen verkeerd.
Neen, u mist de kern van de zaak volledig, zionisme is niet streven naar een of andere Joodse staat, het zionisme is sinds het begin heel duidelijk : creatie van een Joods thuisland (staat) binnen de grenzen gedefinieerd als Eretz Yisrael ("the Land of Israel", "groot israel","het beloofde land"). Dit komt ongeveer overeen met Israel en de Palestijnse gebieden vandaag.

En dit is het kernprobleem van de zionisten, zij eisen land op zoals gedefineerd in hun bijbel. Het land is beloofd aan de joden, zij en enkel zij zijn uitverkoren om er te wonen. Zionisme rechtvaardigt het verdrijven/onthemen van de autochtone bevolking aan de hand van een 1000 en jaren oude mythe !

En dit is waar tegenstanders van Israel/Likud tegenop komen, de waanzin van een groot israel, kost wat kost ! Vanuit die ideologie is er sinds het onstaan van Israel in 48, niet anders dan oorlog en miserie, verdrijving van autochtonen, etnische zuivering, onderdrukking van de autochtone bevolking ! En als reactie heeft dit geleid tot het onstaan van de PLO terroristen en later Hamas, en enkel dit (niet het islam extremisme is de oorsprong van de PLO vroeger en Hamas nu).

Het Likud charter (2008) zegt dan ook : "Israel will not allow the establishment of an Arab Palestinian state west of the Jordan River. The Palestinians will be able to manage their lives freely in the framework of an autonomous regime, but not as a sovereign, independent state.The Jordan River will be the State of Israel's permanent border."

Met Likud aan de macht komt er nooit een oplossing, Likud erkent een Palestijnse staat niet en zal een Palestijnse staat ook nooit erkennen !
Net zoals Hamas de staat Israel niet erkent, erkent Likud een Palestijnse staat niet en zal die nooit erkennen !

Laatst gewijzigd door piazzolla : 28 augustus 2014 om 18:28.
Oud 28 augustus 2014, 19:49   #1973
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, u mist de kern van
de zaak volledig,
Nee jij mist de kern van het conflict volledig, doordat jij het zionisme, dat jij al verkeerd definieert, als belangrijkste conflictpunt neemt van het Israëlisch-Palestijns conflict. Bovendien goochel je vervolgens met de geschiedenis van de brandhaard.

Citaat:
zionisme is niet streven naar een of andere Joodse staat, het zionisme is sinds het begin heel duidelijk : creatie van een Joods thuisland (staat) binnen de grenzen gedefinieerd als Eretz Yisrael ("the Land of Israel", "groot israel","het beloofde land"). Dit komt ongeveer overeen met Israel en de Palestijnse gebieden vandaag.
Dit klopt niet. Er zijn verschillende soorten zionisme. Het primaire doel van het zionisme is de stichting van een Joodse staat in het Midden Oosten. De grenzen staan niet vast. Israël zelf beschouwt de grenzen van voor 1967 + Oost-Jeruzalem en de Golanhoogte als haar grondgebied. Bovendien woont sinds 2005 geen Jood meer in de Gazastrook en worden al tijden 'alleen' bestaande nederzettingen uitgebreid.

Citaat:
En dit is het kernprobleem van de zionisten, zij eisen land op zoals gedefineerd in hun bijbel. Het land is beloofd aan de joden, zij en enkel zij zijn uitverkoren om er te wonen. Zionisme rechtvaardigt het verdrijven/onthemen van de autochtone bevolking aan de hand van een 1000 en jaren oude mythe.
Ook dit klopt niet.
1) 'Dé zionisten' bestaan niet.
2) De grenzen liggen helemaal niet vast zoals in de bijbel.
3) Je gaat volledig voorbij aan de geschiedenis van het gebied tussen 1915 en 1948. De Arabieren/Palestijnen wezen elke landdeling af.
4) Bovendien is in Israël 20 procent van de bevolking etnisch Arabier.

Citaat:
En dit is waar tegenstanders van Israel/Likud tegenop komen, de waanzin van een groot israel, kost wat kost ! Vanuit die ideologie is er sinds het onstaan van Israel in 48, niet anders dan oorlog en miserie, verdrijving van autochtonen, etnische zuivering, onderdrukking van de autochtone bevolking ! En als reactie heeft dit geleid tot het onstaan van de PLO terroristen en later Hamas, en enkel dit (niet het islam extremisme is de oorsprong van de PLO vroeger en Hamas nu).
Jouw Groot-Israëlcomplot komt totaal niet overeen met de realiteit. De oorlogen van 1948, 1967 en 1973 zijn door de Arabische buurlanden van Israël en de Palestijnen gestart. Als Israël die oorlogen had verloren, bestond het land niet meer. In de Tweede Wereldoorlog heeft een belangrijk deel van de Palestijnen onder leiding van de Groot-moefti van Jeruzalem gecollaboreerd met Hitler-Duitsland. De gevolgen ervan zijn bekend. Israël heeft in ruil voor vrede de Sinaï-woestijn teruggeven aan Egypte en de Gazastrook in 2005 verlaten. Ook weigerden de Palestijnen tot in de jaren'90 Israël te erkennen.

Citaat:
Het Likud charter (2008) zegt dan ook : "Israel will not allow the establishment of an Arab Palestinian state west of the Jordan River. The Palestinians will be able to manage their lives freely in the framework of an autonomous regime, but not as a sovereign, independent state.The Jordan River will be the State of Israel's permanent border."

Met Likud aan de macht komt er nooit een oplossing, Likud erkent een Palestijnse staat niet en zal een Palestijnse staat ook nooit erkennen !
Net zoals Hamas de staat Israel niet erkent, erkent Likud een Palestijnse staat niet en zal die nooit erkennen !
Onzin. Netanyahu is bereid een Palestijnse staat te erkennen. De eerste keer dat hij dat zei was in 2009. http://nos.nl/artikel/89581-netanyah...nse-staat.html

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 28 augustus 2014 om 19:51.
Oud 28 augustus 2014, 20:25   #1974
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Nee jij mist de kern van het conflict volledig, doordat jij het zionisme, dat jij al verkeerd definieert, als belangrijkste conflictpunt neemt van het Israëlisch-Palestijns conflict. Bovendien goochel je vervolgens met de geschiedenis van de brandhaard.
Dat u een eigen definitie van het zionisme heeft die niet strookt met de werkelijkheid, is uw probleem.

"Zionism (Hebrew: צִיּוֹנוּת, translit. Tsiyonoot) is a nationalist movement of Jews and Jewish culture that supports the creation of a Jewish homeland in the territory defined as the Land of Israel.
The common denominator among all Zionists is the claim to Eretz Israel as the national homeland of the Jews and as the legitimate focus for the Jewish national self-determination."

http://en.wikipedia.org/wiki/Zionism
http://en.wikipedia.org/wiki/Land_of_Israel

Citaat:
Dit klopt niet. Er zijn verschillende soorten zionisme. Het primaire doel van het zionisme is de stichting van een Joodse staat in het Midden Oosten. De grenzen staan niet vast. Israël zelf beschouwt de grenzen van voor 1967 + Oost-Jeruzalem en de Golanhoogte als haar grondgebied. Bovendien woont sinds 2005 geen Jood meer in de Gazastrook en worden al tijden 'alleen' bestaande nederzettingen uitgebreid.
Alweer fout.
The common denominator among all Zionists is the claim to Eretz Israel as the national homeland of the Jews and as the legitimate focus for the Jewish national self-determination."[/i]

Sharon heeft Gaza ontruimd van nederzettingen omdat hij begreep dat dit niet meer realistisch en waanzin was anno 2005. Hij is kort daarop ook mogen vertrekken uit Likud (Kadima).

Citaat:
3) Je gaat volledig voorbij aan de geschiedenis van het gebied tussen 1915 en 1948. De Arabieren/Palestijnen wezen elke landdeling af.
1: http://www.woorden.org/woord/zionist
2: in uw eigen verkeerde definitie van zionisme niet.
3: En dan, zij moesten erop vertrouwen zekers dat de zionisten, een vreemde invasie van kolonisten die met het Palestijns gebied niets te maken hadden, op hun communiezieltje de Palestijnen nooit gingen verdrijven. Zij moesten zomaar vreemde kolonisten toelaten op hun land.
4: vandaag de dag ja, Rome is ook niet gebouwd op 1 dag

Citaat:
Jouw Groot-Israëlcomplot komt totaal niet overeen met de realiteit. De oorlogen van 1948, 1967 en 1973 zijn door de Arabische buurlanden van Israël en de Palestijnen gestart. Als Israël die oorlogen had verloren, bestond het land niet meer. In de Tweede Wereldoorlog heeft een belangrijk deel van de Palestijnen onder leiding van de Groot-moefti van Jeruzalem gecollaboreerd met Hitler-Duitsland. De gevolgen ervan zijn bekend. Israël heeft in ruil voor vrede de Sinaï-woestijn teruggeven aan Egypte en de Gazastrook in 2005 verlaten. Ook weigerden de Palestijnen tot in de jaren'90 Israël te erkennen.
Ja, en dan, de oorlogen zijn wat ze zijn, zijn totaal niet in tegenspraak met de groot israel droom van de zionisten.
Gaza 2005, neen, Sharon heeft ingezien dat verder koloniseren in Gaza onrealistisch is, en heeft Likud dan ook mogen verlaten.
De zionistische kolonisten zijn voor de Palestijnen vreemden die niets te zoeken hadden in hun land.

Citaat:
Onzin. Netanyahu is bereid een Palestijnse staat te erkennen. De eerste keer dat hij dat zei was in 2009. http://nos.nl/artikel/89581-netanyah...nse-staat.html
Propaganda, onder druk van Obama die vredesbesprekingen wou herstarten, waarop Netanyahu en co er alles gedaan hebben om ze te torpederen (nieuwe nederzettingen). Het charter is ongewijzigd gebleven. Likud zal nooit een Palestijnse staat aanvaarden.

Likud charter is heel duidelijk:
Israel will not allow the establishment of an Arab Palestinian state west of the Jordan River. The Palestinians will be able to manage their lives freely in the framework of an autonomous regime, but not as a sovereign, independent state.
The Jordan River will be the State of Israel's permanent border.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...498238,00.html

Kortom, heel uw uiteenzetting is gebaseerd op uitgangspunten, in strijd met de feiten (zionisme). Uiteraard mist u dan ook volledig de hoofdreden van de brandhaard: Het Israel/Palestina probleem is een probleem van een vreemde kolonisator en een volk dat verdreven werd van zijn grondgebied.

Laatst gewijzigd door piazzolla : 28 augustus 2014 om 20:52.
Oud 29 augustus 2014, 00:15   #1975
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook dit klopt niet.

hear hear!
Oud 29 augustus 2014, 02:45   #1976
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Netanyahu is bereid een Palestijnse staat te erkennen. De eerste keer dat hij dat zei was in 2009. http://nos.nl/artikel/89581-netanyah...nse-staat.html
Aansluitend hierbij: ivm nieuwe settlement constructies in de periode 2009-2012, een verslag van Peace Now (Israelische NGO) dat duidelijk maakt wat Netanyahu & co van plan zijn.

Citaat:
Settlements & the Netanyahu Government: A Deliberate Policy of Undermining the Two-State Solution.
The current government, led by Benjamin Netanyahu, took office on March 31, 2009. In the period since (2009-2012), its policies and actions in the West Bank and East Jerusalem disclose a clear intention to use settlements to systematically undermine and render impossible a realistic, viable two-state solution to the Israeli-Palestinian conflict.
http://peacenow.org.il/eng/Netanyahu_Summary

Bibi Fuels 300% Growth in Jewish Settlements. West Bank Enclaves Spread Faster Than Ever: Report
http://forward.com/articles/169348/b...h-settlements/
Noteer, in 2013-2014 heeft hij zelfs nog een tandje bijgestoken. Best Netanyahu enkel op zijn daden te beoordelen, niet zijn woorden, van leugens zal hij in elk geval niet meer sterven.

Nieuwe settlement constructies 2009-2012:

Oud 29 augustus 2014, 11:26   #1977
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat u een eigen definitie van het zionisme heeft die niet strookt met de werkelijkheid, is uw probleem.

"Zionism (Hebrew: צִיּוֹנוּת, translit. Tsiyonoot) is a nationalist movement of Jews and Jewish culture that supports the creation of a Jewish homeland in the territory defined as the Land of Israel.
The common denominator among all Zionists is the claim to Eretz Israel as the national homeland of the Jews and as the legitimate focus for the Jewish national self-determination."

http://en.wikipedia.org/wiki/Land_of_Israel
Uit datzelfde artikel. 'The definitions of the limits of this territory vary between biblical passages, with these specifically in Genesis 15, Exodus 23, Numbers 34 and Ezekiel 47.' Zoals ik dus al tikte: de grenzen van het Bijbelse Israël liggen helemaal niet vast. Ook hebben de Joden plan Peel in 1936 in overweging genomen en het VN-verdelingsplan in 1947 geaccepteerd. De Arabieren/Palestijnen wezen elke deling af. Jouw Groot-Israëlcomplot is alleen gebaseerd op het nederzettingenbeleid van Israël. Echter: in het verleden is Israël bereid gebleken het overgrote deel van de koloniën op te geven in ruil voor vrede.

Citaat:
Alweer fout.
The common denominator among all Zionists is the claim to Eretz Israel as the national homeland of the Jews and as the legitimate focus for the Jewish national self-determination."[/i]
.
Jij zit fout. 'The definitions of the limits of this territory vary between biblical passages, with these specifically in Genesis 15, Exodus 23, Numbers 34 and Ezekiel 47. Geen enkele Joods-Israëlische partij trekt het bestaansrecht van Israël in twijfel, maar lang niet elke partij staat achter het nederzettingenbeleid.

Citaat:
Sharon heeft Gaza ontruimd van nederzettingen omdat hij begreep dat dit niet meer realistisch en waanzin was anno 2005. Hij is kort daarop ook mogen vertrekken uit Likud (Kadima).
De Gazastrook maakt volgens een interpretatie van de Bijbel uit van het historische Israël. Dat Israel juist de Gazastrook heeft verlaten is volkomen in tegenspraak met jouw Groot-Israëlcomplot.

Citaat:
1: http://www.woorden.org/woord/zionist
2: in uw eigen verkeerde definitie van zionisme niet.
3: En dan, zij moesten erop vertrouwen zekers dat de zionisten, een vreemde invasie van kolonisten die met het Palestijns gebied niets te maken hadden, op hun communiezieltje de Palestijnen nooit gingen verdrijven. Zij moesten zomaar vreemde kolonisten toelaten op hun land.
4: vandaag de dag ja, Rome is ook niet gebouwd op 1 dag.
Jij hebt te weinig kennis van zaken en baseert je enkel en alleen op een bepaalde interpretatie van het zionisme. Israël is een multiculturele en multireligieuze staat. Een onafhankelijke Palestijnse staat heeft nooit bestaan en de Arabieren/Palestijnen hebben het overgrote deel van het Britse mandaatgebied Palestina gekregen. De term 'hun land' houdt dus geen stand. De stichting van Israël is overigens het gevolg van het feit dat Joden en Arabieren niet samen konden leven in de periode van het Britse mandaat.

Citaat:
Ja, en dan, de oorlogen zijn wat ze zijn, zijn totaal niet in tegenspraak met de groot israel droom van de zionisten.
Gaza 2005, neen, Sharon heeft ingezien dat verder koloniseren in Gaza onrealistisch is, en heeft Likud dan ook mogen verlaten.
De zionistische kolonisten zijn voor de Palestijnen vreemden die niets te zoeken hadden in hun land.
De oorlogen zijn volkomen in tegenspraak. De Joden wilden een eigen staat, die hen niet werd gegund door de Palestijnen en de Arabische buurlanden van Israël. De grenzen waren totaal niet gelijk aan jouw interpretatie van het Bijbelse Israël. Ook stookt Sharons beslissing niet met jouw visie.

Citaat:
Propaganda, onder druk van Obama die vredesbesprekingen wou herstarten, waarop Netanyahu en co er alles gedaan hebben om ze te torpederen (nieuwe nederzettingen). Het charter is ongewijzigd gebleven. Likud zal nooit een Palestijnse staat aanvaarden.

Likud charter is heel duidelijk:
Israel will not allow the establishment of an Arab Palestinian state west of the Jordan River. The Palestinians will be able to manage their lives freely in the framework of an autonomous regime, but not as a sovereign, independent state.
The Jordan River will be the State of Israel's permanent border.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...498238,00.html

Je enige punt. Netanyahu zal water bij de wijn moeten doen.

Citaat:
Kortom, heel uw uiteenzetting is gebaseerd op uitgangspunten, in strijd met de feiten (zionisme). Uiteraard mist u dan ook volledig de hoofdreden van de brandhaard: Het Israel/Palestina probleem is een probleem van een vreemde kolonisator en een volk dat verdreven werd van zijn grondgebied.
Kortom, bijna heel jouw uitzetting is gebaseerd op een bepaalde interpretatie van het zionisme en stookt niet met de feiten. De hoofdreden van de brandhaard is de weigering van de Arabieren/Palestijnen een Joodse staat te erkennen. Sinds 1967 komt daar de nederzettingenpolitiek bij.
Oud 29 augustus 2014, 11:52   #1978
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier in Belgie hebben wij in 97 ook zoiets voorgehad, een tiener doodt door het werpen van een ijzeren staaf een man, de tiener is opgepakt, voor de rechter verschenen en berecht geweest wegens slagen en verwondingen, met de dood tot gevolg, zonder opzet te doden.
Dat die rechterlijke macht (jeugdrecht) mooie boze woorden spreekt doet hier weinig ter zake.
Dat hier is blijkbaar dezeflde bananenrepubliek.

Citaat:
Die dakloze, dat was ook te midden van een druk plein en onder de ogen van de politie die niets ondernam? Ik heb het hier duidelijk over een geval waarin burgers en politie laten begaan.
Het verschil in situatie is zodanig het gewoon hetzelfde weerspiegeld. gehersenspoelde idioten die hun acties vergoeilijken met een almachtig doch onzichtbaar vriendje.

Citaat:
Dan is dat genoteerd. Van mij mag u de ideologie aanhangen die een groep burgers op basis van ethniciteit minder rechten toekent, goed om weten. Hier in Belgie is discriminerend gedrag op basis van ras trouwens strafbaar.
Dat schrijf ik niet.
Ik schrijf dat er een hoop mensen zijn die door hun gedrag de rechten hen gegeven niet waard zijn. Gedrag, niet uit welke vagina ze geperst zijn, of welk mannetje de fysieke vader is.

Citaat:
Jij zegt, wat ze in Israel voorhebben, hebt u in uw land ook voor, gezien uw replieken zal ik dan maar de vraag stellen: heb je nu in uw maatschappij, zoals in Israel, verkozen politici die expliciet oproepen tot het vermoorden van moeders (van het 'verkeerde' ras), waar 'pastoors' oproepen om geen huizen te verhuren aan zwarten. Waar de staat extremistische groeperingen subsidieert om het 'goeie' ras zuiver te houden.
Dat vermoorden en onderdrukken van anderen, is dat niet iets waar men VB en nu NVa van beschuldigd?
En pastoors hebben de meeste van hun geloofwaardigheid verloren in Blegië. Imans daarentegenover, die hebben de rol van meneer pastoor overgenomen, en dat met een inherent geweldadige ideologie als basis.

Citaat:
Waar een groep jongeren een voorbijganger van het 'verkeerde' ras uitkiezen en half doodkloppen, onder toezicht van 100 omstaanders, inclusief politie die liet begaan ?
Ik wil de beroofde en afgeklopte onschuldigen in Blegiê de kost niet geven. En zo dikwijls hoor je niet dat een gekopvodde dame beroofd is door wie dan ook, en al zeker niet door "jongeren".
Citaat:
Waar meer dan de helft van de hoge school studenten expliciet minder rechten aan de 'verkeerden' goedkeurt (discriminatie/racisme)?
Neen, maar niet omdat de studenten dat niet denken, maar gewoon niet durven uiten.
Als een student mijn standpunten luidop en publiek zou durven weergeven, die gaat nogal een strontstorm mogen ontvangen.
Oud 29 augustus 2014, 14:06   #1979
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echter: in het verleden is Israël bereid gebleken het overgrote deel van de koloniën op te geven in ruil voor vrede.
Geen idee waar dat uit zou moeten blijken.

Citaat:
Israël is een multiculturele en multireligieuze staat.
Zeker. Prachtig allemaal.

Maar het is ook een land met een zionistische regering. Gericht op epuratie van de Palestijnen.

Citaat:
Je enige punt. Netanyahu zal water bij de wijn moeten doen.
Zolang hij een oorlog kan voeren waarin slechts 60 lijkzakken terugkomen hoeft hij dat helemaal niet.

Pas als de schade veel hoger wordt, zie de inval in Libanon, zal de druk op de zionisten kunnen leiden tot veranderingen in het beleid.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 14:07   #1980
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Uit datzelfde artikel. 'The definitions of the limits of this territory vary between biblical passages, with these specifically in Genesis 15, Exodus 23, Numbers 34 and Ezekiel 47.' Zoals ik dus al tikte: de grenzen van het Bijbelse Israël liggen helemaal niet vast. Ook hebben de Joden plan Peel in 1936 in overweging genomen en het VN-verdelingsplan in 1947 geaccepteerd. De Arabieren/Palestijnen wezen elke deling af. Jouw Groot-Israëlcomplot is alleen gebaseerd op het nederzettingenbeleid van Israël. Echter: in het verleden is Israël bereid gebleken het overgrote deel van de koloniën op te geven in ruil voor vrede.

.
Jij zit fout. 'The definitions of the limits of this territory vary between biblical passages, with these specifically in Genesis 15, Exodus 23, Numbers 34 and Ezekiel 47. Geen enkele Joods-Israëlische partij trekt het bestaansrecht van Israël in twijfel, maar lang niet elke partij staat achter het nederzettingenbeleid.

De Gazastrook maakt volgens een interpretatie van de Bijbel uit van het historische Israël. Dat Israel juist de Gazastrook heeft verlaten is volkomen in tegenspraak met jouw Groot-Israëlcomplot.

Jij hebt te weinig kennis van zaken en baseert je enkel en alleen op een bepaalde interpretatie van het zionisme. Israël is een multiculturele en multireligieuze staat. Een onafhankelijke Palestijnse staat heeft nooit bestaan en de Arabieren/Palestijnen hebben het overgrote deel van het Britse mandaatgebied Palestina gekregen. De term 'hun land' houdt dus geen stand. De stichting van Israël is overigens het gevolg van het feit dat Joden en Arabieren niet samen konden leven in de periode van het Britse mandaat.
Neen, u weigert te erkennen dat de basisgedachte van het zionisme een terugkeer is naar Eretz Israel. Tuurlijk zijn dit geen vastomschreven grenzen, het zijn trouwens mythische grenzen, maar grosso modo komt dit overeen met Palestina. Dat Gaza sinds 2005 door Sharon ontruimd is van nederzettingen is omwille van realistisch inzicht dat verdere kolonisatie aldaar zinloos is. Dit betekent niet dat de gedachte groot Israel verdwenen is.
U weigert simpelweg de correcte definitie van zionisme te erkennen, uw probleem.

En, ja niet elke Israeli is een zionist (gelukkig maar), maar huidig bewind is zionist/kolionalist in hart en nieren. Likud is gebaseerd op revisionistsch zionisme die nog een stuk verder gaat en ook transjordanie (jordanie vandaag) bij groot israel rekent. Het charter van Likud is duidelijk wat betreft hun ambitie, de jordaan is Israels oosten grens, een Palestijnse staat (west bank) zal nooit erkend worden !

Een Palestijnse staat heeft totnogtoe nooit bestaan, maar wel een Palestijns volk met eigen identiteit dat eeuwen reeds op Palestijns grondgebied leefde (net zoals een Vlaamse staat nooit bestaan heeft maar toch een Vlaams volk met eigen identiteit bestaat), daarom spreek ik over land(grondgebied) en niet staat.
In 1882, tijdens de eerste zionistische immigratiegolf woonden in Palestina (ten westen van Jordaan) reeds 500.000 inwoners (waarvan 3% jood), hoofdzakelijk boeren.

De staat Israel is een artificiele uitvinding van de VN (ingeleid door de britten). Voor de autochtone bevolking hadden die vreemde zionistische kolonisten er niets te zoeken. Een massale immigratie van vreemden op eigen bodem, met alle problemen vandien, wordt trouwens door geen enkel volk aanvaard. De autochtone bevolking had met de VN niets te maken en hadden ook geen inspraak bij de opsplitsing van Palestina in 2 staten. De resolutie van VN in 47 (opdelingsplan) is dan ook een blunder van formaat gezien de desastreuze gevolgen na de oprichting van de kunstmatige staat Israel in 48 (tot op vandaag niet anders dan miserie).

Neen, de idee van de staat Israel is niet onstaan tgv problemen tijdens het mandaat, de idee is ervoor onstaan bij de britten die het zionisme genegen waren (balfour etc). U dient een en ander dringend bij te lezen.

Citaat:
De oorlogen zijn volkomen in tegenspraak. De Joden wilden een eigen staat, die hen niet werd gegund door de Palestijnen en de Arabische buurlanden van Israël. De grenzen waren totaal niet gelijk aan jouw interpretatie van het Bijbelse Israël. Ook stookt Sharons beslissing niet met jouw visie.
Omdat de autochtone bevolking in opstand komt tegen een kunstmatig opgerichte staat op hun grond, en omdat buurlanden deze staat ook niet erkennen, dit bewijst volgens u dat de zionisten geen Eretz Israel voor ogen hadden ? Volgens mij schort er iets deftigs aan uw logica.
"jouw interpretatie van het Bijbelse Israël", maar jongen toch ik maak helemaal geen eigen interpretatie van bijbels Israel, ik probeer u enkel duidelijk te maken dat het zionisme Eretz Israel (groot israel gedachte) nastreeft.

Citaat:
Kortom, bijna heel jouw uitzetting is gebaseerd op een bepaalde interpretatie van het zionisme en stookt niet met de feiten. De hoofdreden van de brandhaard is de weigering van de Arabieren/Palestijnen een Joodse staat te erkennen. Sinds 1967 komt daar de nederzettingenpolitiek bij.
Hier gaat u compleet de mist in. U verwerpt de algemeen aanvaarde definitie van zionisme, reduceert dit tot een eigen enge visie en vervolgens weigert u de hoofdreden van de brandhaard (eerste moeilijkheden zijn al begonnen nog voor het mandaat) te erkennen: de autochtone bevolking verwerpt het idee dat een staat kunstmatig op hun grondgebied ingeplant wordt. De artificiele staat Israel is vanaf zijn kiem de bron van de brandhaard, een haard die tot op vandaag blijft branden, van oorlog naar oorlog, waarbij voor zionisten (groot israel) ontheming, verdrijving en etnische zuivering kenmerkend zijn.

Laatst gewijzigd door piazzolla : 29 augustus 2014 om 14:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be