![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is trouwens of Schotland wel überhaupt bij de EU wil. En uiteindelijk is het andere punt: eerst de uitslag afwachten.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2014 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De SNP is heel pro Europees.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik dacht zelf dat dit 1 van de redenen is waarom ze af willen van het Euro-kritische VK.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heb ik mij ergens uitgesproken tegen het referendum in Catalonië? Neen, ik zeg enkel en alleen dat de situatie anders is voor Schotland en Catalonië, en dat is gewoon een feit. En dat verschil kan (neen neen, je hebt het goed gelezen : kan, niet zal) ook gevolgen hebben in de manier waarop die twee regio's behandeld zullen worden op internationaal vlak, zowel juridisch als politiek. Is dat zo moeilijk te begrijpen, misschien?
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat zo moeilijk te begrijpen, misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om el Che te parafraseren: "we hebben niet één, niet twee, maar twintig Schotlanden nodig" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schotland is pro-EU, dit in tegenstelling tot het Groot-Brittannië. maw, met een onafhankelijk Schotland komt er een pro-Europees land bij en wordt een Euro-kritisch land verkleint.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het VK zijn ze ondertussen flink aan het bibberen door de mogelijke Schotse onafhankelijkheid:
http://www.express.be/joker/nl/platd...den/207652.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het niet toelaten van Schotland tot de EU zou wel eens het begin van het einde kunnen zijn voor die EU. Op dit moment kan men zich geen discussie van die aard veroorloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
|
![]() Citaat:
Maar als de SNP vasthoudt aan haar standpunten over het "common travel area" en de "Sterlingzone", dan zal een onafhankelijk Schotland tijdens de toetredingsonderhandelingen minstens de helft van de EU-lidstaten tegen zich krijgen. Opt-outs zullen geen optie zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 8 september 2014 om 12:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerlijk, ik ken de Schotse leiders niet genoeg, zijn die van het type die kunnen toegevingen doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Ze lijken zelfs te beseffen dat hun partij de onafhankelijkheid niet lang zal overleven. Wat ook logisch is, ideologisch hebben ze buiten independentisme niet veel te bieden dus als zij dat programmapunt gerealiseerd hebben zal die partij ofwel wegkwijnen ofwel uiteenvallen in haar centrumrechtse en centrumlinkse vleugels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waw, een open deur inslaan, daar ben je blijkbaar goed in.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 8 september 2014 om 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Secessie is dacht ik opgenomen in de VN statuten als een democratisch recht.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg gewoon de waarheid, dat het u niet aanstaat, is mijn probleem niet. Je bent uiteraard welkom om het tegendeel aan te tonen. Als ik verkeerd ben, zal ik dat erkennen, geen probleem. Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Rajoy zo tegenwerkte heeft het pro-Catalaans sentiment niet doen afnemen, een kutpartijtje als de C's kan daar niks aan veranderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was ik van u, ik zou de VN er niet teveel bij betrekken, of je gaat nogal op uw bek vliegen... ja, ik ben arrogant vandaag.
Het zullen immers de internationale staten en de EU-lidstaten zijn die zullen beslissen of een onafhankelijkheidsreferendum in Catalonië rechts- en politieke gevolgen op Europees en internationaal vlak zal hebben, of niet. Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals het er nu naar uitziet zal Schotland relatief snel onafhankelijk zijn na een eventuele meerderheid bij het referendum. Dit zal voor beide kampen (Schotland en Groot-Brittannië) het beste zijn. Het zal uiteraard nog wat duren en de discussies zullen hard zijn, maar het uitgangspunt is simpel: Schotland wordt onafhankelijk. Maar Catalonië zal niet zo snel onafhankelijk worden omdat Spanje zal tegenwerken. Dit zou wel eens desastreuze gevolgen kunnen hebben voor zowel de Catalanen en de Spanjaarden. heeft Spanje een complete ineenstorting over voor het tegenhouden van die onafhankelijkheid? Ik zou zeggen van ja, de elite daar trekt zich niets aan van de gewone mensen.
|
![]() |
![]() |