![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is te simpel zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als centrum-rechtse nva-er is het mijn mening dat de staat een enorme taak heeft op het vlak van sport.
Om met grove kritiek te beginnen: topsport zou daar niet mogen bijhoren. Topsport is ongezond en het is teveel besmeurd met grof kapitaal. Sport bevorderen in het algemeen: erg belangrijk. Daarom hebben we ook een minister met sport als één van zijn bevoegdheden, hebben we bloso enz. Sport in het onderwijs is van het hoogste belang. Leren zwemmen, en vooral misschien nog leren 'graag zwemmen', is daar een belangrijk onderdeel van. volgend puntje: het is niet de overheid of de regering die beslist dat het zwemuurtje moet wijken wegens te duur !! Het zijn de scholen zelf die dat doen. Ze besteden hun centen liever aan gadgets zoals electronische borden die peperduur zijn, dan aan hun basisopdracht. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, dat vind ik straf. Verder kunnen kinderen, ook in steden en kleine steden, wel degelijk met de fiets naar school. Altijd met een goede voorbereiding; als ze nog jong zijn onder begeleiding van ouder of van initiatieven als fietspool dinges enz. Als er dan ongevallen toch gebeuren, dan moeten we daar de nodige conclusies uit durven trekken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn kinderen heb ik wel zelf leren zwemmen. Nog voor hun 1° studiejaar. Ik merk dat mijn kinderen hetzelfde doen nu, met hun kinderen. Maar dat belet niet dat ik vind dat als de ouders dat niet kunnen, de school hier moet bijsturen. Terwijl de ene kindjes dan leren zwemmen, kunnen de anderen wat meer trainen enz. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast moet er nog veel meer lichaamsbeweging zijn. Iedere ouder vult dat natuurlijk in naar eigen inzicht; maar het is een feit dat onze kinderen te weinig bewegen. Daar moet iets aan de motivering gebeuren ! .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie heeft er nog schuld: de voedselindustrie en de consument. We willen gewoon te weinig betalen voor onze producten. Ik snap dat maar ik besef nu dat dit vaak geen evenwaardige producten zijn. Goedkope producten zijn in +/-50% van de gevallen minder gezond. Anderzijds vindt de voedselindustrie het geen ramp om ons slechte producten aan te bieden tegen een lagere prijs (of om de winstmarge te verhogen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geweldig toch he, zo'n maximumfactuur.
Dat de scholen slinks extra zaken "organiseren" en dergelijke, was te moeilijk om te begrijpen voor Smetje.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of de babyboomers daar de schuld van zijn betwijfel ik? Ik denk dat we eerder de schuld bij het profitariaat en zijn leiders moeten zoeken.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je, die zwemlessen moeten ze maar geven tijdens de vakantie, doodsimpel toch ? Recreatief, ontspannend in de vrije tijd naschoolse opvang organiseren in het zwembad. Is een win-win |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met de kleinkinderen als ze er zijn hetzelfde en de TV gaat pas aan net voor het journaal. Alles op de gemeenschap afwimpelen is wel de gemakkelijkste manier van opvoeden maar het is duidelijk niet de beste manier.
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Een jaar of 15 geleden was dat bij ons op het middelbaar ook zo al, gedurende die 6 jaar hebben wij één keer zwemmen gehad en dat was dan nog tijdens een sportdag.
Ik ook niet. Het zwemonderwijs in mijn lagere school stelde weinig voor, als je geen privéles gevolgd had dan bleef je eigenlijk maar sukkelen in de eerste groep. Eens je kon zwemmen mocht je door naar een hogere groep maar eigenlijk leerde je daar weinig bij. Enerzijds omdat de groepen veel te groot waren en anderzijds omdat de zwemles door de gewone leerkrachten gegeven werd en niet door zweminstructeurs. Laatst gewijzigd door Thomas- : 18 september 2014 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We geraken in het stadium "waarvoor dient de school" ?
Sorry, maar het is en het blijft mijn mening dat de school iets breder moet zijn dan alleen maar leren schrijven en rekenen. Sport en beweging zit daar bij. Weliswaar op intelligente wijzen ... bla bla ... en zwemmen in de lagere school aanleren voor zij die dat nog niet kunnen, moet. Moet. Als nva-er, centrum-rechtse, zeg ik duidelijk: van mij moet het. Het is van moeten. .
![]() |
![]() |