![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We kunnen dan net zo goed terug het (onverdoofd ![]() Laatst gewijzigd door Wapper : 12 september 2014 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk triestig dat eerst de NVA aan de macht moet komen om daar verandering in te brengen. Kan me niet voorstellen dat die andere partijen in godsnaam voor dierenleed zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Even vergeten dat Joden ook onverdoofd slachten? Het is niet meer dan normaal dat dieren niet afzien als ze geslacht worden... Trouwens het vlees van een relaxt dier is ook lekkerder dan dat van een gestresseerd...
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, ben ik net zo goed tegen. Vlaanderen is geen joden noch moslimland.
Eens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Drukazz : 12 september 2014 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat islamitisch offerfeest is trouwens een misleidende eufemistische term, het kan beter slachtpartij genoemd worden. Moslims vieren dat Abraham in de oudheid volgens de toen geldende standaarden een schaap de keel doorsneed, en dus moeten anno de 21st eeuw vele dieren het zelfde gruwelijke lot ondergaan. Waarom kunnen moslims symboliek en werkelijkheid niet onderscheiden?
Zolang een ''feest'' nog gepaard gaat met dierenleed kan dit echt geen feest genoemd worden. Het offer'feest' is niets minder dan een middeleeuwse slachtpartij! En uiteraard vind ik ook dat joden moeten stoppen met dieren onverdoofd/ritueel te slachten.
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() De godsdienst maakt niet uit, het niet-verdoofd slachten moet stoppen eendert welke godsdienst.
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zijn de reacties uit moslim en joodse hoek eigenlijk?
Het blijft opvallend stil langs die kanten Laatst gewijzigd door Drukazz : 12 september 2014 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel -_-
Laatst gewijzigd door Drukazz : 12 september 2014 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De hoofdreden om te offeren is te tonen dat je familie gelovig is en vermogend genoeg om dit 'offer' te brengen. Hier in Europa komt daar boven op nog de druk van uit de moskee en de subcultuur om door te offeren een teken van verzet tegen de Westerse invloeden op hun maatschappij te geven. Hoe dan ook staat nergens in hun heilige schriften dat verdoven uit den boze zou zijn. Enkel het gegeven dat het dier moet kunnen bloeden of gebloed worden is een bindende vereiste. In een aantal westerse landen is verdoofd slachten al bij wet verplicht en dat vormt voor de moslims aldaar alvast geen bezwaar om te offeren.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. Laatst gewijzigd door Dixie : 12 september 2014 om 23:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het aberrant en tegen alle logica in dat er een uitzondering dient gemaakt te worden voor religieuze slachtingen. Dit is een van de meest frappante bewijzen dat de EU gewoonweg buigt onder de druk van de moslims en dat zij hun wil opleggen hoe het hier aan toe moet gaan en niet de EU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Inderdaad waarom moeten er steeds uitzonderingen gemaakt worden voor die moslimbarbaren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp de commotie wel hoor. Als ge 'pijnloos' kunt slachten moet ge dat zeker overwegen. En ik weet, relativeren kunnen onze gelovige vrienden ook slecht, maar dat wilt toch niet zeggen dat we met z'n allen zelf moeten vervallen in overdrijving?
Het kan misschien onnozel klinken, maar als ik naar National Geographic kijk naar een kudde leeuwen die op een gnoe vliegen, zie ik een leeuw het scrotum van die gnoe opeten terwijl de leeuw vooraan de gnoe nog niet helemaal gewurgd heeft. Ge kunt er dan op 2 manieren naar kijken: 1. Ik ben zwaar gechoqueerd, die leeuwen zijn een bende barbaarse klootzakken, of 2. Deze leeuwen zitten wat achter qua evolutie en hebben nog geen andere methodes dan hun tanden en klauwen, ze snappen zelf ook niet dat het barbaars is. Maar wees flink en geef als Westerse mens zelf ook toe, dat tussen de zaken die wij allemaal uitrichten ook veel smeerlapperij zit. Nergens ter wereld worden zoveel dieren geconsumeerd als in de Westerse wereld. En ge kunt uw schuldgevoel dan wel proberen wegwerken door ze een snelle dood te bezorgen: dood is dood. Overconsumptie en gulzigheid zijn ook barbaars! Wij stappen met ons hypocriet gesust geweten naar de supermarkt voor een bakje vlees, "och het beestje heeft toch niet afgezien he". Als ge dan echt met de vinger wilt wijzen, doe dan zoals Deepeco en wordt veganist. Want dat zijn de enigen die in deze discussie recht van spreken hebben en écht inzitten met het dierenwelzijn. Al de rest, inclusief mezelf, doet maar alsof. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een leugen.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ervaar dat als mijn cultuur. En ik ben blij dat dit nu zo voorzien is in de wet, behalve de wansmakelijke uitzondering van dat ritueel slachten dus. Ik waardeer dus gaia en zijn Michelleke vdb, tot op het moment dat hij begint te preken over vegetarisme of nog erger. Zo pijnloos als mogelijk doden om te slachten, is ok. Stierenvechten is leute maken terwijl het dier afziet, is niet ok. Ratten verdelgen is wel ok. enz. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 september 2014 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien ik uw logica ga toepassen op andere zaken wordt dit al snel duidelijk. Drugs verbieden is hypocriet want alcohol en nicotine worden toegelaten... Snelheidsbeperkingen opleggen met flitspalen is hypocriet want die kunnen links inhalen en bumperkleven niet vaststellen. Nee dus. Elk verbod dat een onrecht of een gevaar voor de samenleving aanpakt is positief. Ongeacht hoeveel onrechten er (nog) niet aangepakt werden. En nee, ik ben geen veganist. En jawel, ik ben tegen dierenleed. Wanneer ik in een gewoon slachthuis onnodig wrede zaken zie zal ik die ook aanklagen. Je hoeft geen veganist te zijn om wreedheid tegen dieren af te keuren.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom is er eigenlijk geen totaalverbod op onverdoofde slachtingen?
|
![]() |
![]() |