Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2014, 10:50   #81
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ge hebt gelijk. Te veel tekst, te veel energie verspild. Ik had het gewoon kort en bondig moeten houden: Relativiteit punt.
En wat relativeert u dan precies? De onthoofdingen, aanslagen? Terreur tegenover andere moslims en dreiging naar andere landen? De handel in slaven? gedwongen bekeringen of de dood?
Het handelen alsof we in de zevende eeuw leven waarbij een boek wat gebaseerd zou zijn op de uitspraken van een warlord als verlichting wordt gebracht?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 10:56   #82
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gepensioneerde Bekijk bericht
Lance is een provocateur.
Een trol dus.
Of een walgelijk persoon, als hij in zijn eigen woorden gelooft.
Jij hebt in de gevangenis gezeten, hij niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 10:02   #83
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij hebt in de gevangenis gezeten, hij niet.
Wat is de relevantie van die opmerking in deze discussie?
Oud 9 september 2014, 10:16   #84
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt gij al ooit persoonlijk contact gehad met een normale moslim hier in België? Ik ken er enkelen, van op mijn werk. Ze zijn diepgelovig, volgen de koran, doen mee aan de ramadan en als ik vraag aan hen: "Wat vindt ge van die moslim extremisten?" dan antwoorden ze mij: "Dat zijn gekken, een schande voor de islam. Ze bezorgen niet enkel ons, de echte islamieten een slechte naam, ze geven ook haatdragende en angstige mensen in heel Europa een reden om de islam in zijn geheel te gaan verwerpen. Ze veralgemenen en maken van ons een zondebok omwille van andermans daden, of een simpel excuus voor de economisch mindere tijden." Zo voelen de 'goede' moslims in ons land zich, door houdingen zoals de uwe. En dat mijn islamitische collega's die nog nooit een vlieg hebben kwaad gedaan, zondags in een wit kleed naar de moskee gaan, het zou me worst wezen.

Circe, als ge zelf geen moslims persoonlijk kent, neem ik u niet langer serieus en heeft het geen zin om verder te discussiëren, want dan hebt ge een onvolledige kennis van zaken en wilt ge gewoon de ander kant van het verhaal niet zien. Zo simpel is het.
"Ze" veralgemenen niet, wel nemen moslims geen initiatief om duidelijk afstand te doen van extremistisch gedachtengoed wat hun overtuiging in een slecht daglicht zet, dat ligt nu eens niet aan " ze" maar aan hun geloofsgenoten die diepgelovig als ze zijn, de koran volgen. Letterlijk , voor alle duidelijkheid.

Het is opvallend hoe uw collega's zich onmiddellijk in de slachtofferrol wurmen, en het hebben over " angstige en haatdragende mensen om de islam als geheel te verwerpen".
Mischien moet ge toch eens iets assertiever worden en uw collega's er op wijzen dat wij de islam gerust mogen verwerpen, volledig wanneer we dit willen, omdat wij in een samenleving leven waar religie een persoonlijke keuze is en islam vanuit Westers perspectief niet uitnodigt om iets anders te doen dan te verwerpen omdat die religie iedere vorm van verlichting mist.

Maar bedankt even te duiden waar je mening vandaan komt, uit gesprekken met collega's die in witte gewaden naar de moskee gaan. Daarmee wil ik niet zeggen dat met die mensen iets mis is, maar iedere vorm van zelfkritiek lijkt af te nemen naarmate gelovigheid stijgt.
Oud 9 september 2014, 10:17   #85
Peche
Banneling

Standaard

Hoezo de moslims doen niets Alice?
Gisteren Reyers laat niet gezien dan? Daar was toch een imam die sprak over het geweld in ISIS? Zelfs Abou JahJah zegt dat zich aansluiten bij ISIS een crimineel feit is etc.
Of beoordeelt U enkel vanuit uw opzicht?

Laatst gewijzigd door Peche : 9 september 2014 om 10:18.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 10:17   #86
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is de relevantie van die opmerking in deze discussie?
Hij valt iemand persoonlijk aan .
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 11:18   #87
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hij valt iemand persoonlijk aan .
En jij niet zeker?
Wel dus, liever hoor ik van jou je mening over het volgende.

- Een bedrijf organiseert een personeelsfeestje, in het bedrijf werken evenveel moslims als niet moslims. Daar wordt netjes rekening mee gehouden, de helft van het vlees is halal, de andere helft niet.

Maar de moslim werknemers eisen een certificaat dat het vlees wel degelijk halal is, anders weigeren ze te eten.

-Vind je dat het bedrijf uit hoffelijkheid voor dat certificaat moet zorgen en zichtbaar moet ophangen bij het vlees?
-Vind je dat het bedrijf al hoffelijk is door te zorgen voor halal en niet halal en die hoffelijkheid van twee kanten moeten komen, een certificaat eisen is dus bijzonder onbeleefd?
- Zie je dit als sluipende radicalisering, waarbij langzaam maar zeker een te grote aanpassing wordt gevraagd aan islamitische regelgeving, wanneer een certificaat geeist wordt?
-Zie je hier totaal geen probleem in, en begrijp je dat die mensen zeker willen zijn dat hun vlees beantwoord aan de religieuze voorschriften?

Ben benieuwd wat je hier over denkt ( en andere forummers natuurlijk)
Graag wel je mening onderbouwen?
Oud 13 september 2014, 11:36   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij niet zeker?

- Een bedrijf organiseert een personeelsfeestje, in het bedrijf werken evenveel moslims als niet moslims. Daar wordt netjes rekening mee gehouden, de helft van het vlees is halal, de andere helft niet.

Maar de moslim werknemers eisen een certificaat dat het vlees wel degelijk halal is, anders weigeren ze te eten.

-Vind je dat het bedrijf uit hoffelijkheid voor dat certificaat moet zorgen en zichtbaar moet ophangen bij het vlees?
-Vind je dat het bedrijf al hoffelijk is door te zorgen voor halal en niet halal en die hoffelijkheid van twee kanten moeten komen, een certificaat eisen is dus bijzonder onbeleefd?
- Zie je dit als sluipende radicalisering, waarbij langzaam maar zeker een te grote aanpassing wordt gevraagd aan islamitische regelgeving, wanneer een certificaat geeist wordt?
-Zie je hier totaal geen probleem in, en begrijp je dat die mensen zeker willen zijn dat hun vlees beantwoord aan de religieuze voorschriften?

De vraag is niet aan mij gesteld, maar ik vind om eerlijk te zijn dat het bedrijf hier al ferm zijn goodwill heeft getoond. (en ze zijn niet de enigen, ik hoorde nog recent van een grote bouwfirma dat zij op het personeelsfeest dus ook "halal"vlees aanbood. Mensen moesten op voorhand bestellen. Een deel bestelde dus "halal" want ze dachten dat het een bepaald recept was moet je weten).

Enfin, ik zou dus een apart deel met varkenvlees aanbieden en een deel zonder varkensvlees; goed gescheiden zodat het ribbeke zeker niet aan het satéke zou kleven. Indien dit niet goed genoeg is voor de moslims, dan hebben ze nog de volledige keuze uit de saladbar. Indien die ook niet bevalt dan gaan ze zonder eten naar huis. Het is hen helemaal niet verboden om "christelijk geslacht" vlees te eten! Dat ze naar het CGKR stappen.
Geen onverdoofd gekeeld vlees op mijn WerkBBQ

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:23   #89
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Eten wat de pot schaft anders blijven ze maar mooi thuis, feestjes (met muziek enzo) zijn sowieso haram.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:48   #90
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Geen onverdoofd gekeeld vlees op mijn WerkBBQ
Blijft als ge koppijn hebt dan ook maar van de aspirine. Daar zijn ettelijke chimpansees voor mismeesterd.
Ah nee wacht, gij kijkt enkel naar de smeerlapperij die de moslims uitrichten zeker? Gij behoort tot het zachte, vredelievende en diervriendelijke volk: de Westerling.
Ha ha. Ik kom niet bij van het lachen.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:49   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijft als ge koppijn hebt dan ook maar van de aspirine. Daar zijn ettelijke chimpansees voor mismeesterd.
Ah nee wacht, gij kijkt enkel naar de smeerlapperij die de moslims uitrichten zeker? Gij behoort tot het zachte, vredelievende en diervriendelijke volk: de Westerling.
Ha ha. Ik kom niet bij van het lachen.
ik neem alvast nooit aspirientjes.

Is het leuk om van onderwerp te veranderen? Ik zag daarstraks op FB ook iemand in de Gaia rubriek over gecastreerde biggen beginnen. Zou het onze Edina kunnen geweest zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2014 om 13:50.
Oud 13 september 2014, 13:57   #92
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik neem alvast nooit aspirientjes.
Een zetpil dan als ge geconstipeerd zijt. Ge lijkt mij wel het type dat vaak last heeft van constipatie. Een soort moslimconstipatie die ge maar niet uitgescheten krijgt.

Is geen ander onderwerp. Een ander voorbeeld om aan te tonen dat ge enkel viseert wat ge haat/vreest/minacht (kiest u zelf maar): de moslim.
Oud 13 september 2014, 14:16   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zetpil dan als ge geconstipeerd zijt. Ge lijkt mij wel het type dat vaak last heeft van constipatie. Een soort moslimconstipatie die ge maar niet uitgescheten krijgt.

Is geen ander onderwerp. Een ander voorbeeld om aan te tonen dat ge enkel viseert wat ge haat/vreest/minacht (kiest u zelf maar): de moslim.
ik heb niet veel zin om je hier met mijn diepste zieleroerselen te gaan verblijden hoor.

Oud 13 september 2014, 14:35   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kunt u de discussie niet verpesten met dit soort persoonlijke en totaal niet ter zake doende grove opmerkingen?
Laat liever je mening horen, anders hoor je hier niet thuis op het forum.
Oud 13 september 2014, 14:52   #95
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunt u de discussie niet verpesten met dit soort persoonlijke en totaal niet ter zake doende grove opmerkingen?
Laat liever je mening horen, anders hoor je hier niet thuis op het forum.
Dus een dokter die een ziekte vaststelt noemt ge grof? Het is niet meer dan een diagnose met de bedoeling de patiënt weer beter te maken. Eigenlijk zoudt ge blij moeten zijn dat de dokter nog gelooft in beterschap en de hoop nog niet heeft opgegeven.
Oud 13 september 2014, 23:21   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus een dokter die een ziekte vaststelt noemt ge grof? Het is niet meer dan een diagnose met de bedoeling de patiënt weer beter te maken. Eigenlijk zoudt ge blij moeten zijn dat de dokter nog gelooft in beterschap en de hoop nog niet heeft opgegeven.
Hou toch op met die flauwekul, jij bent geen dokter, en niemand is hier jouw patient.
Heb je nog iets zinnigs mee te delen in verband met de discussie?
Oud 14 september 2014, 01:42   #97
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou toch op met die flauwekul, jij bent geen dokter, en niemand is hier jouw patient.
Heb je nog iets zinnigs mee te delen in verband met de discussie?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  whysoserious.jpg‎
Bekeken: 55
Grootte:  247,8 KB
ID: 95369  

Oud 14 september 2014, 05:27   #98
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij niet zeker?

Welk bedrijf? Of is uw voorbeeld uit de lucht gegrepen en wellicht nergens gebeurd?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 07:57   #99
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ze" veralgemenen niet, wel nemen moslims geen initiatief om duidelijk afstand te doen van extremistisch gedachtengoed wat hun overtuiging in een slecht daglicht zet, dat ligt nu eens niet aan " ze" maar aan hun geloofsgenoten die diepgelovig als ze zijn, de koran volgen. Letterlijk , voor alle duidelijkheid.

Egypte doet dit toch? De Arabische Liga doet dit toch? Elke moslim die ik tegenkom op't werk doet dit toch? Hoever wilt ge dat ze gaan?
Tijdens de columbine shootings was ik nog gamer, moest ik toen ook op't straat zijn gekomen 'niet in mijn naam'?.

Lance heeft gelijk imo, door een hele groep te stigmatiseren voor de daden van een kleine minderheid daar in, zorgt ge enkel voor meer radicalen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 08:22   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Welk bedrijf? Of is uw voorbeeld uit de lucht gegrepen en wellicht nergens gebeurd?
misschien even volgende video bekijken in plaats van zulke achterlijke opmerkingen te maken:

https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

meer informatie vind je ook op: http://www.halalchoices.com.au/index.html

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be