![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u niet dat Gaia hier de populistische toer op gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onnodig dierenleed. Probleem is echter dat dat leed in de hedendaagse maatschappij voornamelijk tijdens het leven van het dier plaats vindt en niet tijdens het moment van het slachten. Dat betekent echter niet dat dat ene moment geen aandacht verdient. Het getuigt van wereldvreemde onwil van religies hun praktijken geen ietsiepietsie te willen aanpassen aan de universele verworvenheden op gebied van moraliteit. De mens is deel van de natuur. Die is hem niet gegeven om te gebruiken hoe hij dat wil. Het slachtritueel kan men als een vorm van respect voor het dier zien. Maar de vraag om het levenseinde van het dier niet onnodig pijnlijk te maken eveneens. Dat laatste was geen betrachting van religies. Nu weten we beter. Men dient het een betrachting te maken.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 september 2014 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is het maar de vraag of het echt onnodig dierenleed is, het ritueel slachten gaat erg snel. Ik zie eigenlijk geen valide argumentatie voorbij komen waarom ritueel slachten verboden zou moeten worden behalve wat moralistisch gepraat. Voordat wij het lef hebben om op ritueel slachten te kankeren moeten we eerst naar onszelf kijken. Weet jij bijvoorbeeld op wat manier de MAC Donalds aan zijn vlees komt? heb je wel eens gezien hoe een koe reageert als haar kalfje van haar wordt afgenomen? heb je wel eens gezien hoe gestrest die beesten zijn als ze in de vrachtwagens zitten richting de slacht? Verder, wat met het bont en leer verkoop? Let op: ik heb geen enkel probleem met dit soort zaken, zolang ik maar lekker vlees kan eten en mijn kleding comfortabel zit. Maar laten we asjeblieft niet de morele hypocrieten uithangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik toon alleen aan hoe onnozel de selectieve verontwaardiging is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en uw opmerking dat ritueel slachten erg snel gaat: ik heb het Gaia filmpje van zo'n rituele slachting hier al tig keer geplaatst, maar blijkbaar kan je de moeite niet opbrengen om er eens naar te kijken. Het dier blijft minstens vijf minuten lang spartelen, opgehangen aan een achterpoot, met opengesneden keel waar het bloed uitgutst maar BIJ BEWUSTZIJN en met rollende ogen. het duurt niet lang?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() WEG MET DIERENLEED !!! dieren zijn levende zielen ! respect voor levende dieren! stop het dierenleed!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of een aanpassing maken in de zin van: Rituele slachtingen gewoon verbieden! (torenhoge boetes/uitzetting mocht men vaststellen dat er ergens ritueel geslacht is geworden geweest zijnde ![]() Kunnen die rituele slachters daar niet mee leven, er staat hen niets in de weg dacht ik om ze te laten terugkeren naar die landen waar het dan weer wel toegelaten is. Wij zijn al iets beschaafder. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 september 2014 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |