![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas zijn twee vrienden van mij overleden door deze troep.
![]() http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...content=nieuws
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral Nederwiet is levensgevaarlijk.
Zou onder de harddrugs moeten vallen. Die twee maten zijn overleden na jarenlang dagelijks blowen. Beiden kregen ernstige medische problemen tijdens het afkicken (hersenbloeding en longkanker).
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu over die hersenbloeding kan ik niet oordelen..echter dat je van afkicken longkanker zou krijgen lijkt me niet aannemelijk.Longkanker krijg je uiteraard meestal van (veel) roken en zeker als je bedenkt dat de meesten hun cannabis mengen met tabak.Wat veroorzaakte die kanker de Tabak of de Cannabis ? Ik denk dat je vriend sowieso kanker had ontwikkeld ook al had hij niet gaan afkicken. Nu ben ik de laatste om te beweren dat Cannabis en zeker als het gerookt wordt echt gezond is te noemen.....Maar ja wat is eigenlijk wel gezond ? is alle dagen de Tourmalet oprijden gezond ? Ik heb ook een vriend die zich letterlijk dood heeft gefietst (geen ongeval) naar mijn mening....Overdrijven is nooit goed he.... En ja sommige wietsoorten zijn met de tijd waarchijnlijk veel sterker geworden ( levensgevaarlijk vind ik erg overdreven..er zouden nogal ollanders doodvallen ![]() Tegenover je vrienden staan miljoenen mensen die gans hun leven of af en toe probleemloos van cannabis genieten zonder noemenswaardige problemen....Miljoenen mensen genieten van af en toe een glas....al af en toe genieten ze eens van de roes van een beetje te veel alcohol...maar daartegenover staan die 2,5 alcohol doden per jaar waaronder 320.000 jongeren....Het product (drugs)op zich is meestal niet zo gevaarlijk het is de manier waarop je ermee omgaat dat het gevaarlijk kan maken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 oktober 2014 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
:Trololol:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 oktober 2014 om 18:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb toch ook gemerkt bij mijn congolese vrienden dat wiet gevaarlijk is. Zij die hier dat goedje roken belanden voortdurend in de gevangenis en zijn voortdurend verwond door straatgevechten. Arme stakkers. De alcoholverslaafden hebben ook hun problemen, maar die zijn van een andere aard, en niet zozeer door geweld gekenmerkt.
Wiet is geen simpel stimulantje. Het is gevaarlijke drugs. Vooral op lange termijn. Maar da's een mening gebaseerd op persoonlijke observatie, en dus niet wetenschappelijk gestaafd. Niet elk vermoeden moet dan ook altijd wetenschappelijk bewezen worden. Wiet is slecht. Alcohol is slecht, maar iets minder destructief misschien.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Had ooit eens een afspraak met een shrink omdat ik me wat depri voelde. De eerste vraag die dat mens me stelde was: rookt u wiet of heeft u dat gerookt. Na mijn "neen", verzweeg hij niet dat hij een golf van psychoten verwacht binnen 10 jaar (vandaag dus, want mijn bezoekje dateerde van rond 2002). Hij was duidelijk: wiet brengt psychotische aanleg direkt bloot. En inderdaad, ik zie dat veel rond mij. Er is niks sexy aan wiet. De cultuur van de vredelievende planten-roker is meer dan 50 jaar oud. Tijd voor iets nieuws. Cannabis is een drug uit het verleden die stante pede mag verboden worden, voor mijn part. En ik zeg dat als linkse rakker met sympathie voor alles wat naar hippie ruikt.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dat betreft is matig tot weinig drinken veel beter. Een rood wijntje voor het eten. Maar een groot probleem is is dat veel gebruikers multi-gebruikers zijn. Pillen met wiet of alcohol.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een tendens dat smack (Heroïne) een come-back maakt en dan zijn we terug bij af zoals in de jaren '80.
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
Kunnen we niet terug naar de tijd dat we een aperitiefje namen, goed eten, en dat wat giegelend seks liggen hebben. Zoals onze grootouders en overgrootouders hun avonden organiseerden, op zoek naar wat leuks? Onder al dat gedrug ligt volgens mij veel miserie. Veel mensen weten niet meer hoe kleine dingen ons gelukkig kunnen maken (porto, coq-au-vin, en een lief). Maar nu word ik een zeurderige conservatief. Terwijl ik eigenlijk als een emanciperende marxist wil klinken. Eh.
Laatst gewijzigd door C2C : 8 oktober 2014 om 19:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben wel eerlijk. Alcoholmisbruik wordt wel degelijk zeer erg gerelateerd aan geweld. Maar dan meestal wel aan (vaak lang verborgen) huishoudelijk geweld. ('t Kan zijn iets minder, de laatste jaren, omdat een partner die nu klop krijgt, na een uur zijn/haar valiezen gepakt heeft; wat vroeger niet "kon"; deels ligt dat geweld aan de gevolgen van alcohol op uw seksleven. Alcohol verhoogt de libido, maar vermindert de potentie. En dan begint het spel ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Mogen we hieruit concluderen dat heroïne niet verslavend is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is wel dom. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Hier het vragenlijstje waar Prof. Wayne Hall ook mee bezig is:
What are the potential uses that can be made of evidence that there is a genetic basis for the likelyhood of developing drug dependence? Should we screen the entire Australian population for genetic susceptibility to addiction? Should we use genetic tests or neuroimaging to match addicted persons to treatments that give them the best chance of quitting? Should we vaccinate children and adolescents to prevent cocaine, nicotine and other types of addiction? Should we use consider neurosurgical treatments for intractable addiction? Should we allow the courts to legally coerce addicted persons to undergo treatments that involve the implantation of long-acting drugs to block the effects of addictive drugs? Should we allow adults to use pharmaceutical drugs to enhance their normal cognitive functioning? Business as usual... Laatst gewijzigd door zeddie : 9 oktober 2014 om 08:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De lethale dosis cannabis bedraagt 1/3 van het lichaamsgewicht. Wat jij vertelt is dus onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is nog geen enkel geval van longkanker toe te schrijven aan cannabis in de literatuur en jij zou er opeens twee kennen? Wat wel is, is dat ze in de Lage Landen de slechte gewoonte hebben tabak bij cannabis te mengen, wat wel kankerverwekkend is. En ook dan zie je minder longkankers bij cannabis + tabaksrokers dan enkel bij tabaksrokers. Inderdaad, de bewijzen stapelen zich langzaam op dat cannabis zelfs tegen kanker werkzaam is. Het is dit soort desinformatie die we als maatschappij kunnen missen als de pest. Mensen die feitelijk niets van de materie kennen gaan hun opinie als feit gaan verkopen, waardoor de discrepantie van wat jongeren ervaren en wat ze gezegd zijn door dit soort types zo groot is, dat ze niets meer geloven over drugs, ook niet dat heroïne bv verslavend is. Lees jij je maar eerst een beetje in in de materie en kom dan nog maar eens terug. Oh en dit is ook nog interessant: http://www.rollingstoned.nl/8-10-201...ine-onderzoek/ Blijkbaar moeten de tegenstanders van cannabis zichzelf citeren om toch nog genoeg referenties bij elkaar te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Cannabis: 0. Destructief? Ja, door de Prohibition is er een zeer gevaarlijke situatie ontstaan zoals je al zelf aangeeft, maar dat ligt aan het verbod op cannabis, niet aan de cannabis zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In 1937 vertelde men dat je van cannabis agressief kwam en aan het moorden sloeg. In de jaren '60 was het dan weer een geheim wapen van de Sovjets om de Amerikanen te ontdoen van hun vechtlust ("vredelievende blowende hippie") En nu ga je weer zeggen dat het agressief maakt. Bovendien kan alcohol ook psychoses triggeren. Maar dat is geen probleem hoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Cannabis roken irriteert de longtrilharen. Dat klopt. Dat ligt aan de rook. Veiliger is verdampen. Voor de rest beschermd cannabis tegen longkanker wanneer ingenomen met tabak. Probleem is dat de meeste studies deze confounder (tabak) niet deftig in kaart brengen.
|
![]() |
![]() |