![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() Het is afwachten hoe de radicalisering zal zijn he. Maar het had nooit zo uit de hand gelopen met Saddam en Khadaffi. Dan was er geen sprake van een kalief. En ja die radicalen hebben ook een agenda, ga dus achter hen ipv ze wapens te geven. Zie Libie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar wacht je precies op , en wat uw Saddam en Khadaffi betreft, dat onderdeel van de discussie lijkt me voldoende afgehandeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() ik wacht onder een steen op wereldvrede... stoned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de Islam betreft is geen enkele reden om aan te nemen dat het geen verlichting zou kunnen verdragen. Meer zelfs, de feiten geven u ongelijk. Kwasi sinds het ontstaan van de Islam zijn er conflicten tussen allerlei strekkingen, waaronder strekkingen die heel snel de reden naar voor brachten binnen de belevenis van de Islam (voorbeeld: Moetazilisme). Bovendien is het zo dat de Islam een dubbel proces kent sinds de 19de eeuw: enerzijds een beweging naar moderniteit toe, anderzijds een beweging naar de Middeleeuwen toe. Het is als het ware een conflict tussen "Ancients" en "Modernes" zoals het Christendom het heeft gekend. En dat conflict is verre van afgelopen, zonder dat wij zelfs weten of een van de twee bewegingen ooit definitief de bovenhand zal halen. Evenals dat conflict binnen het Christendom nu nog steeds bestaat, zelfs na eeuwen bekvechten. En neen, dat conflict is absoluut niet beperkt tot "het Westen", héél verre van zelfs. Al is het uiteraard zo dat modern zijn in Saoedi-Arabië (een van de landen van de Ancients) niet echt bevorderlijk is voor de gezonheid... Wie het bestaan van dat conflict binnen de Islam erkent, krijgt een héél andere kijk op de situatie... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#206 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6618...t_gelijk_.html
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik vind zomaar iets uit.
Citaat:
In zoverre die studie door latere studies uiteraard bevestigd wordt.
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heeft duidelijk het filmpje niet bekeken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft ook niet.
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() enkel als U er commentaar op wil geven, wat je dus deed en waaruit duidelijk bleek dat je het niet gezien hebt.
Beetje ridicuul.
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij niet?
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 29 september 2014 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() over welke studie heb je het?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 september 2014 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het filmpje bekeken en begrepen, maar je hebt zelfs niet ingezien dat het de hele tijd gaat om een studie van professor Koopmans (de man die geïnterviewd wordt)?
![]() Of moet ik over een "onderzoek" spreken?
![]() |
#214 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen we dan even teruggaan naar jouw bewering: Citaat:
Jij zei toch dat je de studie zèlf had gelezen? Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 september 2014 om 16:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik bevestig, ik heb uw filmpje nog steeds niet gezien, dat hoeft ook niet. Citaat:
Al blijf ik bij mijn bewering, behalve dat ik ietskes voorzichtiger had moeten zijn in mijn formulering. Ik was niet aan het opletten in mijn woordenkeuze en jouw link heeft mij daardoor verrast. Een punt voor jou.
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die verlichting zit er ook niet aan te komen, omdat er vooral onder moslims in het algemeen ontzettend veel analfabeten zijn, vooral vrouwen zijn slachtoffer van gebrek aan scholing, het overgrote gedeelte van de burgers leven nog steeds in armoede, wanneer je de vergelijking met het Westen maakt, er zijn geen gelijke rechten, al zeker niet voor vrouwen, geen toegankelijke gezondheidszorg of zelfs maar zorg in het algemeen. religie wordt nog steeds ingezet om mensen arm en vooral dom te houden, dus vergeet die verlichting maar. Uw voorbeeld is een strekking met wortels in de achste eeuw, die niet als representatief voor het denken van de gemiddelde moslim kan worden gezien, de meesten hebben er zelfs nooit over gehoord. De conflicten waren er al vanaf het ontstaan, tussen soennieten die de kalief volgden en Sjiieten die de neef van Mohammed als rechtmatige opvolger zagen, Ali. Ik ben het trouwens eens met die studie van koopmans die gelijk loopt aan mijn eigen bevindingen, maar fundamentalisme is niet gelijk aan radicalisme met geweld ookal delen ze wel dezelfde doelstellingen, ook dat mag niet vergeten worden. Laatst gewijzigd door alice : 29 september 2014 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ga je vanaf nu negeren. Mensen die leugens verkopen hoeven mijn tijd niet te verkwisten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 september 2014 om 01:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En alten we eerlijk zijn, de meeste Msolimlanden kennen het principe van scheiding van kerk en staat niet, maar ook veel Christelijke landen kennen dat niet, hè... Citaat:
Maar in andere Moslimlanden zijn die randvoorwaarden wel degelijk aanwezig. Beste en meest paradoxaal voorbeeld daarin is waarachijnlijk Iran. Citaat:
Citaat:
Btw, wij kennen er allemaal een resultaat van. Dat is een seculiere (misschien zelfs in extreme vorm) Moslimland met vrijheid van geloof, min of meer democratie, waar vrouwen zelfs Eerste Minister kunnen worden, enz. Kortom, een land dat niet zo verschillend is dan veel Europese landen, behalve dat de Islam daar de belangrijkste godsdienst is. Citaat:
Citaat:
Btw, Koopmans onderzoekt niet of er een wil is om de Islam op te dringen binnen Europa, hij onderzoekt de relatie tussen Turkse en Marokkaanse Moslims en Islam - evenals de relatie tussen Christenen en Christendom in 6 landen.
![]() |
![]() |
#220 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus wist ik onmiddellijk waarover het ging. En gezien ik het onderzoek heb gelezen, kan ik wel oordelen in welke mate zij mij gelijk of ongelijk geeft. Of had je gedacht dat ik op de uitspraken van clown Wilders zou reageren? Citaat:
Citaat:
![]() |