![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel keer per jaar duik je in bed met betaalde sex ? | |||
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
37 | 82,22% |
1 keer per jaar |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
om de 2 maand toch wel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
ja zeker elke maand |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,33% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niemand aan maar ik kan dat toch niet laten passeren. Ze heeft aan de universiteit van Guangzhou de hoogste graad (er zijn drie graden) van pharmacist gehaald. Ik heb haar niet weggeplukt uit een hoerenkot maar heb haar leren kennen zoals honderden miljoenen koppels elkaar leren kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bekijk het leven van de positieve kant. Alles heeft een plus en een min. Zelfs al is het een minderheid van 10%die deze sector ondersteunt. Er bestaan mensen die nooit mossels eten, nooit varkensvlees eten, nooit hazelnoten eten. De eerste omdat ze weekdieren niet lekker vinden, de tweede uit religieuze overwegingen, de derde omdat ze allergische reactie hebben. Allemaal zijn ze uitzondering en toch mag je daar niet over moraliseren en met een beetje empathie ()nog een gebrek bij u) kun je ontdekken waarom mensen zich anders gedragen Dus uw kortzichtig (nog een karakterfout) denkwerk veronderstelt dat de wet altijd juist is en op exacte binaire wijze moet toegepast worden Mijn gedacht is dat er altijd een basis bestaat om een wet te maken. Dat er altijd een tijdsgeest is voor een, wetgever. Dat er een geest van de wet bestaat waarvoor die wet gemaakt is. Het is niet de bedoeling volgens mij van de wetgever om alle bordelen ondanks hun schemerzone waarin ze werken te verbieden. En toch heb jij gelijk naar de letter van de wet en dus niet naar de geest van de Wet. Daarom ben ik persoonlijk tegen zo'n ambiguiteig. Of,wel geef je toe dat uw wetten overtreden en de realiteit niet volgt en dan als Wetgever zoek je een beter kader maar zoals het nu werkt is het pure hypocrisie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw goed recht uiteraard, maar wie ben jij om andere mensen om hun stijl of positie te veroordelen? Steenkapper, blijf bij uw leest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Men kan ook de weg op van een duidelijk verbod en achtervolging van zowel klant als prostituee zoals in sommige landen. Dat de klant ook verantwoordelijk gesteld wordt indien hij met een prostituee gaat die bv. slachtoffer is van mensenhandel lijkt me niet te ver gezocht. Ik ben niet zeker of een totaal verbod zin heeft echter. Ik denk het niet. Gelijkaardige problematiek als drugs. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 oktober 2014 om 00:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het nooit over uw vrouw gehad. Ik heb het over de gedepersonaliseerde manier om de vrouw te benaderen in het geval van prostitutie bij een aantal mannen hier. De manier waarover sommigen in deze discussie over vrouwen spreken geven de indruk dat ze alle vrouwen tot in de oertijd een hoer vinden, dus ook de uwe. Maar blijkbaar is het toch vervelend als iemand zou insinueren dat úw vrouw een hoer is. Daar klopt iets niet in die logica hé. Spreek Einstein en Fred en uzelf eens aan terzake.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 oktober 2014 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat alle rechters ervaringsdeskundigen zouden moeten zijn. Nee dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Johan haalt hier een belangrijk punt aan want uiteindelijk komt het altijd neer op de relatie moeder-kind, dewelke aan de basis ligt van het zogenaamde oedipus complex en het indelen in vakjes madonna/hoer mbt. vrouwen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat jij een toch een groot Verastenhovens (collega's)gehalte aan de dag legt. Al eens gehoord hoe platvloers dan dat sommige vrouwen over prostituees spreken ?? Of hoe sommige vrouwen over mannen spreken ? En heb je sommige '' hoeren'' dan wel eens onder elkaar horen spreken over mannen maar ook andere vrouwen ?? Ik denk dat iemand die platvloers praat over zijn kapper dat ook doet over prostituees...er is nog zoiets als taalgebruik....en dat is bij sommigen iets minder keurig dan bij U ...Maar of dit daarom in wezen slechtere mensen zijn durf ik te betwijfelen. Uw definitie van hoer is niet noodzakelijk de mijne....er zijn veel vrouwen die een hoerig gedrag aan de dag leggen zonder een hoer te zijn in de echte zin van het woord.En in de oertijd zullen het naar alle waarschijnlijkheid deze vrouwen zijn die de beste jagers aan de haak sloegen en bijgevolg het meeste eten voor hun kroost.....Jij gaat alles uit zijn kontekst rukken en woorden verdraaien.....net als ik de woorden van Einstein laat voor wat ze zijn....Ik heb dat niet gezegd. Wist je dat omzeggens alle prostituees 90 % van hun klanten beschrijven als gewoon lieve mannen zondermeer ??Misschien zijn het wel lievere mannen als de meeste kerkgangers ? U schrijft altijd iets heel dubbelzinnigs .....maar op zo'n subtiele manier dat je je er makkelijk weer kan uitpraten....Je had het nooit over die mannen ...nooit over die vrouw...maar je liet het wel heel duidelijk zo uitschijnen....Meestal kan ik je antwoorden al bij voorbaat voorspellen. Trouwens ik denk dat de meeste vrouwen lak hebben aan een ventje precies ....echte vrouwen houden nog altijd het meest van echte mannen. Laat iedereen zich bemoeien met zijn relatie....en is die partner nu een hoer (geweest) so what ? Je hebt overal goede en slechte mensen tussenzitten.....Vraag dat maar eens aan de Mijnheren Pastoors. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 oktober 2014 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens op de meeste datingsites ....de paar dingen die mannen verlangen ....en vergelijk met de hele waslijst van eisen die vrouwen stellen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 oktober 2014 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ooit heeft iemand ergens geschreven dat prostituee het oudste beroep is ter wereld. Wat niet zo is. Maar het klinkt goed en iedereen aapt dat na. Zonder na te denken. Gewoon pure intellectuele luiheid. Ik zal u nog een voorbeeld geven van gestandaardiseerde flauwe kul die men veel leest, ook op dit forum: 'Het recht van de sterkste, dat is Darwin' of 'Vlamingen zijn bescheiden omdat ze eeuwenlang onderdrukt zijn geweest' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat jager of visser zou zijn dan heeft een beer of een wolf ook een beroep ?? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben tegen dat laatste, klanten verantwoordelijk stellen voor de 'mensenhandel' is uiteindelijk zogenaamd een responsabilisering van de gebruiker, maar anderzijds wordt diegene die erin geluisd wordt gestraft en niet diegene die de ongrijpbaar voor de Belgische wet de misdaad organiseert. We hebben zo'n wetten in de bouw, en andere sectoren, en in feite zijn die wetten allemaal onrechtvaardig, want ze straffen de verkeerde; Meestal probeert men diegene die geld heeft of kan gegrepen worden te straffen, terwijl de arbeidsovereenkomst iets is tussen de prostitue en de bordeeluitbater. Het zou wel mogen terechtkomen bij de klant, als die vooraleer hij begint kan controleren of de sociale zekerheid van zijn prostitue betaald is, en of ze ingeschreven is in Dimona register... Dan zou het wel een terechte straf zijn, maar zolang de middelen ontbreken om eigenhandig de dimona aangifte te controleren in situ alaminute als het ware, heeft dergelijke manier van straffen geen zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De politieke vraag is m.i.: moet de overheid zich ermee bemoeien? En dan lijkt het antwoord me te zijn: als er sprake is van slachtoffers, zoals bij kinderprostitutie en dwang, of als er sprake is van contractbreuk (tussen echtelieden, al is dit delicaat). Maar we zouden meer moeten verwachten van burgerzin en minder van de overheid.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tegenover het begripspaar madonna/hoer staat echter wel een equivalent bij vrouwen: beschermer/minnaar. Vele vrouwen en meisjes zoeken beide in een man, maar vele anderen vinden die man niet en bedélen de ene rol dan maar aan een brave jongen met verantwoordelijkheidszin, en de andere aan een losbol toe. De mannen zouden daar meer over klagen als ze dat even goed konden als vrouwen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mooie meisjes met dure laarsjes heb ik nog nooit gelukkig zien eindigen. Ik heb wel hoeren gekend die gelukkig leken, heel vrolijke meiden, maar het zal wel slecht met ze afgelopen zijn (waar zouden ze een kwarteeuw later nog van kunnen leven in een arm land waar de meeste jonge meisjes te huur zijn? En pas op: ook bij ons kan het die kant op gaan), en misschien zag ik ze op hun gelukkigste momenten, namelijk buiten hun beroepsuitoefening. Maar als het je aantrekt: vind je dan dat je mag worden opgeteld bij het bruto binnenlands product?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of andere mannen die thuis niet meer aan hun trekken komen hebben zo toch nog een gezonde ontplooiing. Ze kunnen zelf criminaliteit zoals verkrachting voorkomen door potentiële verkrachters te ontlasten vooraleer ze zich vergrijpen aan meisjes en vrouwen. En miskend en ondergewaardeerd beroep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoerenlopers die zeggen dat ze tegen de uitbuiting zijn, maar zich ondertussen geen zak afvragen over wat eigenlijk de situatie is van dat "Jong ding" dat ze neuken tijdens een 'normale' zakentransactie zoals dat blijkbaar "elke goede huisvader" zou doen, die met dat meisje niet eens kunnen communiceren en daar ook niet geïnteresseerd in zijn, die hebben gemakkelijk praten over de rechten van de vrouw. In verschillende landen zouden ze in de gevangenis mogen gaan zitten. Van mij mogen ze misschien eerder een soort van 'wietpasje' ('sexklant' pasje) dragen en in een register opgenomen worden, en een factuur krijgen op naam. Maar dat zal natuurlijk te veel gevraagd zijn voor vele van die 'klanten'. Want eigenlijk denk ik dat mensen die de seksuele relatie zo materialiseren en de vrouw depersonaliseren, meestal ook niet veel zullen inzitten met een situatie van uitbuiting. De steun aan dat principe is voor velen maar lipservice. Als hen gevraagd wordt zelf mee te doen om het probleem in te dijken gaan ze op hun achterste poten staan. Een deel van die hoerenlopers gaan als ze thuis komen bij hun zogezegd 'afgeleefde' vrouw ook nog eens liegen. En rechten van de vrouw zijn goed, maar als ze als klant zouden kunnen geïdentificeerd worden, als hun leugenconstructies in gevaar komen, zelfs dan hoeft het al niet meer zo perse natuurlijk. Dit geldt uiteraard niet voor iedereen. Maar merk toch maar hoe men de mond vol heeft dat men tegen uitbuiting is, maar ondertussen als klant de volledige vrijheid, en eigenlijk illegaliteit, wil behouden. Dus ja, ik kan de Britten begrijpen als ze een halt willen toeroepen aan die hypocrisie door de klant medeverantwoordelijk te stellen. (En als het zo niet lukt dan is er nog de Scandinavische weg) En hoe hoerenlopers hier in deze draad spreken over vrouwen versterkt me alleen maar in mijn overtuiging dat men hen niet onaangesproken mag laten bij de oplossing van prostitutie als een probleem van uitbuiting, want ze zijn een deel van het probleem just door hun houding. De vraag die dan blijft is wanneer er sprake is van uitbuiting. En dat is niet evident in het geval van een geldelijke transactie voor sex. Net zoals het niet evident is dat een arme afrikaan om zijn kinderen naar school te kunnen sturen een nier kan verkopen ('vrijwillig' en om 'snel rijk' te worden zogezegd, vanuit een kapitalistische instelling geredeneerd) aan een rijke blanke dronkaard zonder de minste intentie te stoppen met drinken. Niet alles dat te koop is is daarom ook moreel verantwoord. Geld is een kwestie van macht, en daar wringt meer dan eens het schoentje bij prostitutie, dat meer dan eens niets te maken heeft met vrouwen die graag "gemakkelijk rijk" willen worden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 oktober 2014 om 17:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer dan eens door de zogezegde klanten. Als je ziet hoe die over vrouwen durven praten. Je moet een harde huid hebben inderdaad als prostituee om daar tegen te kunnen.
|
![]() |
![]() |