Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2014, 08:53   #21
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
2!!!! Altijd maar zagen en klagen, dat is het enige dat dat boeltje ongeregeld kan! Dat ze dan maar naar hun zand van herkomst terugkeren, als het hen hier niet zint! Maar natuurlijk doen ze dat niet, liever hier kweken gelijk konijnen en aan de tetten van de sociale zekerheid hangen, en terwijl ook nog eens 'rassiesme' en 'diescriemienasie' brullen!
In het artikel gaat het evenwel niet om mekkerende moslims maar om iemand uit politiek correcte kringen die blijk geeft compleet losgeslagen te zijn van de realiteit.
Niet de moslims worden gedehumaniseert maar wij en rest van Europa, zoals mag blijken uit de cartoon die enkel maar ontsproten kan zijn uit het brein van iemand die verteert word door haat.
Uiteindelijk vormen politiek correcte racisten, verblind door een onbegrensde eigendunk en haat, een grotere bedreiging dan moslims.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 09:36   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
In het artikel gaat het evenwel niet om mekkerende moslims maar om iemand uit politiek correcte kringen die blijk geeft compleet losgeslagen te zijn van de realiteit.
Niet de moslims worden gedehumaniseert maar wij en rest van Europa, zoals mag blijken uit de cartoon die enkel maar ontsproten kan zijn uit het brein van iemand die verteert word door haat.
Uiteindelijk vormen politiek correcte racisten, verblind door een onbegrensde eigendunk en haat, een grotere bedreiging dan moslims.
Tot die conclusie ben ik ook allang gekomen. De stichters van Eurabia en de politiek correcte racisten! Het einde van het Avondland.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 10:16   #23
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Welk slachtofferschap van moslims?

Moslims maken vooral slachtoffers.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 15:06   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij maakt de vergelijking tussen de positie van de joden vlak voor en tijdens de tweede wereldoorlog en de moslims vandaag. Zoals je misschien wel weet, speelde die tweede wereldoorlog zich af in de twintigste en niet in de negentiende eeuw.
En denkt u dat die vervolging tijdens de tweede wereldoorlog niet zijn wortels al had eind negentiende eeuw?
En dan nog, wat heeft dit te maken met uw opmerking over " razen" en beter lezen" of zelfs maar met wat ik schreef?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:27   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En denkt u dat die vervolging tijdens de tweede wereldoorlog niet zijn wortels al had eind negentiende eeuw?
Euh ja, dat is net het punt dat men met die vergelijking wil maken hé!

Citaat:
En dan nog, wat heeft dit te maken met uw opmerking over " razen" en beter lezen" of zelfs maar met wat ik schreef?
U blijft maar door razen over het feit dat de positie van de moslims in Europa vandaag niet vergelijkbaar is met de positie van de joden in Europa kort voor en tijdens de tweede wereldoorlog. Maar er is dus niemand die dat beweert. Hopelijk valt je euro nu, want ik vrees dat ik er geen tekeningetje bij kan maken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:31   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh ja, dat is net het punt dat men met die vergelijking wil maken hé!

U blijft maar door razen over het feit dat de positie van de moslims in Europa vandaag niet vergelijkbaar is met de positie van de joden in Europa kort voor en tijdens de tweede wereldoorlog. Maar er is dus niemand die dat beweert. Hopelijk valt je euro nu, want ik vrees dat ik er geen tekeningetje bij kan maken.
Ik lees anders toch dat het gaat over vergelijkingen tussen slachtofferschap Joden- Moslims, en dit al of niet terecht, u blaast dus volkomen onterecht hoog van uw toren.
Oud 13 september 2014, 13:32   #27
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tot die conclusie ben ik ook allang gekomen. De stichters van Eurabia en de politiek correcte racisten! Het einde van het Avondland.
Je weet hopelijk toch dat het Eurabia verhaal ook wel de "Protocollen van de wijzen van Mohammed" wordt genoemd.
Oud 13 september 2014, 13:34   #28
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik lees anders toch dat het gaat over vergelijkingen tussen slachtofferschap Joden- Moslims, en dit al of niet terecht, u blaast dus volkomen onterecht hoog van uw toren.
OK, het gaat uw petje duidelijk te boven dus.
Oud 13 september 2014, 13:52   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet hopelijk toch dat het Eurabia verhaal ook wel de "Protocollen van de wijzen van Mohammed" wordt genoemd.
Neen dat wist ik niet. Maar ik heb het boek dan ook volledig gelezen, tot en met de kopijen van de officiële verdragen in het laatste deel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2014 om 13:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:55   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

die vergelijking is ronduit lachwekkend

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 18:16   #31
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die vergelijking is ronduit lachwekkend
Ik heb hier ook nog altijd van niemand een antwoord gekregen op mijn vraag of er eigenlijk al iemand hier in den Belziek van die vergelijking gehoord heeft ? Waar vind ik ergens een link naar een artikel, studie, gelijkwat ? (en nee deze artikels waarover het hier gaat tellen niet want die borduren voort op iets dat eerder is geschreven/gezegd/gebeurd en 't moeten die 'oorspronkelijke' zijn)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 september 2014 om 18:18.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 19:53   #32
geertvdb

Standaard

Citaat:
Jij maakt de vergelijking tussen de positie van de joden vlak voor en tijdens de tweede wereldoorlog en de moslims vandaag. Zoals je misschien wel weet, speelde die tweede wereldoorlog zich af in de twintigste en niet in de negentiende eeuw.
Wat maakt dat nu uit? Is dat voor u de essentie? In beide gevallen was de situatie van de Joden zeer slecht. En in beide gevallen totaal niet te vergelijken met de situatie van moslims in België vandaag.
Voor alle zekerheid, 'k zal het morgen nog eens aan mijn moslim ploegmaten vragen. Maar ik denk dat ze zullen antwoorden: 'w�*?'
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 23:22   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, het gaat uw petje duidelijk te boven dus.
Kunt u iets minder uit de hoogte doen? Dank u wel, of mag niemand een andere mening dan de uwe toegedaan zijn?
Oud 13 september 2014, 23:24   #34
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat maakt dat nu uit? Is dat voor u de essentie? In beide gevallen was de situatie van de Joden zeer slecht. En in beide gevallen totaal niet te vergelijken met de situatie van moslims in België vandaag.
Voor alle zekerheid, 'k zal het morgen nog eens aan mijn moslim ploegmaten vragen. Maar ik denk dat ze zullen antwoorden: 'w�*?'
Blij dat u zich ook afvraagt waar Edina zo'n drukte over maakt.
Oud 14 september 2014, 00:44   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Er is totaal geen vergelijking mogelijk, niet in de 19de eeuw, niet in de 20ste eeuw, in geen enkele eeuw.

De vergelijking maken is redelijk pervers, haast 'n soort van negationisme.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 10:53   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Er is totaal geen vergelijking mogelijk, niet in de 19de eeuw, niet in de 20ste eeuw, in geen enkele eeuw.

Dat vind ik ook!
Oud 15 september 2014, 08:20   #37
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Ik hou het op aanzetten tot haat en racisme, het is tijd om dit soort volk van antwoord te dienen met begrippen waarvan ze dachten het monopolie op te hebben.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 08:53   #38
geertvdb

Standaard

Citaat:

Oei oei, er wordt hier langs beide kanten weer verschrikkelijk overdreven.

Doe nu eens allebei (extreem rechts en links) normaal. Stop met het verzieken van de discussie met extreme termen (dehumanisering, negationisme, etc.).

Persoonlijk vind ik dat als men die termen begint te gebruiken, men impliciet toegeeft dat men ongelijk heeft.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 11:48   #39
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Oei oei, er wordt hier langs beide kanten weer verschrikkelijk overdreven.

Doe nu eens allebei (extreem rechts en links) normaal. Stop met het verzieken van de discussie met extreme termen (dehumanisering, negationisme, etc.).

Persoonlijk vind ik dat als men die termen begint te gebruiken, men impliciet toegeeft dat men ongelijk heeft.
Haast 'n soort van ontkenning van 't lijden van 't joodse volk door de eeuwen heen.

Dat lijden gaan vergelijken met de bevoorrechte positie die de 'beschermde soort' in 't westen geniet is wel degelijk pervers.

Dat zijn feiten!

Wat jij daar persoonlijk over denkt doet eerlijk gezegd niet zozeer ter zake.
Oud 15 september 2014, 11:51   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Ik hou het op aanzetten tot haat en racisme, het is tijd om dit soort volk van antwoord te dienen met begrippen waarvan ze dachten het monopolie op te hebben.
Die begrippen, waarvan ze dachten 't monopoly op te hebben, komen vroeg of laat toch terug in hun eigen smoelwerken terecht, als 'n boemerang.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be