Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2014, 08:27   #101
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Egypte doet dit toch? De Arabische Liga doet dit toch? Elke moslim die ik tegenkom op't werk doet dit toch? Hoever wilt ge dat ze gaan?
Tijdens de columbine shootings was ik nog gamer, moest ik toen ook op't straat zijn gekomen 'niet in mijn naam'?.

Lance heeft gelijk imo, door een hele groep te stigmatiseren voor de daden van een kleine minderheid daar in, zorgt ge enkel voor meer radicalen.
Tijdens de Columbine shootings schoot die moordenaar nu niet bepaald in naam van alle gamers, op een manier zoals wordt aangewezen in de verschillende games..

De ISIS mannen voeren hun strijd in naam van Allah, volgens het voorgeschreven ritueel voorzien in hun heilig boekje, de rechtstreekse woorden van Allah.

Indien je dan anderhalf miljard volgelingen van Mohammed hebt, die evenzeer alles doen in naam van Allah, volgens het voorgeschreven ritueel voorzien in hun heilig boekje, de rechtstreekse woorden van Allah, dan zou ik toch wel denken dat enige duidelijke afstandsname op zijn plaats is.

Alleen: Ze doén het wel volgens de aanwijzingen voorzien in het boekje. Beetje lastig dus.

lees even dit artikel: http://zwetsmajoor.wordpress.com/201...-ware-moslims/

Citaat:
Uit de Koran blijkt het volgende: ISIS is volledig islamitisch. De jihad is een plicht en door Allah zijn verschillende manieren aangewezen om in de jihad te doden en te martelen: kruisigen, met zwaarden houwen op de nekken, onthoofden, afhakken van vingers en ledematen. Nadat de ongelovigen zijn vermoord of het land uitgejaagd, mogen land, dorpen en huizen worden bezet.

Hier is de grondslag van de praktijken van ISIS duidelijk te herkennen, die door Allah zelf is gegeven. Het moge duidelijk zijn dat ISIS-jihadisten ware moslims zijn die de voorschriften van de islam nauwgezet volgen en dat de ‘haatpredikers’ ware moslims zijn die Allahs verlangens goed onder woorden brengen. Op de vraag wie de besten der mensen zijn, antwoordde de profeet: mijn gelovige jihadisten. De jihad is de meetlat voor het geloof van de moslim. De jihad is heilig voor gelovigen en strijders. De jihad is de kern van de islam.

De profeet heeft gezegd dat gelovigen jihad voeren met de tong en het zwaard. Maar van de verschillende vormen van jihad is die met het zwaard de beste, want dan wordt de islam het best verspreid en kan een islamitische staat worden gecreëerd. De weg naar het paradijs is slechts open voor de strijders met het zwaard. Ook hier volgt ISIS het geloof op de voet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 09:07   #102
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik vrees alleen dat deze draad een utopisch is: ik denk niet dat het probleem van radicale moslims, of van moslims die dreigen te radicaliseren, door de belgische politiek al als een probleem is ervaren of geidentificeerd: laat staan dat men er al aan zou gaan denken maatregelen te gaan nemen. Pas als er hier in Belgie zelf terreur gaat zijn, zla men zich langzaam gaan afvragen hoe dat nu eigenlijk zover is kunnen komen. Nu zit men nog maar op het niveau dat er hier en daar iemand zich afvraagt hoe het komt dat die gastjes dopgeld krijgen en men zit zelfs al met een probleem hoe hen dat dopgeld af te nemen. Dus: spijtig maar helaas: denk dat deze draad niet veel zal helpen. Ook in dit aspect wordt belgie al 50 jaar niet bestuurd.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 09:12   #103
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Ik vrees alleen dat deze draad een utopisch is: ik denk niet dat het probleem van radicale moslims, of van moslims die dreigen te radicaliseren, door de belgische politiek al als een probleem is ervaren of geidentificeerd: laat staan dat men er al aan zou gaan denken maatregelen te gaan nemen. Pas als er hier in Belgie zelf terreur gaat zijn, zla men zich langzaam gaan afvragen hoe dat nu eigenlijk zover is kunnen komen. Nu zit men nog maar op het niveau dat er hier en daar iemand zich afvraagt hoe het komt dat die gastjes dopgeld krijgen en men zit zelfs al met een probleem hoe hen dat dopgeld af te nemen. Dus: spijtig maar helaas: denk dat deze draad niet veel zal helpen. Ook in dit aspect wordt belgie al 50 jaar niet bestuurd.
Dat er drie mensen worden afgeknald in het Joods Museum is geen terreur? Of zou het terreur geworden zijn als zijn schietgeweer niet was geblokkeerd?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 september 2014, 10:51   #104
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar denken in ieder geval de burgemeesters van Antwerpen, Mechelen en Vilvoorde anders over, en evengoed is politie,politiek en staatsveiligheid ermee bezig.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 12:01   #105
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat er drie mensen worden afgeknald in het Joods Museum is geen terreur? Of zou het terreur geworden zijn als zijn schietgeweer niet was geblokkeerd?
Ik bedoel. pas er terreur op grote schaal zal zijn. Het feit dat er in de feiten nog steeds niets gebeurt, dat het ABL niet deelneemt aan airstrikes in Irak en Syrie,bewijst dat belgie gewoonweg is ingedommeld. Ik noem dit schuldige nalatigheid.
Oud 14 september 2014, 12:03   #106
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar denken in ieder geval de burgemeesters van Antwerpen, Mechelen en Vilvoorde anders over, en evengoed is politie,politiek en staatsveiligheid ermee bezig.

Er mee bezig? wat zal dat dan wel zijn?
Oud 14 september 2014, 12:11   #107
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er mee bezig? wat zal dat dan wel zijn?
ze zijn toch gaan samenzitten?

Oud 14 september 2014, 12:21   #108
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze zijn toch gaan samenzitten?
En hebben een hilarische handleiding geschreven! Voor onderwijzers, welzijnswerkers...maar in ieder geval is er nu wel aandacht voor..wat laat maar beter laat dan nooit.

Bij het vorige stadsbestuur in Antwerpen was radicalisering onbestaande, dit stadsbestuur erkent het tenminste en dat is al vooruitgang.
Oud 14 september 2014, 12:26   #109
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En hebben een hilarische handleiding geschreven! Voor onderwijzers, welzijnswerkers...maar in ieder geval is er nu wel aandacht voor..wat laat maar beter laat dan nooit.

Bij het vorige stadsbestuur in Antwerpen was radicalisering onbestaande, dit stadsbestuur erkent het tenminste en dat is al vooruitgang.
De belgische wetgeving laat een deugdelijk bestuur ook op dit domein niet toe. Men kan nu hooguit aan een of ander wetsvoorstel gaan denken om de wet aan te passen om op de een of andere reden terugkeerde djihadisten van de dop te smijten en hun Belgische nationaliteit af te nemen. Dit wetsvoorstel raakt dan in het beste geval binnen 5 jaar gestemd en dan heeft men nog eens 10 jaar nodig om het een weinig in uitvoering te brengen. Ik vrees dat tegen dan het kalf al verdronken is.
Oud 14 september 2014, 12:31   #110
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Volledig met akkoord

p.s. Pijnlijk detail is dat men ze nog steeds maar blijft 'uitnodigen' in ons land, begrijpe wie begrijpe kan
Teruggekeerden opvolgen en door intelligente spionage van hun email-webverkeer posities van IS kameraden opsporen, zowel hier als ginder en daar de boel bombarderen. Na uitroeiing ginder, binnen een jaar of 2-3 de teruggekeerden en hun vriendjes onteigenen, de bak indraaien en onderhouden op varkensvlees.
Oud 14 september 2014, 12:34   #111
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat klopt.
Maar het is ondertussen ook niet meer mogelijk om die radicalizering nog te ontkennen denk ik. Stel dat de Pètrick nog op 't schoon verdiep had gezeten. Denk je echt dat hij nog voor de publieke opinie zou kunnen ontkennen dat er zo'n paar honderd van zijn o zo geliefd kiespubliek nu koppekes aan het afhakken zijn?

Oud 14 september 2014, 19:28   #112
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
wat moet de wetgever doen om dergelijke gevallen aan te pakken en wat kunnen we doen in het kader van de huidige wet?
Gewoon de wet toepassen. De veiligheid inschakelen, wat sowieso al gebeurt. Een stap verkeerd op Belgisch grondgebied en het is prijs.
Noch de Belgische wetgever, noch de Belgische minister, heeft ook maar iets te moeien met wat je in het buitenland uitspookt, zolang het buitenland zich niet beklaagt.
En het gelul dat ik hier lees over het intrekken van kinderbijslag en zo is goed voor Nieuwsbladlezers, vijgen na Pasen, achter het net vissen, kortom: praat tegen de vaak.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 20:05   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En het gelul dat ik hier lees over het intrekken van kinderbijslag en zo is goed voor Nieuwsbladlezers, vijgen na Pasen, achter het net vissen, kortom: praat tegen de vaak.
Hoe bedoel je?

Vind Rudy dat ouders van mensen die ginds de IS vervoegen nu wèl nog kindergeld mogen ontvangen of niet?

of over welk "gelul" heb je het weer?

Oud 14 september 2014, 20:20   #114
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heeft hij gelijk in? Kun je dit uitleggen?Misschien lukt jou dit beter dan Lance.
Ik begrijp niet dat je hier werkelijk wakker van ligt. Moslims vormen een kleine minderheid in België, waarvan er een minderheid extremist is, waarvan er een klein aantal radicaliseert en waarvan er nogeens een kleiner groepje "jongeren" tot "terrorisme" overgaan.

Je moet niet alle moslims op één hoop gooien, stigmatiseren en aanvallen. De enige reactie van moslims die je daarmee bereikt is een schouderophalen.

Zijn er volgens u geen andere prangende issues in de samenleving? U blijft in dit topic steken.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 september 2014 om 20:20.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 20:44   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat je hier werkelijk wakker van ligt. Moslims vormen een kleine minderheid in België, waarvan er een minderheid extremist is, waarvan er een klein aantal radicaliseert en waarvan er nogeens een kleiner groepje "jongeren" tot "terrorisme" overgaan.

Je moet niet alle moslims op één hoop gooien, stigmatiseren en aanvallen. De enige reactie van moslims die je daarmee bereikt is een schouderophalen.

Zijn er volgens u geen andere prangende issues in de samenleving? U blijft in dit topic steken.
En hoe gaat het met de gildenvereniging in uw westvlaams dorp tegenwoordig? Het is alvast duidelijk dat het lang geleden is dat je nog in een Vlaamse stad hebt rondgewandeld.

Alles goed met de vrouwengilde enzo? Alles rustig met de jaarlijkse kermisviering? Geen problemen met de kegelclub en het gaaibollen?

Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2014 om 20:46.
Oud 14 september 2014, 20:53   #116
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe gaat het met de gildenvereniging in uw westvlaams dorp tegenwoordig? Het is alvast duidelijk dat het lang geleden is dat je nog in een Vlaamse stad hebt rondgewandeld.

Alles goed met de vrouwengilde enzo? Alles rustig met de jaarlijkse kermisviering? Geen problemen met de kegelclub en het gaaibollen?
Waar wil u heen? Ik zie niet in elke 'gebruinde' of moslim een terrorist, als u dat bedoelt. En wie dat wel doet, moet toch eens deftige hobby's zoeken en zich bij voorkeur ook naar de therapeut begeven.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 00:05   #117
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vergeet niet hun oververtegenwoordiging in de gevangenissen te vermelden, daarin zijn ze geen 'kleine minderheid'!

In praktisch èlk Europees land dan nog wel, blijkbaar zijn ze dan toch ergens goed in.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 05:54   #118
vlaams realist
Banneling

Standaard

Syrische vluchtelingen opvangen en ze een sociale woning toekennen .
Zo komen ze in het milieu terecht waar de strijders en hun symphatisanten wonen . en dat zijn er veel meer dan 300 .
Erg hé , vluchten uit je land om dan hier de moordende , plunderende verkrachters als buur te krijgen .
Wie is er hier een oorlog aan het importeren ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 12:19   #119
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad. Hoewel ik het niet eens ben als je spreekt over een kleine minderheid.

Ik vind ook dat je er als breeddenkend mens rekening mee moet houden dat er mensen zijn die zich ongerust voelen. De vraag is uiteindelijk of er reden is om zich ongerust te maken, en hoe je daar als wereldburger mee omgaat.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 15:12   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb de discussie geopend, dan lijkt het me normaal om te reageren.
Wie gooit alle moslims op een hoop, stigmatiseert en valt aan?

Ik vind overvolle vluchthuizen en gevangenissen, toenemende agressie tegenover vrouwen op straat, en achter voordeuren, toenemend aantal jongeren zonder diploma aan de deur van de arbeidsmarkt, toenemende werkloosheid en belasting sociale zekerheid evengoed aandachtspunten.
Maar daar gana andere discussies over, deze over radicalisering , wanneer het onderwerp je niet interesseert, zijn er misschien andere discussies voor jou om te reageren?

Ik ben het alvast niet eens met de manier waarop je het probleem van radicalisering minimaliseert.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be