Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2014, 01:15   #81
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Omdat het niet waar is, karaktertrekken, intelligentie dat zijn allemaal zaken die je deels erft van je ouders.

Verder heb je ook nog zoiets als epigenetica. Verdiep je eens oprecht in de materie .
klopt, maar wat Paddenstoel bedoelt is dat die ouders het verschil maken doordat ze tot een bepaalde groep behoren, en dat heb ik weerlegd met m'n voorbeeld van adoptie ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 01:16   #82
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zei : "we worden blanco geboren"
ja natuurlijk lolz, was jij in the USA geboren en door Amerikaanse ouders opgevoed dan was er niks kaaskoppigs aan je, neem dat maar van me aan
Oud 2 september 2014, 01:18   #83
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ja natuurlijk lolz, was jij in the USA geboren en door Amerikaanse ouders opgevoed dan was er niks kaaskoppigs aan je, neem dat maar van me aan
Dat heeft alleen niets te maken met blanco geboren worden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 01:56   #84
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft alleen niets te maken met blanco geboren worden.
leg uit?
Oud 2 september 2014, 02:01   #85
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
leg uit?
Precies wat ik zeg.

Karakter, intelligentie dat krijg je allemaal deels erfelijk/epigenetisch mee.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 02:09   #86
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies wat ik zeg.

Karakter, intelligentie dat krijg je allemaal deels erfelijk/epigenetisch mee.
klopt, maar wat ik begrepen heb is dat volgens Paddenstoel moslims erfelijk meekrijgen van de islam aan te hangen .... we zijn akkoord dat een gelovige praktiserende Amerikaan in wezen niet verschilt van een gelovige praktiserende moslim .. do you get my point?
Oud 2 september 2014, 02:26   #87
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gepensioneerde Bekijk bericht
Met uw eiceldonatie moet ge het eens in Korea proberen, Noord of Zuid, geen belang. Maar hier een eicel doneren ? Aan een koppel negers ? Of aan een koppel blanken ? Nou moe !
Als dat kind opgroeit bij negers ahum Afrikanen, dan is dat later een Afrikaan, idem als het opgroeit bij blanken, dan is hij/zij later blank .. ik heb het dan natuurlijk over het zijn en niet de fysieke kenmerken ....
Oud 2 september 2014, 05:52   #88
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

We vallen allemaal op de wereld als een blanco blad maar op de een staan al ruitjes en op de ander lijntjes.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 07:43   #89
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Wat vind je van het idee om in het midden oosten een westerse samenleving te stichten zoals wij die hier kennen?
Bedoel je Israel?
En helaas kan je dictatoriale landen, waar vrijheid niet bestaat, niet vergelijken met Westerse landen...

Citaat:
Idem dito in Burkina Faso. Meer westerse cultuur, minder daar gekende lokale cultuur (=logica zelve, you can't have it all) in de mate dat die (cultuur) er is natuurlijk (*).
De colonisatoren hebben dat geprobeerd, en zijn daar faliekant in mislukt, terwijl zij nochtans alles in hun handen hadden...

Citaat:
(*) Voor ik word geblokkeerd wegens racisme:
Dit meen ik uiteraard niet. Ik wil echter aantonen hoe schofferend dit overkomt naar andere culturen.
Dit terwijl dit stéévast over onze eigen westerse cultuur wordt gezegd. Men beweert kortom dat die er NIET is. Nauw, ik stel voor dat men verrijkt kan worden door wat onze cultuur is door eens naar bovenvermelde gebieden te trekken!
Wij leven inderdaad in een post-modernistische samenleving die steeds diverser en individueler wordt. En die diversiteit en individualiteit maken integraal deel uit van onze huidige cultuur. Wij hebben niet één cultuur (identiteit) maar een waaier aan verschillende subculturen, waarvan een deel zich terugvindt in de fundamenten van onze maatschappij, en een deel ervan niet. En mensen kunnen dan nog deel uitmaken van verschillende subculturen, want vaak zijn diezelfde verdeeld in ondersubculturen (individualiteit, je weet wel).

En dat maakt de mensen bang, zij willen immers teruggaan naar een tijd dat niet meer bestaat, eentje waar iedereen en alles "hetzelfde" was, zo'n paar decennia geleden. Zonder mij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be