Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2014, 18:39   #21
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Binnenkort is alles verboden en wat niet verboden is zal verplicht zijn.
Het enige dat dan nog verplicht zal zijn en niet verboden is, is belastingen en boetes betalen.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 19:00   #22
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Laten we meteen de mens verbieden.
Geen slecht idee.

Ik stel voor dat we beginnen met jou, en we zullen zien wat het geeft.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 19:06   #23
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Geen slecht idee.

Ik stel voor dat we beginnen met jou, en we zullen zien wat het geeft.
Ma nee, ik vind dat de groene terroristen het goede voorbeeld moeten geven en daad bij woord moeten voegen.
Oud 1 oktober 2014, 20:26   #24
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom dit te verbieden.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 22:53   #25
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Mensen ambeteren, geld...
Oud 2 oktober 2014, 02:28   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Risico factor iets groter op ongevallen in het verkeer, bij iemand die naar zijn/haar sigaretje aan het zoeken is, het aansteken, het ervan lurken heftig rook wegblazende met de ogen dicht misschien?
Oud 2 oktober 2014, 15:40   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel af en toe, in beperkte mate, en met zin voor moderatie, moet een mens tegen zichzelf beschermd worden.
Vooral de mens met een beperking. Een verslaving bijvoorbeeld.

Maar vooral voor de verkeersveiligheid natuurlijk.

(en nog een heel klein beetje omdat de meeste van die vetzakkerige rokers hun auto-asbakken leegkieperen op straten en parkings ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 17:17   #28
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Zoals het cliché luidt: ieders vrijheid houdt op waar een ander z'n vrijheid begint.
Laten we het eens toepassen:
- op je eentje in de auto een sigaretje roken vormt geen enkel probleem. Zolang je je brandende peuk niet in je kruis laat vallen is er ook weinig gevaar. En dan nog vooral voor jezelf.
- mensen die roken in een auto, waar kinderen in meerijden moeten niet beboet worden, die moeten aan een psychiatrisch onderzoek onderworpen worden.
- volwassenen die bij een rokende chauffeur instappen, doen dat op eigen risico.
- je leegt je asbak natuurlijk thuis en je gooit geen brandende peuken in een kurkdroge prairie.

Maar je moet toch echt een beetje hersenverlamd zijn om vandaag de dag nog hardnekkig te willen doorroken, terwijl je goed genoeg weet hoe schadelijk het is voor jezelf en voor je omgeving. Hou er gewoon mee op.

Laatst gewijzigd door Rikm : 2 oktober 2014 om 17:18.
Rikm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 17:37   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
Zoals het cliché luidt: ieders vrijheid houdt op waar een ander z'n vrijheid begint.
Laten we het eens toepassen:
- op je eentje in de auto een sigaretje roken vormt geen enkel probleem. Zolang je je brandende peuk niet in je kruis laat vallen is er ook weinig gevaar. En dan nog vooral voor jezelf.
- mensen die roken in een auto, waar kinderen in meerijden moeten niet beboet worden, die moeten aan een psychiatrisch onderzoek onderworpen worden.
- volwassenen die bij een rokende chauffeur instappen, doen dat op eigen risico.
- je leegt je asbak natuurlijk thuis en je gooit geen brandende peuken in een kurkdroge prairie.

Maar je moet toch echt een beetje hersenverlamd zijn om vandaag de dag nog hardnekkig te willen doorroken, terwijl je goed genoeg weet hoe schadelijk het is voor jezelf en voor je omgeving. Hou er gewoon mee op.
Nicotine is één der meest verslavende drugs.Maar wel lekker legaal.Van een verslaving afraken is niet altijd simpel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2014 om 17:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 01:00   #30
Rio
Burger

Rio's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat we naast slapen, bewegen, eten/drinken en schijten doen is schadelijk voor onze gezondheid. Denk daar maar eens rustig over na.
Rio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 04:21   #31
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Fred Vanhove: Stoppen met roken is eenvoudig, je steekt gewoon de volgende sigaret niet meer op. Zo heb ik het zoveel jaar geleden gedaan en toch heb ik geen uitzonderlijk wilskrachtige persoonlijkheid. "Ik kan dat niet, het is te verslavend" is in mijn ogen dan ook behoorlijke bull.

Rio: Waar moet ik over nadenken? Je premisse is gewoon fout. Eten/drinken is ook heel vaak schadelijk.
Rikm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 09:57   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fred Vanhove: Stoppen met roken is eenvoudig, je steekt gewoon de volgende sigaret niet meer op. Zo heb ik het zoveel jaar geleden gedaan en toch heb ik geen uitzonderlijk wilskrachtige persoonlijkheid. "Ik kan dat niet, het is te verslavend" is in mijn ogen dan ook behoorlijke bull.

Rio: Waar moet ik over nadenken? Je premisse is gewoon fout. Eten/drinken is ook heel vaak schadelijk.
Zou kunnen..Ik heb wat gerookt maar nooit veel en ben er meer dan 20 jaren geleden mee opgehouden (Uit schrik want ik had er steeds keelpijn van)
Ik kan enkel oordelen over de verhalen die ik te horen krijg van verstokte rokers....

Alles is natuurlijk een kwestie van karakter....maar dat is het hem juist...sommige mensen hebben een zwak karakter....niet iedereen heeft het geluk met een sterk karakter te zijn geboren.

Maar goed ik denk ook wel dat het mogelijk is als vooral de wil en de motivatie goed zitten (er zijn er tenslotte genoeg die het lukt)
Oud 3 oktober 2014, 09:59   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rio Bekijk bericht
Alles wat we naast slapen, bewegen, eten/drinken en schijten doen is schadelijk voor onze gezondheid. Denk daar maar eens rustig over na.
Alles met een TE voor is waarschijnlijk schadelijk...Zelfs TE veel leven is schadelijk

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2014 om 09:59.
Oud 3 oktober 2014, 12:48   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is praktisch onmogelijk om iets dat zo ingeburgerd is als tabak, zomaar ineens te verbieden.
Dan krijg je toestanden als bij de prohibition.
Langzaamaan inperken en ontraden, is de enige mogelijkheid. De 'vraag' weg masseren ...

nieuw-zeeland-verhoogt-sigarettenprijs-naar-100-dollar

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmer...aar-100-dollar

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 oktober 2014, 13:37   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is praktisch onmogelijk om iets dat zo ingeburgerd is als tabak, zomaar ineens te verbieden.
Dan krijg je toestanden als bij de prohibition.
Langzaamaan inperken en ontraden, is de enige mogelijkheid. De 'vraag' weg masseren ...

nieuw-zeeland-verhoogt-sigarettenprijs-naar-100-dollar

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmer...aar-100-dollar

.
Inderdaad.....zelfs verstokte rokers vinden het nu al heel normaal niet meer te roken in een restaurant....Had je dat aan mijn Nonkels in de jaren 60 gevraagd ...ze gaven je een lap rond je oren...Onbeleefde snotaap braaf zijn he tegen de grote mensen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2014 om 13:37.
Oud 3 oktober 2014, 13:59   #36
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad.....zelfs verstokte rokers vinden het nu al heel normaal niet meer te roken in een restaurant....Had je dat aan mijn Nonkels in de jaren 60 gevraagd ...ze gaven je een lap rond je oren...Onbeleefde snotaap braaf zijn he tegen de grote mensen
Ben jij het dat ik recent heb mogen spreken in ons bruin kroegje???? we waren maar met 2! Alle anderen waren op zoek naar HET kroegje waar ze wel, in het geniep weliswaar, een sigaretje mochten opsteken. Moeilijk te vinden, want de rest is failliet en heeft zijn deuren mogen sluiten of gaan dit binnenkort (moeten) doen
Nog veel barbecue-tjes gedaan afgelopen zomer??? Mind your health!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 16:17   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Ben jij het dat ik recent heb mogen spreken in ons bruin kroegje???? we waren maar met 2! Alle anderen waren op zoek naar HET kroegje waar ze wel, in het geniep weliswaar, een sigaretje mochten opsteken. Moeilijk te vinden, want de rest is failliet en heeft zijn deuren mogen sluiten of gaan dit binnenkort (moeten) doen
? Wat wil je nu eigenlijk zeggen ? Dat ik iets tegen rokers heb ? Doe moeite en lees mijn citaten dan zal je lezen
Dat ik zelf heb gerookt en het nog leuk vond ook maar dat ik wegens keelpijn schrik kreeg en ben gestopt.
Dat ik roken tot de dag van vandaag een gezellige bedoening vond net als het ritueel van het sigaretje opsteken en die sexy allure van een rook(ster)....
Dat ik heb geschreven dat roken heel verslavend is en ik begrijp dat afkicken ervan niet makkelijk is.
Dat ik vind dat als ik moet kiezen tussen de tijd dat men rookte op restaurant en nu..ik liever eet in een restaurant waar niet wordt gerookt.
Dat ik heb geschreven dat de tijdsgeest nu anders is dan toen ik kind was en roken altijd en overal vanzelfsprekend was.
Dat ik nergens heb geschreven dat ik voor of tegen het rookverbod ben in bruine kroegen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2014 om 16:30.
Oud 3 oktober 2014, 16:28   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Ben jij het die ik, op mijn beurt, dan weer mocht spreken in een gezellig buurtcafé ???
Maakt niet uit met hoeveel we waren, maar jij had er wel een paar teveel op, en je zei dat je langs kleine wegen wel naar huis kon rijden, zonder op een flikkencontrole te botsen ...

en zou dat dan een argument zijn om de wet op dronkenschap aan het stuur af te schaffen ?

Vetzakken vind je overal.

.

Oud 3 oktober 2014, 16:33   #39
Fakteur
Vreemdeling

Standaard

En hopla weer een plicht bij en een recht minder. Of is het enkel om de lege staatskas weer wat te vullen? Als niet roker : van mij mogen ze roken waar ze willen. 10 jaar geleden hadden we er geen last van. Nu is het bijna een heksenjacht op rokers geworden. Of neen we zitten terug aan het begin van mijn bericht : de lege staatskas moet terug wat gevuld geraken, niets meer en niets minder waar het om te doen is.
Fakteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 17:11   #40
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Roken in de auto doe ik niet, kwestie van de auto proper te houden. Niet omwille van gezondheidsredenen .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be