![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Hij wil u vooral zeggen dat jij je Godsbeeld niet hebt gekozen, het is je opgedrongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze hebben een deel van de waarheid: er is niets "natuurlijks" aan het feit dat mannen broeken dragen of van snelle auto's houden. De Romeinen droegen jurken en hadden geen auto's, maar waren niet minder "mannen". Toch blijkt uit onderzoek dat er ook biologische verschillen zijn tussen mannen en vrouwen: zo kunnen mannen in de regel niet zwanger worden, en men heeft ook verschillen in de hersenen vastgesteld die men kan linken aan de concentraties van de geslachtshormonen. Tegelijkertijd zie je vaak bij dezelfde adepten van de genderperspectief dat geaardheid een vaststaand, biologisch gegeven zou zijn, los van sociale constructie. M.a.w.: "on ne naît pas femme, on le devient", maar "on naît homosexuel, on ne le devient pas". Dat is toch een beetje merkwaardig?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze hebben een deel van de waarheid: er is niets "natuurlijks" aan het feit dat mannen broeken dragen of van snelle auto's houden. De Romeinen droegen jurken en hadden geen auto's, maar waren niet minder "mannen". Toch blijkt uit onderzoek dat er ook biologische verschillen zijn tussen mannen en vrouwen: zo kunnen mannen in de regel niet zwanger worden, en men heeft ook verschillen in de hersenen vastgesteld die men kan linken aan de concentraties van de geslachtshormonen. Tegelijkertijd zie je vaak bij dezelfde adepten van de genderperspectief dat geaardheid een vaststaand, biologisch gegeven zou zijn, los van sociale constructie. M.a.w.: "on ne naît pas femme, on le devient", maar "on naît homosexuel, on ne le devient pas". Dat is toch een beetje merkwaardig?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is religie een ervaring, een dhawq (smaak).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op grond van de openbaring aan de profeten natuurlijk. Maar jij concludeert al bij voorbaat dat ik die openbaring zou verwerpen. Ook luisteren naar de ander is naastenliefde.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 10 september 2014 om 15:15. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat werkt elkaar alleen maar tegen. 2: Mwau, gedeeltelijk waar: http://www.autoblog.nl/archive/2009/...nwege-testoron 3: Zeker, http://www.elsevier.nl/Wetenschap/ni...SEVIER194300W/ De ongenuanceerde conclusie van Dr. Qazi Rahman is dan weer een beetje jammer, maar goed het gaat om de essentie. 4: Geaardheid is vooral een combinatie van erfelijkheid, epigenetica en andere omgevingsfactoren. En dan bedoel ik omgevingsfactoren in de breedste zin van het woord (in de baarmoeder bijvoorbeeld). Je wordt natuurlijk niet homo als je een man een knuffel geeft, maar dat snap jij ook wel neem ik aan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een godsbeeld wordt altijd opgedrongen (bijna altijd door de ouders), ook al willen "sommigen" ons wijsmaken dat zij op een mooie dag "het licht" zagen.
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Theorie is leuk, vooral om lekker interessant mee te doen maar uiteindelijk gaat het om de praktijk. Dat is immers waar we het mee moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de buitenstaander kunnen ook dat haarkloverijen zijn. Toch moet je hier ook naar de intentie kijken. Als mensen bereid zo ver te gaan om zich dichter bij God te voelen, dan is dat toch mooi?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een walgelijke vorm van arrogantie, waar haal je het lef vandaan om te denken dat je 100% zeker kan weten wat God bedoeld. Maar toch bestaan deze mensen, ook in de islam (helaas). 2: Kom op kallikles, jij weet donders goed dat het hier ook heel vaak niet bij blijft he. Want sommige islamitische rechtsgeleerde maken er een hobby van om andere mensen te veroordelen tot zelfs de dood in te wensen (omdat volgens hen God dat zo wil).. Zum kotzen !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Let op: ik neem hier geen waarde-oordeel in. Ik zeg niet dat dogmatisme in de rechtswetenschap minder erg of erger is dan dogmatisme in de theologie. Beiden kunnen gelijkaardige gevolgen hebben. Ik maak gewoon een louter analytisch onderscheid.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een rechtstaat bouwen op de arrogantie van bepaalde mensen die menen te weten wat God zijn "doel" is, krankzinnig....! Laatst gewijzigd door Nietzsche : 10 september 2014 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn historische redenen voor, waar ik het fijne niet vanaf weet. Daarvoor zul je mensen met meer kennis dan mij moeten aanspreken. Ik weet wel dat er onderzoekers zijn die hier onderzoek naar gedaan hebben en dat het een erg controversieel thema is. Een auteur als Mohammed Arkoun is erg interessant (en controversieel).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sharia is namelijk een individuele aangelegenheid, niet een universeel iets. Er zijn teveel Juridische en interpretatie verschillen daarvoor. Er bestaat dan ook geen Sharia-wetboek. Sterker nog, de mensen die denken dat er wel zoiets bestaat als een Sharia (en dan bedoel ik niet het individuele pad) hebben hun geloof ingeruild voor een politieke-ideologie. Dat heeft geen fuck meer met de islam te maken. Ook is het belangrijk om te melden dat dit een sterke minderheid is, deze minderheid schreeuwt alleen erg hard en laat de meerderheid het onderspit delven . Laatst gewijzigd door Nietzsche : 10 september 2014 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kijk alvast uit naar uw antwoorden, daar u ogenschijnlijk wenst gehoord te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naaktstrand in Rusland gesloten wegens onzedelijk gedrag
https://yahoo.skynet.be/nieuws/showb...edelijk-gedrag
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet te geloven, we leven in 2014 en er zijn nog fossielen die denken dat je een geaardheid kunt 'kiezen' of kunt 'beinvloeden'... Wij maken ons zorgen over wahabieten en geflipte soenieten terwijl er hier blijkbaar even dolgedraaide sicko's rondlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zij zo geboren zijn, net zoals de hetero's uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |