Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2014, 07:16   #21
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Waarschijnlijk is dit bericht naar mij gericht...

Ik wil het nog eens duidelijk uitleggen :

1) rituele slachtingen zijn barbaars en horen niet thuis in België anno 2000.
2) Er moet zo dringend mogelijk intensief naar alternatieven worden gezocht.
3) Zolang de alternatieven niet gevonden zijn, moeten de proeven doorgaan.
4) Kent u het verhaal van Louis Pasteur? Die ook zulke organisaties over de vloer kreeg? Zonder zijn dierenoffers was het vaccin niet uitgevonden!
Als gij vindt dat dieren moeten lijden omdat er geen alternatieven zijn, dan mag ik het daar toch met oneens zijn?
Ge kunt geen auto rijden zonder op de gas te duwen he.
Ge kunt niet tegen methodes van slachten zijn, maar die van de wetenschap goedpraten.

Ze hongeren en dorsten die beesten uit om herhaaldelijk dezelfde proefjes te doen.
Je moet je nek zelf eens meer dan een uur in dezelfde positie houden en zien hoe snel het duurt voor je dat in heel je lichaam voelt.

Ik denk dat ik met mijn wederhelft onze consumptie eens onder een groot vergrootglas ga leggen en een dik boycot ga handhaven.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 09:56   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

De oplossing is heel simpel: iedereen die dit erg vindt en van mening is dat dit moet stoppen zou zich vrijwillig als proefdier moeten opgeven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 10:05   #23
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De oplossing is heel simpel: iedereen die dit erg vindt en van mening is dat dit moet stoppen zou zich vrijwillig als proefdier moeten opgeven.
Op z'n minst medicatie weigeren die op dieren getest is.
Of zijn de aapjes nu ook weer niet zo zielig?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 10:06   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Voor cosmetische troep vind ik het ook niet nodig, maar hart-experimenten doen op aapjes is van groot belang. Maar het mag van mij ook op mensen hoor, je kan je vrijwillig opgeven.
Oud 15 september 2014, 10:10   #25
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Ik ken er te weinig van om in te schatten welke applicaties dit onderzoek heeft maar ik denk niet dat er medicijnen op deze apen getest worden.

Hier is de omschrijving die het labo zichzelf geeft:

Citaat:
How does perception work? How can thinking be rendered visible? Will machines be able to think one day? The MPI for Biological Cybernetics is conducting research into how human beings orientate themselves in their complex surroundings.
Misschien vinden ze menselijke proefkonijnen te duur? Ik weet het niet.

Laatst gewijzigd door Thomas- : 15 september 2014 om 10:11.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 23:59   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik weet niet welke medicatie zo een knots in uw hersenen is.

Dit is sadisme of totale onverschilligheid.
Ik gok op onverschilligheid omdat het loon hun niet onverschillig laat om het toch te doen.
Oud 16 september 2014, 07:25   #27
Peche
Banneling

Standaard

Deze onderzoeken zullen multifunctioneel zijn.
Iemand al aan mind control gedacht in deze brainwashende tijden?
Maar ziektes als alzeimer maken U wellicht bang genoeg dit onrecht verder te laten gaan.
Oud 16 september 2014, 08:18   #28
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wie zegt dat de mens boven de aap staat ? ge zou begot de mensheid beginnen te haten met al hun egoïsme ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 09:02   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wie zegt dat de mens boven de aap staat ? ge zou begot de mensheid beginnen te haten met al hun egoïsme ,
Er zijn (grote) uitzonderingen, maar in zijn algemeenheid sta ik achter die stelling.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 13:33   #30
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben als mens bereid in te boeten op mijn gezondheid zodat die apen die lijdensweg niet meer hoeven te ondergaan. U ook?
Ik sluit mij aan in uw "clubje" Peche.

Het is al veel te ver gekomen met "de gezondheid(szorg)" vind ik. Langer leven is eerder commercie geworden. Dat merk je zodra je eens het ziekenhuis inligt (jammergenoeg). Zodra uw bed niets meer opbrengt, wordt men sowieso opzij geschoven. Maw, er zijn grenzen: wat is basiszorg, leven en wat is er over?
Men zou beter investeren in de kwaliteit van het leven in plaats van de kwantiteit - dan vallen al een heel deel van deze lelijke proeven weg. Of ze totaal uit te sluiten zijn, wellicht niet.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 13:50   #31
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het gerenommeerde Max Planck Instituut in het Duitse Tübingen ligt onder vuur na de uitzending van een undercoverrepotage waaruit blijkt aan welke gruwelijke experimenten apen worden blootgesteld in naam van de wetenschap. Het gaat om medische vooruitgang die bewerkstelligd wordt door primaten vreselijk te laten lijden. De apen verkeren voortdurend in een levende nachtmerrie waar alleen de dood verlossing brengt. Het zijn schokkende beelden die hard binnenkomen en wellicht niemand onberoerd laten.
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...socialredactie

http://www.youtube.com/watch?v=xrx5L7Mb5sc
Ik heb het artikel gelezen en slechts het begin van het unercover-filmpje bekeken.

Dit is de homo sapiens op z'n slechtst.

Mijn motto: "Laat een mens en een dier in zijn/haar waarde.

Dat betekent meteen dat mensen niet moeten overdrijven in het willen van het eeuwige leven, en waardig en consequent weten te sterven. En dat apen niet thuishoren in een kooi tussen vier muren.

Zelfs een onnozele grasparkiet hoort niet thuis in een kooi.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 13:52   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het gerenommeerde Max Planck Instituut in het Duitse Tübingen ligt onder vuur na de uitzending van een undercoverrepotage waaruit blijkt aan welke gruwelijke experimenten apen worden blootgesteld in naam van de wetenschap. Het gaat om medische vooruitgang die bewerkstelligd wordt door primaten vreselijk te laten lijden. De apen verkeren voortdurend in een levende nachtmerrie waar alleen de dood verlossing brengt. Het zijn schokkende beelden die hard binnenkomen en wellicht niemand onberoerd laten.
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...socialredactie

http://www.youtube.com/watch?v=xrx5L7Mb5sc
Youtube staat vol met verschrikkelijke beelden. Een vlieg doodmeppen, of een spin doodtrappen, wordt als doodnormaal beschouwd, dus niet interessant voor de videosites.

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 september 2014 om 13:52.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 13:54   #33
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat iedereen er tegen is met zijn mond, maar nooit iets doet.
Zo gaan jullie selectief met informatie om, maar als iemand dan met een samenvatting, analyse of studie afkomt zijn jullie weg met de noorderzon.
Zo heeft het HVV een pdf file gemaakt over ritueel slachten, zie daar hoe er moslims in de wereld al reeds verdoofd slachten.
Mij valt op dat velen onder jullie informatie gebruiken om te beoordelen en bekritiseren, maar zelden voor dialoog.
Jullie idee is al gemaakt, en zeker niet consequent.
Zo heeft men respect voor iemand met geld en status en eigen scholen, dat zij niet open staan voor dialoog omtrent onverdoofd ritueel slachten kaart geen kat hier aan behalve ik en andere die op enkele vingers te tellen zijn.

Zo komen jullie op een forum berouw tonen voor apen in een lab, maar dan zegt iemand er doodleuk bij "ja dat moet blijven bestaan zolang er geen alternatieven zijn."
Ik ben als mens bereid in te boeten op mijn gezondheid zodat die apen die lijdensweg niet meer hoeven te ondergaan. U ook?
Wie dat niet is moet niet hypocriet berouw komen tonen.
En wie zich enkel en alleen maar op één groep kan oriênteren met oogkleppen aan gaat beter naar stormfront onnozel doen.
Het wordt tijd dat we deze waanzin een halte toeroepen en terug in contact komen met onze menselijkheid.
What is humane?
Dus u hoort bij die groep van mensen die zich zo'n 150 jaar geleden met alle geweld verzet hadden tegen de dierproeven van Louis Pasteur?
Die groep die nadien dan toch moest inzien dat net door die dieren het vaccin werd uitgevonden dat daarna miljoenen mensenlevens zou redden?

We moeten dringend zoeken naar alternatieven. Maar we kunnen onmogelijk de hele wetenschap laten vallen.

Overigens is me wel niet duidelijk wat die wetenschappers willen bereiken door een koker in een aap zijn schedel te zetten.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 14:00   #34
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus u hoort bij die groep van mensen die zich zo'n 150 jaar geleden met alle geweld verzet hadden tegen de dierproeven van Louis Pasteur?
Die groep die nadien dan toch moest inzien dat net door die dieren het vaccin werd uitgevonden dat daarna miljoenen mensenlevens zou redden?

We moeten dringend zoeken naar alternatieven. Maar we kunnen onmogelijk de hele wetenschap laten vallen.

Overigens is me wel niet duidelijk wat die wetenschappers willen bereiken door een koker in een aap zijn schedel te zetten.
Mij ook niet, dat beeld doet me denken aan oude beelden van dierproeven in de jaren vijftig en zestig.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 14:39   #35
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Volgens de uitleg op de site zijn er twee verschillende soorten implantaten. De ene soort dient om het hoofd van de apen vast te kunnen maken zodat ze tijdens de experimenten niet kunnen bewegen. Dan is er ook nog een ander soort implantaat dat toelaat om het brein te bestuderen met elektroden.

Citaat:
A rhesus monkey is sitting in a primate chair. A titanium implant has been implanted in the middle of its skull to immobilize its head during the experiments. This is necessary because otherwise it would not be possible for mechanical reasons to carry out measurements of eye movements and microelectrode recordings. Comparable examinations with humans require fixation of the head as well.

At the back of the head on the left you see a recording chamber out of titanium. It provides access to the visual cortex of the brain. Recordings are made by opening the cover of the chamber under sterile conditions and carefully advancing microelectrodes into the brain. After the nerve impulses have been recorded, the electrodes are once more removed and the chamber is cleaned with a disinfectant rinse before it is securely closed. The animal does not feel the electrodes in its brain, because the brain has no pain receptors.
http://hirnforschung.kyb.mpg.de/en/a...institute.html
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 13:36   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Mij ook niet, dat beeld doet me denken aan oude beelden van dierproeven in de jaren vijftig en zestig.
tien jaar eerder gebeurde dit ook bij mensen
Oud 17 september 2014, 14:11   #37
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Veganist?
Oud 17 september 2014, 21:48   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen alternatieven. Je hebt primaten nodig om het wetenschappelijk onderzoek ten voordele van de mensheid te staven.
Oud 17 september 2014, 21:52   #39
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als gij vindt dat dieren moeten lijden omdat er geen alternatieven zijn, dan mag ik het daar toch met oneens zijn?
Ge kunt geen auto rijden zonder op de gas te duwen he.
Ge kunt niet tegen methodes van slachten zijn, maar die van de wetenschap goedpraten.

Ze hongeren en dorsten die beesten uit om herhaaldelijk dezelfde proefjes te doen.
Je moet je nek zelf eens meer dan een uur in dezelfde positie houden en zien hoe snel het duurt voor je dat in heel je lichaam voelt.

Ik denk dat ik met mijn wederhelft onze consumptie eens onder een groot vergrootglas ga leggen en een dik boycot ga handhaven.
³!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 07:35   #40
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je terugkijkt, zie je die in de toekomst verdwijnen.
Sociale zekerheid waar onze voorouders zo voor gestreden hebben is naar de vaantjes door ... oorlog.
De massale wereldzorgen die we tegelijk aan het creëren zijn slorpen onze menselijkheid en al onze rechten op.
U beste, U zingt goed mee in het koor van de duivel. Of U dat nu door heeft of niet.
We moeten niets, we moeten gewoon eens leren nadenken voor onszelf in plaats van alles met open armen af te geven.
Bekijk een Syrisch of Palestijns kind in de ogen, en zie hoe Christelijk je dan bent.
Bekijk een dier in de ogen en erken de ziel, erken je broederschap, en zie hoe Christelijk je dan bent.

Vooral met uw mond...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be