Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2014, 14:52   #21
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ja, dus? Ik zie het probleem niet. Het zou toch leuk zijn moesten we met ons landje ooit Nederland voorbijsteken met het aantal inwoners.
Ik hoop van harte dat u het ironisch bedoelt. Wat is er leuk aan om in een overbevolkt land te wonen?
Als ik het voor het zeggen had, zou de bevolking in België teruggebracht worden tot zo'n 7.000.000. Hoeveel monden kunnen wij zelf voeden met wat we hier verbouwen? Dus wordt zowat alles geïmporteerd.
Alles is vervuild : water, bodem. De containerparken puilen uit van wat er allemaal weggegooid wordt door die miljoenen mensen. Overal is er sluikstort. Er is niet één proper stukje bos te vinden in België, overal struikelt men over blikjes, plastieken zakjes en andere vuiligheid.
Minder mensen, meer natuur! Dat is de enig leefbare toekomst!
Oud 28 september 2014, 15:03   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Azië en Afrika zit die inderdaad stampvol. In het rijke Westen daarentegen (N-Amerika, Europa, Australië) niet. Bovendien zullen we te maken krijgen met een oude en krimpende bevolking de komende generaties en daar wil ik iets aan doen.

Ik wil dat België een jonge en groeiende bevolking kent maar heb hier nog geen enkel waardig argument gehoord
word spermadonor!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 15:07   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
word spermadonor!
lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 15:11   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
lol
geen interesse bembem? Wou jij op een bepaald ogenblik geen draagmoeder worden?

Voil�* Drukazz gaat je een serieus bedrag betalen en jij baart hem een stuk of tien kinderen.

Dan is zijn probleem al opgelost.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 september 2014, 15:28   #25
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik hoop van harte dat u het ironisch bedoelt. Wat is er leuk aan om in een overbevolkt land te wonen?
Als ik het voor het zeggen had, zou de bevolking in België teruggebracht worden tot zo'n 7.000.000. Hoeveel monden kunnen wij zelf voeden met wat we hier verbouwen? Dus wordt zowat alles geïmporteerd.
Alles is vervuild : water, bodem. De containerparken puilen uit van wat er allemaal weggegooid wordt door die miljoenen mensen. Overal is er sluikstort. Er is niet één proper stukje bos te vinden in België, overal struikelt men over blikjes, plastieken zakjes en andere vuiligheid.
Minder mensen, meer natuur! Dat is de enig leefbare toekomst!
alsof die vervuiling wat met de grote bevolking te maken heeft? Heeft te maken met opvoeding en technologie

Meer natuur moet er inderdaad zijn, maar niet ten koste van de bevolkingsgroei.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 15:28   #26
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
word spermadonor!
dat zal het probleem niet oplossen, vrees ik
Oud 28 september 2014, 15:29   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat zal het probleem niet oplossen, vrees ik
je wil dus MEER MEER MEER?

Oud 28 september 2014, 15:33   #28
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
je wil dus MEER MEER MEER?
niet MEER MEER MEER

Wel een jonge, groeiende Belgische bevolking

Laatst gewijzigd door Drukazz : 28 september 2014 om 15:34.
Oud 28 september 2014, 16:24   #29
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alsof die vervuiling wat met de grote bevolking te maken heeft? Heeft te maken met opvoeding en technologie

Denk eens rustig na over alle dingen die u vastneemt en gebruikt per dag en wat daar mee gebeurt. Dat begint 's morgens als u de WC doortrekt en eindigt 's avonds met ... hoogstwaarschijnlijk ook het doortrekken van de WC. Tussendoor doet u zo'n tiental verpakkingen open, gebruikt u zeep, shampoo, misschien conditioner, after-shave, eau-de-toilette, produkten voor was, afwas, kuis, u rijdt met auto of brommer, u verwarmt uw huis, u telefoneert en mogelijk bent u één van die gekken die jaarlijks een nieuwe telefoon noodzakelijk vindt enzovoort, enzovoort.
Vermenigvuldig dat alles met 11.000.000 en probeer u te realizeren hoeveel water, afval enzovoort dagelijks onnodig verbruikt wordt.
Met opvoeding en technologie kan er iets aan gedaan wordt maar minder mensen op aarde is de enige effectieve oplossing!
En als er miljarden mensen op aarde rondlopen is er gewoon geen plaats voor de natuur. Dat is de logica zelve!
Oud 28 september 2014, 16:31   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Denk eens rustig na over alle dingen die u vastneemt en gebruikt per dag en wat daar mee gebeurt. Dat begint 's morgens als u de WC doortrekt en eindigt 's avonds met ... hoogstwaarschijnlijk ook het doortrekken van de WC. Tussendoor doet u zo'n tiental verpakkingen open, gebruikt u zeep, shampoo, misschien conditioner, after-shave, eau-de-toilette, produkten voor was, afwas, kuis, u rijdt met auto of brommer, u verwarmt uw huis, u telefoneert en mogelijk bent u één van die gekken die jaarlijks een nieuwe telefoon noodzakelijk vindt enzovoort, enzovoort.
Vermenigvuldig dat alles met 11.000.000 en probeer u te realizeren hoeveel water, afval enzovoort dagelijks onnodig verbruikt wordt.
Met opvoeding en technologie kan er iets aan gedaan wordt maar minder mensen op aarde is de enige effectieve oplossing!
En als er miljarden mensen op aarde rondlopen is er gewoon geen plaats voor de natuur. Dat is de logica zelve!
klopt, zo heb ik per week zo'n 2 grote vuilniszakken louter aan afval, en ik vermeld erbij dat ik alles compresseer wat mogelijk is, niet te doen gewoon ..
Oud 28 september 2014, 16:35   #31
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doel moet niet bevolkingsgroei zijn, maar wel een stabiel vruchtbaarheidscijfer van rond de 2,1.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 16:37   #32
Lance
Banneling

Standaard

Als ge zou zien wat een berg stront wij jaarlijks produceren hier in het Westen...
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 16:49   #33
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
klopt, zo heb ik per week zo'n 2 grote vuilniszakken louter aan afval, en ik vermeld erbij dat ik alles compresseer wat mogelijk is, niet te doen gewoon ..
Toen we nog met minder mensen leefden, hadden we in verhouding en effectief ook minder afval. Dat had niet alleen te maken met de moderne levensstijl. Haast iedereen had een tuintje, keukenafval ging naar de kippen, afval wat kon vergaan werd op de mesthoop gegooid (de voorloper van het compostvat).
Ik woon op een appartement, ik kan geen kippen houden of geen mesthoop of compostvat plaatsen. Bovendien is alles, maar dan ook alles wat men aankoopt ingepakt. De verpakking is soms meer waard dan het product zelf! Maar wat kunnen we met die verpakkingen doen? Als het karton is, probeer ik het te gebruiken : een schoendoos om sokken in te bewaren enzo.
Maar kijk de verpakkingen van een nieuwe radio, telefoon en weet ik veel. Blikken koekendozen die vooral bij goedkope merken (Aldi) en dus door minder kapitaalkrachtige mensen gekocht worden.
Het verpakken van toiletprodukten in extra verpakkingen (dus flesje in doos) lijkt wat geminderd te zijn maar nog steeds zijn flessen van shampoo enzovoort een grote hoeveelheid afval.
Wat nog? De blisterverpakkingen van medicijnen. Het plastic in de oceanen.
Niets wordt nog herbruikt en zoveel wordt ons opgedrongen! Jonge mensen beseffen niet dat ze dagelijks gehersenspoeld worden door reclame en sluikreclame waardoor ze steeds maar willen consumeren. Dat is hun schuld niet, ze zijn in zo'n maatschappij grootgebracht en weten niet beter.
Maar als het zo voort gaat, zie ik ons allemaal nog terecht komen op een grote vuilnisbelt.
Oud 28 september 2014, 17:02   #34
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
waarom dacht je dat ze de superkweekmoeders importeren? Die werpen zo'n 5 tot 7 kinderen.

Binnen twintig jaar spreken we hier arabisch! en kunnen we emigreren naar een land met sociale zekerheid! is dat geen leuk vooruitzicht?
In een vorig bestaan las ik dat de toekomstige bevolking van de provincie Belgica geen latijn mer zou spreken maar waarschijnlijk germaans ; ook de goden zouden afgedaan hebben ten gunste van geïmporteerde godheden zoals Mithras of Christus... het einde van de beschaving was nabij !

Misschien spreken onze nakomelingen wel een vorm van arabisch of frenglish
of iets esperanto-achtigs ; mogelijk wordt er genetisch gemanipuleerd in een heerlijke nieuwe wereld ... misschien komen er andere anders dan verwacht geëvolueerde godsdiensten en ideologieën en duiken er nieuwe problemen op. Of valt er een grote meteoor, breekt de aardkost open en veraat het leven zoals dat er dan zal zijn...

Is een boodschap dat we voor een mondiaal beter georganizeerde opvoeding en onderwijs moeten zorg dragen, de armoede uitbannen, de sociale ongelijkheden moeten bestrijden en de vrede, het vreedzaam samenleven van alle mensen moeten bevorderen dan nutteloos ? Dat is mogelijk, maar zonder hoop kan een mens niet leven en aan negativisme doen is geen boodschap.

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 17:13   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is veel Bembem. Stop met geprefacieerde maaltijden en kook zelf uw groenten, bak zelf brood en wees zuinig met toespijs. Wat zit er allemaal in die twee (grote?) zakken? ik doe langer dan een maand met mijn grijze zak! Ik drink weinig of geen frisdrank maar wel zelfgemaakte thee (warm en koud). Als ik bricverpakking heb duw ik die plat en spaar ik ze apart in een doosje (inpak van fruit of zo) en daar pers ik die bricverpakkingen dan allemaal bijeen. Het scheelt een pak in mijn PMD zak. Petflessen kan je openknippen en in mekaar duwen: dat scheelt ook een pak.

Oud 28 september 2014, 17:17   #36
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is veel Bembem. Stop met geprefacieerde maaltijden en kook zelf uw groenten, bak zelf brood en wees zuinig met toespijs. Wat zit er allemaal in die twee (grote?) zakken? ik doe langer dan een maand met mijn grijze zak! Ik drink weinig of geen frisdrank maar wel zelfgemaakte thee (warm en koud). Als ik bricverpakking heb duw ik die plat en spaar ik ze apart in een doosje (inpak van fruit of zo) en daar pers ik die bricverpakkingen dan allemaal bijeen. Het scheelt een pak in mijn PMD zak. Petflessen kan je openknippen en in mekaar duwen: dat scheelt ook een pak.
Zelf brood bakken? Dan toch met een broodmachine mag ik hopen. Want op de klassieke manier, amai! Enkel gepensioneerden hebben hier de tijd/ het geduld voor.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 17:17   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
In een vorig bestaan las ik dat de toekomstige bevolking van de provincie Belgica geen latijn mer zou spreken maar waarschijnlijk germaans ; ook de goden zouden afgedaan hebben ten gunste van geïmporteerde godheden zoals Mithras of Christus... het einde van de beschaving was nabij !

Misschien spreken onze nakomelingen wel een vorm van arabisch of frenglish
of iets esperanto-achtigs ; mogelijk wordt er genetisch gemanipuleerd in een heerlijke nieuwe wereld ... misschien komen er andere anders dan verwacht geëvolueerde godsdiensten en ideologieën en duiken er nieuwe problemen op. Of valt er een grote meteoor, breekt de aardkost open en veraat het leven zoals dat er dan zal zijn...

Is een boodschap dat we voor een mondiaal beter georganizeerde opvoeding en onderwijs moeten zorg dragen, de armoede uitbannen, de sociale ongelijkheden moeten bestrijden en de vrede, het vreedzaam samenleven van alle mensen moeten bevorderen dan nutteloos ? Dat is mogelijk, maar zonder hoop kan een mens niet leven en aan negativisme doen is geen boodschap.
We zaten op een niveau waarbij die oproep zeker niet nutteloos was; Eind de jaren 60 was Europa een paradijs. Het toppunt van die tolerante vredevolle maatschappij waren de Scandinavische landen. Nu worden er kerken afgebrand (neen, dat horen we hier niet hoor, is "geen" nieuws) vinden er het hoogste aantal verkrachtingen plaats (al gehoord via de pravda?). En hoe komt dat: ze hebben één van de hoogste aantallen moslims binnengelaten. Tolerantie weetjewel.

Het negativisme heet bij mij: het zal mijn tijd wel duren. En verder neem ik zoveel mogelijk voorzieningen om mijn kinderen te vrijwaren in andere werelddelen. Als iemand zou denken dat ik ging strijden "voor volk en vaderland" zijn ze mis: zowel het volk als het vaderland hebben al een tijdje geleden opgehouden te bestaan.

Oud 28 september 2014, 17:27   #38
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik sta er ook versteld van wat ik niet allemaal aan afval heb, zo gooi ik regelmatig weg: plastic waterflessen (die ik weliswaar platdruk), melkkartons (mag normaal niet met m'n lactose-intolerantie, maar ik kan gewoon niet zonder/met weinig melk) die ik ook platdruk, verpakkingen allerhande zoals plastiek en karton vnl. rond voedingsmiddelen (geprefacieerde maaltijden koop ik zelden, zelfde voor frisdranken ..) ... ik weet ook eigenlijk niet hoe ik aan zoveel afval kom, maar het zijn telkens 4 kleine zakken per week dus telkens 2 van die grote vuilniszakken ...
Oud 28 september 2014, 17:28   #39
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Zelf brood bakken? Dan toch met een broodmachine mag ik hopen. Want op de klassieke manier, amai! Enkel gepensioneerden hebben hier de tijd/ het geduld voor.
ik heb dat eens geprobeerd, het trok op niets, maar mijn cakes zijn wel goed daarentegen
Oud 28 september 2014, 17:30   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wel, de kartons alvast apart bewaren, elastiekje rond en samendrukken. scheelt heel veel als je die in een blok kan weggooien in je zak. Plastiek waterflessen in twee knippen en telkens de top en bodem in mekaar stapelen: scheelt hopen plaats. Beter nog: drink water van de kraan of maak er thee van.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be