![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kan je dan eens opzoeken wie er leeft van ons belastinggeld? Ik denk dat je heel raar gaat opkijken van wie hier de meeste belastingen betaald. Want de 10% die je aanhaalt komt van werkgevers die hun deel van sociale zekerheid en belastingen op arbeid betalen. Een bedrijf met 1000 werknemers betaald dus meer dan een bedrijf met 10 werknemers, maar hoeveel betalen ze in % op hun bruto inkomen? En hoeveel van die belastingen schuiven ze via omwegen door naar derde? Want dan kom je te andere vaststellingen. Als je de volledige rekening maakt, is het de kleine man die alles betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk land had jij in gedachten ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Goed dat het gepeupel eens de feiten onder zijn neus geschoven krijgt over wie hier de rekening betaald.
En de rooie kameraden en de groensels zijn er op uit die mensen weg te jagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De sossen gaan het geld halen waar het zit.
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En logisch ook, dergelijke compleet ongebalanceerde situaties zijn niet aanvaardbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen mijn brutoloon en mijn nettoloon zie ik liever niet. Ik woon in een bescheiden appartement want met mijn nettoloon kan ik mij niet meer permitteren zonder een hypotheekslaaf te worden. Uiteraard verlangt het bedrijf veel van mij, want bovenop mijn brutoloon komt nog eens 30% werkgeversbijdrage. Is het een wonder dat Belgen kampioen zijn in pillen en depressies? Nee ik geef het nog enkele jaren, als er niks verandert zet ik mijn exit strategie in werking. Er zijn genoeg Europese landen die ook goede sociale voorzieningen hebben maar wel aanvaardbare belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
doen werken voor mij.. .Knap hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De linkse partijen willen vooral dat er nog meer sterke lasten op sterke schouders komen. Maar als ik lees dat er 10 % van de bevolking instaat voor 50 % van de persoonsbelasting, dan denk ik dat er geen extra rek moet opzitten. Maar dit is een persoonlijke indruk. En indrukken zijn subjectief Even spelen met cijfers die ik al gelezen heb Iemand verdient bruto / heeft netto / betaald btw / vermoedelijk pensioen- allemaal in € Bruto 4500/ netto 2500/ 2000 btw / 1700 pensioen Bruto 3500/ netto 2000/ 1500 btw / 1500 pensioen Bruto 2300/netto 1600/ 700 btw/1100 pensioen U ziet, hier zit al een behoorlijke solidariteit ingebouwd Die met 2300 bruto krijgt een hoger pensioen of zijn bijdrage Die met zijn 4500 bruto krijgt een lager pensioen of zijn bijdrage. Het gaat hier dus niet op dat iemand die begonnen is aan zijn 16 jaar meer gedaan heeft voor het “vaderland” dan iemand die studeerde tot zijn 22. Ik kan me voorstellen dan een persoon die bij die 10 % zit die 50 % van de persoonbelastingen betaald. Met een geplafonneerd pensioen zit, maar geen geplafonneerd btw krijgt. Daarom ben ik tegenstander van het idee om nog meer te belasten bij deze mensen. De grens is volgens mij bereikt. Wel een doordenker. Wie wil rijk worden, kapitaal opbouwen in België. Die is beter af in Monaco. Kijk naar de held van het vaderland wielrenner Gilbert. Maar, eenmaal het kapitaal opgebouwd. Dan is België wel een goed land. De BTW is er lager. Laat ons eens als managers de zaak bekijken. In de bovenste tabel heeft de staat geen voordeel aan laag geschoolden die 2300 bruto verdiene. Integendeel, op termijn is dit een verliespost. Waar heeft men voordeel ? Aan de categorie + 4000 bruto. Ook aan degene die willen rijk worden, kapitaal opbouwen. Laat ons die mensen stimuleren ipv naar het buitenland ( domiciliëring ) te jagen. Ook een kapitaal krachtige Fransman die kapitaal heeft, die beslist om zich in België te domiciliëren. Ga aub deze man niet ontmoedigen. Want dat is pure winst voor de BTW. En dan de groep 2300 bruto verdieners. Ga die aub niet op 56 jaar op pensioen zetten. Want dan is het sociale evenwicht verstoren en nog meer degene die royaal solidair zijn extra belasten- en wegjagen. Als ik alles bekijk, kom ik verder van Spa – Groen- PVDA- PSB te staan. En dichter bij NVA U kan een rekker rekken, maar op een bepaald is de rekgrens bereikt Gaan we nu vragen dat 10 % van de bevolking instaat voor 60 % van de persoonbelasting ? Allez linkse jongens, u ziet toch zelf dat dit niet kan !!!!
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 17 september 2014 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bruto 7500, netto 3700 (dat is dus iets meer dan 50% er af, blijkbaar hou ik maar net iets meer dan 49% over ipv dat er 49% af gaat, misrekend dus vorige bericht). Na BTW blijft daar dus minder dan 3000 van over, en met de patronale lasten of met andere parafiscale toestanden reken je dan nog niet. Qua pensioen zal daar inderdaad niet meer dan 1700 overschieten (als het al zoveel is of zal zijn). Massaal belast dus, zonder dat daar iets degelijk tegenover staat. Welke sos dan ook die vindt dat ik daar nog meer van zou moeten afdragen, die mag me ook altijd eens vertellen waarom ik dan eigenlijk nog wel hier zou moeten blijven. Dergelijke praat komt inderdaad meer en meer over als het actief wegjagen van mensen naar het buitenland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...in-brand.dhtml
Reactie op wurgende belastingen en taxen? Werkende mensen, of mensen die gespaard hebben worden uitgeperst tot ze dergelijke wanhoopsdaden gaan doen. En nog is het niet genoeg, dit komt nooit goed indien men niet echt gaat besparen op dat overheidsbeslag.
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een hele grote groep van onze bevolking zijn kinderen, bejaarden, thuisblijfmoeders/ouders. Dan heb je ook nog de zieken, gehandicapten, werklozen, studenten, EU ambtenaren, politici. En dan heb je het feit dat van de mensen die werken een heel groot deel dat doet aan lage salarissen. Aangezien het belastingstarief progressief is, is het dan maar normaal dat 10 % 50 % betaalt. Ik zit garantie in die 10 % en zoveel verdien ik nu ook weer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij zijn netto-ontvangers. Indien je er teveel hebt dan ga je failliet als land (tenzij je grote goudaders, oliebronnen, ... hebt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() En toch betalen zijn ook personenbelasting. Tzou anders leuk zijn hier thuis, dan kon ik thuisblijven mocht ik dat willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw loonfiches zijn fictie. Vervang 100 Euro belastingen op uw loon door 100 miljard Euro : het heeft geen enkele invloed op het resultaat vd schatkist want die blijft even hoog. Daarom worden jullie netto-ontvangers genoemd. Mijnheer, kent U de uitdrukking "vestzak-broekzak"? Laatst gewijzigd door demonen : 20 september 2014 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ambtenaren draaien volgens u de hele dag met hun duimen zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bekijk het wiskundig ; jullie kunnen nooit meer geld in de schatkist leggen dan er reeds inzat. Omdat jullie met veel te veel zijn (niemand zegt dat wij zonder ambtenaren kunnen) en veel te duur (oa veel betaald verlof, hoge lonen en dubbele pensioenen) zitten wij met een onoplosbaar financieel probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor hetgeen je daarvoor terugkrijgt, is die aanslag hemeltergend en beschamend. |
|
![]() |
![]() |