Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2014, 17:53   #441
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Het VK heeft geen grondwet

Uiteraard zal het een statement over het ondemocratische Spanje zijn. Dat het referendum van Spanje niet mag dat wisten ze in Barcelona al lang, en ik geloof niet dat ze daar niet op voorbereid waren.

Artur Mas speelt het eigenlijk tactisch heel goed: hij dwingt de Spaanse staat tot het uiterste en eigent zichzelf het imago van redelijk staatsman toe die er alles aan doet om de zaken ordelijk en legaal te regelen. Ik denk dat hij net op een 'non' rekende van Madrid. Nu toont hij aan de Catalanen exact datgene wat hij moest aantonen: Spanje is geen democratie en is fundamenteel anti-Catalaans. Hij zal uiteindelijk tegen zijn stemmers én tegen Europa kunnen zeggen: "kijk ik heb mijn best gedaan om tot een vergelijk te komen maar Spanje is voor geen enkele rede vatbaar."
Vandaag zijn er ongetwijfeld weer duizenden "si-"stemmers bij gekomen.

Wat ik wel zeer bedenkelijk vind is het oorverdovend stilzwijgen van de rest van de Europese bevolking. Zoals gewoonlijk.
Inderdaad het huidige Spaanse regime is de rechtstreekse opvolger van het Franco-regime.

Franco duidde persoonlijk de vader van de huidige koning aan als nieuwe koning van Spanje.

Het Franco regime is nooit Grondwettelijk verkozen geweest.

Erger nog het Franco regime verdreef manu -militari de wettig verkozen regering van Spanje.

En nu zit dit regime in Madrid te mekkeren over een democratisch referendum dat niet Grondwettelijk zou zijn .

Het verhaaltje van de splinter en de balk in het oog als het ware.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 september 2014 om 17:54.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 18:15   #442
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Van Madrid kan je dat verwachten. Madrid is nog half een fascistisch regime.

Heel curieus is wel de hysterische reactie van mensen als Pandareus, Gypsy en co. De zelotische ijver waarmee ze te keer gaan tegen een volk dat z'n zelfbeschikking opeist (waar eigenlijk niemand met enige democratische en humanistische reflex een ernstig bezwaar tegen kan hebben) wijst er op dat ook hier bij ons nog steeds bijzonder fascistische tendensen sluimeren.

Je ou je kunnen afvragen welke belangen zij te verdedigen hebben, dat ze zo fanatiek hun best doen om een in wezen democratisch recht van een volk te kleineren?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 18:20   #443
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meerderheid in het Catalaanse parlement zet door en start met de voorbereidingen van het referendum:
http://www.vilaweb.cat/noticia/42128...atius-9-n.html

Drie van de vier partijen willen de uitspraken van het grondwettelijk hof negeren en het referendum houden ook als het 'illegaal' is. Artur Mas blijft vaag, maar hij weet goed wat de electorale gevolgen gaan zijn als hij nu plooit voor Madrid.
En dus gaat het vanaf nu enkel nog maar daarom. Eigenlijk is het altijd zo hoor. Opofferingsgezindheid en/of suicidaire neigingen zijn een zéér schaarse eigenschap bij toppolitici. Eerder zouden ze door de hel gaan dan toegeven. Als Mas zijn politieke toekomst en dus zijn carrière en inkomen afhangt van dat referendum dan zal hij dat doordrukken. Ongeacht eender wat op vlak van gevolgen.
Eerst oompje, en dan oompjes kinderen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 18:28   #444
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is dan goed voor die "si" happening. Helaas een scheet in een fles zonder enkele democratische waarde. Wat Artur Mas betreft nog niet één Europeaan op honderd weet wie die man is. U moet dit separatisten forum niet vergelijken met the real world outside.
ik ging eigenlijk nog één poging doen om het op een softe manier aan ons bolleke wol te proberen uitleggen, maar eigenlijk vat je het hele dossier goed samen.
Oud 30 september 2014, 18:30   #445
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad het huidige Spaanse regime is de rechtstreekse opvolger van het Franco-regime.

Franco duidde persoonlijk de vader van de huidige koning aan als nieuwe koning van Spanje.

Het Franco regime is nooit Grondwettelijk verkozen geweest.

Erger nog het Franco regime verdreef manu -militari de wettig verkozen regering van Spanje.

En nu zit dit regime in Madrid te mekkeren over een democratisch referendum dat niet Grondwettelijk zou zijn .

Het verhaaltje van de splinter en de balk in het oog als het ware.
Ja hallo... nu zijn we helemaal vertrokken. Spanje is een dictatuur en het zijn een bende fascisten.
Oud 30 september 2014, 18:37   #446
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heel curieus is wel de hysterische reactie van mensen als Pandareus, Gypsy en co. De zelotische ijver waarmee ze te keer gaan tegen een volk dat z'n zelfbeschikking opeist (waar eigenlijk niemand met enige democratische en humanistische reflex een ernstig bezwaar tegen kan hebben) wijst er op dat ook hier bij ons nog steeds bijzonder fascistische tendensen sluimeren.

Je ou je kunnen afvragen welke belangen zij te verdedigen hebben, dat ze zo fanatiek hun best doen om een in wezen democratisch recht van een volk te kleineren?

Hysterisch, zelotisch en fascistisch?
Tout ce qui est excessif est insignifiant
Nog een geluk dat zichzelf belachelijk maken niet pijnlijk is. Zulke mensen vechten voor een "vrij Vlaanderen". Dat soort kwibussen kan nog een eeuwigheid vechten.

Dan heeft De Kaproen nog meer manieren, klasse en beleefdheidsnormen. Dat is tenminste geen onbeschofterik van uw gehalte.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 18:45   #447
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Rustig blijven ademen bolleke wol, de hyperventilatie zit er blijkbaar aan te komen.

Je bent sterk in het schrijven van romantisch geinspireerde volzinnen over "volk" en dergelijke toestanden maar mist een realistische kijk op hoe de werkelijkheid ineen zit. Europa bestaat uit natiestaten. Punt. En de finaliteit van een staat is om zichzelf in stand te houden net als elk organisme dat doet. Aangezien we in de laatste honderd jaar stilletjesaan de oude gewoonte hebben opgegeven om voor alles en nog wat ten strijde te trekken zal het met de middelen van de rechtstaat dienen te gebeuren, of niet plaatsvinden.
Truken van de foor passen niet direct in een rechtstaat, tot spijt van wie het benijdt.

Als ik jouw reactie lees is de hele EU zonder humanistische en democratische reflex en hebben we dus op massale schaal last van fascistische tendensen.
Want je schijnt er toch wel even aan voorbij te gaan dat behalve de politieke partijen in catalonië en wat leden van de nationalistische obediënties in diverse lidstaten van de EU letterlijk geen kat zit te wachten op secessie van catalonië. Nobody cares.

Als die mensen een legitieme claim hebben zullen ze die moeten zien hard te maken binnen de context van hun rechtstaat. Anders kun je evengoed oproepen tot de gewapende strijd, dat is dan exact hetzelfde.
Oud 30 september 2014, 18:51   #448
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En dus gaat het vanaf nu enkel nog maar daarom. Eigenlijk is het altijd zo hoor. Opofferingsgezindheid en/of suicidaire neigingen zijn een zéér schaarse eigenschap bij toppolitici. Eerder zouden ze door de hel gaan dan toegeven. Als Mas zijn politieke toekomst en dus zijn carrière en inkomen afhangt van dat referendum dan zal hij dat doordrukken. Ongeacht eender wat op vlak van gevolgen.
Eerst oompje, en dan oompjes kinderen...
Boh zelfs als Mas dat enkel doet voor zijn politieke toekomst (wat trouwens redelijk belachelijk is) dan nog: go for it!
Oud 30 september 2014, 18:53   #449
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik jouw reactie lees is de hele EU zonder humanistische en democratische reflex en hebben we dus op massale schaal last van fascistische tendensen.
Dat is correct.

De rest van uw betoog is volstrekt irrelevant dus daar ga ik niet op in. Waar het om gaat is dat jij een volk het recht ontkent om voor zichzelf uit te maken in wat voor staat het wil leven. Meer hoeft dan ook niet gezegd te worden.
Oud 30 september 2014, 18:54   #450
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Om te herhalen:

Citaat:
Je zou je kunnen afvragen welke belangen zij te verdedigen hebben, dat ze zo fanatiek hun best doen om een in wezen democratisch recht van een volk te kleineren?
Oud 30 september 2014, 18:54   #451
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hysterisch, zelotisch en fascistisch?
Tout ce qui est excessif est insignifiant
Nog een geluk dat zichzelf belachelijk maken niet pijnlijk is. Zulke mensen vechten voor een "vrij Vlaanderen". Dat soort kwibussen kan nog een eeuwigheid vechten.

Dan heeft De Kaproen nog meer manieren, klasse en beleefdheidsnormen. Dat is tenminste geen onbeschofterik van uw gehalte.
Och, ik denk dat bolleke wol een intelligente kerel is, vermoedelijk een student, maar zich wat laat meeslepen omdat hij botst op mensen die niet meestappen in een verhaal van "volk" en "zelfbeschikkingsrecht" dat automatisch en als zou het in stenen tafelen zijn gebeiteld een prioriteit heeft op de rest van de werkelijkheid.
Oud 30 september 2014, 18:59   #452
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is correct.

De rest van uw betoog is volstrekt irrelevant dus daar ga ik niet op in. Waar het om gaat is dat jij een volk het recht ontkent om voor zichzelf uit te maken in wat voor staat het wil leven. Meer hoeft dan ook niet gezegd te worden.
Ik ijver al mijn hele leven lang voor de onafhankelijkheid van Ronse en wil absoluut niet leven in de dwingelandij van Oost vlaanderen waar die boeren van brakel bijhoren. Toch vrees ik dat ik in de democratische staat België en haar provincie oost vlaanderen ga moeten blijven leven samen met mijn "volksgenoten" hoor. Terwijl we toch werkelijk niks gemeen hebben met die boeren.
Is oost vlaanderen en bij uitbreiding België daarom fascistisch ?
Mogen wij een referendum houden ?
Moet de fascistische staat B en O-VL dat dan respecteren en mogen wij onze eigen republiek stichten, uiteraard met 'automatisch' lidmaatschap van de EU ?
Oud 30 september 2014, 19:18   #453
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ijver al mijn hele leven lang voor de onafhankelijkheid van Ronse en wil absoluut niet leven in de dwingelandij van Oost vlaanderen waar die boeren van brakel bijhoren. Toch vrees ik dat ik in de democratische staat België en haar provincie oost vlaanderen ga moeten blijven leven samen met mijn "volksgenoten" hoor. Terwijl we toch werkelijk niks gemeen hebben met die boeren.
Moet de fascistische staat B en O-VL dat dan respecteren en mogen wij onze eigen republiek stichten, uiteraard met 'automatisch' lidmaatschap van de EU ?
Zijn er vorige maand ook 1,8 miljoen betogers
door de straten van Ronse getrokken ,
die de onafhankelijkheid van Ronse vroegen
Oud 30 september 2014, 19:24   #454
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tenzij uw beweging een meerderheid heeft in Ronse is dit volstrekt flauwekul.
Er is überhaupt geen onafhankelijkheidsbeweging daar. Moest die er zijn, dan kan die uiteraard ook ijveren voor een afscheiding, maar dat is niet het geval.

Waar het om gaat is dat jij een volk het recht ontkent om voor zichzelf uit te maken in wat voor staat het wil leven. Meer hoeft dan ook nog steeds niet gezegd te worden.
Oud 30 september 2014, 19:25   #455
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat waren 1,8 miljoen studenten, die zich lieten meeslepen omdat ze botsten op mensen die niet meestappen in een verhaal van "volk" en "zelfbeschikkingsrecht".
Oud 30 september 2014, 19:25   #456
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan goed voor die "si" happening. Helaas een scheet in een fles zonder enkele democratische waarde. Wat Artur Mas betreft nog niet één Europeaan op honderd weet wie die man is. U moet dit separatisten forum niet vergelijken met the real world outside.
Denkt U dat er meer dan één Europeaan op honderd weet wie Di Rupo is?
Vorige zomer waren we in Italië.

Di Rupo kende niemand .
Als er al een Belg was ,
die ze wel kenden was het Dries Mertens,
"futbalista Belgo de FC Napoli"
Oud 30 september 2014, 19:44   #457
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Is het aantal mensen die weten wie persoon X is dan relevant?
Oud 30 september 2014, 20:31   #458
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkt U dat er meer dan één Europeaan op honderd weet wie Di Rupo is?
Vorige zomer waren we in Italië.

Di Rupo kende niemand .
Als er al een Belg was ,
die ze wel kenden was het Dries Mertens,
"futbalista Belgo de FC Napoli"

Ok dan zijn we het eens over de pietluttigheid van een onwaarschijnlijke Catalaanse onafhankelijheid. Op wereldvlak is hetgeen zich nu afspeelt in HK een pak belangrijker.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 20:45   #459
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok dan zijn we het eens over de pietluttigheid van een onwaarschijnlijke Catalaanse onafhankelijheid. Op wereldvlak is hetgeen zich nu afspeelt in HK een pak belangrijker.
Op wereldvlak waarschijnlijk wel
,maar voor de Vlaamse onafhankelijkheid
is het Catalaanse onafhankelijkheid- referendum
wel belangrijker
dan de politieke strijd Hong Kong.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 september 2014 om 20:46.
Oud 30 september 2014, 21:18   #460
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik merk dat je nog nooit bij ons in de streek bent geweest. Ons streven naar onafhankelijkheid is ERNSTIG en we nemen dat niet licht op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be