![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Yes or No ? | |||
Yes |
![]() ![]() ![]() |
25 | 78,13% |
No |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,88% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe dan ook staan staatshervormingen op de agenda. Onafhankelijkheid zal er niet komen, maar het "spook van het federalisme" is beginnen rondwaren in het VK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Federalisme is toch geen spook zeker. Het is gewoon een land aanpassen aan de tijd. Separatisme, dat kan inderdaad een spook zijn. Een Europa met 126 staatjes, ja dát is een spookgedachte.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2014 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou een kleinere staat het per se slechter doen? Als ik een lijst moet opstellen van landen waarvan ik vind dat ze het goed doen, staan daar opvallend veel landen bij met minder dan 10 miljoen inwoners.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(u bewijst weer even uw discussieniveau ![]() Als flamingant had ik gehoopt op onafhankelijkheid. Reden : 'Weer eens iets spannend dat gebeurd'. Maar dat heeft dus niets te maken met dat woord 'onafhankelijk'. Als flamingant interesseert ons enkel Vlaanderen, niets meer. Je maakt je dus redelijk belachelijk met die paarse zin... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als we over Vlaamse partijen spreken is 10% veel.
Vergeet wel niet : daar moeten we alles verdelen onder 6 partijen. Dus hier is 10% belachelijk weinig over 2 partijen. Jantje had €50 en gaf €5 aan zijn zus die ook €50 had. (-> We hebben het eigenlijk zelfs over 5%!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch wel want indien de Schotten in meerderheid ja hadden gestemd zou dat een heel goede zaak geweest voor andere volkeren waaronder Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is nu net wat ik bedoel, u lijkt mij te dwingen om hiermee in te zitten.
Zo werkt het helaas niet. De zaak interesseert mij op rationeel vlak. Emotioneel gezien boeit dit mij niets. U lijkt geen verschil te kunnen maken tussen beide. Dat heeft een naam : autisme |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Men zou ook ten gronde kunnen discussiëren over de democratische geldigheid van referenda. Het is natuurlijk gemakkelijker met één loze bewering het debat uit de weg te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je beledigingen ter zijde gelaten, had ik graag geweten hoe je voor jezelf het onderscheid kan maken tussen logos en pathos, ratio en emotie. Flamingantische separo's zijn m.i. per definitie pseudo-romantische dromers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Terechte opmerking. Over het tracé van een nieuwe snelweg kan de bevolking zich met kennis van zaken uitspreken. Over de complexe Europese grondwet bv niet, over confederalisme ook niet want elke partij geeft een andere begripsomschrijving van het concept. Ruimte dus voor populisten die Jan met de Pet gemakkelijk om de tuin kunnen leiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Omgekeerd is dat ook zo. Het Oosten denkt dat Vlaams separatisten gewoon enkele opdondertjes zijn die graag alles scheiden en hun zat drinken bij elke keer dat zoiets gelukt is. Het woordje 'Vlaams' is daarom zo belangrijk. Je bent geen separatist, je bent een Vlaams separatist. Zoiets is blijkbaar iets te moeilijk voor het Oosten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal van de keizers van N-VA dat vlaanderen onafhankelijk wil bedraagt hooguit 10%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hoewel dat niet hetgene was wat het Oosten beweerde. Weer één die niet de moeite doet om eerdere berichten te lezen (zucht). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2014 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |