![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Titel: ‘Tegen 2022 maar liefst 60.000 nieuwe leerkrachten nodig’
De vraag stellen, is ze beantwoorden. Zou jij, na enkele jaren als privé-werknemer of zelfs als ambtenaar, een loopbaanwending overwegen, richting onderwijs ? http://www.gva.be/cnt/dmf20141005_01...BT=15160725877 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Wat met de nieuwe studenten?
Of dacht je dat ze ginder de oorlog gingen observeren? En hier is een schoolplicht tot je 18 jaar. Er komen hier kinderen toe tussen 0 en 18 jaar, niet per tientallen, maar per honderdtallen en weldra zijn de opvangcentra te klein. En is het onvermijdelijk dat Europa permanente plaatsen vrijgeeft aan deze vluchtelingen. Hoe gaan scholen deze opvangen tijdens hun schoolplicht? Fantastisch he, oorlog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
On topic: heel aantrekkelijk als je haartooi hebt gestudeerd en niet in een kapsalon wil werken. Met een algemene opleiding ga je je waarschijnlijk een beetje ergeren aan je collega's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als leerkracht kan je telkens op 1 september dezelfde lesjes beginnen vertellen. Dertig jaar lang. En als je niet goed oplet is er een directeur, die na enkele jaren leerkrachtervaring, en enkele maanden directeursopleiding, jou komt vertellen hoe jij met je pupillen moet omgaan. Een probleem dat schrijnend is binnen het gemeenschapsonderwijs: gebrek aan management. Ik stel mij de vraag hoe iemand zich goed kan voelen als leerkracht binnen het gemeenschapsonderwijs. Leerkracht werd enkele decennia geleden ondertussen een vrouwenjob, wegens veel tijd en steeds thuis als de kindjes zijn. De vrouwen zullen het moeilijk publiekelijk toegeven. Dus. Het antwoord is neen, wegens geen aanzien en geen promotie- en carrièremogelijkheden. Laatst gewijzigd door Rudy : 5 oktober 2014 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij geen probleem.
Ik heb geen onderwijs meer nodig. Ik ga toch geen kinderen maken. Dat ze het maar bezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal geen probleem vormen, Belgie - de gemiddelde stad in Belgie eigenlijk al, telt meer luiaards dan 60K.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als je nu morgen dolverliefd wordt op een jonge vrouw die zeven a acht kinderen wil?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen in het hoger onderwijs geven al 10 jaar dezelfde cursus. Met exact dezelfde oefeningen. Ze kennen ze ondertussen vanbuiten. Dat zijn dan de mensen die beweren dat ze ambitieus zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan vermijd ik een orgasme in haar vagina.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... er was zo een idioot op de unief die elke les vernoemde dat hij zo ambitieus is. Echt waar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem liever vakantie buiten het drukke en dure seizoen. Skieën tijden de kerst ...Een dure ramp. Op citytrip met Pasen....Een dure ramp. Naar Spanje rijden op 1 Juli ....Een dure ramp Het Vliegtuig nemen in Augustus ....Een dure ramp Niks interessant aan....behalve die tien jaar dat je kinderen schoolplichtig zijn en nog meewillen of moeten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2014 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Tot en met het tweede middelbaar zou ik nog zien zitten. Vanaf dan beginnen ze een frank bakkes te krijgen en met drugs te experimenteren!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het zal niet voldoende schuiven vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, ik zou pas leerkracht overwegen als ik wat ouder ben. En nog iets: dit zijn heel rare berichten in 't nieuws. Ik hoor nl. dat veel leerkrachten ermee stoppen omdat ze geen uitzicht hebben op een vaste baan, veel uren, enz. Hoe rijm je dat met een tekort? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Waarom dubbel?
![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 oktober 2014 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is typisch voor mensen die falen in de privé.
Ze komen studenten koeioneren en macht op hen uitoefenen omdat ze daar geil van worden. Die hebben nergens iets te zeggen, maar op school kunnen ze toch respect en aanzien afdwingen omdat ze een buisvak geven. |
![]() |
![]() |